Spijkie's Stereo -> voeding upgrade Lumin u2 mini

Started by Spijkie, December 26, 2009, 12:51:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Spijkie

Eigenlijk helemaal geen veranderingen te melden en aan het genieten van de set, zit nog wel eens te denken aan een sub bij te plaatsen voor film en de luidsprekerbekabeling van Atlas te vervangen voor Transparent maar dat is dan ook alles eigenlijk. Ik mis op dit moment eigenlijk niets. Het gebruiksgemak met een macmini bevalt me super goed.

er komt tzt nog een nieuw audiomeubel, laatst nog bij good2bhome geweest maar net niet kunnen slagen ( we zijn nogal kritisch en een beslissing duurt altijd lang bij ons).

groeten,
Spijkie
Lumin,audioquest,Lyngdorf 2170, Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

Spijkie

Zojuist een Hifituning kabel middels ruil ontvangen, deze komt aan de macmini om te kijken of dit nog wat meer toevoegt aan het geluidsbeeld.

Zodra ik heb geluisterd doe ik er verslag van.

Groeten,
Spijkie
Lumin,audioquest,Lyngdorf 2170, Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

Spijkie

Vandaag de Cardas crosslink luidsprekerkabels besteld, zeer benieuwd!
Lumin,audioquest,Lyngdorf 2170, Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

Xander32

Quote from: Spijkie on October  2, 2012, 18:49:27
Zojuist een Hifituning kabel middels ruil ontvangen, deze komt aan de macmini om te kijken of dit nog wat meer toevoegt aan het geluidsbeeld.

Zodra ik heb geluisterd doe ik er verslag van.

Groeten,
Spijkie

Quote from: Spijkie on October  8, 2012, 18:26:02
Vandaag de Cardas crosslink luidsprekerkabels besteld, zeer benieuwd!

Aan het finetunen geslagen :). Ik ben benieuwd naar jouw bevindingen. Have fun.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Spijkie

Klopt inderdaad, de kersen op de taart. Ik kan niet heel veel vinden over Cardas , eigenlijk alleen dat het een evenwichtige kabel is en dat trok wel mijn nieuwschierigheid. Leuk om te lezen dat je dezelfde kabel hebt.

Lumin,audioquest,Lyngdorf 2170, Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

Xander32

Een jaar of 3 terug heb ik de Cardas vergeleken met 3 andere (Lua Blue Reference / Canare 4s8 / Slinky Links ...) en de Cardas gaf de beste match in m`n set. De Lua is ook een prachtige kabel, legde de nadruk op het mid, erg mooie stemmen en natuurlijke instrumenten maar diens bass was minder strak. De Slinky was heel transparant, veel detail maar klonk wat slank. De Cardas legde geen accenten, hetgeen mij aantrok. De Canare benaderde de Cardas een heel eind, echter gaf de Cardas meer detail, klonk meer open. Maar in het licht van diens prijs is de Canare een toppertje.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Spijkie

Goed om te horen dat je het zo goed hebt kunnen vergelijken, hier in het noorden zijn niet veel dealers dus het lenen van kabels gaat niet zo vlot wat ik jammer vind. Normaal gesproken leen ik juist wel wat verschillende kabels om te proberen. Ik ben min of meer wat op het advies van BBenG af gegaan, iets wat ik wel aandurf gezien het eerste bezoek een tijd terug en de goede ervaringen op het forum hier met Bjorn en Garmt.

Nu afwachten totdat de kabel in de bus valt , kan niet wachten :)
Lumin,audioquest,Lyngdorf 2170, Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

road rebel

Wat voor versterker heb je nu op het oog met jouw piega's?

Spijkie

Hallo Road Rebel,

Ik lees goede dingen over Arcam, Sugden, Marantz en ben zelf benieuwd naar Cyrus. Volgende week zal ik wat gaan luisteren. HEt is niet zo dat Atoll niet goed is want die tot nu toe was ik erg tevreden, temeer omdat de Atoll nogal wat kan ( ingebouwde dac, ht mogelijkheid als eindversterker).

Ik zie dat jij ook met Piega draait :) zal even kijken bij jouwn set :)

groeten,
Spijkie
Lumin,audioquest,Lyngdorf 2170, Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

road rebel

Tijdje geleden, ik zal deze week ook eens een eigen showkees topic starten met foto's erin.

Heb je ooit naar Piega op Meridian gehoord? Ik ben namelijk aan het twijfelen om mijn arcam avr 350 te vervangen met iets "muziekaler" zoals meridian of een pre-pro van arcam, parasound, atoll of zoiets.

Spijkie

Ik heb wel meridian gehad maar nooit gehoord icm Piega. Vaak word marantz gecombineerd met piega, ik zit er wel eens aan te denken om naim op piega te luisteren maar ook geen ervaring mee. Jij wel?
Lumin,audioquest,Lyngdorf 2170, Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

road rebel

Ik heb weleens een piega tp5 op een naim uniti gehoord.
Fantastische match, precies, dynamisch en zijdezacht! :inlove:
Mocht naim nog surround hebben in hun gamma dan zou ik het wel weten!

Musical fidelity mag ik ook wel op piega maar ik ben benieuwd naar een meridian g-reeks, 2de hands zijn er vaak ook mooie aanbiedingen!

Spijkie

Toch even verder gekeken dan een nieuwe versterker, omdat ik niet helemaal tevreden was over de dynamiek en het laag heb ik 2 stroomkabels op proef. Het smaakt naar meer zullen we maar zeggen!


Lumin,audioquest,Lyngdorf 2170, Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

Spijkie

Op dit moment ben ik bezig met netkabels te vergelijken, positieve ervaringen tot nu toe maar ook mindere punten.

De 2 kabels die ik heb vergeleken zijn de PS Audio AC 3 en 5 tegenover de Audioquest NRG-4. Bij de Audioquest werd het allemaal wat doffer en heb er verder niet veel naar geluisterd. Bij de PS audio AC 3 was ik direct enthousiast ik kreeg drive en dynamiek , eigenlijk wat ik iets miste in mijn set.

Kleine toelichting, we hebben een nieuw audio meubel en een kast laten plaatsen dus de akkoustiek is gewijzigd, daarnaast heb ik even andere netkabels moeten gebruiken vanwege de lengtes ed.

Het vervelende bij PS audio is dat ik dus wel meer drive krijg maar de openheid en lucht in het hoog wat inlever en dat wil ik niet. Dus de kabels gaan weer terug, wel een verbetering dus maar nog niet helemaal wat ik zoek. Ik ga nog KEMP proberen want die kabeles heeft mijn dealer binnenkort als het goed is

Het meest positieve van de ervaring is dat de versterker niet weggaat maar ik verder ga met stroom en luidspreker kabels aanpassen.

Wel een leuke bezigheid zo maar ik kan helaas niet veel merken proberen in het noorden. Word vervolgd!

Groeten,
Spijkie
Lumin,audioquest,Lyngdorf 2170, Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

YamahaRXV

Quote from: Spijkie on October  2, 2012, 18:49:27
Zojuist een Hifituning kabel middels ruil ontvangen, deze komt aan de macmini om te kijken of dit nog wat meer toevoegt aan het geluidsbeeld.

Zodra ik heb geluisterd doe ik er verslag van.

Groeten,
Spijkie

En, al wat ervaringen rijker ?  ::)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Spijkie

Ben alles een beetje tegelijk aan het doen, ben er wel achter dat de stroomtoevoer naar mijn stekkerblok een zeer grote invloed heeft en daar zit nou net de "minste" kabel die ik heb dus welke invloed de andere kabel heeft op de macminii kan ik nog niet zeggen. Weet wel dat iedereen de furutech kabel prefereert dus dat word nog wellicht weer een toekomst upgrade.

Groeten,
Spijkie
Lumin,audioquest,Lyngdorf 2170, Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

YamahaRXV

Quote from: Spijkie on May  9, 2013, 12:16:41
Ben alles een beetje tegelijk aan het doen, ben er wel achter dat de stroomtoevoer naar mijn stekkerblok een zeer grote invloed heeft en daar zit nou net de "minste" kabel die ik heb dus welke invloed de andere kabel heeft op de macminii kan ik nog niet zeggen. Weet wel dat iedereen de furutech kabel prefereert dus dat word nog wellicht weer een toekomst upgrade.

Groeten,
Spijkie

Ah,oké  ;)  Was eigenlijk wel nieuwsgierig m.b.t. je PM enige tijd geleden  ::)
De Furutech FP-3TS20 doet het idd. erg goed achter de MM en is zeker wel een mooie toekomstige upgrade voor je.
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Spijkie

We zijn weer een paar weken verder en heb weer een upgrade, ik heb een Cardass cross netkabel van BBenG overgenomen waar ik hoge verwachtingen van heb. Ik zeg nog steeds heb want het kwam daarna aan het licht / oor? dat mijn linkerkanaal een rare ruis gaf. Eerst luidsprekers gewisseld natuurlijk om uit te sluiten dat het niet aan de speaker of kabel ligt maar nee toch de versterker.

Deze terug gebracht naar de dealer en een vervangende versterker meegekregen, Onkyo stereo 9050 welke mooi om te zien is maar het niet haalt bij mijn atol. Verre van maar er komt geluid uit :)

volgende upgrade word de luidspreker bekabeling want die is aan 1 kant te kort dus BBenG weer gemaild vandaag en wacht even op het antwoord van ze. Zaten ze dichterbij dan kwam ik er regelmatig denk ik maar Leeuwarden Hilversum is net ff te gek daarvoor , ben er wel 1 keer geweest en was zeer plezierig. Per email gaat de afhandeling ook zeer top!

De furutech kabel ga ik zeker nog even over nadenken en navragen bij de heren BBenG.

Groeten,
Spijkie
Lumin,audioquest,Lyngdorf 2170, Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

Spijkie

De cardas Quadlink 2x2.5m ook ontvangen van BBenG en wat op het bijgeleverde cerrtificaat staat klopt, het geluid is in het begin difuus en stemmen klinken in de articulatie nog niet geweldig. blijf ik langer luisteren dan hoor je zo af en toe de potentie van de kabel dus dat komt wel goed :)

Ik denk dat mijn versterker eerst even blijft en wellicht nog een cardas netkabel voor mijn versterker aangeschaft word en de macmini is ook een blijvertje dus de fututech kabel komt ook waarschijnlijk in de toekomst. Genoeg upgradeplannen nog dus :)
Lumin,audioquest,Lyngdorf 2170, Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

YamahaRXV

Quote from: Spijkie on July 14, 2013, 09:25:35
De cardas Quadlink 2x2.5m ook ontvangen van BBenG en wat op het bijgeleverde cerrtificaat staat klopt, het geluid is in het begin difuus en stemmen klinken in de articulatie nog niet geweldig. blijf ik langer luisteren dan hoor je zo af en toe de potentie van de kabel dus dat komt wel goed :)

Ik denk dat mijn versterker eerst even blijft en wellicht nog een cardas netkabel voor mijn versterker aangeschaft word en de macmini is ook een blijvertje dus de fututech kabel komt ook waarschijnlijk in de toekomst. Genoeg upgradeplannen nog dus :)

Mooie kabel die Quadlink  ;)  Gewoon even geduld hebben en lekker een aantal uurtjes laten inspelen die Cardas; hoeft zeker geen honderden uren te duren zoals sommigen hier aangeven  :)  Door de toevoeging van een externe lineaire voeding is de Furutech FP-3TS20 ''verhuist'' naar de Burson dac en doet ook daar erg goede dingen.

Veel plezier nog toegewenst met de Cardas kabels en de upgradeplannen  :headbanging:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Spijkie

Thnx! ik zal weer even bij jou kijken want daar is ook het nodige gebeurt zo te lezen `1, hoe bevalt de dac?
Lumin,audioquest,Lyngdorf 2170, Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

YamahaRXV

Quote from: Spijkie on July 15, 2013, 19:37:09
Thnx! ik zal weer even bij jou kijken want daar is ook het nodige gebeurt zo te lezen `1, hoe bevalt de dac?

;D mwa, best wel... De Burson Conductor bevalt erg goed kan ik wel zeggen, klinkt lekker ruimtelijk en vooral ritmisch en muzikaal met een tikkeltje warmte in de klank.
Zeker i.c.m. de M2Tech Hiface Evo USB naar coax digitaal converter met externe lineaire voeding. Heb nu ook de Chord Cadenza interlink tussen de Burson en de Supernait en dat bleek een schot in de roos. Het was even een ''zoektocht'', maar de set klinkt nu precies zo als dat ik eigenlijk prefereer.
Vind het nu best geweest met upgraden en het is nu voorlopig lekker genieten  :music:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Spijkie

Goed om te horen YamahRXV! Ik moet eerlijk bekennen dat ik ik je set niet meer kan vinden op het forum, heb je de link voor mij?  :blush:
Lumin,audioquest,Lyngdorf 2170, Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

Spijkie

Nieuwe overzicht foto , begint nu ergens op te lijken hoe we het willen hebben.
Lumin,audioquest,Lyngdorf 2170, Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

YamahaRXV

Quote from: Spijkie on July 28, 2013, 12:10:55
Goed om te horen YamahRXV! Ik moet eerlijk bekennen dat ik ik je set niet meer kan vinden op het forum, heb je de link voor mij?  :blush:

Spijkie, in het topic van Theo (twani) kan je nog wel e.e.a. vinden aan foto,s en details van mijn set  ;)

Onderstaand nog een paar snel gemaakte foto,s van de set zoals die nu is.



Groet,

Jan



Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8