Spijkie's Stereo -> voeding upgrade Lumin u2 mini

Started by Spijkie, December 26, 2009, 12:51:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Spijkie

We zijn weer n tijdje verder, piega's raken ingespeeld. Alles staat meer in verhouding, t klinkt wat voller en warmer met daarnaast nog meer detaillering en controle in het hoog. Iets wat ik zeer mooi vind, het los komen van de speakers moet nog beter / komen maar zo af en tie na n tijdje draaien laten ze dit horen.

Stiekem aan t kijken voor n dedicated streamer.

Gr. Spijkie
Lumin,audioquest,Lyngdorf 2170, Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

DofN

Heel strak. Ik zie weinig akoestische maatregelen?

Aan welke streamer denk je? Eén met een USB out?
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Spijkie

Er ligt een kleed op de vloer, grote bank in de woonkamer maar verder niet specifieke maatregelen. Is iets voor de lyngdorf.

Ik zit idd te denken aan n streamer met USB out, naar de lyngdorf en een HD intern mogelijkheid .

Gr spijkie
Lumin,audioquest,Lyngdorf 2170, Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

Leeuwarden


DofN

Die Aries kunnen toch alleen bestuurd worden vanaf een Ipad? Of heb ik dat in de gauwigheid verkeerd begrepen?
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Leeuwarden

#305
Klopt. Of iPhone.

Spijkie

Aries mini is een van de opties inderdaad. Besturing via iPad doe ik nu ook, bevalt me prima.

Gr Spijkie
Lumin,audioquest,Lyngdorf 2170, Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

fietser

Quote from: doorofnight on December 18, 2016, 08:10:29
Die Aries kunnen toch alleen bestuurd worden vanaf een Ipad? Of heb ik dat in de gauwigheid verkeerd begrepen?

Geen officiële android app maar ik gebruik Bubbleupnp en dit gaat prima
Manger P1, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Micro Diamond speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200.

DofN

#308
Ah, ook via Iphone, dat is mooi want die heb ik. Een ipad kopen als afstandsbediening voor een netwerkspeler loopt wel erg in de papieren  :nopompom:

En als ik op de laptop bubblepnp installeer, werkt dat ook goed met Qobuz en Spotify?
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Spijkie

De speakers zijn nu weer enige tijd ingespeeld en brengt alles wat ik gehoopt had. Heerlijk!

Geen behoefte meer voor n sub, t hoog is helder en vergelijkbaar met de premium 3 maar dan nog meer detailrijk. Het is een meer complete speaker de 5.2. Blij met m'n keuze, lekker genieten zo.

Alleen nog behoefte om een aparte streamer aan te schaffen, niet zozeer voor n beter geluid maar meer t gemak. ( computer niet aan, iTunes met pure music wat niet altijd bij het opstarten werkt en ik weer moet kijken wat er moet gebeuren , VNC die niet werkt op dit moment dus de tv weer aan).

Kleine dingen, kleine irritatie maar toch.

Gr Spijkie
Lumin,audioquest,Lyngdorf 2170, Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

Spijkie

Ben me wat aan t inlezen op streamer gebied, deze dient een interne HD te hebben en een USB out.

Welke ik tot nu toe heb gezien:

Innuos zen
Auralic Aries mini
Audioaanzee
Antipodes

Ze variëren wat in prijs waarbij de Auralic mini met voeding en zen mini aan elkaar gewaagd zijn daarna gaan de prijzen omhoog. Nu is het nog de vraag is de hogere prijs t waard. Het upgraden vind ik ook n leuke mogelijkheid.

Gr Spijkie

Gr Spijkie
Lumin,audioquest,Lyngdorf 2170, Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

mijkie

Ik speel sinds kort met een Aries Mini met C&D voeding, kan een schijf in maar, ik heb een NAS en dat speelt imo heel mooi !!
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Spijkie

Hey Mijkie, goed om te horen! Waar speelde je hiervoor mee? Cend die maakt ook kabels toch? Is er info over die voeding?

Gr Spijkie
Lumin,audioquest,Lyngdorf 2170, Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

mijkie

Ik speelde met een raspberry en een ifi voeding icm een digi+ bordje
Als je info wilt, stuur Pinda13 ff een PM
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

DofN

#314
Quote from: Spijkie on February 14, 2017, 10:04:10
Ben me wat aan t inlezen op streamer gebied, deze dient een interne HD te hebben en een USB out.

Welke ik tot nu toe heb gezien:

Innuos zen
Auralic Aries mini
Audioaanzee
Antipodes

Ze variëren wat in prijs waarbij de Auralic mini met voeding en zen mini aan elkaar gewaagd zijn daarna gaan de prijzen omhoog. Nu is het nog de vraag is de hogere prijs t waard. Het upgraden vind ik ook n leuke mogelijkheid.

Gr Spijkie

Gr Spijkie

Denk ook eens aan:

MicroRendu
sms Sotm 200

O sorry: je wil met interne HD.. Maar waarom? Ik zou dat altijd los van elkaar kopen. Externe HD-s kan je gewoon met wifi in je netwerk hangen, of nog beter: een NAS kopen?
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Spijkie

Ik ga voor n stuk gemak en wil de schakel zo kort mogelijk houden. Er zijn gelukkig genoeg streamer om uit te kiezen die een hogere kwaliteit in weergave kunnen neerzetten als de macmini .

Gisteren ook weer geluisterd , het bevreemde mij dat ik bepaalde zaken niet zo goed hoorde als anders. Moet ik weer op m'n mac kijken en jahoor, pure music om een vage reden gestopt. Hier kan ik slecht tegen  :-X.

Gr Spijkie
Lumin,audioquest,Lyngdorf 2170, Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

Leeuwarden

Dat is ook de reden waarom ik de MacM de deur uit heb gedaan. Altijd modderen bij headless gebruik en vroeg of laat moet je toch een scherm aansluiten.

jaaptina

Hoi, ik zie een mooie Lyngdorf TDAI 2170 te koop staan. Zou dat goed samen gaan met mijn Penaudio Cenya speakers 4ohm/86 dB/1 m/2.83 V?

Spijkie

Aan power geen gebrek, hangt ervan af hoe je de lyngdorf gaat aansluiten in je set of t goed matched. Kan ik niks over zeggen.

Gr spijkie
Lumin,audioquest,Lyngdorf 2170, Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

Xander32

Bluesound Vault 2

Quote from: Spijkie on February 14, 2017, 10:04:10
Ben me wat aan t inlezen op streamer gebied, deze dient een interne HD te hebben en een USB out.

Welke ik tot nu toe heb gezien:

Innuos zen
Auralic Aries mini
Audioaanzee
Antipodes

Ze variëren wat in prijs waarbij de Auralic mini met voeding en zen mini aan elkaar gewaagd zijn daarna gaan de prijzen omhoog. Nu is het nog de vraag is de hogere prijs t waard. Het upgraden vind ik ook n leuke mogelijkheid.

Gr Spijkie

Gr Spijkie
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Spijkie

Goede tip, ff kijken naar die bleusound
Lumin,audioquest,Lyngdorf 2170, Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

Spijkie

Bleusound heeft geen USB audio out, valt af.
Lumin,audioquest,Lyngdorf 2170, Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

Xander32

Een SBT ... goedkoper i.c.m. een super gebruiksvriendelijkheid gaat het niet worden.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Robertus

Focal Aria 948 || Rotel RA 1570 || Bluesound Vault 2 || Inakustik Premium 2,5 || AudioQuest Optilink Forest

Spijkie

Quote from: Xander32 on March 24, 2017, 08:06:47
Een SBT ... goedkoper i.c.m. een super gebruiksvriendelijkheid gaat het niet worden.

Maar n nas nodig toch?

Gr Spijkie
Lumin,audioquest,Lyngdorf 2170, Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.