Eindelijk 1920x1080 resolutie met MS Virtual PC 2007

Started by KillerbeeNL, March 7, 2010, 12:21:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

KillerbeeNL


Na heel wat uurtjes zoeken eindelijk de oplossing om Virtual PC op een resolutie van 1920x1080 te draaien.
Installeer MS Virtual PC 2007 SP1 en zoek op de MS site naar een hotfix voor Virtual PC SP1.

De videokaart S3 Trio heeft onder Virtual PC nu een geheugen van 16Mb i.p.v 8 Mb (nodig voor een HD resolutie of hoger)

Nu draait WinXP full screen met MS Virtual PC op mijn Dell studio 15 met Full HD Wled scherm  :pompom:

Ik dacht ik deel dat hier ff  ;)
Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

Endemic

Quote from: KillerbeeNL on March  7, 2010, 12:21:19
Na heel wat uurtjes zoeken eindelijk de oplossing om Virtual PC op een resolutie van 1920x1080 te draaien.
Installeer MS Virtual PC 2007 SP1 en zoek op de MS site naar een hotfix voor Virtual PC SP1.

De videokaart S3 Trio heeft onder Virtual PC nu een geheugen van 16Mb i.p.v 8 Mb (nodig voor een HD resolutie of hoger)

Nu draait WinXP full screen met MS Virtual PC op mijn Dell studio 15 met Full HD Wled scherm  :pompom:

Ik dacht ik deel dat hier ff  ;)

Wil je iets verder ingaan op de machine waar de VM-ware draait? Ik werk zelf met virtuele machines die op MS SBS Server2003 32-bit draaien, en vanaf zaterdag 20 maart komt er een nieuwere HP thin client bij om een oudere thin client te vervangen. Hoe zijn je ervaringen met youtube en shoutcast via VM?

alvast dank.
Marantz SR6009, Denon DP 3000 / van den Hul kabels, Rotel RCD991 / MIT-kabels, Xanadu AW-18AL, C-10, AW-7AL / Audio Research kabels (fronts only),  Zelfbouw sub 2 * 10", Sony 4K projector

KillerbeeNL

Quote from: Endemic on March 19, 2010, 00:33:59
Wil je iets verder ingaan op de machine waar de VM-ware draait? Ik werk zelf met virtuele machines die op MS SBS Server2003 32-bit draaien, en vanaf zaterdag 20 maart komt er een nieuwere HP thin client bij om een oudere thin client te vervangen. Hoe zijn je ervaringen met youtube en shoutcast via VM?

alvast dank.

Het draait op een Dell studio 15 laptop met 3Gig geheugen 500GIG HD en ATI HD4570 512mb (eigen geheugen dus niet gedeeld) grafische kaart op een full-HD Wled scherm.
Besturingssysteem is Win7 64bit

Ik kan het nu niet uitproberen omdat ik ben overgestapt op VMware ivm de USB beperking in MS Virtual PC 2007.

In VMware emuleerd deze een grafische kaart met 128Mb geheugen en de schijfemulatie is nu UDMA mode 2 in tegenstelling tot MS Virtual PC met multiword DMA (langzamere harde schijf prestaties).

Netwerk van de Host (waar het besturingssysteem op draait) wordt gebridged en werkt probleemloos.
Op VMware draait WinXP Pro.

Youtube is geen probleem op VMware en ik verwacht ook geen problemen met Shoutcast.

Groeten
Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

Raphie

waarom zou je in vredesnaam een htpc in een VM willen draaien? alles wat native drivers of hw accl nodig heeft is juist bij uitstek NIET geschikt om in een VM te stoppen (multimedia e.d.) VM prestaties zijn als een remote desktop sessie, daar kijk je toch ook geen video op?!?
JBL PRX Power!

KillerbeeNL


Wie heeft het over een HTPC?

