AUDIOSHOW Studio Alkmaar AZ-stadion

Started by tiptop, February 6, 2010, 21:18:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

tiptop

Hoi,

Vandaag en morgen is er de audioshow van Studio Alkmaar in het AZ-stadion.

Toegang gratis.


Omdat ik nog geen topic zag deze geopend.

Wie is er geweest en wat vond je r van?




Ik ben vandaag geweest.

De mooiste demo vond ik wel van Analogue audio products.

Met Diapason Astera luidsprekers op Synthesis Metropolis NYC175i versterking. Kabels van Hidiamond en Northstar design cd-transport/dac.

Ook mooi veel te extreem duur...Lumen White Aquila icm Symphonic line versterking en cd-speler. En NO Odin luidspreker- en interlinkkabel. Bij hihataudio op de 2e verdieping.


Ik moet zeggen een leuke gezellige show. intiemer dan de VAD en het niveau van de sets iets hoger dan op de VAD. maar luisteren kan je altijd het best op afspraak in een stille ruimte of thuis. maar dat spreekt vanzelf natuurlijk ;)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Ghostbuster

Ik ben ook even wezen kijken gister. Dat MBL apparatuur maakte toch wel de meeste indruk op mij hoor. Die Luidsprekers zijn gewoon niet van deze wereld...
Ik kende het merk niet eens  :eh:....niet zo raar want ver buiten mijn financiele bereik zoals het meest getoonde spul.

Ook de Triangle set was erg leuk om eens te horen, wat ik wel altijd vind op zulke shows is dat de gedraaide muziek totaal mijn smaak niet is. Ik zou graag even naar voren lopen en
mijn eigen cd d'r eens in willen stoppen, maar ja...toch maar niet gedaan egheghe.

Rotel: rsp 1098 Processor
Vincent: cd-S6MK cd speler / 2x SP998 en 3x SP996 monoblokken/ SA-93 plus VV
Dune 3.0 Mediaplayer
Xanadu: AW25/C 10/ AW7A1 Sony Bravia 46'LCD Rel : stadium III sub.woofer Volledige Furutech bekabeling.

tiptop

Dat kon wel hoor!

daar stonden de meeste erg positief tegenover ;)

Ik vond die obligate pingelpangel muziek ook niks en had mijn Bob Marley CD met live opnamen in de auto laten liggen :(

klinkt erg goed op een goed systeem.

Maar gelukkig waren er meer mensen met eigen meegebrachte muziek :)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

superleo7

Nou ik ben zaterdag ook langs geweest.
Ik vond het een leuke schow met mooie sets.

Ik vond mbl beter klinken dan in veldhoven.
Ook leuk vond ik dat ze vroegen wat je wilde horen.
De beste man vroeg vraag maar lijkt me sterk dat ik het niet heb.
Ik vroeg doe maar een nummer van de rollingstones emotional rescue en wat denk je geen rolling stones ;D
Is niet bekent genoeg denk ik.
Maar Yello metalica madonna katie melua enz klonk lekker.
Boxen laten goed het verschil in de opnames horen maar klinken wel lekker.

Bij triangle heb ik ook genoten. Die beste man weet altijd het publiek te vermaken.
De triangle van denk 2.10 meter hoog met dikke accuphase momoblokken klonken machtig.
Je kreeg het live gevoel. Mede ook door het wat hogere geluid volume. :P

Martinlogan met jadis klonk ook erg goed alleeen hadden ze daar ruzie met de deur naar de volgende demonstratie ruimte van jm lab :P
Hadden ze de deur dicht kwam er gelijk weer een bezoeker door waardoor de mensen die de demonstratie gaven dachten kan de deur nou eens 5 minuten dicht blijven.

Diapason klonk ook niet verkeert maar weer met de al oude veilige muziek.

Audio physich met de passlabs set klonk ook erg goed.
Deze speakers al mogen beluisteren bij studio alkmaar dit is erg mooi.

Revel met de aray set klonk ook lekker met diverse wat moderne muziek.
In veldhoven vond ik dit ook een topper lekkere alrounder.

Ik heb daar 3 uur vertoefd en moet zeggen dat je lekker kon luisteren was niet tedruk en de ruimtes klinken beter.
Wel moet ik zeggen dat de ruimtes ten opzichte van de gemiddelde woonkamer veel forser waren.
Diegene die niet geweest is kan ik alleen maar zeggen het is de moeite waard om tebezoeken. ;)     

ravage

#4
Was inderdaad een leuke show,

Triangle verbaasde me op een positieve manier..
grappig verhaal over groene stroom etc

Ik kwam er pas later achter dat er ook speciaalbier te verkrijgen was  ;D
maar dit terzijde.

geen entree, dat zie je ook niet vaak meer...
Denon 7200, , SYNN AMP, Pio KRP600M, Sony HW55 Beamer, Humax ird5000<br Speakers: Fronts, Isophon Vertigo / Center:TMA / Rear speakers:  tma

celerontje

Quote from: tiptop on February  8, 2010, 21:43:32
Ik vond die obligate pingelpangel muziek ook niks
Dat schijnt nogal ''the usual thing'' te zijn op zulke beuzen/shows...
WHY?
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

dre73

met `bekende`muziek weet je makkelijker het karakter en de eigenschappen van de set te bepalen.
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

celerontje

Maar luistert de gemiddelde Nederlander dan veel ''pingelpangel'' ;D muziek? ;)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

dre73

nee,dat niet....
maar als je regelmatig een show bezoekt is het makkelijk vergelijken :D
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

celerontje

't Slaat nergens op, je hoort totaal niet waar de speaker toe in staat is.

Als ik pingelpangelmuziek wil horen, ga ik wel lekker bij de Chinees babi panggang eten, ofzo! :D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

dre73

dat chinees gebeuren spreekt me ook meer aan! :D
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

celerontje

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

tiptop

 ;D


Even serieus.
Die pingelpangel muziek kan snel redelijk mooi klinken op elke set en lekker veilig dus. Echter niet echt uitnodigend om naar te luisteren vind ik.

Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

TheoProton

Dat is ook 1 van de redenen(pingelpangelmuziek) :) dat ik nooit zo'n show bezoek. Waarom niet wat allrounder qua muziek

dre73

QuoteWaarom niet wat allrounder qua muziek

ik moet zeggen dat het de laatste jaren wat beter wordt.
als je een eigen cd meeneemt worden ze vaak wat minder vrolijk :D
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

TheoProton

Quote from: dre73 on February 12, 2010, 10:43:38
ik moet zeggen dat het de laatste jaren wat beter wordt.
als je een eigen cd meeneemt worden ze vaak wat minder vrolijk :D
Dan ga je tegen de audiofiele stroming in  8). ;)

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

tiptop

Volgens mij zijn de meeste audiofielen tegendraads  ;D
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.