Media speler vergelijking

Started by Dirc, March 14, 2010, 23:22:11

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Madhouse

Quote from: Marcel_T. on March 16, 2010, 16:14:45
Er zijn bijzonder veel mediaspelers op de markt, maar idd weinig die HD geluid ondersteunen. Iets dat ik wel zoek in een mediaspeler, dus blijf ik dit topic ook even volgen.


De HDX1000 heeft er geen problemen mee. Het enige nadeel aan de HDX1000 vind ik dat hij geen BD ISO's ondersteund.
Maargoed, ff de ISO uit elkaar trekken gaat tot nu toe goed. Wel wat extra werk maar dat maakt niet uit.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Ejorne

Quote from: Dirc I on March 16, 2010, 15:36:14
Aan post 1 heb ik even een zipje toegevoegd die 15 speler vergelijken (computer totaal)

Dat is een prettig en overzichtelijke lijst. Maar in hoeverre is die kloppend?
Want bij de Dune zie ik bijvoorbeeld helemaal geen vermelding van audio formaten terwijl deze wel ondersteund worden. Voor zover ik weet zelfs meer-kanaals flac wat bij de andere mediaplayer, welke aangeven flac te kunnen spelen, nog maar de vraag is...


Dirc

Het lijkt dat de chipset van de Dune iets nieuwer - anders is dan die van de PCH a-200 en de HDX.
Ook zie ik bij de Dune dat je het flash geheugen kan uitbreiden.

Maar deze twee zaken zijn niet het prijsverschil waard lijkt me?

Ejorne

Quote from: Dirc I on March 16, 2010, 16:22:30
Maar deze twee zaken zijn niet het prijsverschil waard lijkt me?

Is het niet zo dat de c200 juist duurder is dan de Dune?

Bij de dune krijg je namelijk al een bd-player meegeleverd.
Bij de popcorn moet je die er nog bij kopen en daarbij ook nog een HDD of een usb-stick van minimaal 2GB die nodig is voor extra software voor deze ondersteuning van BD.

En ook nog een minpuntje is dat de popcorn een tijd beperkte licentie heeft. Na anderhalf jaar moet je weer een firmware update doen om nog BD's te kunnen kijken. En het is maar de vraag hoe lang er updtae door popcorn worden gegeven. Ze zeggen minimaal 5 jaar. Maar de Dune zal tot in het 'oneindige' BD's kunnen blijven afspelen...

Dirc

Quote from: Ejorne on March 16, 2010, 16:27:24
Is het niet zo dat de c200 juist duurder is dan de Dune?

Bij de dune krijg je namelijk al een bd-player meegeleverd.
Bij de popcorn moet je die er nog bij kopen en daarbij ook nog een HDD of een usb-stick van minimaal 2GB die nodig is voor extra software voor deze ondersteuning van BD.

En ook nog een minpuntje is dat de popcorn een tijd beperkte licentie heeft. Na anderhalf jaar moet je weer een firmware update doen om nog BD's te kunnen kijken. En het is maar de vraag hoe lang er updtae door popcorn worden gegeven. Ze zeggen minimaal 5 jaar. Maar de Dune zal tot in het 'oneindige' BD's kunnen blijven afspelen...

Niet alle dunes hebben een BD speler. Die hoef ik ook helemaal niet te hebben aangezien ik al een pana BD 60 heb.

Madhouse

Quote from: Ejorne on March 16, 2010, 16:27:24
Is het niet zo dat de c200 juist duurder is dan de Dune?

Bij de dune krijg je namelijk al een bd-player meegeleverd.
Bij de popcorn moet je die er nog bij kopen en daarbij ook nog een HDD of een usb-stick van minimaal 2GB die nodig is voor extra software voor deze ondersteuning van BD.

En ook nog een minpuntje is dat de popcorn een tijd beperkte licentie heeft. Na anderhalf jaar moet je weer een firmware update doen om nog BD's te kunnen kijken. En het is maar de vraag hoe lang er updtae door popcorn worden gegeven. Ze zeggen minimaal 5 jaar. Maar de Dune zal tot in het 'oneindige' BD's kunnen blijven afspelen...

Hij heeft het toch over de a-200, daar zit wel een groot verschil in  ;)
Niet elke dune heeft een BD speler aan boord hoor...

Wat betreft die licentie voor BD's op de PCH heb je gelijk...
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Dirc

Is de HD Dune Base 3.0 niet ongeveer 350 euro, de popcorn a-200 rond de 150 en de HDX 1000 rond de 200?

Ejorne

Quote from: Madhouse on March 16, 2010, 16:32:13
Hij heeft het toch over de a-200, daar zit wel een groot verschil in  ;)
Niet elke dune heeft een BD speler aan boord hoor...

Wat betreft die licentie voor BD's op de PCH heb je gelijk...

Oeps sorry, ik zie het nu pas dat de a-200 wordt bedoeld.
Daar zit inderdaad wel een groot verschil in ja...

Dirc

Maar goed is de dune zijn meerprijs waard en waarom....

Ejorne

#34
Quote from: Dirc I on March 16, 2010, 17:04:04
Maar goed is de dune zijn meerprijs waard en waarom....

Tja, die meerprijs is voor iedereen anders te beoordelen...

De looks zijn misschien een reden. De geluidskwaliteit schijnt ook wel bovengemiddeld te zijn, van wat ik heb gelezen. Of de ondersteuning voor de nieuwe audio formaten. Maar ik weet zo uit mijn hoofd niet hoe die andere spelers daarmee omgaan. Voor zover ik weet is de Dune uniek in het decoderen van de nieuwe formaten in mkv bestanden naar pcm. Maar als je een receiver hebt dan volstaat volgens mij elke pass-trough...

Dirc

Juist.

Vooralsnog laat ik alles liever door mijn receiver doen, lijkt me dat de marantz er beter in is....

gsuk

ik heb al twee jaar een tvix 6500
maar was in voor iets nieuws
dus heb ik achter elkaar met een een aantal media players gespeeld die op mijn shortlist stonden
tvix6600                eur 259
+
mooi gui
preview funktie heel handig
harde schijf in en uit schuiven zonder kabels er uit te trekken
display
beeld vond ik beter dan tvix6500 en geluid
-
geen full blu-ray support(wel blu-ray lite)
geen hd geluid support (wel vond ik het geluid die die er van maakte(dolby5.1) erg goed met een mooi ruimtelijkheid en dynamiek dat ik er eigenlijk aan twijfelde of het niet true hd was)


hdx bd1                 eur 249
+
goed beeld en geluid
mooi klein
geen fan
ondersteuning alle gangbare audio soorten
full blu-ray support
wel hd geluids sporen
aparte voeding
_
vond hem er goedkoop aan voelen
geen display
kans erg groot dat je de harde schijf er verkeerd om in doet(don't ask)
harde schijf moet met een kabel vast

hdi dune base 3.0   eur 329 
+
zonder problemen alle pc's(3) en een macbook kunnen benaderen en kunnen streamen
volledig blu-ray support
volledig hd geluid doorgifte
erg goed beeld en geluid
mooie rack voor harde schijf
streamt tot nu toe werkelijk alles via samba zonder hapering
display(merk toch wel dat ik een display wel handig vind)
ondersteuning alle gangbare audio soorten
geluid was ik echt van onder de indruk

_

gui niet zo mooi als tvix6600
iets duurder dan ander twee
fan snelheid niet aan te passen
groot(minder makkelijk om me te nemen op vakantie)


uiteindelijk heb ik besloten om de dune te kopen

hou er wel rekening mee dat voor muziek je tv eigenlijk wel aan moet ook al heb je een media player met display
wel vind ik dat uitendelijk voor muziek en geluid
je beter voor muziek een sonos of een  squeezebox systeem kan nemen


groetjes Emile


Woonkamer: | pioneer 608xd plasma | panasonic DMP BD30 blu-ray | Onkyo TX-NR905 avreceiver | B&W DM602 s3 front | B&W DM303 rear | B&W LCR600s3 center |                                                               | Velodyne CHT-12R subwoofer | sony X55ES  cd | HDI Dune Base 3.0 media player | humax IHDR-5200C hd decoder | sonos 120 | logitech harmony one |
Slaapkamer: | pioneer 428xd plasma | HDI Dune Smart b1 media player | HUMAX IRHD-5100C hd decoder |
kantoor:       | Audio Engine

Dirc

#37
Als er een mooie screensaver oid is mag de TV van mij aanblijven

was de HDX BD-1 al uit dan?

gsuk

Quote from: Dirc I on March 16, 2010, 21:40:50
Als er een mooie screensaver oid is mag de TV van mij aanblijven

was de HDX BD-1 al uit dan?
ja de HDX BD-1 is al een paar weken al uit
althans bij Rhisc in Wilnis

dune heeft een screen saver

ik bedoel eigenlijk meer dat een sonos of squeezebox
meer mogelijk heden en gebruiksvriendelijker is voor muziek dan een media player

het is dat ik sonos een flink pak geld vind anders had ik er allang er een staan

maar waarom wil je een nas hebben buiten de opslag capaciteiten?

ik vind de streaming mogelijkheden met zware blu-ray's namelijk zeer goed vanaf mijn pc
en  ook de mogelikheden om heel veel shares te kunnen maken super

er schijnt voor de layout ook aardig wat mogelijk te zijn met bijvoorbeeld my movies en dat soort programmas maar daar heb ik me nog niet in verdiept

groetjes Emile
Woonkamer: | pioneer 608xd plasma | panasonic DMP BD30 blu-ray | Onkyo TX-NR905 avreceiver | B&W DM602 s3 front | B&W DM303 rear | B&W LCR600s3 center |                                                               | Velodyne CHT-12R subwoofer | sony X55ES  cd | HDI Dune Base 3.0 media player | humax IHDR-5200C hd decoder | sonos 120 | logitech harmony one |
Slaapkamer: | pioneer 428xd plasma | HDI Dune Smart b1 media player | HUMAX IRHD-5100C hd decoder |
kantoor:       | Audio Engine

Dirc

Ik hoef geen NAS te hebben, maar als ik de NMT als NAS kan opstellen zou dat een pre zijn.
Shares is ook prima.

Kwabbernoot

Quote from: gsuk on March 16, 2010, 21:11:39
<knip>
groot(minder makkelijk om me te nemen op vakantie)
<knip>
:blink:

Waarom zou je een mediaplayer mee willen nemen op vakantie?

Groeten...

gsuk

Handig voor de kinderen. Zet wat films op harde schijf en sluit hem plaatselijk aan op de tv en je kan film kijken
Woonkamer: | pioneer 608xd plasma | panasonic DMP BD30 blu-ray | Onkyo TX-NR905 avreceiver | B&W DM602 s3 front | B&W DM303 rear | B&W LCR600s3 center |                                                               | Velodyne CHT-12R subwoofer | sony X55ES  cd | HDI Dune Base 3.0 media player | humax IHDR-5200C hd decoder | sonos 120 | logitech harmony one |
Slaapkamer: | pioneer 428xd plasma | HDI Dune Smart b1 media player | HUMAX IRHD-5100C hd decoder |
kantoor:       | Audio Engine

Cyrus·

Quote from: Dirc I on March 14, 2010, 23:22:11
Hoi,

Ik (zoals zovelen) zie door de bomen het bos niet meer op gebied van media spelers.
Ik zoek eigenlijk een speler die de volgende zaken ondersteund:

1.) alle audio formaten via HDMI incl true HD etc.
2.) hdmi dus
3.) 1080P ondersteuning
4.) nieuwsgroep mogelijkheden voor downloads
5.) aansluiten op netwerk evt als NAS
6.) minimaal 1-2 TB opslagruimte welke intern of extern mag zijn

Ik ga hem gebruiken om al mijn oude DVD's op te zetten en mijn muziek vanaf te streamen.
Ook sluit ik niet uit zo af en toe eens een blu ray erop kwijt te willen.

Als het in Raid kan is het een pre, maar ik wil en geen honderden euro's aan uitgeven.
Dus een oplossing met losse NAS en een mediatank van 500e+ is wel erg prijzig.




Ik gebruik sinds een tijdje een Mede8er, weet voldoet aan al je wensen alhoewel ik niet weet of deze speler het downloaden vanuit nieuwsgroepen ondersteunt. Aangezien ik daar zelf dat apparaat niet voor wil gebruiken (daar gebruik ik laptop en/of NAS voor), heb ik mij niet in die functionaliteit verdiept.
Groeten,
Edwin

maartend

Quote from: gsuk on March 17, 2010, 12:15:03
Handig voor de kinderen. Zet wat films op harde schijf en sluit hem plaatselijk aan op de tv en je kan film kijken

Daarom zal ik nooit mijn oude Xbox wegdoen.

Zooi films en games erop en dan met XBMC kunnen wij in de ochtend uitslapen en kan ik in de avond wel eens gamen of de kids ook wel eens met zijn 2'en. Echt perfect zo'n ding.

Dirc

Downloaden mag ook via laptop / pc naar een shared van de NMT.

Dirc

#45
QuoteAudio Codec Supported: MP3, MP2, OGG Vorbis, PCM, LPCM, AAC, RA, Dolby AC3 Passthrough, Dolby AC3 Downmix, DTS Passthrough, DTS Downmix, FLAC, WAV,
WMA Standard (DRM, & Advanced Profile not supported)
HD Audio support
Dolby digital - support decode & bypass
Dolby TrueHD - under development
Dolby digital Plus - support decode - bypass is in testing
Dolby digital EX - support - compatible up to 5.1
Dolby digital Pulse - not supported
DTS digital Surround - support decode & bypass
DTS-HD Master Audio - not supported - under development
DTS-ES - not supported

Neem aan dat ie die ook niet via passthrough doet?

QuoteVideo Codec Supported: MKV, H264, DVD (VOB - IFO - ISO), DIVX, XVID, DAT, AVI, MPEG, HD MPEG-2, TS, HD MPEG-4, SP, ASP, AVCD (H.264), MTS, M2ts, WMV9, FLV, VC-1, Real Networks (RM/RMVB) 8/9/10, up to 720p

720?

Kwabbernoot

Quote from: gsuk on March 17, 2010, 12:15:03
Handig voor de kinderen. Zet wat films op harde schijf en sluit hem plaatselijk aan op de tv en je kan film kijken
Aahh, op die manier. Ik ga meestal juist op vakantie om ook al die electronica effe kwijt te zijn. Back to basic, zoiets.

Groeten...

PS: daarom ben ik ook al heel lang niet meer op vakantie geweest. Dat hele basic gebeuren bevalt mij niet.
  :confused:  :laugh:

Dirc

Om het makkelijk te maken zie ik net de TVIX 6600 die gebruik maakt van de nieuwe realtech chip....

gsuk

#48
Quote from: Dirc I on March 17, 2010, 13:32:51
Om het makkelijk te maken zie ik net de TVIX 6600 die gebruik maakt van de nieuwe realtech chip....


geen hd geluid dus geen dolby true hd en geen dts hd master e.d

op dit moment kunnen dacht ik alleen de sigma chips dat dus dune,hdx en mijn tvix6500

groetjes Emile
Woonkamer: | pioneer 608xd plasma | panasonic DMP BD30 blu-ray | Onkyo TX-NR905 avreceiver | B&W DM602 s3 front | B&W DM303 rear | B&W LCR600s3 center |                                                               | Velodyne CHT-12R subwoofer | sony X55ES  cd | HDI Dune Base 3.0 media player | humax IHDR-5200C hd decoder | sonos 120 | logitech harmony one |
Slaapkamer: | pioneer 428xd plasma | HDI Dune Smart b1 media player | HUMAX IRHD-5100C hd decoder |
kantoor:       | Audio Engine

twingo

QuoteMaar als je een receiver hebt dan volstaat volgens mij elke pass-trough...

Ben een redelijke leek op dit gebied, maar werkt dit ook met wat oudere receivers? Heb nog een pioneer VSX 2011.