The XTZ Mansion -> Nieuwe receiver

Started by Martijnst1990, February 8, 2010, 20:14:51

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Martijnst1990

Over de receiver gesproken. Vraag me toch stiekem wel is af wat een duurdere receiver met wat meer controle zou doen hier, maar daar kan ik maar beter niet over nadenken  ::)

Verhouding lijkt nu een beetje zoek te zijn, 1 speaker is bijna even duur als mijn receiver  ???
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Madhouse

Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Martijnst1990

Quote from: Madhouse on December 19, 2010, 21:49:38
Tja dat word dus weer upgraden  :D
Dat zit er voorlopig nog even niet in  :D Maar er nieuwsgierig naar zijn kan geen kwaad (hoop ik). Zo blijft de hobby ook leuk natuurlijk.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Martijnst1990

Quote from: Martijn90 on December 19, 2010, 23:55:07
Dat zit er voorlopig nog even niet in  :D Maar er nieuwsgierig naar zijn kan geen kwaad (hoop ik). Zo blijft de hobby ook leuk natuurlijk.
Misschien had ik het af moeten kloppen..  :crazy:

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107678.0
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Madhouse

Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

HTip

Da's balen man! Misschien is het een kleinigheidje en kan ie gerepareerd worden.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Robbert54

Balen zeg! lijkt mij een videoboard probleempje. hoop dat het alsnog wordt opgelost voor je
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Martijnst1990

Nu lijkt alleen de HTPC het niet te doen. BD speler en PS3 doen het. BD speler op poort 3 werkt, maar de HTPC op poort 3 werkt weer niet, brand ook geen HDMI lampje. Doe ik dezelfde HDMI kabel van de HTPC rechtstreeks in de TV, dan werkt het gewoon. Dus het ligt niet aan de kabel of de videokaart van de HTPC.

Lijkt wel alsof de HTPC icm de receiver ineens niet werkt, heel vreemd allemaal.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

tiptop

Quote from: Martijn90 on December 20, 2010, 22:42:27
Nu lijkt alleen de HTPC het niet te doen. BD speler en PS3 doen het. BD speler op poort 3 werkt, maar de HTPC op poort 3 werkt weer niet, brand ook geen HDMI lampje. Doe ik dezelfde HDMI kabel van de HTPC rechtstreeks in de TV, dan werkt het gewoon. Dus het ligt niet aan de kabel of de videokaart van de HTPC.

Lijkt wel alsof de HTPC icm de receiver ineens niet werkt, heel vreemd allemaal.
Ook de HTPC resetten, als je dat nog niet gedaan hebt. Heb je de laatste updates er ook op staan?
Is zeer waarschijnlijk een handshake probleem.
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Martijnst1990

Quote from: tiptop on December 21, 2010, 09:39:09
Ook de HTPC resetten, als je dat nog niet gedaan hebt. Heb je de laatste updates er ook op staan?
Is zeer waarschijnlijk een handshake probleem.
Bedankt voor de tip maar.. Ineens werkt alles weer. Zette net de receiver aan, HTPC aan en hij pakte hem weer, HDMI lampje brand weer, alles lijkt te kloppen.

Ook de W&M LS-03 ontvangen van Fabian, in perfecte conditie, nog bedankt :) Inmiddels de kabels gelegd, wat een heel karwei was, met zo'n stugge kabel, achter de verwarming langs en langs de muur  ::)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Madhouse

Wat vaag van je receiver  :nopompom:

Maar je hebt qua speakers en kabels nu wel alles goed, dus de kabels leggen moet de moeite waard zijn geweest  ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Martijnst1990

Quote from: Madhouse on December 21, 2010, 19:59:39
Wat vaag van je receiver  :nopompom:

Maar je hebt qua speakers en kabels nu wel alles goed, dus de kabels leggen moet de moeite waard zijn geweest  ;)
Inderdaad erg vaag. Nu maar hopen dat hij gewoon zonder problemen blijft werken, maar daar ga ik wel van uit.

Word op deze manier inderdaad een erg mooi geheel, was zeker de moeite waard dus ;)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

HTip

Fijn voor je dat alles het weer doet. Nu maar hopen dat dat zo blijft. Veel plezier met de LS-03. Ik heb jaren lang plezier gehad aan de voorloper, de Black Magic.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Martijnst1990

Quote from: HTip on December 21, 2010, 23:12:12
Fijn voor je dat alles het weer doet. Nu maar hopen dat dat zo blijft. Veel plezier met de LS-03. Ik heb jaren lang plezier gehad aan de voorloper, de Black Magic.
Is te hopen inderdaad.

Plezier met de W&M LS-03 komt wel goed. Gister Fantastic Four - Rise of the Silver Surfer gekeken, erg goede film om het surround mee te testen. Het geluid is nu nóg meer als 1 geheel, zat geregeld met een grote grijns op mijn gezicht te kijken, als ze weer is langs me heen zoefden  :D

Ook verschillende stukjes van andere films even getest, bv de intro van The Last Airbender, echt geweldig!
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

tiptop

Quote from: Martijn90 on December 22, 2010, 14:48:32
Is te hopen inderdaad.

