Dvd & Blu-ray lossless rippen: Hoe?

Started by ThomasBelgium, February 22, 2010, 20:46:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ThomasBelgium

Hoe je muziek lossless vanop een cd - en vanop andere dragers - moet halen is me inmiddels duidelijk. Maar hoe doe je hetzelfde voor dvd en blu-ray?
Uiteraard is beeldmateriaal op een dvd/blu-ray niet lossless om te beginnen, er is behoorlijk wat compressie toegepast om een film op zo'n schijfje te krijgen. Wat ik wil is mijn eigen bibliotheek zonder verlies qua beeld en geluid (en subtitels!) tegenover de originele dvd/blu-ray overzetten (een 1:1 kopie met andere woorden) op een harde schijf (NAS). Streaming spullen heb ik nog niet, dus daar hoef ik ook geen rekening mee te houden.

O ja, ik werk op een mac.

Iemand een idee?

Nosoforos

Ik zelf gebruik soms Rip It om dvd's te rippen, je krijgt dan gewoon alle mappen op je harde schijf.
De laatste tijd gebruik ik echter liever Handbrake, en kies dan niet voor compressie maar voor een .mkv bestand. Dan heb je 1 enkel filmbestand waar je meerdere audiokanalen en ondertitels in kunt hebben. Dat vind ik zelf wat netter.
BD rippen heb ik geen ervaring mee.

PeterPan

Voor zover ik weet is Anydvd HD het enige programma dat alle huidige Blu-ray's kan 'rippen'. Dit programma is volgens mij alleen beschikbaar voor Windows.
Denon DVD-3930, OPPO BDP-83, PS3, Xbox 360 HD DVD, Popcorn Hour C-200, Pro-Ject Debut III, Humax iHDR-5050c.
DVDO iScan Duo, Panasonic 42PZ80, Epson EH-TW2900, Arcam AVR350, Kef XQ30 :wub:


ThomasBelgium

Okee, ik ga op basis van deze tips eens wat research doen...

ThomasBelgium

Ik heb hier uiteindelijk het programmaatje 'Ripit' voor aangeschaft. Lijkt prima te werken. Je kunt met een trialversie 5 dvd's rippen, daarna is het betalen. € 20 ofzo, meen ik.