Peerless Monsters Room

Started by Peerless Monster, December 23, 2009, 14:02:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Peerless Monster

Quote from: mikeske on January  3, 2010, 21:40:45
wist niet dat marantz ook meubels maakte ?
Ziet er wel goed uit

Thnx allemaal!
Heel mooi ook met de afgeronde zijkanten in pianolak.
Ze zijn nog wel best prijzig.
Maar het is het wel waard denk ik.

@joris. Scherm is volgens mij 1.90 bij 1.14 of zo.
Niet heel groot, maar groot genoeg voor ons ;).
Ik kijk geen HD, maar dat komt in de toekomst wel natuurlijk.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Peerless Monster

Gisteren telefoontje gehad, dat het vloerbedekking binnen is.
Kunnen we weer verder met klussen en de nagalm reduceren ;).
Hou jullie op de hoogte in ieder geval van de ontwikkelingen.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Peerless Monster

Allemaal weer nieuwe spullen.
Vloerbedekking ligt er in, nog niet perfect, maar dat komt ;).
Het ziet er prachtig uit.
Heb ook wat Auralex op de kop weten te tikken.
En dat ziet er prachtig uit dat spul.
Nu een beetje experimenteren met die dingen, maar wellicht toch een meting laten uitvoeren...
Maar dat kan pas wanneer echt alles aangesloten is.

ZIt nog in twijfel om het meubel achteraan te zetten.
Heeft toch ook veel voordelen.
En dan nu nog wat foto's voor een impressie van de apparatuur...
Met uiteraard de "nieuwe" Denon DVD2900 voor SACD en DVDA geluiden...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

blue-eyes

veel lampjes op de pre zeg ... En het past best goed bij elkaar!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Peerless Monster

Quote from: Blue-Eyes on January 23, 2010, 16:25:36
veel lampjes op de pre zeg ... En het past best goed bij elkaar!

Die kunnen allemaal uit gelukkig die ledjes.
Maar het past prachtig bij elkaar.
En voor een klein budget (ahum de versterking is wel duur natuurlijk ;) )...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

SV..S

zo Rens, je bent flink bezig O0

dat is inderdaad een goede zet geweest die verhuizing ;)


Quote from: Peerless Monster on December 23, 2009, 14:35:10
Ja, maar dat ging niet door.
De SSP is velen malen slechter in stereo dan de Sunfire set.
is dit uit eigen ervaring?

ik vraag dit omdat ik ook een andere processor overweeg :confused:




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

Xander32

Quote from: Peerless Monster on January 23, 2010, 11:44:50
Allemaal weer nieuwe spullen.
Vloerbedekking ligt er in, nog niet perfect, maar dat komt ;).
Het ziet er prachtig uit.
Heb ook wat Auralex op de kop weten te tikken.
En dat ziet er prachtig uit dat spul.
Nu een beetje experimenteren met die dingen, maar wellicht toch een meting laten uitvoeren...
Maar dat kan pas wanneer echt alles aangesloten is.

ZIt nog in twijfel om het meubel achteraan te zetten.
Heeft toch ook veel voordelen.
En dan nu nog wat foto's voor een impressie van de apparatuur...
Met uiteraard de "nieuwe" Denon DVD2900 voor SACD en DVDA geluiden...
Mooie spullen hoor :worship:.


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Peerless Monster

Quote from: SV..S on January 29, 2010, 22:07:49
zo Rens, je bent flink bezig O0

dat is inderdaad een goede zet geweest die verhuizing ;)

is dit uit eigen ervaring?

ik vraag dit omdat ik ook een andere processor overweeg :confused:


Die verhuizing was niet alleen daar goed voor natuurlijk ;D
Maar de woonkamer is wel ietsje kleiner...
Das dan weer wel jammer.
Maar 4 slaapkamers en een berging van 25 - 40 m2 (+ extra berging voor fietsen ed).
Is natuurlijk niet misselijk ;D

Het is uit eigen ervaring.
Ik vond de Classe te warm naar mijn smaak.
Het mocht wel iets gedetailleerder. Mindere plaatsing en 3D.
De Sunfire geeft dat wel, alleen nu nog XLR kabels aanschaffen voor tussen de pre en de eindbak...
De SUnfire geeft duidelijk een beter 3D plaatje. Hoewel lang niet zo mooi tekenend als de Plinius, maar ach he het voor surround! ;D

Eigenlijk zou ik het liefste een Lexicon doen, maar ach die zijn met 2,5 tot 3 mille nog net boven budget.
De Sunfire zal zo rond de 1250- 1500 euro moeten doen.


Alleen net nog een bank besteld, dus daar gaat dan ook weer geld naar toe...
Net een bodemloze put zo'n ht ruimte ;D
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Peerless Monster

Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

blue-eyes

Quote from: SV..S on January 29, 2010, 22:07:49
zo Rens, je bent flink bezig O0

dat is inderdaad een goede zet geweest die verhuizing ;)

is dit uit eigen ervaring?

ik vraag dit omdat ik ook een andere processor overweeg :confused:


De Classe SSP300 is niet slecht in stereo, het is en blijft een zeer goede PRE.
Maar relatief gezien is de SSP300 niet zo erg denderend in vergelijk met de SSP600, laat staan de 800.

Ik kwam van een TAG AV32R DP en ging naar een SSP300. Dramatisch achteruit. Maar nog steeds beter dan een goede Denon receiver (getest met 3808 oid).
Vervolgens naar de SSP600. Toen had ik ongeveer mijn stereo weer op een gelijk pijl met de TAG DP pre.

De SSP300 is wel erg goedkoop, dus dat kan een overweging zijn.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Peerless Monster

Quote from: Blue-Eyes on January 30, 2010, 14:02:11
De Classe SSP300 is niet slecht in stereo, het is en blijft een zeer goede PRE.
Maar relatief gezien is de SSP300 niet zo erg denderend in vergelijk met de SSP600, laat staan de 800.

Ik kwam van een TAG AV32R DP en ging naar een SSP300. Dramatisch achteruit. Maar nog steeds beter dan een goede Denon receiver (getest met 3808 oid).
Vervolgens naar de SSP600. Toen had ik ongeveer mijn stereo weer op een gelijk pijl met de TAG DP pre.

De SSP300 is wel erg goedkoop, dus dat kan een overweging zijn.

Ik zou ook persoonlijk voor de TAG kiezen als je stereo ook heel belangrijk vind.
De Sunfire vind je niet heel veel...
Maar het moet ook bij de rest passen vind ik persoonlijk en ik vind Classe in die zin nog veeeeeeel te duur.
Dan was ik 2x zo veel kwijt aan al mijn versterkers. Laat staan voor de DVD speler.
En het klinkt nu ook als een klok ;D
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Peerless Monster

Ook weer nieuws omtrent het zit gedeelte.
Afgelopen dinsdag hebben we 2 zitelementen besteld bij Chateaux d'ax...
We waren alleen wel 1800 euro kwijt ...
Maar het zit ontzettend comfortabel, dus dat is dan wel weer goed ;).

Het zijn 2 hoekelementen, waarbij je de rugleuning (soort kussens) hoog of laag kan zetten, naar gelang hoe lange benen je hebt en of je een rugleuning nodig hebt...
Kleur is antreciet voor de onderste element. Burgundy voor het bovenste element.

Ik heb even een foto geplaatst ter indicatie hoe het er uit ziet.
In het echt is het nog velen malen mooier ;D
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Joris1971

#62
Quote from: Peerless Monster on January 30, 2010, 13:55:42

Eigenlijk zou ik het liefste een Lexicon doen, maar ach die zijn met 2,5 tot 3 mille nog net boven budget.
De Sunfire zal zo rond de 1250- 1500 euro moeten doen.

Een (2ehands) Lexcion MC-4 of MC-8 of MC12 valt toch wel mee in zijn prijsklasse?

Peerless Monster

Quote from: Joris1971 on January 30, 2010, 15:21:55
Een (2ehands) Lexcion MC-4 of MC-8 of MC12 valt toch wel mee in zijn prijsklasse?

Klopt, maar die zijn weer niet goed in stereo zoals de Sunfire...
Ik heb een aantal pre's beluisterd en de Sunfire bleef me gewoon bij...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Joris1971

Quote from: Peerless Monster on January 30, 2010, 15:55:08
Klopt, maar die zijn weer niet goed in stereo zoals de Sunfire...
Ik heb een aantal pre's beluisterd en de Sunfire bleef me gewoon bij...


Welke Lexicon heb je vergeleken met de Sunfire dan?

Peerless Monster

Quote from: Joris1971 on January 30, 2010, 16:17:29
Welke Lexicon heb je vergeleken met de Sunfire dan?

Alle 3...
De Lexicons 8 en 12 outperformen de Sunfire wel qua surround vooral in snelheid,
Helaas niet in XLR gehoord. (de Sunfire is wel zo uitgevoerd).
Dus ook in stereo ook alleen maar in RCA.
Ik weet wel dat als ik straks in XLR draai, gewoon stereo en surround ook waarschijnlijk veel mooier is nog...

De B versie van de Lexicons had ik ook wel willen horen, maar ach die zie je veel minder...

Overigens Joris,
Dit was in verschillende sets en dan kan je moeilijker horen wat de grote verschillen zijn natuurlijk.
Het is vaak de combi wat het maakt of kraakt natuurlijk.
De MC4 en 8 vond ik qua stereo heel erg op elkaar lijken bijvoorbeeld.
Maar in surround vond ik de MC8 weer een stuk beter.
Maar dat was op een stel Martin Logans en dat klinkt weer een stuk transparanter dan gewone dynamische speakers...
De 12 is gewoon briljant goed. Ongelofelijk wat is dat een prachtige processor...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

JeroenGRT

Gaaf! Nog nooit van Sunfire gehoord eigenlijk, waar heb je dat gekocht? Waar kun je deze (qua niveau) op stereo gebied een beetje mee vergelijken?
Mooie set hoor...
Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Denon AVC-X3700H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Klipsch RP500 SA, Klipsch RP140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

SV..S

Quote from: Peerless Monster on January 30, 2010, 13:55:42
Die verhuizing was niet alleen daar goed voor natuurlijk ;D
Maar de woonkamer is wel ietsje kleiner...
Das dan weer wel jammer.
Maar 4 slaapkamers en een berging van 25 - 40 m2 (+ extra berging voor fietsen ed).
Is natuurlijk niet misselijk ;D
dat is inderdaad lekker, extra ruimte, maar pas op, het staat weer zo vol, zeker als er meer mensen het huis gaan bewonen.. ;)
Quote
Het is uit eigen ervaring.
Ik vond de Classe te warm naar mijn smaak.
Het mocht wel iets gedetailleerder. Mindere plaatsing en 3D.
De Sunfire geeft dat wel, alleen nu nog XLR kabels aanschaffen voor tussen de pre en de eindbak...
De SUnfire geeft duidelijk een beter 3D plaatje. Hoewel lang niet zo mooi tekenend als de Plinius, maar ach he het voor surround! ;D

Eigenlijk zou ik het liefste een Lexicon doen, maar ach die zijn met 2,5 tot 3 mille nog net boven budget.
De Sunfire zal zo rond de 1250- 1500 euro moeten doen.


goh, dat je die apparaten allemaal gehoord hebt, waar vindt je ze toch allemaal O0
ik vind de Sunfire er wel strak uitzien, dus ik hou hem in het achterhoofd ;)




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

SV..S

Quote from: Blue-Eyes on January 30, 2010, 14:02:11
De Classe SSP300 is niet slecht in stereo, het is en blijft een zeer goede PRE.
Maar relatief gezien is de SSP300 niet zo erg denderend in vergelijk met de SSP600, laat staan de 800.

Ik kwam van een TAG AV32R DP en ging naar een SSP300. Dramatisch achteruit. Maar nog steeds beter dan een goede Denon receiver (getest met 3808 oid).
Vervolgens naar de SSP600. Toen had ik ongeveer mijn stereo weer op een gelijk pijl met de TAG DP pre.

De SSP300 is wel erg goedkoop, dus dat kan een overweging zijn.
ik had eigenlijk de SSP 30 in gedachten  :hmmm:

@Peerless, sorry voor het off topic, gave meubels 8)




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

blue-eyes

Quote from: SV..S on February  1, 2010, 09:30:38
ik had eigenlijk de SSP 30 in gedachten  :hmmm:

@Peerless, sorry voor het off topic, gave meubels 8)

Dat vind Rens niet erg ;)

Let wel, de SSP300 is niet slecht!
Ik zou wel voor de SSP600 gaan, 2ehands nu max. 3000 euro. Wellicht dadelijk voor 2500 wel te vangen ergens.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

SV..S

Quote from: Blue-Eyes on February  1, 2010, 09:41:53
Dat vind Rens niet erg ;)

Let wel, de SSP300 is niet slecht!
Ik zou wel voor de SSP600 gaan, 2ehands nu max. 3000 euro. Wellicht dadelijk voor 2500 wel te vangen ergens.

há, ik heb 2 woorden voor jou Eisse, Bud en get

vrij vertaald komt het dan hier op neer,
Waff speaking: get your Bud from your behind that screen, you have no BudGet for an SSP 600 :D




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

Peerless Monster

Quote from: JeroenGRT on January 30, 2010, 17:11:38
Gaaf! Nog nooit van Sunfire gehoord eigenlijk, waar heb je dat gekocht? Waar kun je deze (qua niveau) op stereo gebied een beetje mee vergelijken?
Mooie set hoor...