Plezier met de W&M LS-03 komt wel goed. Gister Fantastic Four - Rise of the Silver Surfer gekeken, erg goede film om het surround mee te testen. Het geluid is nu nóg meer als 1 geheel, zat geregeld met een grote grijns op mijn gezicht te kijken, als ze weer is langs me heen zoefden  :D

Ook verschillende stukjes van andere films even getest, bv de intro van The Last Airbender, echt geweldig!
Blij dat ze goed bevallen. 8)

Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Martijnst1990

Zo, is weer even stil geweest hier. heb dan ook weinig echt nieuws te melden.

De receiver heeft verder gelukkig geen problemen meer gegeven, geen idee waar het aan lag, maar het werkt weer.

Heb inmiddels 1 stoel opzij geschoven en de andere precies in de sweetspot gezet. Kijk meestal toch alleen een film en nu zit ik er precies midden in, wat voor een hele verbetering heeft gezorgd :) En als er iemand op bezoek komt is de tweede stoel zo weer op zijn plek geschoven. Zeker de laatste tijd gaat er bijna elke avond wel een BD'tje in en het is keer op keer weer genieten!

Ben de laatste tijd ook meer bezig met een CD'tje opzetten, via de analoge uitgangen van de Pana BD speler. TV uit, klein sfeer lampje en gewoon genieten! Heb me sinds kort verdiept in Dire Straits (ja ik weet het, ben van een andere generatie, dus was er nog niet heel bekend mee ;)) en dat is toch wel heel erg mooi.

Al met al heb ik voor het moment eigenlijk weinig wensen. Ben heel tevreden zoals het nu is en vind dat ik toch een knappe set bij elkaar heb gespaard in iets meer als een jaar, al zeg ik het zelf  ::). Waar ik me met der tijd nog wel is wil verdiepen is andere powercords, zoals bv Belden of W&M Tornado, waar ik goede dingen over lees.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

HTip

Je hoeft niet perse elke keer iets nieuws in je set te hebben om te posten hoor wie het zegt.... Gewoon laten weten dat je geniet is ook leuk om te lezen :music:

Wat powercords betreft, ik heb de W&M Tornado gehad en dat is een goede kabel met een goede prijs/kwaliteitsverhouding. Maar ik vond de Furutech G-320 (die niet veel duurder is) een stuk beter, opener en natuurlijker. Als je daarmee begint, dan gaat een wereld voor je open ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Xander32

HIer ook goede ervaring met Furutech powercords. Die gaan er zeker nog een keer komen!


Sander.
Quote from: HTip on January 22, 2011, 13:30:27
Je hoeft niet perse elke keer iets nieuws in je set te hebben om te posten hoor wie het zegt.... Gewoon laten weten dat je geniet is ook leuk om te lezen :music:

Wat powercords betreft, ik heb de W&M Tornado gehad en dat is een goede kabel met een goede prijs/kwaliteitsverhouding. Maar ik vond de Furutech G-320 (die niet veel duurder is) een stuk beter, opener en natuurlijker. Als je daarmee begint, dan gaat een wereld voor je open ;)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Madhouse

Hier ook ervaring met de Furutech G320, geweldige kabel!

Maar ik heb ook 2 Belden 3.3mm2 kabels met W&M Shuko en IEC en daar ben ik ook zeer over te spreken (heb deze op mijn versterker en subwoofer en de Furutech op mijn UD5005)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Martijnst1990

Quote from: HTip on January 22, 2011, 13:30:27
Je hoeft niet perse elke keer iets nieuws in je set te hebben om te posten hoor wie het zegt.... Gewoon laten weten dat je geniet is ook leuk om te lezen :music:

Wat powercords betreft, ik heb de W&M Tornado gehad en dat is een goede kabel met een goede prijs/kwaliteitsverhouding. Maar ik vond de Furutech G-320 (die niet veel duurder is) een stuk beter, opener en natuurlijker. Als je daarmee begint, dan gaat een wereld voor je open ;)
Heb je ook helemaal gelijk in, het genieten van de set is natuurlijk minstens net zo belangrijk, zo niet belangrijker.

Over de Furutech lees ik inderdaad ook goede verhalen. Nou heb ik sowieso nog steeds een goedkoop stekkerblok van volgens mij de Lidl, dus daar moet ook verandering in komen tegen die tijd. Om nou een "dure" powercord op een goedkoop stekkerblok aan te sluiten lijkt mij ook niet echt werken.

Ga me er is in verdiepen, want dit is echt helemaal nieuw voor mij.
Quote from: Madhouse on January 22, 2011, 16:13:48
Hier ook ervaring met de Furutech G320, geweldige kabel!

Maar ik heb ook 2 Belden 3.3mm2 kabels met W&M Shuko en IEC en daar ben ik ook zeer over te spreken (heb deze op mijn versterker en subwoofer en de Furutech op mijn UD5005)
Quote from: Xander32 on January 22, 2011, 13:53:31
HIer ook goede ervaring met Furutech powercords. Die gaan er zeker nog een keer komen!


Sander.
Zo ook hier weer duidelijke/goede meningen over Furutech! ;D

Is er een forumsponsor die de Furutech powercords verkoopt? Heb ze al gevondne bij Hifisupply. Is toch een hele investering gelijk zie ik, 131,50 per kabel. Voorlopig eerst nog maar is een tijdje sparen en verder verdiepen in het hele stroom gebeuren.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Madhouse

Quote from: Martijn90 on January 22, 2011, 19:24:25
Zo ook hier weer duidelijke/goede meningen over Furutech! ;D

Het zijn goede kabels maar ik ben net zo blij met mijn Belden kabels. Is vrij goedkoop en makkelijk zelf in elkaar te zetten. Moet je anders Erik maar eens een PM sturen, hij heeft al setjes vanaf € 35.- waar je al flinke verbeteringen mee kunt halen.

Je bent net te laat want ik had een mooie te koop staan  ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Martijnst1990

Quote from: Madhouse on January 22, 2011, 19:50:12
Het zijn goede kabels maar ik ben net zo blij met mijn Belden kabels. Is vrij goedkoop en makkelijk zelf in elkaar te zetten. Moet je anders Erik maar eens een PM sturen, hij heeft al setjes vanaf € 35.- waar je al flinke verbeteringen mee kunt halen.

Je bent net te laat want ik had een mooie te koop staan  ;)
Klopt, heb ook al even op de MP pagina van Erik gekeken :)

Had jou kabel inderdaad zien staan en heb daar zeker over getwijfeld. Mocht ik de stap is wagen, lijk mij het beste om sowieso de receiver een andere kabel te geven en misschien de BD speler?

En qua stekkerblok heb ik ook geen idee. Zag bij Erik ook een mooie staan, 8 voudig blok voor 70 euro. Wat gebruik jij eigenlijk voor een stekkerblok, Roy?
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Madhouse

Quote from: Martijn90 on January 22, 2011, 19:52:44
Mocht ik de stap is wagen, lijk mij het beste om sowieso de receiver een andere kabel te geven en misschien de BD speler?

Ik denk dat je op je versterker ook het meeste winst kunt behalen. Dit was bij mij ook het geval. Maar eerlijk gezegd had ik niet verwacht dat het op de UD5005 zoveel zou brengen.

Quote from: Martijn90 on January 22, 2011, 19:52:44
En qua stekkerblok heb ik ook geen idee. Zag bij Erik ook een mooie staan, 8 voudig blok voor 70 euro. Wat gebruik jij eigenlijk voor een stekkerblok, Roy?

Ik gebruik dat stekkerblok van Erik met een Belden 3.3mm2 kabel (word hij wel wat duurder van) en haakse shuko. Ben er uitermate tevreden over en zit er aan te denken om er nog 1 van 4 bij te kopen.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Martijnst1990

Quote from: Madhouse on January 22, 2011, 19:55:01
Ik denk dat je op je versterker ook het meeste winst kunt behalen. Dit was bij mij ook het geval. Maar eerlijk gezegd had ik niet verwacht dat het op de UD5005 zoveel zou brengen.
Denk ik ook inderdaad. Tegen de tijd dat ik is andere powercords ga kopen komt er sowieso eerst 1 op de receiver. En dan denk ik aan W&M Tornado of Belden om is mee te beginnen, betaalbare kabel en zou toch een mooie verbetering moeten geven.
Ik gebruik dat stekkerblok van Erik met een Belden 3.3mm2 kabel (word hij wel wat duurder van) en haakse shuko. Ben er uitermate tevreden over en zit er aan te denken om er nog 1 van 4 bij te kopen.
[/quote]
Toevallig, leek mij ook al een erg mooi blok. Heb jij deze zelf in elkaar gezet? Zo ja, is dat erg moeilijk voor iemand die niet echt technisch/handig is aangelegd? :D

Had zelf ook al gekeken naar de Belden 3.3mm2 eraan, mocht ik die ook gaan gebruiken voor de powercords, is het wel allemaal mooi van hetzelfde.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Madhouse

Quote from: Martijn90 on January 24, 2011, 18:49:06
Toevallig, leek mij ook al een erg mooi blok. Heb jij deze zelf in elkaar gezet? Zo ja, is dat erg moeilijk voor iemand die niet echt technisch/handig is aangelegd? :D

Had zelf ook al gekeken naar de Belden 3.3mm2 eraan, mocht ik die ook gaan gebruiken voor de powercords, is het wel allemaal mooi van hetzelfde.

Ik heb hem zelf in elkaar gezet. Het is wel te doen hoor maar als je twijfelt en het goed wil hebben moet je hem gewoon door Erik in elkaar laten zetten.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub