iPad topic

Started by Staaled, January 19, 2010, 17:09:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Erik

Heeft iemand wel eens met een cellulair ipad gewerkt?
Ik lees bij kpn dat je een duo sim nodig hebt dan kan je mobiel en ipad tegelijk gebruiken maar niet tegelijk inet op.
Maar ergesn anders lees ik dat je je één van de twee steeds helemaal uit moet zetten dus niet alleen "off" om het andere apparaat te gebruiken dat lijkt me erg omslachtig. Werkt dat echt zo?
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Hanky Panky

Quote from: Erik on March 31, 2017, 12:09:01
Heeft iemand wel eens met een cellulair ipad gewerkt?
Ik lees bij kpn dat je een duo sim nodig hebt dan kan je mobiel en ipad tegelijk gebruiken maar niet tegelijk inet op.
Maar ergesn anders lees ik dat je je één van de twee steeds helemaal uit moet zetten dus niet alleen "off" om het andere apparaat te gebruiken dat lijkt me erg omslachtig. Werkt dat echt zo?

Vliegtuig modus op de telefoon aanzetten moet voldoende zijn?

Volgende week krijg ik een sim kaart van XS4ALL. Kennelijk zitten er bij mijn pakket ook nog 500 mobiele MB'S per maand bij. Daar belden ze mij zelf over. Mb's op = snelheid terug naar stenen tijdperk ipv een dikke rekening achteraf.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

HereIsTom

Ik gebruik een Bliep sim in mijn iPad, eenmalig activeren op je telefoon en dan kun je Internetten op je iPad.
 iPad Pro 12.9 | Harmony Ultimate One | Sony 55A89 OLED Android TV | Pioneer VSX-934 |
 iPhone 8 Plus 64GB | Airco Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Erik

Quote from: HereIsTom on March 31, 2017, 17:50:56
Ik gebruik een Bliep sim in mijn iPad, eenmalig activeren op je telefoon en dan kun je Internetten op je iPad.
Maar dan wel betalen per dag dan betaal je dubbel wat is het voordeel van blieb?
Ik wil juist niet de wifi aanzetten en via hotspot telefoon werken want dan zie je je accu leeglopen
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Erik

Quote from: Hanky Panky on March 31, 2017, 17:41:38
Vliegtuig modus op de telefoon aanzetten moet voldoende zijn?
Volgende week krijg ik een sim kaart van XS4ALL. Kennelijk zitten er bij mijn pakket ook nog 500 mobiele MB'S per maand bij. Daar belden ze mij zelf over. Mb's op = snelheid terug naar stenen tijdperk ipv een dikke rekening achteraf.
Dat zou wel eens kunnen zou in theorie voldoende moeten zijn.

Ik heb zelf liever snelheid terug dan gezeur achteraf een van de redenen om voor KPN te kiezen toen.

"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

yulunga

Quote from: Hanky Panky on March 31, 2017, 17:41:38
Vliegtuig modus op de telefoon aanzetten moet voldoende zijn?

Volgende week krijg ik een sim kaart van XS4ALL. Kennelijk zitten er bij mijn pakket ook nog 500 mobiele MB'S per maand bij. Daar belden ze mij zelf over. Mb's op = snelheid terug naar stenen tijdperk ipv een dikke rekening achteraf.

Ik heb ook zo'n xs4all simm. Werkt prima en zonder extra kosten. zodra ik door de bundel heen ben en de data te langzaam wordt kan ik altijd nog terug vallen op een personal hotspot op mijn telefoon. Al met al is het dus eigenijk 500 MB gratis data  ;)

HereIsTom

Quote from: Erik on March 31, 2017, 18:42:12
Maar dan wel betalen per dag dan betaal je dubbel wat is het voordeel van blieb?
Ik wil juist niet de wifi aanzetten en via hotspot telefoon werken want dan zie je je accu leeglopen

Ik gebruik de Bliep sim alleen in mijn iPad voor als ik geen WiFi heb, meestal is er overal wel WiFi vandaar een prepaid sim van Bliep voor al je toch nog eens geen WiFi hebt.
 iPad Pro 12.9 | Harmony Ultimate One | Sony 55A89 OLED Android TV | Pioneer VSX-934 |
 iPhone 8 Plus 64GB | Airco Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Hanky Panky

Quote from: Erik on March 31, 2017, 18:42:12
Maar dan wel betalen per dag dan betaal je dubbel wat is het voordeel van blieb?
Ik wil juist niet de wifi aanzetten en via hotspot telefoon werken want dan zie je je accu leeglopen

Kun je dan niet beter een goede powerbank aanschaffen? Éénmalige kosten en ik kan met een krijgertje al 70-80% bij laden dus een goede zou nog meer power moeten geven?
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Erik

Is wel een gied idee, ik heb zelfs nog wel twee goede liggen, zo vaak hoeft hij niet mee in de trein en het scheelt behoorlijk in de kosten
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

J.A.F._Doorhof

Even als tlp
Wissel naar tmobile met go unlimited. Goedkoper kom je niet voor unlimited en het is nu voor heel Europa plus met aanpassing voor usa.

Tetheren gewoon naar je iPad of laptop.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Erik

Kun je eigenlijk nog wat extra's doen met een ipad pro en penseel in combinatie met lightroom/photoshop op je pc dat je de ipad pro als tekentablet gebruikt of alle bewerkingen op je ipad photoshop/lighroom uitvoert zonder pc?
Het is natuurlijk een enorme mogelijkheid tot een groot grafisch tablet
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Multimediaknaller

Quote from: Erik on March 31, 2017, 12:09:01
Heeft iemand wel eens met een cellulair ipad gewerkt?
Ik lees bij kpn dat je een duo sim nodig hebt dan kan je mobiel en ipad tegelijk gebruiken maar niet tegelijk inet op.
Maar ergesn anders lees ik dat je je één van de twee steeds helemaal uit moet zetten dus niet alleen "off" om het andere apparaat te gebruiken dat lijkt me erg omslachtig. Werkt dat echt zo?

Mijn vrouw heeft een duo SIM via T-Mobile (Whate Else  :satisfied: ) eentje voor haar iPhone en de ander voor haar iPad air II en die samen werken gewoon naadloos met elkaar.

Job

Quote from: Erik on March 31, 2017, 12:09:01
Heeft iemand wel eens met een cellulair ipad gewerkt?
Ik lees bij kpn dat je een duo sim nodig hebt dan kan je mobiel en ipad tegelijk gebruiken maar niet tegelijk inet op.
Bij Vodafone Red kun je een tweede of zelfs derde SIM-kaart aanvragen (of kopen). Ik kan met iPhone en cellular iPad tegelijk online.

Eens met Frank dat T-Mobile wel heel interessant is als je regelmatig in Canada en/of de VS zit.

Starred

Als de prijs hetzelfde zou zijn, welke zou je dan kopen:
Ipad (2017) of Ipad Air2?

VTEC_genieter

Als de nieuwe iPad betere technische specificaties heeft, dan zou ik die nemen.
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

Hanky Panky

Ik zou focussen op accu kwaliteit. De Air 2 heeft iig een goede accu.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

raindog

Ik zou kiezen voor de Air 2. Het beeldscherm van de iPad 2017 voelt minder degelijk aan en doet afbreuk aan de kwaliteitsbeleving. Daar zou ik me op langere termijn aan gaan storen. Het beeldscherm was voor mij een belangrijke reden om van air 1 naar air 2 te gaan. De air 1 voelde ook hol aan als je op het beeldscherm tikte.
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

Starred

Het gaat om een ipad voor mn vrouw, moederdag enzo.
Ik heb zelf nu ook een air2 en die bevalt goed, geen problemen met accu. De ipad 2017 lijkt wat betere interne specs te hebben, maar ik mis nu eigenlijk geen snelheid met de air2.
Daarentegen is de 2017 dikker, en scherm inderdaad minder dan de air 2. Ik neig dus naar de air2

HereIsTom

Hier ook nog steeds zeer tevreden met mijn iPad Air 2, mooi scherm, prima accu, nog steeds snel en degelijk, nog niet beschadigd.
 iPad Pro 12.9 | Harmony Ultimate One | Sony 55A89 OLED Android TV | Pioneer VSX-934 |
 iPhone 8 Plus 64GB | Airco Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

yorkie13

Hier ook een tevreden IPad Air 2 gebruiker.

Mijn zoon is van de iPad air 1 naar de nieuwe iPad gegaan, en vind deze toch wel mooi
snelheid en scherm betreft.

raindog

Gisteren werden door Apple nieuwe iPad Pro's gelanceerd en vandaag heb ik de iPad Pro 10.5" besteld als vervanger voor mijn iPad Air 2. Ben vooral erg benieuwd naar het nieuwe grotere scherm met 120Hz maar met wat ik gezien heb van iOS 11 is dat misschien wel de grootste stap vooruit.
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

Kjelt

Ja dit lijkt me ook een erg mooi apparaat echter de prijs vind ik vrij hoog tov de Air_x of de voorgangers.
Wat dat betreft zou je eigenlijk een prijsdaling verwachten na al die jaren maar ja Apple  :D

Als ik dan kijk wat ik er eigenlijk mee doe (surfen en paar games) dan is het de moeite niet waard (voor mij).
Wat ik wel bagger vind van de app ontwikkelaars is dat sommige apps al jaren niet meer geupdate zijn en nu vanaf iOS11 wordt er gewaarschuwd dat ze dan niet meer opstarten.
Op zich maakt het geld me dan niet veel uit maar wel dat ik een aantal van mijn favoriete bord spelletjes niet meer kan spelen. Weer een reden om niet te upgraden.

raindog

Mijn iPad Air 2 kostte destijds met 64 Gb €599,- dat is inderdaad €140,- goedkoper dan de €739,- voor de 10.5" Pro met 64 Gb. Die is echter wel wat gegroeid. De Air 2 is qua specs misschien meer vergelijkbaar met de huidige standaard iPad, die vanaf €409,- te koop is. De prijsontwikkeling van de iPads vind ik zelf eigenlijk nog wel meevallen, maar het blijft veel geld natuurlijk, zeker als het een gadget betreft waar je weinig gebruik van maakt.

Ik gebruik mijn iPad echter voor werk als privé. Het is een echt werkpaard hier en daardoor voor mij elke cent waard. Zeker wanneer ik 'm vergelijk met mijn iPhone 7, die vind ik echt (te) duur naar rato dat ik 'm gebruik. Maar goed, die kreeg ik cadeau dus daar mag ik eigenlijk niet over klagen  ;) 
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

Erik

#2373
Denk dat ik eindelijk voor de 13 inch ga 256gb wilde altijd al een groot tablet hebben. En aangezien er onder win10 niet iets soortgelijks is tegen de zelfde prijs...

Kreeg ook.een mail van affinity dat je voortaan foto's kan bewerken op de ipad maakt het nog interessanter
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Perfectionist

#2374
Quote from: raindog on June  6, 2017, 09:17:28
Gisteren werden door Apple nieuwe iPad Pro's gelanceerd en vandaag heb ik de iPad Pro 10.5" besteld als vervanger voor mijn iPad Air 2. Ben vooral erg benieuwd naar het nieuwe grotere scherm met 120Hz maar met wat ik gezien heb van iOS 11 is dat misschien wel de grootste stap vooruit.

Ga hem denk ik ook bestellen. Bij mijn ook een enorm werkpaard zowel werk als privé. Hoeveel geheugen heb jij besteld?

Wat zou een Air2 nog opleveren (verkeerde topic).  :D
Een beter forum begint bij jezelf.