ISF kalibratie Samsung LE-46A656 lcd televisie

Started by M:iNdO, January 13, 2010, 18:26:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

M:iNdO

Hallo,

Zijn er hier ook mensen die hun Samsung LE-46A656 lcd televisie hebben laten kalibreren?
Het is een mooi toestel maar ik kan maar niet wennen aan vooral de kleuren (en dan heb ik het nog niet eens over contrast e.d.). Met name de (huids)kleuren bij tv uitzendingen (SD) vind ik erg rood/onnatuurlijk en krijg ik niet mooi (bijvoorbeeld bij een uitzending van Pauw en Witteman of de Wereld draait door). Heb al diverse settings geprobeerd maar de (huids)kleuren worden dan te geel of te groen, dan weer te blauw (noem maar op).

Het gekke is dat bij HD tv uitzendingen de kleuren een stuk beter/realistischer zijn (bv. bij de serie Dexter of bv. discovery channel hd) maar ook hier geldt dat het gehele plaatje naar mijn gevoel toch aardig wat gefinetuned kan/moet worden. Ook bij andere bronnen zoals bv. mijn Apple Mac Mini en Playstation 3 vind ik het gehele plaatje niet echt super (heb constant het gevoel dat het totale plaatje niet klopt en dan weer met name de kleuren). Ik ben sowieso kritisch en misschien ben ik wel een zeikerd  :nowink:.

Worden bij een dergelijke kalibratie alle bronnen meegenomen/afgesteld of moet je hier weer afzonderlijk voor betalen? Ik weet niet hoe dat gaat....
Valt er überhaupt wel veel uit dit toestel te halen qua verbetering van beeldkwaliteit?

Graag hoor ik jullie reacties.

Alvast bedankt.
Samsung Neo QLED QE65QN95A | Jamo S808 subwoofer | Dali Ikon 1 mk1 fronts | Bluesound Powernode N330 | Xbox Series S | Nvidia Shield | Intel NUC D34010WYK | Amino Aria 610

J.A.F._Doorhof

Hi,
Je kan hem inderdaad het beste laten calibreren om de tinten goed te krijgen.
Wat je je wel moet realiseren is dat het altijd afhankelijk is van het aanbod, maw soms is het beeldmateriaal gewoon verkeerd/slecht/matig.

Bij de calibratie zoals wij hem doen worden alle inputs meegenomen bij de calibratie.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

M:iNdO

Uiteraard begrijp ik dat het ook aan het aanbod ligt maar dezelfde zenders zien er bv. bij mijn ouders op een oude (ongekalibreerde) LG lcd televisie wel gewoon goed uit.
Ik kan me niet voorstellen dat het bij bv. televisie kijken aan mijn Cisco ontvanger/box ligt.

Mocht ik mijn tv laten kalibreren hoop ik in ieder geval veel verbetering te zien (met name de kleuren).

Samsung Neo QLED QE65QN95A | Jamo S808 subwoofer | Dali Ikon 1 mk1 fronts | Bluesound Powernode N330 | Xbox Series S | Nvidia Shield | Intel NUC D34010WYK | Amino Aria 610

J.A.F._Doorhof

Je ziet sowieso veel verschil op BD en DVD en goede bronnen.
Realiseer je wel dat 90% van de TV's veel te veel blauw in hun beeld hebben, sommige zenders houden daar rekening mee (wat radicaal verkeerd is), dit betekend dat je op een gecalibreerde set dus simpelweg een verkeerd beeld gaat zien bij DIE zenders.

Frapante is dat vaak de studio opnames te rood zijn en de buiten opnames perfect.

Dit heeft er mede mee te maken dat in veel studio's een "colorgrader" word gebruikt die simpelweg aan wat knopjes draait voor RGB totdat het er op ZIJN monitor goed uit ziet, en dat gaat de lucht in.
Kan je jammer genoeg meedelen dat niet altijd die monitoren gecalibreerd zijn.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 60 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Name:
Email:
Verification:
Please leave this box empty:
Type the letters shown in the picture
Listen to the letters / Request another image

Type the letters shown in the picture:
Onze vlag is blauw, wit en:
Wat is de hoofdstad van Nederland:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview