iPad topic

Started by Staaled, January 19, 2010, 17:09:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Xstream

Quote from: HAL on February 14, 2015, 16:04:12
Allemaal geen last van. Maar ja, bij mij is alles gejailbreakt. Dan heb je het beste van 2 werelden.
Dan kun je wel normaal video afspelen begrijp ik? Maar s proberen dan.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

LittleNinja

Mensen, wie kan mij helpen?

Ik heb een oude iPad ("1") en een nieuwe iPad Mini 2 retina.. De laatste lijkt toch wat bijzondere dingen te hebben. Zo moet ik voor Netflix vaak eerst mijn WiFi uit en weer aanzetten. Maar wat ik pas echt ruk irritant vindt, is dat ik binnen safari geen teksten meer selecteren/plakken enzovoort. Het menu wat tevoorschijn komt als je het scherm even aangetikt houdt, verdwijnt direct weer voordat ik u Überhaupt een keuze heb kunnen maken. Uiterst irritant! Op mijn oude iPad werkt dat allemaal prima.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Kjelt

Quote from: LittleNinja on March 20, 2015, 08:36:20
Mensen, wie kan mij helpen?
Ik heb een oude iPad ("1") en een nieuwe iPad Mini 2 retina.. De laatste lijkt toch wat bijzondere dingen te hebben. Zo moet ik voor Netflix vaak eerst mijn WiFi uit en weer aanzetten. Maar wat ik pas echt ruk irritant vindt, is dat ik binnen safari geen teksten meer selecteren/plakken enzovoort. Het menu wat tevoorschijn komt als je het scherm even aangetikt houdt, verdwijnt direct weer voordat ik u Überhaupt een keuze heb kunnen maken. Uiterst irritant! Op mijn oude iPad werkt dat allemaal prima.
Hi ja zeker irritant is bij iOS8 pas begonnen die ellende, met iOS7 was er niets aan de hand.
Is maar zover ik nu ontdekt heb één ook irritante oplossing en dat is onder instellingen, Safari, Javascript uitzetten. Dan kun je weer gewoon copy pasten MAAR je ziet geen ikoontjes meer.
Ik geloof dat de huidige consensus is dat de forumsoftware zich niet aan de laatste javaregels houdt en geupdate moet worden maar dat vind ik kul, het moet gewoon backwards compatible zijn.

Dus mocht iemand een echte oplossing weten dan houdt ik me ook aanbevolen.

LittleNinja

"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

VTEC_genieter

Ik wil ook zeuren, heb ook een Mini 2 Retina.

Als ik een woord wil corrigeren vanwege mijn typefout, dan kan ik de cursor niet in het woord bij de betreffende letter zetten om te corrigeren.
Ik moet dan iedere keer het hele woord selecteren en het woord opnieuw typen!
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

Nosoforos

Quote from: VTEC_genieter on March 20, 2015, 17:56:53
Ik wil ook zeuren, heb ook een Mini 2 Retina.

Als ik een woord wil corrigeren vanwege mijn typefout, dan kan ik de cursor niet in het woord bij de betreffende letter zetten om te corrigeren.
Ik moet dan iedere keer het hele woord selecteren en het woord opnieuw typen!

Misschien langer je vinger op die plek houden? Na een tijdje verandert de selectie namelijk in een cursor en kun je per letter precies opschuiven. Dit is een standaard functie, die ik ook geregeld gebruik.

VTEC_genieter

Het werkt! Bedankt! :)
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

KillerbeeNL

werkt al op die manier sinds de ipad1 ;-)
Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

denoontje

Ik heb van de week iOS 8.3 op de ipad 3 wifi gezet.
Sinds ios8 is het een drama op de ipad:
met name slecht reageren op de touchscreen (reden waarom ik destijds apple had was vanwege beter scherm en het smotsen scherm) en traag
Nu na update naar iOS 8.3 is de traagheid nog dramatischer geworden, hij stuttend gewoon bij swipen en als ik browse in safari duurt de opbouw van een pagina ook lang.

Ios7 liep enorm soepel.
Weet iemand een oplossing.
Volgens mij kun je nergens meer een restore doen naar ios 7?
Zou jail break kunnen helpen?
Kun je een jail break 7 installeren of kan je ook zo niet meer terug als 8 er op staat?

Ps geen flauwe opmerkingen inkop opmerkingen mbt apple please.

eddy135

Hier hetzelfde verhaal met een ipad 2, Safari is eigenlojk niet meer te gebruiken, zooo traag. :(
Een pagina laden duurt gewoon 20 seconden  :devil:
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Raphie

8.3 lijkt idd wel wéér trager, ik voel het zelfs hier op de AIR2, alles is wéér iets meer jerky. Volgens mij kan je niet meer terug naar 7, 8 gaat er niet meer af
JBL PRX Power!

Kjelt

In ieder geval bedankt voor de waarschuwing, ik blijf bij 7.
Belachelijk inderdaad dat je niet meer terug kunt.
Een backup punt system restore via iTunes zal ben ik bang het OS ook niet terug zetten of wel?

Raphie


Quote from: Kjelt on April 14, 2015, 07:26:55
In ieder geval bedankt voor de waarschuwing, ik blijf bij 7.
Belachelijk inderdaad dat je niet meer terug kunt.
Een backup punt system restore via iTunes zal ben ik bang het OS ook niet terug zetten of wel?
nee, bootrom wordt overschreven dus je restore partitie verwijst naar een ios8 image.
JBL PRX Power!

LittleNinja

Ik had in 7 af en toe dat Safari traag was. Wanneer ik dan even wifi uit- en dan weer inschakelde liep hij weer soepel en snel. Dit was echter uitzondering i.p.v. regel.

Ik moet zeggen dat ik er verder nog niet zo veel van merk met iOS8.3 (iPad Mini 2 Retina).
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

danielo

Quote from: Raphie on April 14, 2015, 07:26:40
8.3 lijkt idd wel wéér trager, ik voel het zelfs hier op de AIR2, alles is wéér iets meer jerky. Volgens mij kan je niet meer terug naar 7, 8 gaat er niet meer af

Je kan je air2 nooit op ios7 gehad hebben deze zijn altijd ios8 of hoger geweest. Ik ga niet zeggen dat jullie geen last hebben maar kan wel zeggen dat ik weinig problemen heb hier met ios7 tov ios8 op de verschillende machines.

De meeste problemen heb ik met dingen als airplay en netflix maar dat heeft ook met vpn te maken en meestal is dan de appletv herstarten de oplossing. Ik zou het liefst chromecast gebruiken maar die laat de vpn truuk zoals ik die toepas niet toe.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Raphie

#2190
Quote from: danielo on April 14, 2015, 13:41:14
Je kan je air2 nooit op ios7 gehad hebben deze zijn altijd ios8 of hoger geweest. Ik ga niet zeggen dat jullie geen last hebben maar kan wel zeggen dat ik weinig problemen heb hier met ios7 tov ios8 op de verschillende machines.

De meeste problemen heb ik met dingen als airplay en netflix maar dat heeft ook met vpn te maken en meestal is dan de appletv herstarten de oplossing. Ik zou het liefst chromecast gebruiken maar die laat de vpn truuk zoals ik die toepas niet toe.

Daniel.
Ik geloof niet dat ik zei dat ik mijn AIR2 op IOS7 heb gehad?!? anders moet je me even quoten?
Ik geef aan dat 8.2 naar 8.3 weer een resource hog is.
daarnaast werkt de vingerscanner niet meer in de app store en blijft mail ook regelmatig hangen met verzenden ontvangen. gewoon weer een waardeloze update dus... 8.2 werkte beter, maar helaas kan je niet terug.
JBL PRX Power!

RonG

#2191
Heb met de update 8.3 op de ipad air geen problemen tot nog toe.
Ook de Iphone 5 van mijn vrouw draait zonder problemen.

LittleNinja

Ik merk wel dat ik vaker de wifi even moet uitzetten. Daarnaast duurt het lang voordat de eerste pagina in Safari geladen is, daarna gaat het heel rap.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Xstream

Echt nu toch al ruim 2 jaar gezeik met die apple updates.
Had ik net van alles zitten proberen en kreeg ik m'n browser weer snel na ruim een jaar tobben en dan begin je bij 8.3 weer van voor af aan. Zijn lekker bezig daar de laatste tijd.

Osx heb ik wijselijk nog maar niet geupdate. Ook dat is een harde les geweest. Gewoon minimaal een jaar wachten.

Het lijkt toch minder om die perfecte werking en afstemming te gaan en lijkt niet meer dan een paar fancy ITers die t overzicht een beetje kwijt zijn. Bugs heb me natuurlijk in elke software. Maar het wordt nu wel heel opvallend dat ze bij apple een beetje aan t prutsen zijn. De hoeveelheid bugs en met name security issues van de laatste tijd tonen dat wel aan.

HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

Raphie

Ja, het slopen van hun flagship fingerscanner op een flagship store..... Er zijn mensen om minder ontslagen. Ook een leuke 8.3 bug, keyboard klapt willekeurig in wanneer je aan het typen bent, alleen een harde reboot lost dit probleem voor een paar uur op. Memory leak waarschijnlijk.
JBL PRX Power!

LittleNinja

Quote from: Raphie on April 15, 2015, 09:36:59
Ja, het slopen van hun flagship fingerscanner op een flagship store..... Er zijn mensen om minder ontslagen. Ook een leuke 8.3 bug, keyboard klapt willekeurig in wanneer je aan het typen bent, alleen een harde reboot lost dit probleem voor een paar uur op. Memory leak waarschijnlijk.

Nog niet tegengekomen, maar goed irritant, kan ik me voorstellen.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

BJF

Het is opvallend hoe groot de verschillen zijn tussen identieke iDevices. Hier geen problemen op 2 iPhones en 2 iPads, terwijl jullie dat kennelijk wel hebben. Raar toch?
NAD M10 V2
Elac FS247

LittleNinja

Mijn iPhones (5s & 6) hebben er geen last van. De iPad mini 2 retina lijkt enkele kleine dingen te hebben waarvan ik niet weet of ze te danken zijn aan 8.3.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

The Guardian

Quote from: BJF on April 15, 2015, 11:50:23
Hier geen problemen op 2 iPhones en 2 iPads,

Bij mijn 2 iPhones en 2 iPads ook niet. Of dat ermee te maken heeft dat ze allemaal 64Gb geheugen hebben weet ik niet.

Raphie

Tis allemaal niet wereldschokkend, maar gewoon weer net een tikkie minder direct, we praten over milisec. daar kan ik me als techneut enorm aan storen
JBL PRX Power!