The XTZ Mansion -> Nieuwe receiver

Started by Martijnst1990, February 8, 2010, 20:14:51

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ejorne

Quote from: T.Rodenburg93 on June  5, 2012, 16:53:19
Kan de plus versie ook toevallig overweg met RF signalen?

Quote from: Martijn90 on June  5, 2012, 19:24:31
Geloof het niet, volgens mij is dat alleen mogelijk met de 900 en 1100.

Kan inderdaad niet. Volgens mij is het enige verschil tussen de One en de One+ dat de + online in te stellen is en de niet+ alleen met software die geïnstalleerd moet zijn op de computer.

morca

Quote from: Martijn90 on June  5, 2012, 15:37:43
Net even langs de Saturn geweest om toch maar eens een universele AB te halen en het is de Harmony One+ geworden. Net even gauw ingesteld en wat activiteiten gemaakt en dat werkt toch wel erg handig :) Ligt verder ook prima in de hand en zo'n oplaad dock is natuurlijk helemaal handig.
Rij ook vrijwel nooit online, was gewoon nieuwsgierig :D Ben pas een beetje online gaan rijden sinds ik mijn stuur heb, misschien wel leuk om eens PSN namen uit te wisselen. Nurburgring is wel ontzettend gaaf trouwens, zeker met een stuur 8) Max Payne kan ik nog niet echt in komen helaas.
Mooie AB he,ik heb er ook sinds kort 1.
bevalt best goed.

T.Rodenburg93

Quote from: Ejorne on June  5, 2012, 22:05:21
Kan inderdaad niet. Volgens mij is het enige verschil tussen de One en de One+ dat de + online in te stellen is en de niet+ alleen met software die geïnstalleerd moet zijn op de computer.

Oke, ik vroeg me het verschil al af ;)

Tim
Beeld: Samsung UE-46D5000 - Panasonic DMP-BD75
Geluid: Emotiva UMC-1/ UPA-5/XDA-1 - XTZ 99.26 MKII/ 10.17p/ 99.25/ 99.25c Jamo S602 - BK XXLS400 - XTZ W12.18p
Kabels: Canare 4S8 - RUconnected Interlinks - Atlas Hyper 2.0

Tim's XTZ Cinema Showcase

HTip

Goed bezig Martijn! Makkelijk die stand hé? in een paar minuten lekker racen en evensnel weer opgeruimd ;)

Heb je al snellere tijden dan met de controller?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Melvinstr

Quote from: Martijn90 on June  5, 2012, 19:24:31
Thanks :) Ben niet echt bekend met de Xbox, maar is er geen goed stuur te verkrijgen daarvoor dan?


voor de PS3 kunnen bijna alle stuurtjes aangesloten worden. Xbox heeft dat gelimiteerd tot goedkopere flutstuurtjes. Is wel jammer want je kunt veel preciezer sturen met een goed stuurtje. Sowieso geeft het een kick ''echt'' te racen. Enige nadeel is, dat je zo'n ding na het spelen op zou moeten ruimen  :P
Denon X4100W - KEF LS50 Meta - KEF EGG - LG OLED

Qlivian

hey martijn

leuk dat je nu ook een logitech on  hebt.inderdaad makkelijk instellen en de namen toevoegen van de apparaten.

ik heb zelf een xbox dus daar kun je niet zo'n vette stuurset op aansluiten?

succes met je ab gaat veel sneller en handiger
Anthem MRX500 - Denon DBP1611UD - Usher CP6311 BE-Usher X-718- Usher x-616 -LG 65 C8 - BK XXLS 400FF Black gloss- Auralex subdude- canare 4S8 bekabeling - Logitech one -plus, X-box 360 - Ziggo Next - Harman kardon citation one -

Martijnst1990

Quote from: HTip on June  6, 2012, 08:17:55
Goed bezig Martijn! Makkelijk die stand hé? in een paar minuten lekker racen en evensnel weer opgeruimd ;)

Heb je al snellere tijden dan met de controller?
Zeker erg makkelijk, past ook precies achter de bank als hij ingeklapt is, dus netjes uit de weg :)

En van de tijden weet ik helaas niet, heb nooit echt op mijn ronde tijden gelet. Voor mijn gevoel rijd ik wel een stuk beter en dat komt vooral omdat je veel gerichter kan sturen en gas geven in de bocht. En al zouden mijn tijden niet beter zijn, het is er wel veel leuker op geworden :D
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

frankp

Even offtopic:

voor de mensen met een Xbox en geld teveel:

Dit is wel een "leuk" stuurtje van goede kwaliteit
http://www.madcatz.com/productinfo.asp?page=248&GSProd=5154&GSCat=98&CategoryImg=Xbox_360_Wheels

HTip

Quote from: Martijn90 on June  6, 2012, 22:17:18
Zeker erg makkelijk, past ook precies achter de bank als hij ingeklapt is, dus netjes uit de weg :)
Slim concept. Nog een tip. Je kan de steun voor de versnellingspook omdraaien zodat deze beter bereikbaar is. Het is iets moeilijker met erachter kruipen, maar daarna is handschakelen een stuk prettiger...

Quote
En van de tijden weet ik helaas niet, heb nooit echt op mijn ronde tijden gelet. Voor mijn gevoel rijd ik wel een stuk beter en dat komt vooral omdat je veel gerichter kan sturen en gas geven in de bocht. En al zouden mijn tijden niet beter zijn, het is er wel veel leuker op geworden :D
Ik vind het ook veel leuker met stuur. Trouwens, je weet je tijd in de Honda CR-Z en je weet de tijd van Nosferatu, dus er is nog ruimte voor verbetering :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Martijnst1990

Quote from: HTip on June  7, 2012, 10:41:05
Slim concept. Nog een tip. Je kan de steun voor de versnellingspook omdraaien zodat deze beter bereikbaar is. Het is iets moeilijker met erachter kruipen, maar daarna is handschakelen een stuk prettiger...
De sten voor de pook zit nu naar boven bij mij, zoals ik op het filmpje op de site van Wheelstand Pro heb gezien. Vind zit op zich lekker schakelen omdat de pook lekker dichtbij het stuur zit. Maar kan he inderdaad ook wel is omdraaien, bedankt voor de tip :)

Quote from: HTip on June  7, 2012, 10:41:05
Ik vind het ook veel leuker met stuur. Trouwens, je weet je tijd in de Honda CR-Z en je weet de tijd van Nosferatu, dus er is nog ruimte voor verbetering :D
Ruimte voor verbetering is er zeker, maar is die ruimte ook voor mij weggelegd is.. :D  Heb de CR-Z nog maar 1 keer gereden sinds ik het stuurtje heb, maar toen kwam ik tot 1:35 na een paar rondjes, verder niet meer geprobeerd. Misschien verveel ik me van de week wel weer is :D
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Martijnst1990

Quote from: frankp on June  7, 2012, 08:36:13
Even offtopic:

voor de mensen met een Xbox en geld teveel:

Dit is wel een "leuk" stuurtje van goede kwaliteit
http://www.madcatz.com/productinfo.asp?page=248&GSProd=5154&GSCat=98&CategoryImg=Xbox_360_Wheels
Ken hem niet, maar lijkt me op de foto's best een aardig stuur inderdaad. Alleen jammer dat er geen koppeling op zit, wat je wel een beetje verwacht voor dat geld.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Martijnst1990

Wie kan mij van dat vervelende upgrade virus afhelpen??  ::)  :P

Ik zeg het nogmaals.. vanmiddag komt er waarschijnlijk een upgrade, maar dat is echt de laatste voorlopig!  :angel: Ach ik zie het maar zo.. nu ik nog thuis woon kan het nog..
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Robbert54

Ben benieuwd wat... wat mij overigens heel erg heeft geholpen is minder op dit forum zijn. Geeft een hoop rust
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Martijnst1990

Quote from: Robbert54 on June  9, 2012, 11:28:11
Ben benieuwd wat... wat mij overigens heel erg heeft geholpen is minder op dit forum zijn. Geeft een hoop rust
Hey een andere forum naam? Wist niet dat dat kon, wil de mijne ook iets wijzigen zodat ik voor alles maar 1 naam heb :P Kan dat zelf?

Dat zal vast helpen maar ik zal toch wel op het forum blijven, moet gewoon mezelf in de hand houden :D
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

morca

Quote from: Martijn90 on June  9, 2012, 10:47:39
Wie kan mij van dat vervelende upgrade virus afhelpen??  ::)  :P

Ik zeg het nogmaals.. vanmiddag komt er waarschijnlijk een upgrade, maar dat is echt de laatste voorlopig!  :angel: Ach ik zie het maar zo.. nu ik nog thuis woon kan het nog..
Ik zei meteen al dat je ziek was toen die Marantz van je eerste loon gekocht werd,
Als je die verschijnselen hebt is het een verloren zaak.
Ik ken het namelijk ong ,ik weet nog toen ik 21 was zeg maar ,1 heel jaar gewerkt stapel bijna van het plafond tot de grond.
Dat was nog een  stereotoren .......

Laat het een dikke sub zijn Martijn.....een hele dikke  :clapping:   :headbanging:   :D

Martijnst1990

Quote from: morca on June  9, 2012, 12:00:53
Ik zei meteen al dat je ziek was toen die Marantz van je eerste loon gekocht werd,
Als je die verschijnselen hebt is het een verloren zaak.
Ik ken het namelijk ong ,ik weet nog toen ik 21 was zeg maar ,1 heel jaar gewerkt stapel bijna van het plafond tot de grond.
Dat was nog een  stereotoren .......

Laat het een dikke sub zijn Martijn.....een hele dikke  :clapping:   :headbanging:   :D
Helaas, nog even geen nieuwe sub :D

JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Alex Groningen

Gefeliciteerd. Een erg mooie aanwinst. Wens je er heel veel plezier mee.

En nu weer doorsparen voor een mooie sub. ;)

Robbert54

Quote from: Martijn90 on June  9, 2012, 11:34:58
Hey een andere forum naam? Wist niet dat dat kon, wil de mijne ook iets wijzigen zodat ik voor alles maar 1 naam heb :P Kan dat zelf?

Dat zal vast helpen maar ik zal toch wel op het forum blijven, moet gewoon mezelf in de hand houden :D
Nee kan niet zelf. Heb t even bij een mod gevraagd. Tja het forum is leuk maar je wordt hier ook wel erg aangestoken. Net als proberen van de alcohol af te blijven in een café  :D
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

FeaR1986

Een Oppo 83, die zag ik niet aankomen. Was je zo ontevreden over de Panasonic? Of ga je analoog aansluiten en had je de Oppo daar voor nodig? Hoe dan ook een mooie aanwinst weer  :satisfied:
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

high-q

Zo, das een mooie upgrade zeg! Ik zou voor het gemak ook wel een Oppo willen hebben naast mijn HTPC. Ben benieuwd hoe die je gaat bevallen :)
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge


Martijnst1990

Quote from: Alex Groningen on June  9, 2012, 17:23:58
Gefeliciteerd. Een erg mooie aanwinst. Wens je er heel veel plezier mee.

En nu weer doorsparen voor een mooie sub. ;)
Thanks, ben er ook heel blij mee, dus veel plezier zal best lukken 8) Heb wel al een sub staan, maar het kan natuurlijk altijd beter ;) Voorlopig eerst maar is goed gaan sparen en dan zien we verder wel, beetje geld op de rekening is natuurlijk ook wel prettig :P

Quote from: FeaR1986 on June  9, 2012, 19:02:59
Een Oppo 83, die zag ik niet aankomen. Was je zo ontevreden over de Panasonic? Of ga je analoog aansluiten en had je de Oppo daar voor nodig? Hoe dan ook een mooie aanwinst weer  :satisfied:
Ontevreden was het niet echt, hij speelde BD's af :D Maar die Panasonic is natuurlijk wel een echt instapmodel dus daar viel nog veel op te verbeteren. Allereerst al de laadtijden, die zijn echt bedroevend met de Pana, daarnaast las ik zoveel goede verhalen over de Oppo, zowel qua beeld als geluid.

Wil ook is wat vaker een CD opzetten, dus heb de Oppo ook analoog aangesloten via de speciale stereo uitgang en films doe ik via HDMI.

Quote from: high-q on June  9, 2012, 19:10:40
Zo, das een mooie upgrade zeg! Ik zou voor het gemak ook wel een Oppo willen hebben naast mijn HTPC. Ben benieuwd hoe die je gaat bevallen :)
Thanks, bevalt tot nu toe super! Mijn HTPC word eigenlijk nog maar weinig gebruikt voor films. Meer als normale PC en muziek tijdens het gewone gebruik zeg maar. Verder wel voor de wekelijkse series en heel af en toe is een filmpje.

Quote from: morca on June  9, 2012, 20:07:50
Mooie upgrade Martijn,net zo goed als mijn tip gezien de beeldkwaliteid erg goed moet zijn van een oppo.  :thumbs-up:

Beeld en geluid moeten beiden inderdaad heel goed zijn en wat ik tot nu toe gezien en gehoord heb is dat ook zeker waar :)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

skyfox

Gefeli met zowel je Harmony als de Oppo!! Beide zeer fijne producten, hoewel ik slecht alleen de Harmony bezit.

Enjoy!!
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Martijnst1990

Quote from: skyfox on June 10, 2012, 00:23:50
Gefeli met zowel je Harmony als de Oppo!! Beide zeer fijne producten, hoewel ik slecht alleen de Harmony bezit.

Enjoy!!
Thanks, ben tot nu toe erg tevreden over beide :) Harmony was even wennen, maar dat begint ook al te komen. Steeds weer een beetje tweaken om de indeling van de knoppen wat makkelijker te maken etc :)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Martijnst1990

Zo, heb gister en vandaag het één en ander kunnen testen met de Oppo en ik moet zeggen: ik ben echt onder de indruk!  :o

Om te beginnen het laden van een schijfje, dit was echt dramatisch te noemen met de Pana, maar de Oppo doet dit zoveel sneller. Oppo aan, schijf erin, TV en reciever aan en bam, Oppo geeft al beeld 8) Ook het skippen van de intro's gaat sneller en het starten van de film zelf, echt een verbetering.

Dan het volgende punt: het beeld. Hier had ik eerlijk gezegd niet heel veel verandering verwacht, maar ik zat er echt naast!  :laugh: Beeld oogt wat rustiger en loopt vloeiender met 24p en zeker de wat donkere scènes hebben echt meer detail. Ook had ik met de Pana wel is een rare trilling in het beeld bij snelle bewegingen en bij bijvoorbeeld de aftiteling. Dit kan een instelling geweest zijn, maar ik heb het nooit kunnen vinden. Goede nieuws is dat dit met de Oppo verholpen is :) 8)

En dan zijn we alweer aanbeland bij het geluid over HDMI. Geluid omschrijven vind ik altijd wat lastig, maar het is wel echt verbeterd. Er lijkt meer rust in te zitten, minder luister moeheid. Met de komst van de Marantz was dit al enorm verbeterd en nu met de Oppo is dat weer beter geworden. De luister moeheid die er eerst was zal ook vooral aan de akoestiek liggen, want die is niet al te best met de schuine wanden en het oppervlak waar de set opstaat helpt ook niet direct mee. Maar ondanks dat klinkt het nu wel ontzettend goed, ook op hoge volumes. Heb niet meer de neiging om de set zachter te zetten (mijn moeder denkt daar niet altijd net zo over ::) :D). Vooral bij Adele zette ik hem vaak een stuk zachter omdat ik het "schreeuwerig" vond worden, maar daar had ik nu helemaal geen last meer van.

Daarnaast is ook de surround bubble een stuk beter. Stemmen lijken duidelijker naar voren te komen en de plaatsing van surround is veel preciezer geworden (of juist minder?). Gister bijvoorbeeld Warrior gekeken waar op een gegeven moment van achter een helikopter aankwam en ik serieus dacht dat dit buiten was, hij leek echt óver me heen te komen :o Dit heb ik nog niet eerder meegemaakt op mijn set, heel gaaf!

Tot dus ver mijn bevindingen, heb de speler ook analoog aangesloten voor CD's, maar dat heb ik nog niet echt getest. Alleen kwam ik erachter dat Pirates 4 het niet wil doen, terwijl die het wel gewoon op de Pana deed. Heb net de laatste firmware update gedownload van de Oppo en die ga ik zo is installeren.

Films die ik gebruikt heb voor het testen:
- Avatar (bulldozers door het bos)
- Transformers 3 (intro)
- Sherlock Holmes 2 (slowmotion in het bos)

Muziek BD's:
- Sting (nummers: Desert Rose en You will my ain true love)
- Adele (nummers: Love Song en Rumor has it)
- Phill Collins in Montreux (nummers: Drums en In the air tonight)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT