iPad topic

Started by Staaled, January 19, 2010, 17:09:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Erik

Je kon ook ergens een harde reset geven dan is die daarna echt leeg net zoals bv mijn iphone helemaal gewist wordt als ik 10 verkeerde ww ingeef (dat heb ik zelf ergens ingesteld is niet default)
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

DVDmartinDVD

Hoi,

Vraagje;

heb pas een I Phone 5c en een I pad mini gekocht.

beide hebben toegang tot I cloud om onderling gegevens uit te wisselen. Foto's die ik maak met de I Phone worden netjes automatisch naar de cloud en de I pad mini geloosd.
Het rare is dat mijn agenda op de mini niet automatisch naar de I Phone worden geloosd. Volgens mij heb ik de instellingen wel goed staan?? (denk ik ;)

Iemand een tip?
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

Erik

Quote from: DVDmartinDVD on February 10, 2015, 10:52:28
Iemand een tip?
Post beide instellingen dan kan iemand misschien helpen.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

BJF

Quote from: DVDmartinDVD on February 10, 2015, 10:52:28
Hoi,

Vraagje;

heb pas een I Phone 5c en een I pad mini gekocht.

beide hebben toegang tot I cloud om onderling gegevens uit te wisselen. Foto's die ik maak met de I Phone worden netjes automatisch naar de cloud en de I pad mini geloosd.
Het rare is dat mijn agenda op de mini niet automatisch naar de I Phone worden geloosd. Volgens mij heb ik de instellingen wel goed staan?? (denk ik ;)

Iemand een tip?
Gebruik je wel op beide apparaten dezelfde agenda? Klik onderaan de agenda op 'Agenda's', dan zie je dat.
NAD M10 V2
Elac FS247

Kjelt

Even een vraagje voor de nieuwsgierigheid, afgezien van de prijs wie van jullie zou een eventuele grotere pro ipad nemen? Dus die van 12 of 13 inch waar de geruchtenmolen het over heeft? En wat zou je toepassing zijn?

Erik

Fijner werken, was ooit voor magazines het idee maar dat zie ik me niet meer doen. Het is fijn er net als dat ik een 55 inch tv fijner vind dan een 40 inch tv.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

DVDmartinDVD

Quote from: BJF on February 11, 2015, 07:00:00
Gebruik je wel op beide apparaten dezelfde agenda? Klik onderaan de agenda op 'Agenda's', dan zie je dat.

Gedeeld met

beide op de zelfde naam en kleur gezet. (stond anders)

Kijken of het werkt.
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

LittleNinja

Ik niet. Ik ga juist voor een maat kleiner. Ik heb thuis nog een iPad van de eerste generatie en die vecht iedere dag nog voor zijn bestaan. Eind deze week komt mijn nieuwe iPad Mini 2 Retina (de meerprijs voor die vingerafdruk scanner op de iPad Mini 3 is aan mij niet besteed). Ik kies hem kleiner zodat het weer een "mobiel" apparaat wordt. Ik doe dus concessies op het gebied van eenvoudige fotobewerking, wat natuurlijk makkelijker is op een groter scherm.

Quote from: Kjelt on February 11, 2015, 09:42:21
Even een vraagje voor de nieuwsgierigheid, afgezien van de prijs wie van jullie zou een eventuele grotere pro ipad nemen? Dus die van 12 of 13 inch waar de geruchtenmolen het over heeft? En wat zou je toepassing zijn?
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

RonG

Quote from: Kjelt on February 11, 2015, 09:42:21
Even een vraagje voor de nieuwsgierigheid, afgezien van de prijs wie van jullie zou een eventuele grotere pro ipad nemen? Dus die van 12 of 13 inch waar de geruchtenmolen het over heeft? En wat zou je toepassing zijn?

Ik overweeg dat wel, zeker voor foto's ed.

htjan160756

Quote from: Kjelt on February 11, 2015, 09:42:21
Even een vraagje voor de nieuwsgierigheid, afgezien van de prijs wie van jullie zou een eventuele grotere pro ipad nemen? Dus die van 12 of 13 inch waar de geruchtenmolen het over heeft? En wat zou je toepassing zijn?

Zeker kan niet wachten, hoop ook dat ze er een pen bij gaan doen.
Tekenen en lezen.
Nu moet ik toch af en toe het beeld vergroten als ik een strip lees.
Beamer: DLA-N5B, Film doek: Projecta 108 Inch, Receiver: Pioneer VSX-933 Zwart, Boxen: voor 2 en 2 achter JBL L60, Midden JBL L-center, 2 x JBL Sat20, Subwoofer Mirage BPS-150,  HDMI kabel: ATZEBE HDMI glasvezel 15 meter, Apple TV 4K HDR (2021), Blu-ray Speler: Panasonic DP-UB824 4K, Dune HD Real Vision 4K.

