Versterker voor McCrypt BB-1080-II

Gestart door Killer01x, februari 8, 2010, 21:11:09

Vorige topic - Volgende topic

Killer01x

Hallo,

Ik heb een vraag. Ik geef binnenkort een feest, en hiervoor het ik goedkope speakers nodig die hard gaan.
Mijn oog was hierbij gevallen op de McCrypt BB-1080-II Speakers(http://www.conrad.nl/goto.php?artikel=303266), te koop bij Conrad.
Deze speakers hebben de volgende specificaties.

Afm.:                                     (bxhxd) 300 x 390 x 200 mm
Max. belastbaarheid (muziek):    300 W
Sinus:                                    120 W
Belastbaarheid (RMS/max.):            120/300 W
Frequentiebereik:                    50 - 20 000 Hz
Impedantie:                            4 Ω
Geluidsniveau:                            94 dB
Gewicht:                                    7.6 kg

Ik weet dat de geluidskwaliteit van deze speakers erg laag is, maar geluidskwaliteit is niet mijn reden om deze speakers te kopen.

Mijn vraag is: Vereisen deze speakers een krachtige versterker?
Ik heb op dit moment een Yamaha RX-361 receiver staan(http://www.yamaha.com/yec/products/productdetail.html?CNTID=552118. Is deze versterker krachtig genoeg, om de speakers een avond lang voor een feest
aan te sturen, zonder problemen? Of moet ik nog een andere versterker kopen/lenen  om deze speakers te kunnen aansturen?

Alvast bedankt,

Killer01x

Lynxxx

Ik vermoed van niet. Bij dit soort "feest speakers" heeft men nogal eens de neiging om de boel open te draaien en bij continue maximale belasting gaat je voeding dat waarschijnlijk niet trekken. Het gevolg is een blokgolf doordat de voeding bij pieken in een geluidsgolf wordt afgekapt. Dat geeft DC op je speakers en dat vinden vooral goedkope speakers meestal niet zo leuk. Waarschijnlijk kun je dan dezelfde avond nog nieuwe tweeters plaatsen tenzij deze speakers daar goed tegen beveiligd zijn.

Ik zou gewoon een goedkope, maar zware PA versterker erbij kopen. Overigens zijn McCrypt speakers ECHT bagger :) Ze klinken verschrikkelijk, maar ja wat wil je voor die prijs :) Check ook even bax-shop.nl . Die hebben een grote range aan speakers tot 200 euro.

Lynxxx' Barco Data 800 Website Voor al uw overige wazigheid Lynxxx.nl

erik s.

huur gewoon een setje bij je lokale PA-boer. dan ben je goedkoper uit en heb je ook nog kwaliteit in huis.
ga dan naar een echte PA-boer en niet de lokale drive-in DJ.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Mathijs Ansems

Uh ik zou die Yamaha RX-361 mooi laten voor wat hij is,..

wij huren ieder jaar met Carnaval 2 Sub speakers, 4 Top speakers en een versterker set, met een vermogen van 1.5 KW (1500 watt) voor 100 euro per dag.
Ik zou zeggen, huur ergens een setje van ?? 500 watt voor een paar euro, en de buren kunnen de volgende dag alle schilderijen weer opnieuw aan de muur hangen :crazy: :crazy:

Killer01x

Bedankt voor de info:)
Ik denk dat ik dan toch maar een setje ga huren, of ga kijken voor een paar betere speakers met versterker.