Quote from: SOS-Master on March 19, 2010, 08:17:39
waarom zou je in vredesnaam een htpc in een VM willen draaien? alles wat native drivers of hw accl nodig heeft is juist bij uitstek NIET geschikt om in een VM te stoppen (multimedia e.d.) VM prestaties zijn als een remote desktop sessie, daar kijk je toch ook geen video op?!?
Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

EJ

Ik draai diverse VM's in VirtualBox op een 8GB ram AMD doosje met Ubuntu linux 64 bit. Zeer stabiel, en geen problemen met resolutie ;-)

Deze doos heeft een tijdje gediend als htpc, maar mijn vriendin vond hem te veel lawaai maken, en dus is de linux doos verhuisd naar boven. Nu een 'klein' pc'tje in de woonkamer als mediacenter op linux, met bedrade gigabit koppeling naar boven. ESI Juli@ kaartje en een goede nvidia kaart er in en zeer tevreden.

De prestaties van VirtualBox stijgen ver boven die van VMware uit, zelfs voorbij de ESX(i). Kan het iedereen aanraden.

Raphie

Quote from: KillerbeeNL on March 19, 2010, 09:05:44
Wie heeft het over een HTPC?

kwam misschien door je titel: Eindelijk 1920x1080 resolutie met MS Virtual PC 2007, alsof je specifiek op deze Full HD resolutie had zitten wachten
JBL PRX Power!

rbormans

Quote from: EJ on March 19, 2010, 09:18:02
De prestaties van VirtualBox stijgen ver boven die van VMware uit, zelfs voorbij de ESX(i). Kan het iedereen aanraden.
Ik gebruik thuis ESXi, maar ik ken VirtualBox niet echt, dus dit statement maakt me wel nieuwsgierig.
Ik dacht dat VirtualBox enkel een hosted hypervisor was. Hoe heb je die vergeleken met ESXi ?

EJ

Ik heb zowel esx(i), xen, hyperv, kvm als VirtualBox gebruikt. Voor thuisgebruik voldoet VirtualBox voor mij het best. Ik vond xen een (behoorlijke) fractie sneller dan esx(i) omdat esx overcommitting toe laat en de andere niet. Tuning is derhalve een stuk lastiger. Op mijn werk gebruik ik alle varianten en heb ze daar naast elkaar gezet.

VirtualBox is de geheime, stille verrassing. Het is inderdaad een hosted hypervisor, maar dat maakt de lol er niet minder om. Dan kun je ineens native mode mediacenters bouwen die nog andere dingen doen ook, met als grote voordeel dat bijvoorbeeld de graphics accelerators native mode werken en kun je dus HD afspelen op een doos die staat te virtualiseren. Inmiddels laat ook VirtualBox redundantie ed toe. Prima oplossing, zeker voor die prijs. :D VirtualBox laat toe dat je headless werkt, en met (beschermde) vnc console overneemt.

Kvm, xen en VirtualBox maken alle 3 gebruik van kqemu met de beschikbare hardware virtualisatie, vandaar dat de performance vergelijkbaar is.

VMware workstation zit niet in dezelfde klasse. Daar is het nog mogelijk dat 1 vm de rest onderuit trekt... Dat zie je bij VirtualBox, xen en esx(i) niet gebeuren.

Voor mij is het bijzonder aantrekkelijk om VirtualBox te gebruiken omdat ik de vm's simpelweg mee kan nemen van machine naar machine. Dus ook naar mijn Apple... :D

rbormans

interessant, bedankt voor de uitgebreide uitleg !

KillerbeeNL


Okay nu begrijp ik je reaktie,inderdaad geen HTPC ambities met VMware  ;D

Het ging mij puur om op de native resolutie van 1920x1080 te kunnen draaien
omdat het anders niet beeldvullend was. :crazy: ;D

greetzzz



Quote from: SOS-Master on March 19, 2010, 09:26:46
kwam misschien door je titel: Eindelijk 1920x1080 resolutie met MS Virtual PC 2007, alsof je specifiek op deze Full HD resolutie had zitten wachten
Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)