Laid Back Theater

Started by WaRaKuRNa, January 6, 2010, 12:18:25

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

WaRaKuRNa

Ja, ik ben bezeten door film. Maar door gezinsuitbreiding is het niet meer mogelijk om altijd naar de cinemazaal te gaan. Geen probleem, tegenwoordig komt de cinémazaal ook naar jou toe. Of toch al naar mijn zolder.

Beetje rondgekeken voor apparatuur, en met een aantal omzwervingen met Cambridge Audio die ik jullie ga besparen, toch beland bij mijn bestelde 650R en 650BD. Die komt er midden volgende maand aan!

Na hartelijk te zijn ontvangen bij home@themovies, als bij toeval in mijn buurgemeente, een 'echte' demo van een HT te hebben meegemaakt, daar mijn beamer besteld. Als eerste HT-ervaring daar iets lager que high-end, maar ik denk dat ik er wat plezier ga aan beleven: een Epson TW2900. Komt er ook in januari aan. Tweedehands ondertussen een spanscherm gekocht.

Mmm.. eens testen op mijn zolder. Ik mijn Kef 2005.3, die nu staat WAF te wezen in de living, naar boven gedragen. Alles geprobeerd, vloer vol met isofix, maar het geluid komt er door. En de slaapkamers van de kinderen liggen eronder. Ofwel geen daverend sub-gedreun, ofwel naar de kelder.

Alleen: de ruimte is er veel kleiner, zowat de helft, en er is nog vééééél werk ***zucht** Maar het is er stil...

Dus nog alles afwerken met gyproc, tapijt, isofix (heb nu al pakken genoeg op de zolder). En nog kijken voor speakers en bioscoopstoelen.

Planning: 1 januari 2011.. Geen haast met dit topic dus...

foto's: huidige rommel en een sumiere schets:
Epson TW2900 | CA 650BD & 650R | Jamo S608 | Projecta high constrast-S | LaCie Cinema HD

Sicco

Weer een klusje om te volgen! :)
Ga je al die ketels en leidingen verplaatsen of ga je die achter een wand wegwerken? Sowieso gaat het nog een hele klus worden zo te zien. Have fun! ;)
HT-set
Samsung PS50A656 | Denon 1906 | Klipsch Synergy F2k + F3c | MJ Acoustics Ref. I MKII sub | Pioneer DV-490s | Wii | PS3 | G&W Powerfilter | Soundbridge | HDX-1000 | Harmony 885 | Atlona + Monster + Spellbinder + Profigold

JeKa

Dat wordt een flinke klus, succes!

flash1982

 :o is er ruimte op al die leidingen te verleggen?  of ga je daar een bekisting om maken?
dikke klus idd

WaRaKuRNa

Quote from: flash1982 on January  6, 2010, 13:35:39
:o is er ruimte op al die leidingen te verleggen?  of ga je daar een bekisting om maken?
dikke klus idd

tja.. ik heb ook eens goed gevloekt toen mijn zolder afviel. Daar steken al wat uren werk in en die was helemaal afgewerkt. Gewoonweg nog een likje verf en hij was ok. En véééééél ruimer. Nu dus een jaartje nog mijn voorlopige HT, maar zonder sub in de latere uurtjes.

Ik heb wel de foto's gemaakt van de vreselijkste kant, daar waar de leidingen lopen. Aan die muur moet ik idd een voorzetwand plaatsen op een houten frame. Moet daar wel nog de aansluiting met het plafond bestuderen, want wil geen contact met de bestaande muren en de voorzetwand.

Even mijn planning:
waterleiding van het plafond halen (ging ik zowiezo doen omwille van het contactgeluid) en bovenaan tegen de muur hangen. De rest van de leidingen tegen het plafond worden niet meer gebruikt. Zij waren oa nog van de oude, verdwenen mazoutbrander. Gewoon slopen die boel.

Accoustische panelen tegen het plafond en daartegen dubbele rij gyproc, afwerken met tapijt. Hoogte wordt dan een probleem, ik kom dan op ongeveer een twee meter uit, het zij zo... Ik ben maar een kleine 180 cm  :dry:

Voorste wand waar het scherm komt komt dus de voorzetwand, brander en boiler worden rechtsvoor ingewerkt in een kast tot tegen het plafond. Zo zijn alle leidingen weg. Linksvoor gaat de pomp ook in een kast, maar niet voor hem van zijn sokkel te halen. Komt zo op ongeveer een meter hoogte, zodat ik daarboven mijn audio/video kan plaatsen. Pomp wordt enkel in de zomer gebruikt voor de tuin en de auto te wassen.

Rest van de muren zijn perfect recht, ga daar enkel harde isolatieplaten tegen lijmen met gyproc. Netto ruimte die ik overhoud zal zo een 4 x 4 bedragen. Misschien dat ik rechts wel nog een dubbele deur voorzie voor het lawaai.

Muren en vloer worden dan volledig bekleed met tapijt. Het is een ruimte enkel voor film, dus alles mag donker worden uitgevoerd zonder compromissen.

Niet voor niets geef ik mezelf een jaar  ;)
Epson TW2900 | CA 650BD & 650R | Jamo S608 | Projecta high constrast-S | LaCie Cinema HD

flash1982

wel enorm veel werk...  persoonlijk zou ik gewoon voor de zolder gaan..

Alex Groningen

Deze ga ik ook volgen. Succes met klussen.

denoontje


WaRaKuRNa

Even een kleine update. Qua bouw nog niet veel spectaculairs gedaan. Gewoon gezorgd dat mijn kelder echt wel waterdicht is, en dit afwachtend gecontroleerd  ;D

Wel wat materiaal gekocht: mijn beamer is toegekomen, de Epson TW2900. Ook de BR-speler en reciever. Ik heb gekozen voor de Cambridge Audio 650BD en 650R.
In superaanbieding nog snel een LaCie Cinema Classic HD meegegraaid.
Qua speakers moest het iets minder in budget (kwestie van nog ruimte te hebben voor het upgrade-virus). Maar de Jamo S608 heeft mij alleszinds positief verrast. Echt veel waar voor zijn geld. Als iets warmere speaker een perfecte match bij het neutrale van de Cambridge Audio's. Heb er nog 4 kleine sattelietjes bijgekocht (S602) en een center, maar voorlopig speel ik 5.0. Dus zonder sub, nu eerst werk maken van de kelder.

Ik ben, rekening houdend met mijn budget, enorm tevreden met het bereikte klank-en-lichtspel! Daarom dat ik nu wat meer tijd steek in het genieten en (her)ontdekken van wat films. En daar doen we het tenslotte voor, niet?

Enkele foto's van mijn, voorlopige, zolderopstelling.


Epson TW2900 | CA 650BD & 650R | Jamo S608 | Projecta high constrast-S | LaCie Cinema HD

Sol

Mooie spullen, mooie ruimte, en een 'mooie, gezonde' hoeveelheid werk in het vooruitzicht. Veel succes met de verbouwing! ;)
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

mikeske

Mooie set zeg, vind die jamo's er heel chique uitzien  8)

Vroeger ook jamo's gehad en altijd zeer tevreden van geweest, staan nog steeds prima dienst te doen bij een goede vriend.

Mooie projector ook , hoe groot is je scherm precies ?
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

WaRaKuRNa

De Jamo's waren voor mij ook een echte verrassing, zeker in combinatie met Cambridge Audio. De CA is een neutrale weergever, die, in combinatie met een neutrale speaker snel zeer veel te hoog en vermoeiend overkomt. Had ze op voorhand kunnen horen, maar nooit in directe vergelijking met andere speakers, of met CA-apparatuur. Heb het risico toch genomen om ze te bestellen na volgend review: http://www.hifi.nl/recensies/4044/Jamo_S_608.html Lang met KEF Q7 gespeeld, maar ik vind de Jamo's beter, en dit voor minder geld. Als onderdeel van een 5.0-set HCS3 kan je ze zeer voordelig op de kop tikken als je wat uitkijkt.

Het is een projecta Homescreen 216x128 (zicht:200x112) type High Contrast Cinema Vision
Ni echt een high contrast nodig, ik kan volledig verduisteren, maar het was een leuke tweedehandskoopje.
Epson TW2900 | CA 650BD & 650R | Jamo S608 | Projecta high constrast-S | LaCie Cinema HD

B.

Mooie set. Leuk he om alles in een keer te kopen :D 

Tip: zet de rechter-rear een plank lager.

Joris1971

Quote from: B. on May  2, 2010, 20:36:18

Tip: zet de rechter-rear een plank lager.

Tip 2: zet de centerspeaker wat hoger

skoebiedoe

Tip3 dan zeker:
Zet die center ineens boven uw scherm. ;)

Robbert54

mooi! mooie receiver ook! heerlijk geluid komt daar uit he! ;) :pompom:
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

WaRaKuRNa

Quote from: The Vampire on May  3, 2010, 02:13:24
mooi! mooie receiver ook! heerlijk geluid komt daar uit he! ;) :pompom:

Ja hoor. Heb het op dit moment niet zo met hun levertijden, beloftes, prijszetting,... Maar Cambridge Audio maakt wel knappe produkten voor hun prijs.
En dat is net de sport: zoveel mogelijk uit je budget halen, om dan te constateren dat met een beetje extra het weer net iets beter wordt  ;)
Epson TW2900 | CA 650BD & 650R | Jamo S608 | Projecta high constrast-S | LaCie Cinema HD

WaRaKuRNa

Twee extra rears toch maar aangesloten. Is nu wel een wirwar aan kabels, maar was zo zonde om ze in de doos te laten. Ze zijn nu aan het inspelen.
Ook wat goede raad opgevolgd en de backspeaker wat lager gezet.
Heb nog niets gevonden om de center op de juiste hoogte te krijgen, maar ik kijk nog eens rond.

En een fotootje gemaakt van mijn opstelling 'in action':

Epson TW2900 | CA 650BD & 650R | Jamo S608 | Projecta high constrast-S | LaCie Cinema HD

Xander32

Quote from: WaRaKuRNa on May  2, 2010, 15:29:10
Even een kleine update. Qua bouw nog niet veel spectaculairs gedaan. Gewoon gezorgd dat mijn kelder echt wel waterdicht is, en dit afwachtend gecontroleerd  ;D

Wel wat materiaal gekocht: mijn beamer is toegekomen, de Epson TW2900. Ook de BR-speler en reciever. Ik heb gekozen voor de Cambridge Audio 650BD en 650R.
In superaanbieding nog snel een LaCie Cinema Classic HD meegegraaid.
Qua speakers moest het iets minder in budget (kwestie van nog ruimte te hebben voor het upgrade-virus). Maar de Jamo S608 heeft mij alleszinds positief verrast. Echt veel waar voor zijn geld. Als iets warmere speaker een perfecte match bij het neutrale van de Cambridge Audio's. Heb er nog 4 kleine sattelietjes bijgekocht (S602) en een center, maar voorlopig speel ik 5.0. Dus zonder sub, nu eerst werk maken van de kelder.

Ik ben, rekening houdend met mijn budget, enorm tevreden met het bereikte klank-en-lichtspel! Daarom dat ik nu wat meer tijd steek in het genieten en (her)ontdekken van wat films. En daar doen we het tenslotte voor, niet?

Enkele foto's van mijn, voorlopige, zolderopstelling.
Goh, wat een behelpen ;D. Mooie set - ook zo al.


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

sentinall

Hey,

Ziet er goed uit.

Kun je de afmetingen van beide HT ruimtes posten en de afmetingen van de kijkpositie tot het scherm?

thanks!

donaldk

Het grijze scherm is dus geen high-gain screen?

WaRaKuRNa

Wat is juist een high gain?

Kleine update: heb drie poefjes gekocht bij de gekende Zweedse Interieurzaak, alsook zelf twee kadertjes gemaakt om het biosgevoel wat naar boven te brengen.
Ga nu eens kijken voor een beugel, kan het rek weer mooi tegen de muur.
Epson TW2900 | CA 650BD & 650R | Jamo S608 | Projecta high constrast-S | LaCie Cinema HD

sj0er-D

Heb precies 3 dezelfde poefjes in mijn HT staan. heerlijk om je voetjes op te laten rusten :)

donaldk

Gewoon een plankje tegen een van je gordingen schroeven en daar de Epson opzetten, in plaats van een beugel.

WaRaKuRNa

Mmm... Ja.. had ik ook al aan gedacht. Meer zelfs. Ik heb al met een wit plankje er gestaan. Zou alvast wat goedkoper zijn, want dat heb ik hier nog liggen.

Alleen een probleem: ik kan alleen maar schroeven in de gording zelf, al de rest is Gyproc. Moet ik nog een manier bedenken om de schuinte van het gebinte op te vangen, en het moet nog meer dan stevig genoeg zijn opdat het geheel niet naar beneden komt. (beamer is iets duurder dan de eventuele beugel, die ik toch nodig heb voor mijn kelder)

Wil hier niet te veel boren. Alles staat netjes in een grondverf. Moet ik gewoon nog schilderen in een kleurtje...

Heb ondertussen een beugel besteld bij home@themovies.

Ondertussen ook mijn kelder wat opgeruimd. Want daar is het volgend jaar te doen.
vraagje: iemand een idee waar ik in België goedkoop aan isofix of iets dergelijks kan raken?

 
Epson TW2900 | CA 650BD & 650R | Jamo S608 | Projecta high constrast-S | LaCie Cinema HD