Ik mag er geen reclame voor maken ;).
Het was een tweedehandse set in ieder geval in absolute nieuwstaat.
Normaal nieuw is het 10.000 euro voor de 2 componenten.
Het is vooral heel muziekaal.
In surround heb ik hem in mijn setting nog niet gehoord.
Draai nu nog in stereo en dan is het al overweldigend goed.
Had ik ook niet verwacht in een wat kleinere kamer, maar Auralex helpt heel erg om het geluid te verbreden en te focussen.
In surround moet ik nog gaan beluisteren, aangezien ik nog lange luidsprekerkabel nodig heb voor de achterspeakers...
Maar bekabeling staat nog allemaal op de planning (2 x XLR, 5.1 RCA voor de Denon, luidsprekerkabel, stroomkabels, etc).

Overigens als we hier off topic gaan vind ik dat niet erg hoor zoals Eisse aangeeft.
Ik moet overal voor openstaan.
En zeker voor dit soort dingen is dat wel leuk ook ;).

De Sunfire vergelijken qua niveau...
Hmmm de Pre klinkt nogal upfront, maar de eindbak maakt het weer een beetje laidback.
Het is heel erg aanwezig en ontzettend gedetailleerd, niet te warm, maar je krijgt ook geen rillingen over je lichaam dat het té wordt. Wel analytisch, maar niet zo analytisch als bijvoorbeeld mijn Plinius. En zeeeeeeer muziekaal. Heerlijk ritme, niet puntig, maar vloeiend.
Een goede voorversterker zal hem er mee gemak uitspelen voor qua dimensionering en afbakening van instrumenten.
Maar ik heb daar nog voornamelijk last van, omdat de bekabeling nog niet geheel op orde is.
In een goede setting zijn ze lang niet zo gefocussed/afgebakend/3D als mijn Plinius.
Het is en blijft een 7.1 processor en dat blijf je horen vind ik. Ook met de dure Lexicons (zoals de MC12) en Classés.
En ik ben blij dat ik alles nu in het zwart heb. Dan vallen ze niet zo op in de ht-ruimte.

Ze zijn overigens niet heel veel te koop.
Maar er staat wel een Sunfire 5 kanaals eindbak te koop voor 2000/2500 mille.
Mijn eindbak is overigens de 2e versie dus die heeft nog meer power dat de eerste versie.
en klinkt wat geraffineerder, vloeiender en gedefinieerder in de onderste regionen.
Ik moet mijn sub nog aansluiten, maar ik heb nog plek voor 3 subs op de pre, dus dat is ook een groot voordeel voor veel mensen. Voor mij niet overigens, omdat ik geen plek heb voor zoveel subs ;).
En klank omschrijving... Wat Amerikaans, groots, ik moet gelijk aan bijvoorbeeld Parasound denken, zoals Audiofiel al een keer aan me aangaf en ik geef hem daarin gelijk.

Maar goed het gaat uiteindelijk om het surround gebeuren en dan is het ontzettend leuk om in een 4.1 setting te spelen met Acoustats ;D


Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Peerless Monster

Nou, na veel te weinig vrije tijd te hebben gehad om verder te gaan in de bios, heb ik maar weer eens een upgrade gedaan.
Gisteren een Infocus x9 beamer aangeschaft. Een nieuwe ter vervanging van de Infocus x1.
Nog geen HD, want die vind ik nog veel te duur. Je hebt al aardige 720p apparaten voor weinig geld, die echt stukken beter zijn dan de X1.
Vandaar ;). En wellicht tegen die tijd toch een 3D beamer ;D
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

bmateijsen

Quote from: Peerless Monster on January 30, 2010, 16:26:53

De MC4 en 8 vond ik qua stereo heel erg op elkaar lijken bijvoorbeeld.
Maar in surround vond ik de MC8 weer een stuk beter.


De MC4 en MC8 hebben dezelfde opbouw....

Peerless Monster

Quote from: bmateijsen on March 28, 2010, 14:54:37
De MC4 en MC8 hebben dezelfde opbouw....

Meningen ;).
Er zijn genoeg andere parameters die dat kunnen veroorzaken natuurlijk ;).
Gebruik van andere kabels ed? Die heb ik niet gecontroleerd namelijk...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler