vanzomereng - Mijn setje

Started by vanzomereng, January 27, 2010, 13:58:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

vanzomereng

Kleine opsmurfer....

Reeds vandaag door Arhem langs 1 v/d sponsoren hiero..
viel er zo een BOTWS-voeding voor mijn squeezebox in mijn knuistjes  ;D

Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

quattronl

Mooie upgrade! Heb 'm ook  :headbanging:
Heb helaas nooit het verschil met en zonder getest, heb 'm gelijk vanaf het begin in gebruik genomen.
Ik hoor graag van waar en hoe je verschillen gaat ervaren.
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

vanzomereng

Quote from: quattronl on December 27, 2012, 20:01:53
Mooie upgrade! Heb 'm ook  :headbanging:
Heb helaas nooit het verschil met en zonder getest, heb 'm gelijk vanaf het begin in gebruik genomen.
Ik hoor graag van waar en hoe je verschillen gaat ervaren.
Lastig, ik kan ze niet naast elkaar horen en het auditief geheugen v/e mens is zeer kort....
verder zal de euforie v/e nieuwe aankoop je veelal prettig stemmen en dan klinkt e.e.a. al snel beter  :eh:

Edoch, ik zal een een poging wagen  :hmmm:

Verschillen zijn klein en m.i.z. heb ik het gevoel, dat er nog wat "scherpe kantjes" af zijn
wat met name bij klassiek (strijkers en violen) hoorbaar is.
Klinkt allemaal nog wat "ronder" en prettiger  :bigsmile:

Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Xander32

Quote from: VANZOMERENG on December 29, 2012, 17:12:05
Lastig, ik kan ze niet naast elkaar horen en het auditief geheugen v/e mens is zeer kort....
verder zal de euforie v/e nieuwe aankoop je veelal prettig stemmen en dan klinkt e.e.a. al snel beter  :eh:

Edoch, ik zal een een poging wagen  :hmmm:

Verschillen zijn klein en m.i.z. heb ik het gevoel, dat er nog wat "scherpe kantjes" af zijn
wat met name bij klassiek (strijkers en violen) hoorbaar is.
Klinkt allemaal nog wat "ronder" en prettiger  :bigsmile:
Helder. Komt allicht ook dat je al een super extern dac-je gebruikt. Maar voor dit geld kan je geen buil vallen en denk dat je hem ook 2e hands zo weer kwijt bent..

Zelf ben ik er echter erg content mee; de voeding maakt hier echt een flink verschil.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

vanzomereng

#55
Iedereen een muzikaal, gezond en gelukkig 2013 toegewenst

En nog vele Meets & Greets dit jaar en waarbij iedereen ook van harte bij ondergetekende welkom is  :bigsmile:

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=97022.msg2059849#msg2059849[/size]]http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=97022.msg2059849#msg2059849
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Xander32

Quote from: VANZOMERENG on January  1, 2013, 11:51:14
Iedereen een muzikaal, gezond en gelukkig 2013 toegewenst

En nog vele Meets & Greets dit jaar en waarbij iedereen ook van harte bij ondergetekende welkom is  :bigsmile:

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=97022.msg2059849#msg2059849[/size]]http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=97022.msg2059849#msg2059849
GJ: jij/jullie ook het allerbeste voor 2013!


Het linkje deed het niet, zo wel;
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=97022.msg2059849#msg2059849
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Heden ochtend/middag heb ik dus met enthousiasme gebruik gemaakt van de gastvrije uitnodiging van G.J., om bij hem thuis naar zijn set en in het bijzonder naar de Liuto's te komen luisteren.

Bij binnenkomst zijn het het ook direct de Liuto's die de aandacht opeisen; wat een beauty's :inlove:. Daar gaat hare maje geen problemen mee hebben is het eerst wat mij door het hoofd schiet (hoezo geïndoctrineerd  :P).

Na een hartelijk ontvangst, met koffie en gebak (!) mag ik op de sweetspot plaats nemen en start mijn luistersessie. G.J. had zich zelfs voorbereid in de vorm van een speciale playlist met tracks vanaf zijn Nas t.b.v. mijn sessie, top!

Wennen moest ik in eerste instantie aan het aandeel bass in het plaatje ... Deze is redelijk strak en droog maar ook veel ... Nergens storend, maar voor mijn smaak wel op het randje ... Hetgeen mij voorts is bijgebleven; warm, vloeiend, smeuig echter niet "donker", genoeg nuancering en detail om het levendig te houden. In vergelijk met mijn eigen set is het minder sprankelend.

Voorts komt het geluid goed los van de speakers; deze staat mooi tussen de speakers in en de verschillende stemmen en/of instrumenten staan mooi naast elkaar. Met dat laaste geeft ik tevens aan dat er (helaas) weinig diepte in het geluid aanwezig was. Echter zal daar de opstelling grotendeels debet aan zijn.

Resume; een mooie set (optisch en geluidtechnisch)waar je uren lang achtereen naar kan luisteren, zonder dat het ooit vermoeiend zal worden, een set waarop vooral ook rock en blues erg fraai klonk. Maar ook Bach en tracks van Y Gabriella,  Nils Lofgren en Angus & Julia Stone klonken fraai. Een set die vooral ook stemmen heel mooi weergeeft.


Zou ik nu blind voor de Liuto's willen gaan? Nee.
Hebben deze mij de Glenairs doen vergeten? Nee, zeker niet.
Heb ik deze nu dan afgeschreven? Nee; naast de Glenairs hebben ook de Liuto's veel potentieel en ga ik deze zeker nog een keer vaker beluisteren.


Rest mij om G.J. en vriendin (... ik ben zo slecht in namen  :-[) te bedanken voor hun gastvrije ontvangst en de gezellige middag. Ik heb genoten.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

vanzomereng

#58
Heren en dames....

De Liuto's hebben een nieuw baasje gevonden en binnen een week,
staan mijn nieuwe speakers hiero   ;D

En mijn nieuwe speakers zijn ................ :lookaround:
(zie elders op dit forum...)

Wordt vervolgd !
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Ernst Jan

Ik heb het nog niet gelezen, maar dat moeten toch haast wel de XTZs geworden zijn.  :headbanging:

frank2

Dynaudio 260 zijn dat niet geheel andere speakers dan de SF qua sound?
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

vanzomereng

Quote from: frank2 on March 26, 2013, 18:24:25
Dynaudio 260 zijn dat niet geheel andere speakers dan de SF qua sound?

:clapping:

Yep... anders heeft het ook niet veel zin om van speakers te wisselen.

Allebei zo met hun eigen eigenaardigheden en kwaliteiten
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

vanzomereng

#62
Quote from: Ernst Jan on March 26, 2013, 18:22:36
Ik heb het nog niet gelezen, maar dat moeten toch haast wel de XTZs geworden zijn.  :headbanging:

Nee, uiteindelijk toch maar voor de meest "veilige" optie gekozen !
maar dit zegt meer over mij zelf dan over de kwaliteiten v/d speaker   :notify:
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Xander32

Gefeliciteerd G.J., mooie speakers hoor. Deze wil ik de komende maand ook nog gaan beluisteren. Ben er erg nieuwsgierig naar!
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

vanzomereng

Quote from: Xander32 on March 26, 2013, 19:14:24
Gefeliciteerd G.J., mooie speakers hoor. Deze wil ik de komende maand ook nog gaan beluisteren. Ben er erg nieuwsgierig naar!

Je bent hier ook welkom  :notify:
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

vanzomereng

#65
Mijn set bestaat uit:
1.   Versterker: Marantz PM11S2
2.   DVD-player: Denon DVD-3800BD
3.   CD-player: Marantz SA15S2 (ook als externe DAC te gebruiken  )
4.   Luidsprekers: Dynaudio Focus 260
5.   Stekkerdoos+Filter: Monster HTS1000 +Supra MD06/SP
6.   Project head-amp + koptelefoon Sennheiser HD590
7.   MF V-Can head-amp + koptelefoon AKG K701
8.   Streaming: Logitech Sueeze-duet + QNap-Nas
9.   Music Hall Dac 25.3 met Philips NOS Goldpin buis
10. Bekabeling: divers W&M, Supra, vdHul, Siltech etc...

Hifiset


Platte grond luisterruimte


Marantz PM11s2 en SA15s2


Denon DVD-3800BD


Music Hall 25.3 Dac


Sueezebox-Duet + QNap-Nas


Dynaudio Focus 260



Forumleden die benieuwd zijn hoe deze set klinkt, zijn van harte welkom
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

vanzomereng

#66
 :pompom:

Bij deze, update...

De Dynaudio Focus 260 staan nog maar net 2 uurtjes in te spelen  :hehe:  en omdat de Focus 260
best wel aardige rakkers zijn, heb ik ze meteen maar ff verwend met een setje SoundCare Spikes

Uitgebreide luisterverslag volgt over ca. 2 weken, als de "beginners-euforie" tot normale proporties
is gedaald  :butbut:  en ze redelijk zijn ingespeeld.
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Eddye

Mooie set, inderdaad lekker een tijdje alles zelf op je laten inwerken, en pas dan je luisterverslag doen.
Veel plezier met luisteren (maar dat zal wel lukken).
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

raindog

Gefeliciteerd met deze mooie update! Als ik je ruimte en plaatsing zo zie dan verwacht ik dat deze Dynaudio's erg goed zullen passen in jouw set. Houd wel rekening met een lange inspeeltijd.
Ik ben benieuwd hoe het gaat bevallen, ben zelf erg Dynaudio minded maar ik heb de nieuwe Focus-lijn helaas nog niet gehoord.
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

lynch1979

Gefeliciteerd met je nieuwe mooie aanwinst  :clapping:

Xander32

Quote from: VANZOMERENG on April  2, 2013, 13:15:05
:pompom:

Bij deze, update...

De Dynaudio Focus 260 staan nog maar net 2 uurtjes in te spelen  :hehe:  en omdat de Focus 260
best wel aardige rakkers zijn, heb ik ze meteen maar ff verwend met een setje SoundCare Spikes

Uitgebreide luisterverslag volgt over ca. 2 weken, als de "beginners-euforie" te normale proporties
is gedaald  :butbut:  en ze redelijk zijn ingespeeld.
Die staan er snel zeg; het ziet er iig. al top uit. Ben erg benieuwd hoe deze klinken en jouw bevindingen in deze (t.o.v. de Liuto's).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

vanzomereng

Quote from: Xander32 on April  2, 2013, 18:49:11
Die staan er snel zeg; het ziet er iig. al top uit. Ben erg benieuwd hoe deze klinken en jouw bevindingen in deze (t.o.v. de Liuto's).

Je bent welkom hiero..
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Xander32

Quote from: VANZOMERENG on April  2, 2013, 19:32:53
Je bent welkom hiero..
I know :thumbs-up:.

Ik kom zeker een x luisteren! Want ik schat in, dat deze het in jouw ruimte wel eens erg lekker kunnen doen.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

vanzomereng

Quote from: Xander32 on April  2, 2013, 19:38:28
I know :thumbs-up:.

Ik kom zeker een x luisteren! Want ik schat in, dat deze het in jouw ruimte wel eens erg lekker kunnen doen.

In ieder geval minder trillingen/resonanties, dit ondanks de Focus net zo "diep" gaan,
wellicht door die Soundcare-Spikes die eronder zitten  :eh:
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

AbZ

#74
Quote from: VANZOMERENG on April  2, 2013, 20:16:16
Verrek, nu je het zegt ....

waar heeft ie in die tussentijd allemaal wel niet uitgespookt  ;)
Ik kom daar sowieso niet zo vaak  :coffee:
Vindt niet iedereen leuk  ;)

Gefeli met je nieuwe speakers overigens.