Nosoforos

Ik ben er wel nieuwsgierig naar ten behoeve van juridische documenten, zeker als er een werkelijk handige/intelligente stylus bij zou zitten. Verder vind ik juist het mini-formaat mooier en prettiger.

Kjelt

Ik zou er zelf interesse in hebben als het een pdf document als een A4'tje zou kunnen weergeven, dus net zo mooi en makkelijk te lezen.
Dat zou dan een 14" zijn met hetzelfde gewicht als de air2 ongeveer liefst lager. Alleen zou ik dan de ipad ook makkelijk vertikaal willen kunnen neerzetten dus een magnetische houder of zo inklikken.

Xstream

Quote from: Kjelt on February 11, 2015, 09:42:21
Even een vraagje voor de nieuwsgierigheid, afgezien van de prijs wie van jullie zou een eventuele grotere pro ipad nemen? Dus die van 12 of 13 inch waar de geruchtenmolen het over heeft? En wat zou je toepassing zijn?
Voor mij dient 't geen (extra) doel. Zit er dus niet op te wachten.
Sowieso min of meer al besloten dat als de Air 2 vervangen gaat worden 't zeer wss een Android tablet gaat worden. Ik heb teveel ruzie met die iPad en wil meer vrijheid. Met iOS7&8 draait 't ook gewoon niet meer zo lekker. Vooral browsen en de app store.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

jaco

#2163
Ik ben not amused door Apple..

Mijn vrouw heft op een ipad 3e generatie een update naar 8.1.3 uitgevoerd.

Tja, geen wifi communicatie meer. Ga je er naar zoeken blijkt dat 8.1 het al veroorzaakte, en 8.1.1 al naar een paar uur terug getrokken is. Het in 8.1.2 en nu in 8.1.3 niet opgelost is.

Zit hier met een ipad waar je dus alleen met de pc met iTunes nog apps op kunt zetten die geen network nodig hebben.

edit: boosheid wat gedaald, ik heb de network settings gereset en hij komt weer op wifi..
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

VTEC_genieter

@LittleNinja,
Ik heb de Mini 2 Retina al anderhalf jaar en doet het nog goed[emoji106]
8 Inch is echt een ideaal formaat, want een smalle 7" Android tablet vind ik te smal en iets te klein.
10 Inch vind ik weer wat te groot.
De iPad Mini met het vlijmscherpe Retina scherm is een goed tablet!
Maar 16GB opslag variant raad ik niet aan aan mensen die ook willen gamen met het apparaat.
Heb nu 1 game erop zitten en wat apps: iedere keer als er weer een OS update komt, dan moet ik de iPad aan m'n laptop hangen om via iTunes de update uit te voeren, omdat er weinig beschikbare ruimte op de iPad is.

En illegale films kijken lukt niet vanaf m'n NAS.
Of kent er hier iemand hoe je met de app VLC een mkv film op je NAS naar je iPad kan streamen?
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

LittleNinja

Inmiddels gebruik ik de Mini 2. Heerlijk beeldschermpje en verder prima prestaties. Ik doe geen games op de iPad en films kijk ik via Netflix. Ik heb, voor zover ik het weet, niet meer nodig dan die 16GB.

Het enige wat nog ontbreekt is een goede case/folio of iets in die geest. Ik wil hem netjes houden, maar niet te groot/dik. In eerste instantie keek ik naar de Logitech Ultrathin keyboard cover. Echter beschermt hij de iPad niet echt en is hij niet altijd handig in de staande positie (voor films bijvoorbeeld). De Logitech Type+ keyboard is er niet voor de mini, maar die leek me ook mooi.

Wat gebruiken jullie?
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

VTEC_genieter

Ik gebruik een hard rubberen transparante backcover van Kensington.
Verder is het scherm met een folie beschermd.
Ik had eerst een dik luxe mapje van suede. Was prijzig. Na een weekje vond ik het pakketje te zwaar. Meteen eraf gehaald.
Want de iPad Mini hoort licht te zijn. Dus gebruik ik nu alleen een backcover van Kensington.
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

Xstream

Quote from: jaco on February 13, 2015, 21:11:36
Ik ben not amused door Apple..

Mijn vrouw heft op een ipad 3e generatie een update naar 8.1.3 uitgevoerd.

Tja, geen wifi communicatie meer. Ga je er naar zoeken blijkt dat 8.1 het al veroorzaakte, en 8.1.1 al naar een paar uur terug getrokken is. Het in 8.1.2 en nu in 8.1.3 niet opgelost is.

Zit hier met een ipad waar je dus alleen met de pc met iTunes nog apps op kunt zetten die geen network nodig hebben.

edit: boosheid wat gedaald, ik heb de network settings gereset en hij komt weer op wifi..
Deze fratsen zijn zeer herkenbaar.
Ik moet zeggen dat Apple producten in mijn ervaring op de 1 of andere rare manier, altijd matig zijn met WiFi. Of 't nou m'n macbook of iPad is. Met andere apparaten op dezelfde plek geen enkel probleem. Hetzelfde op reis. Zit je in je hotel kamer je best te doen wat wifi op je MBP te krijgen, en je Android Phone gaat gewoon als een speer. Ben er ook wel een beetje klaar mee. Al zal ik 't nog wel met een Macbook moeten doen ivm 't OS en m'n werkomgeving die er ook veel mee werken.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

HAL

Quote from: VTEC_genieter on February 13, 2015, 23:27:52

En illegale films kijken lukt niet vanaf m'n NAS.
Of kent er hier iemand hoe je met de app VLC een mkv film op je NAS naar je iPad kan streamen?

Jailbreaken en Kodi (voorheen xbmc) installeren. Als je een Synology NAS hebt kun je ook hun apps installeren.

Nosoforos

#2169
Dit soort dingen kun je toch ook gewoon doen met de bijv. VLC-app en/of Plex? Volgens mij zijn er meerdere opties om vanaf een NAS-te kijken.

Xstream

#2170
Quote from: Nosoforos on February 14, 2015, 12:06:56
Dit soort dingen kun je toch ook gewoon doen met de bijv. VLC-app en/of Plex? Volgens mij zijn er meerdere opties om vanaf een NAS-te kijken.
Enige is dat het voor geen meter werkt.
Plex is op de meeste NAS-en niet te doen, omdat die altijd moet/wil transcoden, en dat maakt 't nogal zwaar. En ik heb een redelijk high-end NAS (Syno 1813+), maar dat is echt niet vloeiend te krijgen. Op m'n vorige NAS-en idem. Tenzij je een desktop of zelfbouw NAS hebt die wat zwaarder is, dan kan 't wel, maar dat vind ik eigenlijk geen oplossing. En subtitles kun je ook vergeten.
VLC krijg ik alleen op m'n desktop geinstalleerd (geen zin in commandline gepiel op m'n NAS) en die kan weer niet goed omgaan met netwerk shares vanaf m'n nas.

Verder nog een stuk of 10 video spelers gebruikt / gekocht die beweren alles te spelen, maar geen van allen leveren een beloofd resultaat.
Toch bizar dat video afspelen zo lastig is op een iPad? Voor mij de grootste reden om naar Android over te stappen.

Nu ga ik maar 's proberen met remote desktop met Splashtop, maargoed, dat is ook connecten met m'n Desktop, terwijl ik dat met m'n NAS wil. M'n desktop streamen die een video af speelt, echt te gek voor woorden.

Jailbreaken is dan misschien nog een optie totdat ik overstap. Ook maar 's naar kijken, maar ook dat vind ik geen echte oplossing voor zoiets simpels als video afspelen. Gewoon weg met dat iOS :) Lijkt me de beste oplossing.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

HAL

@xstream. Heb je de video app van Synology al geprobeerd?

Xstream

#2172
Quote from: HAL on February 14, 2015, 13:31:01
@xstream. Heb je de video app van Synology al geprobeerd?
Uiteraard. Maar die herkent maar 1/4e van m'n video library ofzo. Ook vrij beperkt in codec ondersteuning. Verder ook vrij beperkt in mogelijkheden die je soms toch nodig hebt. Ik haalde nog de beste resultaten met AVPlayerHD, maar dat wisselt ook maar weer per release. De laatste tijd krijg ik ineens weer geen beeld bij m'n video. Elke keer wel weer wat.
Ik snap gewoon niet waarom dit zo'n lastig moet zijn op iOS. Net als bestand management. Loop je ook steeds tegen muren aan dat je denkt, echt? Dat mag ik niet doen?
En dan heb je natuurlijk nog die draak van een iTunes nog ...  :hmmm:
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

HAL

Allemaal geen last van. Maar ja, bij mij is alles gejailbreakt. Dan heb je het beste van 2 werelden.

Nosoforos

Tja, ik kan het me voorstellen. Ik heb zelf nooit problemen gehad met het streamen van Plex en andere apps (maar die streamde ik vanaf mijn Mac en niet vanaf een NAS). Als ik een filmpje op mijn iPad wilde zien in een minder gangbaar formaat (maar hoe vaak kwam dat voor), dan kopieerde ik het even naar de VLC app of een andere app. 99% betrof echter MKV's en dat leverde nooit problemen op. Sinds Netflix (en Popcorn Time) moet ik zeggen dat het streamen van mijn eigen collectie me in het geheel niet meer interesseert (alle schijven met films staan al jaren stof te verzamelen in een kast), dus ik ben ook niet meer zo op de hoogte.