The XTZ Mansion -> Nieuwe receiver

Started by Martijnst1990, February 8, 2010, 20:14:51

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Martijnst1990

Solderen ga ik sowieso niet aan beginnen. Kabel word morgen retour gestuurd en dan ga ik op zoek naar een andere kabel. Had zelf deze al in gedachte, deze connector lijkt smaller (de action kabel die ik nu heb past wel tussen de W&M's namelijk). http://www.hifisupply.nl/index.php?item=audioquest-pearl-hdmi-kabel-vanaf-0_6m--per-stuk&action=article&group_id=10000109&aid=19294&lang=NL
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Robbert54

denk dat ze de kabel wel even kunnen opmeten voor je. kun je het zo vergelijken met de High-End Actioncable :D
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Martijnst1990

Lijkt mij inderdaad het handigst, zal Peter is een PM sturen.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Martijnst1990

1 van de W&M HDMI's is inmiddels teruggestuurd. Gebruik momenteel nog 1 goedkope kabel voor mijn pc (voldoet voor nu nog even, gebruik hem toch alleen om te internetten).

En er is toch nog een HT aankoop onderweg, komt waarschijnlijk deze week binnen. Er stond altijd nog iets op het lijstje wat vervangen moest worden, misschien weten jullie het nog? ;)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Martijnst1990

En ze zijn binnen, 2 nieuwe rears! Kunnen de grote Acoustic Audio "white van" speakers eindelijk weg.

Het zijn Monitor Audio Bronze BR1's geworden in walnut. Qua klank past het goed bij XTZ en prijstechnisch toch even wat gunstiger op het moment. Waren bij forum sponsor HifiCorner maar 75 euro ps.







Alleen de bouw kwaliteit is al super voor dit geld, ga ze zo aansluiten, ben benieuwd.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Dirc

NICE!

En wat wordt de volgende aankoop???

Trouwens net even 9 pagina's topic zitten doorlezen. Misschien leuk om je beginpost iets te updaten met wat overzichtjes?

Martijnst1990

Bedankt :)

Tot nu toe klinkt het erg goed, veel meer detail in het surround (logisch ook). Voor op het moment hoop ik even tevreden te zijn met hoe het er nu bij staat, maar goed, het is en blijft een virus ;D Nog geen echte plannen in ieder geval. Er zullen nog wel wat banaan plugjes komen voor de speaker/versterker kant van de rears (of zijn het nou surrounds?) om het wat overzichtelijker/makkelijker te maken.

En bedankt voor de tip, zal het straks is wat overzichtelijker maken.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Madhouse

Je hebt een leuke set zo! Mooie upgrade ook weer. Wat voor sub gebruik je trouwens?
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Dirc

Quote from: Martijn90 on March 17, 2010, 14:27:16
Dankje :)

Zou ik zeker doen, vind het erg goede speakers en ik lees er ook niks dan goeds over.

Gister dus de 99 W12.16 sub opgehaald, dat is wel wat anders dan de MJ  8) Was nog best lastig om die grote doos van 35 kilo alleen naar boven te sjouwen maar het is gelukt  :P

Hier 3 foto's met de bekende camera ;)


Hij is best aan de maat.

En mijn (groeiende) bluray collectie tot nu toe. Het overgrote deel komt uit Engeland via amazon of play.com

XTZ Subwoofer kabel erbij gekocht. Wilde de blue line rca kabel maar deze was niet meer op vorraad, kreeg deze mee met wat korting :) Top service.


goed lezen madhouse...

Madhouse

Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Martijnst1990

Quote from: Madhouse on August  4, 2010, 14:51:42
Je hebt een leuke set zo! Mooie upgrade ook weer. Wat voor sub gebruik je trouwens?

Wou al zeggen, staat op pagina 3, maar ik was weer is te langzaam ;D

En bedankt trouwens!
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Xander32



Mooi hoor, en dat voor €75,- p.s.  :thumbs-up:.


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

riesjdabietsj

 O0 Voor dat geld helemaal niet slecht! Sterker nog, ik heb ook ooit de BR serie gehad... de BR6 (vloerstaander).. Hele mooie speakers voor een hele mooie prijs! Klinken erg aangenaam!  :inlove:
Speakers: Bowers & Wilkins Formation Duo | Monitor: Pioneer KRP600M KURO | Console: Sony PS4 | Other: Synology DS13 (2x2TB) and Gramofon

Head-fi: Bowers & Wilkins P5, Sony WH-1000XM3

Madhouse

Ze klinken zeker aangenaam. Ik heb ook heel lang getwijfelt tussen de BR6 of de KEF IQ50, uiteindelijk voor de KEF's gekozen omdat ik deze lekkerder vond klinken (blijft persoonlijk natuurlijk) maar de BR's hebben ook gewoon een lekkere sound! Geniet er van Martijn  ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Martijnst1990

Genieten gaat zeker lukken!

Heb besloten maar is een filmpje op te zetten waar ik de rears ook maar is goed kon testen. Ben uitgekomen op Transformers 1. Klinkt echt een stuk beter, veel meer tot 1 geheel. Detail is ook heel mooi, bijvoorbeeld het rinkelende glas van een autoruit wat via de voor speakers naar achter uitbreid, klinkt veel echter. En dat voor dit geld, sta er bijna versteld van!

Op het moment staan ze nog op de oude rears, maar hier komt uiteraard verandering in. Waarschijnlijk maken mijn 2 ikea stoelen + voetenbankjes plaats voor een twee persoonsbed met verstelbare lattenbodem. Dit omdat ik vaak wat "luier" een film wil kijken, i.p.v. altijd maar rechtop in de stoel. Dan is het de bedoeling dat de 2 Lack tafeltjes aan beide kanten van het bed komt met daarop de rears. Het is en blijft een slaapkamer set  O0
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Robbert54

mooie speakertjes zeg! lijken wel wat op mijn CMs. en dat voor 150euro :-X :worship:

Bed zou ik toch even over nadenken, juist omdat je er ook in slaapt. in de zomer kan ik vaak niet in slaap komen omdat het hele bed dan te warm is wanneer je er ook al een film in hebt gekeken en je slaapt daarna gewoon minder lekker, en in de winter wil het nog wel eens voorkomen dat je juist in slaap valt omdat je in een bed zit... ligt.. hangt... whatever..
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Martijnst1990

Dat is ook wel waar, ik zit een beetje in dubio. Ik wil graag een lekkere bank neerzetten, maar die past niet door het trapgat beneden, door een knik van 90 graden gelijk onderaan de trap.

Van de warmte heb ik gelukkig niet snel last en omdat het een tweepersoonbed is kan ik aan 1 kant een film kijken en aan de andere kant slapen, in het ergste geval ;D Ik ga het in ieder geval proberen denk ik. Gaat het niet zijn de stoelen en bed weer net zo snel omgeruild. Is namelijk de bedoeling dat de 2 stoelen nu op de plaats van mijn bed komen te staan, aan de andere kant van de kamer.

In ieder geval bedankt voor je input  :thumbs-up:
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Robbert54

Quote from: Martijn90 on August  5, 2010, 00:18:58
Dat is ook wel waar, ik zit een beetje in dubio. Ik wil graag een lekkere bank neerzetten, maar die past niet door het trapgat beneden, door een knik van 90 graden gelijk onderaan de trap.

Van de warmte heb ik gelukkig niet snel last en omdat het een tweepersoonbed is kan ik aan 1 kant een film kijken en aan de andere kant slapen, in het ergste geval ;D Ik ga het in ieder geval proberen denk ik. Gaat het niet zijn de stoelen en bed weer net zo snel omgeruild. Is namelijk de bedoeling dat de 2 stoelen nu op de plaats van mijn bed komen te staan, aan de andere kant van de kamer.

In ieder geval bedankt voor je input  :thumbs-up:
ja dat dacht ik dus ook :D ik weet niet of jij je bed ook in het midden moet zetten?? ik wel namelijk recht voor de tv en dan zat ik altijd midden in mijn bed. tussen twee matrassen dus. dat is niet echt goed voor de matrassen. en mocht je een vriendin krijgen dan is het ook niet altijd handig, 1 door de warmte, 2 doordat 1 dan niet goed ligt en 3 (de belangrijkste) een vriendin in een bed wil nog wel eens voor afleiding zorgen van je oorspronkelijke doel :D

ligstoel geen optie?? ideaal als je ruimte hebt. of 2 oude bioscoopstoelen die inklapbaar zijn. Je moet het natuurlijk helemaal zelf weten ;)
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Martijnst1990

Nog bedankt voor de feedback Vampire :) Maar een ligstoel (eigenlijk 2) werd me toch te duur, aangezien er sowieso ook een nieuw bed zou komen. Heb besloten het bed op de plaats van de stoelen neer te zetten en de stoelen aan de andere kant. Tot nu toe bevalt het prima, maar gaat het niet, is het zo omgeruild en kan ik alsnog op zoek naar iets anders om op te zitten :)

Hier wat foto's van de situatie hoe het nu is. Ben qua beeld/geluid nu behoorlijk tevreden mag ik wel stellen (voor nu waarschijnlijk even klaar met upgraden). En ook de inrichting van mijn kamer vind ik een stuk gezelliger/volwassener geworden zo (komt nog wel wat aan de muur, weet alleen nog niet precies wat).







JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Madhouse

Ziet er erg goed uit Martijn! Nu lekker genieten van je set!  ;D
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Robbert54

kerel ik ben jaloers! ziet er geweldig goed uit zo! heerlijk rustig en strak.

misschien nog een mooie filmposter aan de muur met een rustige kleurstelling.

zoiets bijvoorbeeld:

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Martijnst1990

Bedankt Madhouse, genieten gaat zeker lukken! :)

Quote from: The Vampire on August 15, 2010, 20:30:07
kerel ik ben jaloers! ziet er geweldig goed uit zo! heerlijk rustig en strak.

misschien nog een mooie filmposter aan de muur met een rustige kleurstelling.

zoiets bijvoorbeeld:


Dankje, ben er zelf ook erg tevreden over zo!

Film poster lijkt mij inderdaad erg mooi, deurposter in een mooie wissellijst had ik aan zitten denken. Dat voorbeeld is een mooie :)

Wil er sowieso 1 van Inception, man wat een geweldige film is dat zeg, vooral in Imax ;D
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Xander32

Gaaf hoor :thumbs-up:. Mooie opstelling, mooie set.
Je hebt een aantal flinke stappen vooruit gemaakt, waarschijnljk toch besmet geraakt :P.


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Robbert54

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

B.

Martijn, mooi man! Echt een mooie ruimte met spullen waarvan je prima kunt genieten! :)

Ik was altijd jaloers op je ruimte, omdat je de stoelen voor de TV kon neerzetten en je bed aan de andere kant van de kamer.
Nu zet je het precies zo neer als de situatie waar IK van af wil :D