The XTZ Mansion -> Nieuwe receiver

Started by Martijnst1990, February 8, 2010, 20:14:51

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

mscofield

Ziet er erg goed uit hoor! Ik kan niet wachten tot m'n examens zijn afgelopen.. dan ga ik ook zo snel mogelijk langs Eindhoven om de xtz te beluisteren!

Martijnst1990

Dankje :)

Zou ik zeker doen, vind het erg goede speakers en ik lees er ook niks dan goeds over.

Gister dus de 99 W12.16 sub opgehaald, dat is wel wat anders dan de MJ  8) Was nog best lastig om die grote doos van 35 kilo alleen naar boven te sjouwen maar het is gelukt  :P

Hier 3 foto's met de bekende camera ;)


Hij is best aan de maat.

En mijn (groeiende) bluray collectie tot nu toe. Het overgrote deel komt uit Engeland via amazon of play.com

XTZ Subwoofer kabel erbij gekocht. Wilde de blue line rca kabel maar deze was niet meer op vorraad, kreeg deze mee met wat korting :) Top service.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Robbert54

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Apoc@

Marantz NR1608 • XTZ 99.26 & W10.17P Front • XTZ 99.25 Center • MKII crossover filter upgrade Front & Center • XTZ 99 W12.16 ICE Subwoofer • XTZ Sub Amp 1 • Auralex GRAMMA

Martijnst1990

Bedankt :)

Heb inmiddels een filmpje of 3 gekeken en ik ben zeer positief over de sub  8)

Hij gaat echt een stuk dieper en blijft vooral strakker dan de MJ. Mag ook wel zoals Ralf al zei: grotere driver en 2 maal zo zware versterker.
Heb inmiddels de rechter basspoort dicht gedaan, klinkt voor mij het beste denk ik. Zal binnenkort nog is wat meer experimenteren daarmee.

Martijn is tot nu toe in ieder geval helemaal overtuigd van XTZ  8)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

yorkie13

bij de xtz 99w12.18P heb ik ook de rechter (korte) poort afgedicht
de langere poort zorgt voor de diepere bas, wat lekker is bij HT

Martijnst1990

Heb zojuist mijn sub naar de andere hoek verplaatst.

Ik heb wel is gelezen dat het met een sub, i.t.t. een speaker, wel goed is om hem in de hoek te zetten. Nou staat hij dus én in de hoek én onder een schuin dak en inderdaad, er is ineens veel meer bass! Nadeel is wel dat de kastjes waar hij nu tegen aan staat ontzettend meeratelen bij de wat diepere bass (Bijvoorbeeld de intro van Transformers 2).

Nou heb ik nog wat spikes liggen (van de Atacama speakerstands), alleen weet ik niet of die mijn sub houden. Ze passen er wel is, alleen zijn ze niet echt groot natuurlijk. Ik kan me ergens niet voorstellen dat het niet kan aangezien je natuurlijk ook erg zware monitor speakers hebt die op die stands kunnen. Iemand enig idee?

Dit ga ik dus eerst proberen. Mocht de trilling blijven is een Auralex Gramma/Subdude ook een oplossing las ik al verscheidene keren. Eerst vanavond/morgen maar is een film kijken en horen hoe de sub nu klinkt.

Ik ben ondertussen ook een beetje aan het kijken naar nieuwe speaker kabels, om te beginnen voor de front speakers en misschien center. Het oog wilt natuurlijk ook wat anders dan die dunne witte draadjes, ik heb alleen geen flauw idee wat goed bij XTZ zou passen. Ik heb wel gelezen dat er toch een groot verschil kan zijn tussen verschillende kabels. Toch nog maar wat meer inlezen.

Hier in ieder geval de foto (zag de strook zonlicht helaas later op de pc pas).


Heb ook mijn tweede ikea dvd/bluray rekje maar opgehangen, zie rechts op de foto.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Robbert54

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Valkyrie

Mooie set heb je zo. Ik zie dat je je subwoofer aan de andere kant hebt gezet. Heb je nu niet ineens veel meer (bonkerige) bas?
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

Martijnst1990

Bedankt,

Meer bass, ja. Bonkerig niet. Met muziek heb ik hem sowieso heel laag staan en heb verschillende stukjes film opgezet om te kijken hoe het klinkt. Bass is meer aanwezig (wat positief is) maar het is tot nu toe nog totaal niet bonkerig.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Martijnst1990

Het is geen HT maar wil het toch graag even melden ;)

Ik heb zojuist mijn eerste auto gekocht. Een Citroën Saxo 1.6 VTS met 90 pk uit 2000. Een heerlijk vlot autootje :)

Foto's volgen nog.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Robbert54

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Martijnst1990

Nou, ik ben een tijdje bezig geweest met andere dingen (onder andere de audio in de auto).

Maar ik wil al een tijdje nieuwe LS kabels voor de fronts en misschien center. Nu hangt er standaard no name 2x2,5 mm2 aan. Ik zag in de markt een setje W&M LS-01 staan en ik vind dit er erg interessant uitzien. Ik heb al gelezen dat het hoog wat minder geaccentueerd word over het algemeen, wat met XTZ icm Pioneer niet verkeerd is. Ook zou de bass wat strakker worden wat mij ook wel aanstaat.

Tot nu toe heb ik nog niks met nieuwe kabels gedaan (ben toch een beetje sceptisch). Ik vroeg mij af of jullie denken dat dit een voorruit gang gaat worden. Vind alleen de looks onderhand al een reden om ze niet te laten liggen ;)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Robbert54

absoluut! en het klopt helemaal wat je zegt, hoog wordt minder geaccentueerd, bass wordt voller en strakker.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Martijnst1990

Bedankt, fijn om te horen.

Alleen een beetje jammer dat hij net voor mij verkocht was   :-X Zal ook is op MP kijken of wachten tot er toevallig hier nog 1 verschijnt.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Robbert54

Quote from: Martijn90 on May 30, 2010, 17:07:32
Bedankt, fijn om te horen.

Alleen een beetje jammer dat hij net voor mij verkocht was   :-X Zal ook is op MP kijken of wachten tot er toevallig hier nog 1 verschijnt.
ik heb heb zelf de Black-magic (voorganger van de LS-03 dacht ik) en daar gewoon een krimpkous omheen gedaan. ziet er  :wub: uit, en kun je ook nog bi-wire aansluiten
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Martijnst1990

Daar heb ik ook wel is aan gedacht. Probleem is alleen dat ik totaal niet handig ben en het niet zo zie zitten om zelf een kabel in elkaar te knutselen, of is dat voor iedereen te doen?  :blush:

Toevallig vandaag wel een setje LS-01 op MP geplaatst voor dezelfde prijs als hier op het forum. Alleen durf ik via marktplaats niet zomaar geld over te maken en hopen dat het hier aankomt.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Robbert54

Quote from: Martijn90 on May 30, 2010, 17:20:46
Daar heb ik ook wel is aan gedacht. Probleem is alleen dat ik totaal niet handig ben en het niet zo zie zitten om zelf een kabel in elkaar te knutselen, of is dat voor iedereen te doen?  :blush:

Toevallig vandaag wel een setje LS-01 op MP geplaatst voor dezelfde prijs als hier op het forum. Alleen durf ik via marktplaats niet zomaar geld over te maken en hopen dat het hier aankomt.
dat is echt heel simpel. en nog leuk om te doen ook. spreekt allemaal heel erg voor zich en je kunt weinig fout doen. dat je een beetje wantrouwig bent over MP snap ik wel. staat hier verder niks meer in de marktsectie dan?
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Martijnst1990

Heb net nog even in de marktsectie gezocht en daar stond nog een setje LS-01 op. Alleen is deze set 5 meter, wat veel te lang is, kan je dit zomaar doorknippen en korter maken of moet ik daar maar niet aan beginnen met zo'n kabel? Hij is overigens wel erg leuk geprijsd, moeten alleen nog banaan pluggen bij komen, heb iig een PM gestuurd erover.

En anders toch maar is kijken of ik zelf wat in elkaar kan knutselen, met dezelfde karakter eigenschappen van de W&M LS-01.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Robbert54

Quote from: Martijn90 on May 30, 2010, 19:57:48
Heb net nog even in de marktsectie gezocht en daar stond nog een setje LS-01 op. Alleen is deze set 5 meter, wat veel te lang is, kan je dit zomaar doorknippen en korter maken of moet ik daar maar niet aan beginnen met zo'n kabel? Hij is overigens wel erg leuk geprijsd, moeten alleen nog banaan pluggen bij komen, heb iig een PM gestuurd erover.
ja hoor kan gewoon, en dan gewoon de afgeknipte kant aansluiten op de versterker. kan ook gewoon bare-wire, hoef je niet perse bananen voor te halen
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Martijnst1990

Ok bedankt.

Als ik dan toch bananen moet kopen voor de speaker kant dan ook maar gelijk voor de receiver, vind ik dan wel zo makkelijk. Nu og even wachten op een bericht terug, laten we hopen dat deze niet al verkocht zijn. Kan ik gelijk een stuk gebruiken voor mijn center, aangezien ik aan 2,5 meter genoeg heb per front en center heeft maar 1 á 1,5 meter nodig.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Martijnst1990

Net een pakje ontvangen. Bedankt Erik.



Banaanpluggen, adereindhulsjes en krimpkous. Nu alleen nog de kabel, is wel zo handig ;)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Madhouse

Dat word dus ook lekker knutselen. Ik vind het persoonlijk erg leuk om te doen. De eerste kabel was even rustig aan doen en kijken hoe alles werkt zeg maar, maar daarna gaat het vanzelf. Heb nu inmiddels 3 W&M LS kabels in elkaar gezet en ook een netkabel (vond ik ook wel even spannend maar dankzij de handleiding van Erik ging het prima). Kortom knutselen is leuk. Succes er mee en we zien de foto's wel verschijnen ;D
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Martijnst1990

Moet zeggen dat ik er ook wel zin in hebt, lijkt mij inderdaad erg leuk. Was alleen bang dat ik dingen verkeerd zou doen en de kabel zou verpesten, maar wie niet waagt wie niet wint ;)

En als ik zoals je zegt even rustig de tijd neem en goed kijk moet het geen probleem zijn. Krijg hoogst waarschijnlijk de W&M LS-01 kabel, dus die is in principe als zo goed als af, afgezien van de pluggen/krimpkous. En mocht dit onverwachts toch niet doorgaan, dan ga ik wel een kabel helemaal zelf in elkaar knutselen, alleen even uitzoeken welke het dan word.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Madhouse

Mocht de W&M niets worden dan kun je bij sponsor Erik ook Belden of W&M per meter kopen of via sponsor hifisupply Canare 4S11. Alle 3 erg goede kabels voor die prijs. Moet je alleen nog wat bananen bij kopen. ;)

Maar idd gewoon rustig aan doen en dan heb je de kabel zo in elkaar zitten. En als je hulp nodig hebt kun je het altijd op het forum vragen. ;D
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub