Peerless Monsters Room

Started by Peerless Monster, December 23, 2009, 14:02:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Peerless Monster

Quote from: WickedGame on January 10, 2014, 08:42:00
Heerlijk zoiets :)

Hoop toch ook over een paar jaartjes in het zelfde schuitje te zitten.

Goed oefenen! ;D
Hij zit nu in zijn peuterpubertijd = schreeuwpartijen
Heeft ook mindere kanten ;)
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Raymond187

Quote from: Peerless Monster on January  9, 2014, 17:57:08
Ik denk dat het wellicht kan zijn. Las het in het topic van de Anthems...
Het is ook zo dat ik echt controle gewend ben he ;).
Van het weekeinde eens experimenteren.
Nu even bijkomen van werken met een kleine longontsteking achter de rug.
Controle heeft de Anthem toch wel? Hij is maar 5*90RMS, maar wel stabiel.

Beterschap ;)

En ja komt me zeer bekend voor schreeuwen.... :crazy: Hij is nu 16 maanden. Af en toe wil ik er wel een sok in doen  :headbanging:

HTip

Beterschap Rens! Doe rustig aan hé? Werk is minder belangrijk dan je gezondheid...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Peerless Monster

Het is weer even geleden en veel gebeurd.
De Teufels zijn inmiddels verkocht aan een forumgenoot die er nu veel plezier van heeft.
En ik heb iets gedaan waarvan ik dacht het nooit te doen: de subwoofer van Teufel is verkocht...
En wat heb ik teruggekocht? Juist weer een teufel sub, maar dan de opvolger.
Een 9500sw dit keer. Zelfs specs ongeveer, maar wat is dit een beest. Niet normaal.
Wordt soms misselijk van de druk.
Met muziek echt prachtig....

Ik draai nu met de 8330 jbl. Prachtige surround, maar ongelofelijk groot. Veel te groot.
Ze gaan daarom weg. Er moet dus nog iets voor in de plek.
geen idee wat.

De fronts zijn in ieder geval nu Acoustat model one geworden. De oude van mijn stereo set. Gemodificeerd.
De center is een leuke Jamo Ultra 2 THX gecertificeerd ding. Klinkt erg mooi met de Electrostaten. Goed geïntegreerd. Lekker snel en niet scherp.

Maar nu een dilemma. Ik heb het plafond overgenomen van een forumgenoot. De zelfde platen als HTIP in zijn bioscoop heeft: Ecophon Sombra-Ds.
Ik wil daar spotjes in creëren en dan het liefst gewoon led spotjes. Maar zie daar maar eens aan te komen in het matzwart voor een paar euro. Nee, niet via alie express, maar gewoon via een Nederlandse site.
Daarnaast weet ik nog niet hoeveel lager ik het plafond ga laten zijn. Het plafond is nu 2.40 hoog, dus het idee is ongeveer 10 cm. Genoeg voor inbouwspotjes.

Ik ben daarnaast nog opzoek naar fatsoenlijk ledstrips, die betaalbaar zijn. dimbaar, met de iphone afstandbedienbaar en minstens 17 meter...
De ruimte is 3.40 x 5,10 en ik wil de zijkant wat inlaten vallen (rand van 20 cm) en een plafond laten zweven...

Ik ben meestal iemand van gewoon doen en zonder plan aan beginnen, maar iets zegt me, dat ik dit wat meer moet voorbereiden.
Idee is dat ik hier volgende week een begin aan ga maken... Dus als jullie ideeën hebben spui maar. Vooral waar ik dus zwarte led spotjes kan kopen voor weinig.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

hpapen

Je kunt eens op dmlights.nl kijken-hebben alles wat je zoekt.

HTip

He Rens, gaaf dat je straks hetzelfde plafond hebt als ik. Door de hoogte van mijn kelder heb ik slechts 7-8 cm kunnen verlagen en daardoor was de werking van de Sombra Ds minder goed. Hierdoor werkt het plafond pas vanaf ca. 250 Hz. Terwijl theoretisch de plaat kan dempen vanaf ca. 125 Hz. Maar dan moest ik het 20 cm kunnen verlagen. Kortom probeer 20cm te verlagen. Ecophon heeft daar een speciaal ophangsysteem voor.

Wat je spotjes betreft, ik heb halogeeninbouwspotjes (hebben ze nu waarschijnlijk in LED) bij een DHZ-zaak gehaald die werden gebruikt in keukens. Ze waren wit, maar ik heb ze zwart gespoten, de ringen natuurlijk, niet het lampje zelf :D

Als je klaar bent met je akoestiek weet je niet wat je hoort :thumbs-up:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Peerless Monster

Quote from: HTip on April 11, 2017, 06:58:24
He Rens, gaaf dat je straks hetzelfde plafond hebt als ik. Door de hoogte van mijn kelder heb ik slechts 7-8 cm kunnen verlagen en daardoor was de werking van de Sombra Ds minder goed. Hierdoor werkt het plafond pas vanaf ca. 250 Hz. Terwijl theoretisch de plaat kan dempen vanaf ca. 125 Hz. Maar dan moest ik het 20 cm kunnen verlagen. Kortom probeer 20cm te verlagen. Ecophon heeft daar een speciaal ophangsysteem voor.

Wat je spotjes betreft, ik heb halogeeninbouwspotjes (hebben ze nu waarschijnlijk in LED) bij een DHZ-zaak gehaald die werden gebruikt in keukens. Ze waren wit, maar ik heb ze zwart gespoten, de ringen natuurlijk, niet het lampje zelf :D

Als je klaar bent met je akoestiek weet je niet wat je hoort :thumbs-up:

Thanks Philip!
Ik heb al heel wat gedaan aan mijn akoustiek in de vorm van basetraps (zelfbouw) en Auralex. Is echt een enorme verbetering geweest destijds.
(en nog steeds uiteraard). Ok thanks 20 cm. Dat is wel behoorlijk natuurlijk. Maar dan is de werking het grootst. Helder!

Ik ga zelf aan de slag met houten balkjes. Dat moet ook werken. De tweedehandse platen hebben allemaal gaten etc. (van schroeven), dus is het wel goed om die her te gebruiken.
Vandaar de keuze voor gewoon hout.

Slim idee om spotjes te spuiten inderdaad, want zwarte spotjes zijn bijna niet te verkrijgen...

Quote from: hpapen on April 10, 2017, 22:48:05
Je kunt eens op dmlights.nl kijken-hebben alles wat je zoekt.

Ok thanks. Ik ga ook eens even neuzen hier.


Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

HTip

Platen kun je op veel manieren ophangen. Is het houten frame onzichtbaar? Of moet je dat zwart verven?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Rens

Hallo Rens,
Heb zelf ook lang naar zwarte spots gezocht (werk bij een installatiebedrijf dat zoekt wat gemakkelijker) en ben uiteindelijk bij Klemko uitgekomen. Een kleine zwarte led spot met warm wit licht. Ben er erg content mee, aangezien ze "maar" 2,5 watt zijn geven ze niet zo heel veel licht maar voldoende om de wanden in mijn HT mooi uit te lichten. Type is 876742

In de koof langs de wanden heb ik een RGBW Led strip besteld via DX.com , daar een losse ab bij besteld maar zag dat je op ebay ook van allerlei kastjes kunt bestellen die je met een app kunt bedienen.

Wel een monster die Teufel :worship:

Peerless Monster

#484
Quote from: HTip on April 14, 2017, 10:19:02
Platen kun je op veel manieren ophangen. Is het houten frame onzichtbaar? Of moet je dat zwart verven?

Als het goed is, vallen de platen in elkaar en zijn de balkjes niet zichtbaar.
Anders moet er inderdaad een likje verf overheen.
Philip jou kennende zal je ook de kleurcode kennen van de kleur van het plafond (om bij te stippen).
Wil je die prijs geven? 😀

Quote from: Rens on April 15, 2017, 07:59:20
Hallo Rens,
Heb zelf ook lang naar zwarte spots gezocht (werk bij een installatiebedrijf dat zoekt wat gemakkelijker) en ben uiteindelijk bij Klemko uitgekomen. Een kleine zwarte led spot met warm wit licht. Ben er erg content mee, aangezien ze "maar" 2,5 watt zijn geven ze niet zo heel veel licht maar voldoende om de wanden in mijn HT mooi uit te lichten. Type is 876742

In de koof langs de wanden heb ik een RGBW Led strip besteld via DX.com , daar een losse ab bij besteld maar zag dat je op ebay ook van allerlei kastjes kunt bestellen die je met een app kunt bedienen.

Wel een monster die Teufel :worship:

Thanks Rens!
Ik heb al wat op het oog (gamma spotjes halogeen gu10), waarbij je de lampjes kan vervangen door LED.
Maar ik neem deze ook even mee.

De LED strip heb ik toch besloten weg te laten voorlopig. Misschien dat ik deze op een andere manier laat terugkomen. Maar ik ga toch stiekum even kijken.
Komende week vrij, dus lekker aan de slag!

De planning is nu dat ik as dinsdag in ieder geval met het houten frame aan de gang ga.
Waarschijnlijk komen ze woensdag zonnecellen plaatsen (ten minste das de planning).
Donderdag als het meezit het plafond schroeven...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Peerless Monster

#485
Ik ben ook zoek naar de juiste schroeven met een ringetje.
Weet iemand waar je zo'n gerimpeld ringetje kan kopen online?
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Nahpets

Nu heb ik best de nodige ervaring met gerimpelde dingen, maar in dit geval ben ik toch echt overvraagd.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Peerless Monster

Quote from: Nahpets on April 15, 2017, 10:19:52
Nu heb ik best de nodige ervaring met gerimpelde dingen, maar in dit geval ben ik toch echt overvraagd.


😂
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

advr

misschien is 'verzonken' ringetjes makkelijker zoeken.  ;D

ik vond er in ieder geval genoeg en weet een zaak in Den Bosch... :hehe:
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Peerless Monster

Quote from: advr on April 15, 2017, 12:50:00
misschien is 'verzonken' ringetjes makkelijker zoeken.  ;D

ik vond er in ieder geval genoeg en weet een zaak in Den Bosch... :hehe:


Vertel? 😀
Ik vind een zwart gebruineerd rozet. Zou dat het zijn?
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

advr

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

HTip

De kleur van de Sombra Ds weet ik eerlijk gezegd niet. Zou ik trouwens graag zelf weten. Dus als je erachter komt hoor ik dat graag. Beschadigingen herstel ik met een zwarte watervaste stift. Met licht erop zie je het wel, maar met gewoon omgevingslicht is het bijna onzichtbaar. 
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

zwabber

Die rimpelringetjes kan je gewoon bij de plaatselijke bouwmarkt krijgen .
Ze zijn dan wel zilver maar kan je makkelijk zwart spuiten met als bijkomend voordeel dat het ook je akoestiek tegoeden komt . :tongue2:
LG 65cx6la. Onkyo tx-nr 5010.  Quadral aumun orkan Vlll. Audio monitor LCR GS. GSFX . Rel R505. Dune hd duo. Advance acoustic mcd 204.

Rens

Heb zelf trespaschroeven gebruikt, hebben een grote platte kop en zijn in diverse kleuren te krijgen.

Qua led vind ik een rgb strip toch wel erg vet! Zou het toch serieus overwegen... qua kosten was ik voor 10 meter volgens mij met de besturing en voeding nog geen 100e kwijt.

Peerless Monster

Quote from: advr on April 15, 2017, 13:54:05
http://www.mlmparts.com/nl/aluminium-verzonken-ring-3ed7c6.html


Oef Ad. Ik heb er tig nodig... Ze zijn welk prachtig! :)
Ik denk dat die kraakringen ga halen bij de gamma voor 2 eu en ze dan maar ga spuiten...

Quote from: HTip on April 15, 2017, 14:14:25
De kleur van de Sombra Ds weet ik eerlijk gezegd niet. Zou ik trouwens graag zelf weten. Dus als je erachter komt hoor ik dat graag. Beschadigingen herstel ik met een zwarte watervaste stift. Met licht erop zie je het wel, maar met gewoon omgevingslicht is het bijna onzichtbaar. 

Ik heb nogal wat beschadigingen (tweedehands), dus ik moet wel zoeken ernaar.
Ik kan het bedrijf eens vragen. Wellicht hebben zijn daar materiaal voor.
Zij zullen dit tenslotte vaker tegen komen.

Quote from: zwabber on April 15, 2017, 18:59:45
Die rimpelringetjes kan je gewoon bij de plaatselijke bouwmarkt krijgen .
Ze zijn dan wel zilver maar kan je makkelijk zwart spuiten met als bijkomend voordeel dat het ook je akoestiek tegoeden komt . :tongue2:

Thanks voor het meedenken. Ik ga dit ook op die manier uitvoeren denk ik.


Quote from: Rens on April 16, 2017, 12:37:50
Heb zelf trespaschroeven gebruikt, hebben een grote platte kop en zijn in diverse kleuren te krijgen.

Qua led vind ik een rgb strip toch wel erg vet! Zou het toch serieus overwegen... qua kosten was ik voor 10 meter volgens mij met de besturing en voeding nog geen 100e kwijt.

Ik ga er eens over nadenken als het plafond er in ligt.
Momenteel ben ik er nog niet over uit.
Je kan dit op lager niveau ook mooi implementeren zag ik.
Ik moet alles stap voor stap doen en om te kijken wat ik er van vind.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Peerless Monster

Nou Het is al weer even geleden dat ik hier heb gepost.
Toch maar even doen...
Plafond is bijna (!) af. Ik moet nog een constructie bedenken voor de surround speakers aan mijn linkerzijde. En welke dat is.
Heel mijn surround is verkocht inmiddels, dus ik ben wat speakers en componenten bij elkaar aan het schrapen.


Ik ben er denk ik over uit dat de zij surrounds de KEF dipolen worden 206 ds. Dus reference.
Ik heb nog een Adam center of een Jamo THX gecertificeerde. Eerst eens beluisteren hoe goed de adam gaat met de electrostaten. De jamo klinkt al heerlijk, maar mis wat body. Maar ik speel nu ook met een Classe SSP600 processor en heb voor de fun een D2 Statement gekocht van Anthem. Eens kijken of deze wat beter is nog, want de SSP is prachtig al... Ik ben benieuwd. Maar eerst het plafond af.

Daarnaast ben ik me aan het orienteren op de beamerscherm markt en mijn voorkeur gaat uit naar een curved scherm dat akoustisch transparant is.
Maar kan ik wel Curved met mijn HD750 van JVC projecteren? Weten jullie dat toevallig? Voor mij is het niks fancy, state of the art beamers, dus de HD750 blijft, met dat prachtige beeld.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

HTip

Goed bezig Rens! Mooi dat je plafond bijna af is en dat je dus een oplossing hebt gevonden voor het ophangen.

De HD750 ken ik een beetje ;) al was het zijn grotere broer/zus. Waarom wil je curved? Los van de zaken die al gemeld zijn in dat andere topic, plaatsen is niet zo eenvoudig en neemt meer plaats in. Of je HD750 het kan hangt ook af van het type doek. Ik denk dat je een doek nodig hebt met positieve gain > 1.2 om het licht wat uitgestuurd wordt te versterken. Mijn scherm is 1.3 gain en dat ken je ;)

Pas je wel een beetje op met de verschillende speakermerken? Kan een nadelig effect hebben op de surround bubble...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Valkyrie

In andere topics las ik dat je een nieuw curved scherm gekocht hebt. Ik ben erg benieuwd welke je gekozen hebt en hoe je tot deze keuze gekomen bent. Zelf ben ik namelijk nog op zoek naar een nieuw scherm.  ;)
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

Peerless Monster

Thanks voor het meedenken Philip!! :)

Quote from: HTip on June 20, 2017, 19:26:31
De HD750 ken ik een beetje ;) al was het zijn grotere broer/zus. Waarom wil je curved? Los van de zaken die al gemeld zijn in dat andere topic, plaatsen is niet zo eenvoudig en neemt meer plaats in. Of je HD750 het kan hangt ook af van het type doek. Ik denk dat je een doek nodig hebt met positieve gain > 1.2 om het licht wat uitgestuurd wordt te versterken. Mijn scherm is 1.3 gain en dat ken je ;)

Curved vind ik zo mooi. Veel meer dynamiek qua zicht. En qua beeld was ik wel onder de indruk.
Ik ga in ieder geval op onderzoek uit, wat er allemaal te koop is op de markt.
Ik weet ook niet of zoveel gain echt nodig is, volgens mij zijn die wel duurder.

Ik heb nog niks concreets hoor :)

Maar als ik iets heb gekozen, dan horen jullie dat uiteraard.

Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

vik

Ga je je speakers voor of achter je scherm plaatsen?




Quote from: Peerless Monster on June 21, 2017, 11:04:57
Thanks voor het meedenken Philip!! :)

Curved vind ik zo mooi. Veel meer dynamiek qua zicht. En qua beeld was ik wel onder de indruk.
Ik ga in ieder geval op onderzoek uit, wat er allemaal te koop is op de markt.
Ik weet ook niet of zoveel gain echt nodig is, volgens mij zijn die wel duurder.

Ik heb nog niks concreets hoor :)

Maar als ik iets heb gekozen, dan horen jullie dat uiteraard.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike