Calibratie Philips 47PFL9703D

Started by POWERMAN, February 7, 2010, 03:52:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

POWERMAN


J.A.F._Doorhof

Het is een toestel dat extreem opknapt van de calibratie maar het toestel blijft ver achter bij bv Samsung of Panasonic LCD's.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

POWERMAN

Extreem opknappen klinkt erg gunstig want vond het beeld nu al goed van wat ik in de winkel heb gezien , waar moet ik opletten bij de andere lcds om deze verbeterde techieken te zien en te vergelijken met de philips 47pfl9703.

heb nu nog een oude plasma 42PF9965/12s met losse tuner die in 2003/2004 een eisa award voor beste plasma kreeg.

had eigenlijk de panasonic plasma 46txp50v10 in de peiling maar die is nergens meer leverbaar , heb er wel het beeld van gezien dus heb er wel een indruk van maar blijft moeilijk te vergelijken met de philips 9703 (die wel in de buurt kwam dacht ik)  want in de winkels krijg je toch een vertekend beeld door de verkeerde instelling en licht inval.

J.A.F._Doorhof

correct.
Zelf zou ik toch eerder gaan voor een panasonic plasma of LCD om eerlijk te zijn.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

POWERMAN


J.A.F._Doorhof

Ik moet altijd heel erg lachen om die 5 miljoen op 1 contrast ratio's (sorry).
Als je het gaat nameten kom je vaak een flink stuk lager uit :D

Gisteren een presentatie van LG bijgewoond waarin hun nieuwe monitoren werden aangeprezen.
Uitspraken als :
Door de 5 miljoen op 1 contrast ratio is het beeld enorm scherp werden als zoete koek geslikt door de aanwezige dealers.
Terwijl dat zeer weinig met elkaar te maken heeft.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

POWERMAN


J.A.F._Doorhof

Simpel gezegd je kan er tegenwoordig helemaal niets meer mee jammer genoeg totdat er een GOEDE standaard komt.

Er word voor een meting gemeten vanaf een zwart veld en een wit veld en die 2 bepalen de contrast ratio.
Normaal word dit gedaan na het juist instellen van de monitor.
That's all.
Eigenlijk heel simpel.

Echter CR is een soort van magisch woord geworden en word er bv gezocht naar oplossingen om het te faken.
Denk bv aan een monitor die zichzelf uitzet als er geen beeld is.
Tja dan is 5 miljoen op 1 nog slecht :D
Maar de praktijk leert dat er nooit 100% zwart is.
Nadeel van dit soort monitoren is dus vaak dat je zit te kijken naar een gewoon normaal zwart level dus een CR van bv 6000:1 (wat al redelijk hoog is) maar als je vanaf zwart meet (dus display uit) kom je EXTREEM veel hoger uit.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

POWERMAN


J.A.F._Doorhof

In ieder geval word er winst gehaald, ECHTER ik kan niet alles bijstellen waaronder dus een gamma curve.
Nu is deze philips niet de enige die dat niet toestaat, sterker er zijn er legio die het niet toestaan.
nadeel van Philips is wel dat de gamma curve dus automatisch blijft werken.

Ik zou zeer zeker wel de calibratie overwegen, maar ga je dit toestel nog kopen adviseer ik je een andere te zoeken.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

POWERMAN


Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 60 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Name:
Email:
Verification:
Please leave this box empty:
Type the letters shown in the picture
Listen to the letters / Request another image

Type the letters shown in the picture:
Wat is de hoofdstad van Nederland:
Onze vlag is blauw, wit en:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview