NAS of HOMESERVER

Started by TubeKees, December 28, 2009, 11:10:26

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Roeland

QuoteWHS Vail trial gedownload, maar nog geen tijd gehad om mee te stoeien...
Ik zit eigenlijk met exact hetzelfde dillemma als jij & ben ook benieuwd naar ervaringen!

Zal eens op tweakers speuren, maar het gaat me juist om de ervaringen van mensen op het htforum iz HD materiaal

QuoteDus een low power systeem en een stapel 2 of 3 tb schijven werkt prima. En als het echt alleen een NAS oplossing is, dan zou ik zeker de echte nas'sen eens bekijken. De 2*2tb hier in de meterkast hangt in een 75 euro nas en dat werkt prima.

Ik wil meer kunnen dan een NAS > streamen > NZB > Backup (ik zit denken aan toekomstig extra workstation en htpc > zie samenstelling pc hieronder)
NAS alleen is me te beperkt iz snelheden uitbreid mogelijkheden flexibiliteit,  daarnaast staan NAS voor thuisgebruik redelijk in de kinderschoenen en kosten zijn hoog.

QuoteAls laatste, samba werkt tegenwoordig prima op mediaspelers en daarmee is de noodzaak voor NFS eigenlijk verdwenen. NFS werkt prima, maar het is soms erg lastig te configureren.

Hanewin NFS is standaart 11-12MB, Samba 8-9MB in combi met een Dune > maakt een hoop verschil bij ISO blu-ray  ;)
Ik wil nog even spelen met filezilla voor ftp

Quote(je gebruikt toch wel fatsoenlijke hardware he?)

Geef je oordeel maar;

Dit ga ik samenstellen
kast;         Chenbro ES34169T
CPU;          i3 540
Mobo;        Zotac H55ITX-A-E 6x sata en wake up lan
geheugen;  4 GB 1333mhz
OS schijf;   WD scorpio 2.5 inch 7200rpm 320gig
Opslag;      4x 1,5 TB (had ik er 3 van liggen)
Uiteraard cat6 bekabeling en op 1000Mbs switch/hub

Beetje afgestemd op het kastje en low power consumption
(is een beetje krap, dus komen nog een/twee fans gericht op Mobo)
http://www.chenbro.eu/corporatesite/products_detail.php?sku=159