Peerless Monsters Room

Started by Peerless Monster, December 23, 2009, 14:02:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

clockwork

Quote from: Peerless Monster on March 28, 2010, 13:19:10
Nou, na veel te weinig vrije tijd te hebben gehad om verder te gaan in de bios, heb ik maar weer eens een upgrade gedaan.
Gisteren een Infocus x9 beamer aangeschaft. Een nieuwe ter vervanging van de Infocus x1.
Nog geen HD, want die vind ik nog veel te duur. Je hebt al aardige 720p apparaten voor weinig geld, die echt stukken beter zijn dan de X1.
Vandaar ;). En wellicht tegen die tijd toch een 3D beamer ;D

Heb met dezelfde overwegingen in mijn achterhoofd zojuist op MP ook een X9 gekocht.  :satisfied: Vrijdag ga ik hem als het goed is ophalen.
Is deze beamer een beetje goed plaatsbaar? Ik wil hem zo'n 10 cm onder het plafond ophangen op ruim 3 meter vanaf het scherm. Gaat dat ondanks de beperkte keystone en zonder lens shift lukken denk je. Ik lees daar verschillende dingen over.

Ben benieuwd hoe het gaat bevallen. Dit wordt mijn eerste beamer.   


mooie opstelling overigens.  :clapping:
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Peerless Monster

Quote from: clockwork on March 30, 2010, 13:55:41
Heb met dezelfde overwegingen in mijn achterhoofd zojuist op MP ook een X9 gekocht.  :satisfied: Vrijdag ga ik hem als het goed is ophalen.
Is deze beamer een beetje goed plaatsbaar? Ik wil hem zo'n 10 cm onder het plafond ophangen op ruim 3 meter vanaf het scherm. Gaat dat ondanks de beperkte keystone en zonder lens shift lukken denk je. Ik lees daar verschillende dingen over.

Ben benieuwd hoe het gaat bevallen. Dit wordt mijn eerste beamer.   


mooie opstelling overigens.  :clapping:

Thnx ;).
Nou, ik heb hem in eerste instantie nog op een bankje staan voor mijn neus.
Ik wil hem nog gaan ophangen... Al met al heb ik het voor elkaar weten te krijgen om een recht beeld te krijgen. Maarrrr het is een crime om hem in te stellen, zonder lens shifts ed.
Het grote nadeel van deze beamer. Qua beeld: ongelofelijk!
Ik ben natuurlijk niet heel veel gewend, maar een enorme hoeveelheid licht komt er van het scherm vandaan.
Pijn aan je ogen is het dynamische effect van lichtintensiteit.
Onbgelofelijk mooie kleuren en scherp beeld.
Ik projecteer nog maar met een Denon DVD2900 dmv component, maar met HD bronnen, zal het beeld nog beter zijn. Have fun!
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

clockwork

oke, dus daar zal ik nog een flinke puzzel aan krijgen.  :confused:
Ik zal het eerst op de muur proberen om pas daarna een rolscherm te kiezen. Ik ben benieuwd!

Die lichtopbrengst was wel een belangrijk punt bij mijn overwegingen. Ik ga hem namelijk in de woonkamer gebruiken met lichte muren en niet al te dikke gordijnen. Maar goed te horen dat de beeldkwaliteit zo goed is.

Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Peerless Monster

Quote from: clockwork on March 30, 2010, 14:08:45
oke, dus daar zal ik nog een flinke puzzel aan krijgen.  :confused:
Ik zal het eerst op de muur proberen om pas daarna een rolscherm te kiezen. Ik ben benieuwd!

Die lichtopbrengst was wel een belangrijk punt bij mijn overwegingen. Ik ga hem namelijk in de woonkamer gebruiken met lichte muren en niet al te dikke gordijnen. Maar goed te horen dat de beeldkwaliteit zo goed is.



Heb je hem inmiddels al opgehangen? ;)
Ik heb er inmiddels een klein aantal films mee gekeken en ik verbaas me over de vooruitgang van mijn Infocus X1 naar deze X9... En deze is nog 720p (en dus ook lekker goedkoop). Maar wat een lichtopbrengst zeg. Sjees. En haar scherp....
Heerlijk. Maar als ik een goeie upscaler heb en 720p materiaal via HDMI (ik draai nog met component) dan denk ik dat het nog veel beter kan... Nu nog op zoek naar een goede mediaspeler... Een Dune 3.0 prime/base, HDX-1000 of een Pocorn C200 of A200... Het is allemaal een beetje afhankelijk van het budget. Ik moet keihard sparen voor mijn huwelijk, dus dat gaat ook niet in de koude kleren zitten...

Voor komend weekeinde gepland: hoeken maken als basstraps...
(MDF platen onder 45 graden met daarachter diffusers die fungeren als basstraps)...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

clockwork

Ik heb de beamer sinds een paar weken in huis. Omdat mijn wederhelft nog steeds niet overtuigd is van de estetische gevolgen voor de kamer (ze vindt zo'n ding lelijk staan) heb ik hem nu tijdelijk opgehangen aan een balk in de kamer :(. Plaatsing viel me erg mee, hoewel je natuurlijk wel moet uitgaan van de beperkingen. Geen trapezium vorming en scherpstellen is ook gemakkelijk.

Standaard TV kijken valt soms niet mee qua scherpte. Dan is de lcd TV scherper. Maar in HD kwaliteit (HDTV en Bluray) ben ik erg tevreden (voor het geld). Film kijken is een heel andere ervaring. En de lichtopbrengst is inderdaad enorm. Zelfs met daglicht kun je nog redelijk films kijken.

Als mediaspeler gebruik ik een goedkope speler die ik bij iBood heb gekocht. Zo kan ik eerst op mijn gemak kijken welke mediaspeler ik termijn zou willen hebben (Dune?). Ik ben al getrouwd maar ik heb momenteel andere hoge (advocaat)kosten dus meer zit er even niet in. 

Ben benieuwd naar je ervaringen met de basstraps. Ben bang dat deze bij mij niet WAF-proof zullen zijn  ;)
   
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Peerless Monster

Quote from: clockwork on April 23, 2010, 15:55:30
Ik heb de beamer sinds een paar weken in huis. Omdat mijn wederhelft nog steeds niet overtuigd is van de estetische gevolgen voor de kamer (ze vindt zo'n ding lelijk staan) heb ik hem nu tijdelijk opgehangen aan een balk in de kamer :(. Plaatsing viel me erg mee, hoewel je natuurlijk wel moet uitgaan van de beperkingen. Geen trapezium vorming en scherpstellen is ook gemakkelijk.

Standaard TV kijken valt soms niet mee qua scherpte. Dan is de lcd TV scherper. Maar in HD kwaliteit (HDTV en Bluray) ben ik erg tevreden (voor het geld). Film kijken is een heel andere ervaring. En de lichtopbrengst is inderdaad enorm. Zelfs met daglicht kun je nog redelijk films kijken.

Als mediaspeler gebruik ik een goedkope speler die ik bij iBood heb gekocht. Zo kan ik eerst op mijn gemak kijken welke mediaspeler ik termijn zou willen hebben (Dune?). Ik ben al getrouwd maar ik heb momenteel andere hoge (advocaat)kosten dus meer zit er even niet in. 

Ben benieuwd naar je ervaringen met de basstraps. Ben bang dat deze bij mij niet WAF-proof zullen zijn  ;)
   

De bass traps staan natuurlijk wel in een dedicated ruimte.
In de woonkamer mag ik dit soort dingen ook niet doen hoor ;).
Ik vind de plaatsing wel erg moeilijk en heb hem nog niet opgehangen.
Maar wellicht dat ik dat volgende week kan doen, aangezien ik dan een paar dagen vrij ben.

Ik hou jullie hier op de hoogte ;)

De Mediaspeler zit ik ook al op te azen...
Ik vind de hdx-1000 wel een mooie speler.
De dune vind ik te duur in vergelijking met wat je er voor terugkrijgt denk ik.
Zag ook wd tv staan met 2 x 1 gig met films voor 185 euro hier op het forum.
Ook een leuk idee natuurlijk...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Peerless Monster

Bordjes DTS, DD gehangen aan de voordeur (van de ht ruimte natuurlijk) en de complete set achteraan gezet.
De bank is bijna klaar volgens de leverancier... Zit nu 3 maanden te wachten, dus dat gaat nog wel even duren...
Oh enne er hangen LP's aan de muur. Just for fun...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

advr

Ollinn SET 300B, Mc Systems M3 (mod), Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Peerless Monster

Quote from: advr on April 30, 2010, 21:59:01
cultuurbarbaar :P

Maar het is wel vet ;).
Ten minste dat vind ik natuurlijk ;D.
Ik ben helaas niet zo'n fotograaf, maar het wordt toch wel vet zo'n kamer.
Vooral voor budget is het echt wel cool ;D
Maar dat zie je van zelf wel Ad.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

advr

Quote from: Peerless Monster on April 30, 2010, 23:17:13
Maar het is wel vet ;).
Ten minste dat vind ik natuurlijk ;D.
Ik ben helaas niet zo'n fotograaf, maar het wordt toch wel vet zo'n kamer.
Vooral voor budget is het echt wel cool ;D
Maar dat zie je van zelf wel Ad.

dat gaan we zeker meemaken. ;D
Ollinn SET 300B, Mc Systems M3 (mod), Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Sol

Mooie ruimte, lekker groovy ook zo met die elpees. :D
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

Audiofiel

Leuke ronde diffusors heb je aan de wand gehangen. Welk merk is dat? ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Peerless Monster

Quote from: Sol on May  1, 2010, 09:22:12
Mooie ruimte, lekker groovy ook zo met die elpees. :D

Hmmm ik weet niet of je UB40 groovy vind ;).
(die hangt er ook tussen)... ;D

Quote from: Audiofiel on May  1, 2010, 09:45:25
Leuke ronde diffusors heb je aan de wand gehangen. Welk merk is dat? ;D

HMMM tricky question. Het zijn er verschillende... ;D

Ik heb geprobeerd om een wat meer overzicht foto te maken.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Peerless Monster

Voordeel van die LP's is dat het ontzettend leuk er uit ziet met licht erop.
Maar dat is de drukke kant en ook waar de set staat. Binnenkort komt er een bank voor te staan.
Als je film kijkt zie je dat niet natuurlijk.
De andere kant (met het scherm) daarentegen wordt heel rustig.
De MDF platen in de hoek, die worden nog gekleurd.
Dit fungeert als basstrap (met isolatie erachter) en om niet overal parallele muren te hebben...

Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Sol

Quote from: Peerless Monster on May  1, 2010, 12:20:00
Hmmm ik weet niet of je UB40 groovy vind ;).
(die hangt er ook tussen)... ;D

Ligt eraan op hoeveel toeren je 'm afspeelt. :D
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

Peerless Monster

Quote from: Sol on May  1, 2010, 12:31:40
Ligt eraan op hoeveel toeren je 'm afspeelt. :D

Beat eronder en gaan! ;D
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Sol

Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

blue-eyes

Is dat niet lastig projecteren op zo'n vierkant zwart doek, precies tusen de speaker en LP's door?

:D :D


Je bent lekker bezig geweest! Veel meer gedaan dat ik dacht dat je wilde!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Peerless Monster

Quote from: Blue-Eyes on May  1, 2010, 13:05:01
Is dat niet lastig projecteren op zo'n vierkant zwart doek, precies tusen de speaker en LP's door?

:D :D


Je bent lekker bezig geweest! Veel meer gedaan dat ik dacht dat je wilde!

Ja dat dacht ik ook Eisse.
Allemaal budget natuurlijk, maar de Auralex was nu wel een flinke investering, maar ontzettend waard.
Het zit grotendeels tegen het plafond en in de hoeken.
Hoe meer bsstraps hoe beter.
De foto's doen echt af van hoe het in het echt eruit ziet.
Maar goed een compact camera is niet perfect.
Vooral omdat ik ook de verlichting nog ga aanpakken, dat zal wat mooiere plaatjes opleveren denk ik.

Het grijze doek is moelijk te projecteren inderdaad. Vooral ook omdat het vierkant is ;D...
Maar goed ik heb 2 projectors momenteel, dus ik kijk dan maar op het witte doek... ;D
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

blue-eyes

;)

Heb je Thingman gecontacted, of op eigen ervaringe gedaan?
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Peerless Monster

Quote from: Blue-Eyes on May  1, 2010, 13:15:21
;)

Heb je Thingman gecontacted, of op eigen ervaringe gedaan?

Eigen ervaringen en veel oefenen en luisteren...
Ik heb gemerkt dat juist het plafond het probleem gebied is.
Het tapijt moet je laagpolig houden, of zelfs gewoon laminaat waar je de eerste reflectie punten aanpakt.
Het is nu niet dood qua geluid, maar eerder nog wat levendig.
Nu nog wat gaan experimenteren met diffusers.
Zelfbouw of kopen, dat weet ik nog niet.
Eerst de basstraps nog bouwen. Vandaag hoop ik er eentje klaar te hebben in 1 hoek...
Ik ben geen perfectionist, maar ik merk wel dat 80%-20% heel erg makkelijk haalbaar is, zonder specifieke metingen.

Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Peerless Monster

Nou het heeft even wat langer geduurd voordat de eerste basstrap klaar was.
Maar hij is finished.
En de tweede is al in de bouw...

Principe is volgens resonator... In de meest simpele vorm.
Door deze in een hoek te plaatsen kan je over een "flink" frequentiegebiedje laag absorberen.
Ik ben heel benieuwd na het plaatsen van de 2e basstrap (gebeurd vandaag).
Vandaag gaan ze ook de HT bank leveren... Ook een bass trap.
Je kan er geen genoeg hebben in zo'n "kleine" ruimte ;).
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Pjotr27

Ziet er wel erg netjes uit Rens!  ;D
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

blue-eyes

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Peerless Monster

Quote from: Pjotr27 on May  6, 2010, 11:17:18
Ziet er wel erg netjes uit Rens!  ;D

Gelukkig niet in de woonkamer Peter ;).
Ben nu beizg met de tweede en aan het wachten op de bankjes, die vandaag worden geleverd!!...
Spanning ende sensatie!
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler