Author Topic: Nieuwe aanpassing regels, aub GOED doorlezen  (Read 7638 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline J.A.F._Doorhof

• All your base are belong to us
  • Owner
  • The ultimate HT Forum elite group
  • *
  • Trade Count: (+10)
  • Tja, je hebt van die dagen
    • J.A.F._Doorhof
Nieuwe aanpassing regels, aub GOED doorlezen
« on: February 7, 2010, 08:59:34 »
Zoals vele weten is gisteren een groot gedeelte van het modteam bij elkaar geweest om wat te praten over het forum en natuurlijk wat nieuwe dingen door te nemen.
We zijn tot de volgende aanpassingen gekomen.

1.
Het ban systeem is aangepast.
Na de eerste waarschuwing in een topic zal de de 2e waarschuwing gevolgd worden door een afkoelperiode van 1 dag.
Dit was altijd een ban van 1 dag maar de term afkoelperiode leek ons beter ivm de negatieve lading die een ban heeft.
Tevens zal die 1 dags afkoelperiode niet terug te vinden zijn in de ban lijst.
MAW dit is feitelijk geheel "onzichtbaar".

2.
Politieke discussies.
Wat nu niet toegestaan is, word als test weer open gezet.
Mensen mogen over politiek praten ECHTER.....
Dit moet met respect naar elkaars mening.
Lopen dit soort discussies uit de hand is het niet een kwestie van opschonen maar verdwijnt direct de hele thread, we hebben geen tijd om te gaan zoeken welke opmerking wel of niet op de plaats was, maw ga over de schreef en de hele thread is weg.
Ga erg over de schreef en je hebt direct een afkoelperiode.
We hopen hiermee een goede oplossing gevonden  te hebben en nemen aan dat alle HTforum bezoekers volwassen genoeg zijn om zich te kunnen gedragen in dit soort topics.

3.
50 posts halen.
Voor de markt zijn 50 posts nodig, en dat blijft zo.
Dit is een beslissing die gemaakt is in samenspraak met het forum, maw het is net zo goed JULLIE regel als onze regel.
Mensen die denken door af te tellen even hun aantal posts te halen riskeren niet alleen maar om de aftel posts kwijt te raken maar ook om hun teller op 0 te krijgen.
Je posts blijven natuurlijk bewaard maar de teller gaat naar 0.
De reden hiervoor is dat we enorm veel meldingen krijgen van mensen die op het randje lopen of die letterlijk een aftel topic starten.
Dit kost tijd, ook door te kijken of iemand inderdaad op het randje loopt, of dat die iemand gewoon kort van stof is.
Door deze regel in te voeren hopen we dat mensen 2x nadenken (en dus netjes posten) voordat ze dit soort praktijken doen voor bv de laatste 10 posts.

4.
Andere forum structuur/layout.
We zijn altijd bezig om dingen te verbeteren, en met de komst van de nieuwe SMF versie gaan er een paar dingen veranderen.
We hebben nu een team van mods en admins, dit vervalt.
We zullen zometeen allemaal dezelfde rechten hebben, dit maakt het voor de bezoekers duidelijker wie ze kunnen aanspreken en we kunnen sneller en adequater inspelen op de report to mods.
Tevens zal de layout/vormgeving iets veranderen, onze templates zit vol met fouten en kleine problemen door de vele jaren die we al online zijn, dit word met de overgang in 1x goed gezet, en de nieuwe versie ziet er gewoon wat anders uit.
Het kan zijn dat als we de switch doen we even een dag het forum zetten op alleen lezen om achter de schermen wat dingen te testen.

5.
Aanvallen naar mods via PB.
Je wilt niet weten wat er soms achter de schermen plaats vind, doodsbedreigingen, scheldpartijen etc.
Tot nu toe proberen de mods altijd netjes met deze mensen te praten en de regels uit te leggen.
Dit gaat veranderen, er zijn simpelweg grenzen voor elk mens.
Ben je niet eens met een afkoelperiode of ban ?
Geen enkel probleem, stuur een NET mailtje naar de mod die hem uitgedeeld heeft (het heeft geen zin mij of een andere mod daarop aan te spreken aangezien die de zaak niet kennen of maar half, het is een groot forum, er is in 90% overleg over een ban maar we zijn nooit allemaal online).
Op een net mailtje word ALTIJD netjes gereageerd en je kan vragen wat je wilt en je zult ook antwoorden krijgen.

Begin je mail met een krachtterm of erger en je krijgt een mailtje terug met een verwijzing naar DIT topic en de opmerking dat je naar punt 5 moet kijken.
Kun je dan nog je fatsoen niet houden word de ban opgeschoven naar de volgende stap, dus van 1 dag naar 3 en naar 7 etc.
Denk niet dat we dit doen om jullie te pesten maar het moet afgelopen zijn met het gedrag dat sommige mensen de mods maar helemaal kapot schelden en bedreigen.
We willen er nog net niet naar toe dat we meteen een ban voor een half jaar opleggen (maximaal op dit moment) maar als je doorzet heb je hem redelijk snel.
Ook hier geldt weer, als je je normaal gedraagt zoals een volwassen iemand dat hoort te doen is er helemaal niets aan de hand.

Voor de goede orde, 90% van de mensen die een ban krijgen mailen netjes en vragen om een uitleg en accepteren de ban en zijn na 1-3 dagen weer terug en posten weer netjes door.

Tenslotte is het niet fatsoenlijk en ook NIET toegestaan gedeelten vanuit priveberichten of privemails op het publieke forum te plaatsen, of het nou een MOD betreft of een forumlid. Het is jammer dat we ook dit weer als regel moeten gaan vastleggen, verwacht had mogen worden dat echt iedereen aanvoelt dat zoiets not done is. Prive is prive, en zonder toestamming van de andere partij wordt zoiets niet publiek geplaatst.

Dit zijn de wijzigingen die we op dit moment als een vooruitgang voor het forum bestempelen.
« Last Edit: August 16, 2010, 21:41:06 by Perfectionist »
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Offline Nahpets

• HT forum donateur
  • Highly esteemed member group
  • Trade Count: (+42)
Re: Nieuwe aanpassing regels, aub GOED doorlezen
« Reply #1 on: February 7, 2010, 10:31:40 »
Praten/nadenken over de toekomst van het forum is altijd OK.

Bedankt heren.

Alhoewel ik twijfels heb over de haalbaarheid van puntje 2. De aanname van de veronderstelde volwassenheid van alle forumleden staat in schril contrast met mijn beleving van de realiteit. MAW ik geloof er helemaal niets van dat alle kleuters zich kunnen gedragen.
« Last Edit: February 7, 2010, 10:52:15 by Blue-Eyes »

Offline DVDGuy

• HT forum donateur
  • Trade Count: (+54)
  • I love to watch dvd's, but I lack the time!
« Reply #2 on: February 7, 2010, 10:36:18 »
Helder  :threadclosed:  :D

Offline J.A.F._Doorhof

• All your base are belong to us
  • Owner
  • *
  • Trade Count: (+10)
  • Tja, je hebt van die dagen
    • J.A.F._Doorhof
« Reply #3 on: February 7, 2010, 10:37:31 »
@nahpets,
Laten we hopen dat we niet teveel hoeven te wissen :D
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Offline Blue-Eyes

• Won't come back
  • HT forum donateur
  • Trade Count: (+24)
« Reply #4 on: February 7, 2010, 10:53:35 »
@nahpets,
Laten we hopen dat we niet teveel hoeven te wissen :D

Praten/nadenken over de toekomst van het forum is altijd OK.

Bedankt heren.

Alhoewel ik twijfels heb over de haalbaarheid van puntje 2. De aanname van de veronderstelde volwassenheid van alle forumleden staat in schril contrast met mijn beleving van de realiteit. MAW ik geloof er helemaal niets van dat alle kleuters zich kunnen gedragen.

Direct maar een aanpassing gedaan :P :P :P

woordje vervangen door een net woordje :D

p.s. Normaal laat ik zoiets wel staan, maar het antwoord van Frank en jouw opmerking, ik kon het niet laten :P
Ben er klaar mee.....

Offline JeKa

• Trade: (+764)
  • HT forum donateur
  • Trade Count: (+3)
« Reply #5 on: February 7, 2010, 12:09:05 »

Eens. Ik acht de kans klein dat dit binnen de perken blijft, maar laten we het hopen.

Wat heeft jullie doen besluiten om dit weer toe te staan?

Offline Blue-Eyes

• Won't come back
  • HT forum donateur
« Reply #6 on: February 7, 2010, 12:12:52 »
Common sense :D
Ben er klaar mee.....

Offline fugazi_2009

• Former something
  • HT forum donateur
  • HT forum legend group
  • Trade Count: (+22)
  • This world is totally fugazi
    • Iron Golfer 2013
« Reply #7 on: February 8, 2010, 13:04:59 »
Common sense :D

Was jij er niet bij dan?  :angel:
Laws control the lesser man right conduct controls the greater one

Offline Madhouse

• Live your Dream!
  • HT forum donateur
  • Trade Count: (+43)
  • Sonus Faber
    • Roy Kersbergen
« Reply #8 on: February 8, 2010, 13:11:05 »
Was jij er niet bij dan?  :angel:

Hij zat in een ander restaurant  :tongue2:
Mijn Stereo topic! - Samsung UE50ES6900 • Sonus Faber Concerto Domus • Marantz PM8003 • Marantz UD5005 • Logitech Squeezebox • Mede8er MED600X3D • Playstation 3 • En nog wat kabels...

Offline WickedGame

• Trade Count: (+6)
  • Enjoy The Music!!
    • WickedGame Set
« Reply #9 on: February 8, 2010, 13:18:37 »
Hij zat in een ander restaurant  :tongue2:

Zat die dan toch in librije's zusje  ;)

Even on-topic, allemaal heel duidelijk en ook heel logisch allemaal. Ook ik zet wel mijn twijfels bij punt 2, tuurlijk is discussie nooit verkeerd. Maar politiek of politieke kwesties blijven een lastig issue, zeker als sommige heel erg aanhangig zijn aan een richting en zij dit zowat prediken. Hierdoor krijg je waarschijnlijk discussies die zeer op de man afgespeelt kunnen gaan worden. Maar goed time will tell. Laten we hopen dat ik er naast zit.

Offline Madhouse

• Live your Dream!
  • HT forum donateur
  • Trade Count: (+43)
  • Sonus Faber
    • Roy Kersbergen
« Reply #10 on: February 8, 2010, 13:22:26 »
Even on-topic, allemaal heel duidelijk en ook heel logisch allemaal. Ook ik zet wel mijn twijfels bij punt 2, tuurlijk is discussie nooit verkeerd. Maar politiek of politieke kwesties blijven een lastig issue, zeker als sommige heel erg aanhangig zijn aan een richting en zij dit zowat prediken. Hierdoor krijg je waarschijnlijk discussies die zeer op de man afgespeelt kunnen gaan worden. Maar goed time will tell. Laten we hopen dat ik er naast zit.

Het blijft ook een moeilijk punt. Maar zoals Frank al zegt word dit ter test gedaan. Iedereen heeft zijn vrijheid wat betreft een politieke mening, echter moet ook iedereen dat met respect over kunnen brengen of de discussie aangaan. Gaat dit niet goed dan zullen we heel hard zijn en gelijk de tread verwijderen. Gebeurt het te vaak dan is de test niet geslaagd  ;)
« Last Edit: February 8, 2010, 13:22:50 by Madhouse »
Mijn Stereo topic! - Samsung UE50ES6900 • Sonus Faber Concerto Domus • Marantz PM8003 • Marantz UD5005 • Logitech Squeezebox • Mede8er MED600X3D • Playstation 3 • En nog wat kabels...

Offline Blue-Eyes

• Won't come back
  • HT forum donateur
« Reply #11 on: February 8, 2010, 13:59:05 »
Was jij er niet bij dan?  :angel:

En jij als onderwerp :P
« Last Edit: February 8, 2010, 13:59:49 by Blue-Eyes »
Ben er klaar mee.....

Offline fugazi_2009

• Former something
  • HT forum donateur
  • HT forum legend group
  • Trade Count: (+22)
  • This world is totally fugazi
    • Iron Golfer 2013
« Reply #12 on: February 8, 2010, 19:10:58 »
En jij als onderwerp :P

Dat gaat zeker niet samen met common sense
Laws control the lesser man right conduct controls the greater one

Offline Perfectionist

• Administrator
  • Trade Count: (+9)
  • Wat perfect is bepaal je zelf.
« Reply #13 on: August 16, 2010, 21:38:20 »
Regels aangepast hiermee (was blijkbaar nodig):

Tenslotte is het niet fatsoenlijk en ook NIET toegestaan gedeelten vanuit priveberichten of privemails op het publieke forum te plaatsen, of het nou een MOD betreft of een forumlid. Het is jammer dat we ook dit weer als regel moeten gaan vastleggen, verwacht had mogen worden dat echt iedereen aanvoelt dat zoiets not done is. Prive is prive, en zonder toestamming van de andere partij wordt zoiets niet publiek geplaatst.

« Last Edit: August 16, 2010, 21:41:31 by Perfectionist »
Arcam FMJ A32 / FMJ T31 / FMJ BDP 300 / Audio Physic Tempo 25 / Panasonic TH-46PZ85 Plasma

Offline Nahpets

• HT forum donateur
« Reply #14 on: November 19, 2012, 10:04:58 »
We hebben weer een puntenzetter. Wiily de Woofer is geschiedenis aan het herschrijven door zijn posts leeg te halen. Kan iemand zijn account op slot zetten voordat echt alles weg en onleesbaar is?

Offline Ghosty J

• Administrator
  • Trade Count: (+2)
« Reply #15 on: November 19, 2012, 10:27:06 »
We hebben weer een puntenzetter. Willy de Woofer is geschiedenis aan het herschrijven door zijn posts leeg te halen. Kan iemand zijn account op slot zetten voordat echt alles weg en onleesbaar is?
done.
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

Offline Nahpets

• HT forum donateur
« Reply #16 on: November 19, 2012, 10:37:11 »
Thanx.

Offline SV..S

• 700cc
  • HT forum donateur
  • HT forum legend group
  • Trade Count: (+17)
  • save a tree, eat a beaver
« Reply #17 on: November 22, 2012, 18:25:02 »
We hebben weer een puntenzetter. Wiily de Woofer is geschiedenis aan het herschrijven door zijn posts leeg te halen. Kan iemand zijn account op slot zetten voordat echt alles weg en onleesbaar is?

???
dat heb ik pas ook nog gedaan, krijg je daar een ban voor?
nb, echt werken doet het niet, je quotes krijg je niet weg  ;)

Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
SVS 25-31pci,           Epson tw-2900
Classé Ca-200/ Ca-101/SSP-75,           panasonic tx-p42g15

Offline Christiaan S

• HT forum co-dictator &
  • Administrator
« Reply #18 on: November 22, 2012, 20:02:51 »
Als dat consequent gebeurd om je volledig uit een discussie te ontrekken, en daarmee de structuur van die discussie volledig om zeept help (het Millon topic was dermate onleesbaar geworden dat het tegen mijn wil in toch maar weggehaald is), dan is dat zeker een reden voor een ban ja.
Zo eens een post verwijderen omdat je je gedacht hebt, en als je de discussie niet naar de klxtern helpt is er niets aan de hand :)
Look up! Look up! The clouds are lifting - the sun is breaking through. We are coming out of the darkness into the light. We are coming into a new world. A kind new world where men will rise above their hate and brutality.The soul of man has been given wings - and at last he is beginning to fly. He is flying into the rainbow - into the light of hope - into the future, that glorious future that belongs to you, to me and to all of us. Look up. Look up
The Great Dictator

Offline SV..S

• 700cc
  • HT forum donateur
  • HT forum legend group
  • Trade Count: (+17)
  • save a tree, eat a beaver
« Reply #19 on: November 22, 2012, 21:15:17 »
Je zit toch niet op een telefoon te typen hè  ;D

Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
SVS 25-31pci,           Epson tw-2900
Classé Ca-200/ Ca-101/SSP-75,           panasonic tx-p42g15

Offline Christiaan S

• HT forum co-dictator &
  • Administrator
« Reply #20 on: November 22, 2012, 22:34:38 »
Nee; een maatje op de bank met wie ik zit te kletsen en film zit te kijken, en een hond op schoot die ligt te knokken om ruimte met mijn laptop :P
Look up! Look up! The clouds are lifting - the sun is breaking through. We are coming out of the darkness into the light. We are coming into a new world. A kind new world where men will rise above their hate and brutality.The soul of man has been given wings - and at last he is beginning to fly. He is flying into the rainbow - into the light of hope - into the future, that glorious future that belongs to you, to me and to all of us. Look up. Look up
The Great Dictator

ADSLwinkel.nl, klik hier!
POSTCODE HUISNR.
particulier      zakelijk