Woonkamer HT in stereo van Floeper

Started by floeper, December 22, 2009, 13:00:07

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

floeper

15-11-2009
Hallo Allemaal,

Ik zal mijn eigen eerst even voorstellen.
Ik ben Coen Wouters 20jaar kom uit schijndel
Sinds ongeveer 1 maand begonnen met HT (alleen maar op internet lezen),

Het begon allemaal ongeveer een maand geleden.
Mijn oude radio begeeft het, dit was een philips C330 (minisetje).

Ik moest dus gaan zoeken naar een nieuwe installatie.
Na een tijdje zoeken en luisteren was ik eruit.
Dit is het geworden.

marantz SR5004
marantz DV4003
Harman/Kardon HKTS 11BQ
Samsung LE20S51BP A
ook nog een desktop PC onder mijn bed. is via VGA aangesloten op tv en met aux (stereo) op de receiver.

foto's komen zodra alles opgehangen is.
De set is voor bij mij op de slaapkamer van 6m2.
Als ik volgend jaar op kamers ga zal deze set beter tot zijn recht komen. (heb de set ook op groei gekocht)

Heb er nu al veel plezier van gehad :P

[update]
Vrijdag 4-12-2009

Ik ben vandaag gaan kijken voor een niewe tv.
We zijn als eerste naar de ben van dijk in uden gereden.
Natuurlijk had ik nog niet het idee om meteen een tv mee te nemen.
Ik had al wel een aantal tv's op het oog maarja wou ze eerst even in het echt zien.
Na een tijdje met een verkoper te hebben gepraat kreeg ik een aanbieding op de led tv.
De Samsung UE32B6000
Deze aanbieding kon ik niet afslaan, eenmaal aan de kasse bleek de aanbieding een foutje te zijn en zou de tv €100 duurder te zijn. maarja de aanbieding was al geaccepteerd door mij.
Dus heb ik de tv uiteindelijk voor €650 mee kunnen krijgen. :P

Nu kan ik voorlopig even vooruit.
Het enige dat ik nog moet doen is mijn kamer her-inrichten dit gaat dit weekend gebeuren.
Foto's volgen
[/update]

[update]
maandag 07-12-2009

EDIT: foto's zijn inmiddels verouderd
[/update]

[update]
maandag 05-12-2011

Jaja, na 2 jaar wordt er iets geupgrade,
Sinds januari dit jaar heb ik een studenten kamertje in Breda, (16m2) en vond mijn tv'tje in een keer een beetje klein lijken.
Dus na een tijdje te sparen en kijken en vergelijken, was daar 3 dagen geleden een aanbieding van de Panasonic Smart VIERA TX-P42G30
Aangezien ik zeer veel films en series kijk, is een plasma dus zeker een betere optie en 10" groter als mijn oude tv (die wordt verkocht aan mijn zusje)

foto's worden gemaakt zodra de tv binnen is.
[/update]

Disndag 05-08-2014

Het is al weer een tijdje geleden sinds mijn laatste update,
home cinema technisch is er helaas nog weinig veranderd.
Sinds een half jaartje wel verhuisd van een kleine studio naar ons eerste koophuis in regio den bosch. onze woonkamer HT is nu dus flink verbeterd. ipv 2,20m is ons plafond nu 2,70m hoog. Onze grote stoffen hoekbank en onze gordijnen vangen het geluid goed op.

Dus ondanks dat er geen technische upgrades zijn toch wel een verbetering.

Nu gaan we sparen voor grote jongetjes speakers :P
mijn HK setje valt nu een beetje in het niets en mist de power om de ruimte goed te vullen.
Helaas gaat deze upgrade nog wel een jaartje duren helaas.

[update] 27-08-2015

Aankoop Rotel RA 980BX klasse AB stereo versterker.




Mijn set:
Denon PMA720ae, Panasonic TX-50DXW704, Sony UBP-x800m2, Topping E30 DAC, Thorens TD160 met Stanton element. TPA3255EVM eindversterker. Leonidas Krill XL zelfbouw speakers.

MLCinema

Mooie componenten hoor! Dat zal een flinke vooruitgang zijn tenopzichte van je eerdere set :D
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

JeKa

"Daar gaat ze"..... :music:

Sorry, kon het niet laten, geweldige naam heb je!  :D

koosnaampje-audiofiel

Je hebt de zelfde "irritante" wekker als ik  :D



Mooie set zeg.......kan de Philips niet aan tippen.

Jij blij dat die miniset kapot ging.... :headbanging:
Klipsch, Denon.

floeper

#4
Quote"Daar gaat ze".....  

Sorry, kon het niet laten, geweldige naam heb je!

gellukig kan ik niet zo goed zingen als mijn naam genoot. (haat die muziek :P)
En die opmerkingen ben ik wel gewend. Het is nog nooit voor gekomen dat wanneer ik ergens nieuw kom ze geen grapje hebben gemaakt over de zanger.


QuoteMooie set zeg.......kan de Philips niet aan tippen.

Jij blij dat die miniset kapot ging....
QuoteMooie componenten hoor! Dat zal een flinke vooruitgang zijn tenopzichte van je eerdere set

Ik ben zeker blij dat mijn minisetje kapot is gegaan, anders was ik voorlopig nog niet bezig geweest met HT.
Totdat mijn setje kapot ging wist ik niet eens dat er losse componenten bestonden  :blush:
toen ben ik er toch maar eens in gaan verdiepen, maar omdat mijn budget niet zo heel groot was, en ik toch een set wilde waar ik een langere tijd mee kan doen was de keuze ook vrij snel gemaakt.


QuoteJe hebt de zelfde "irritante" wekker als ik

Zo irritant vind ik die wekker niet. hij maakt gewoon veel geluid, maar ik heb geen last van die wekker. ben meestal toch eerder wakker als dat ik mijn wekker gezet heb.

Mijn set:
Denon PMA720ae, Panasonic TX-50DXW704, Sony UBP-x800m2, Topping E30 DAC, Thorens TD160 met Stanton element. TPA3255EVM eindversterker. Leonidas Krill XL zelfbouw speakers.

Robbert54

mooie set! ziet er goed uit!  :pompom: nou alleen die rears nog een stuk omlaag zetten :thumbs-up: :thumbs-up:
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

djaxx

Zeker leuk zo, goed om je bed nooit meer uit te komen!  :pompom:

Valkyrie

Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

floeper

Quote from: The Vampire on December 22, 2009, 16:13:47
mooie set! ziet er goed uit!  :pompom: nou alleen die rears nog een stuk omlaag zetten :thumbs-up: :thumbs-up:

Gezien de omvang van mijn kamer, of het ontbreken ervan. is dit helaas niet mogelijk.
Mijn kamer is cá 6m2 heb dus de ruimte hard nodig.
vandaar dat ik ook voor deze enigszins compacte speakers ben gegaan.
Mijn set:
Denon PMA720ae, Panasonic TX-50DXW704, Sony UBP-x800m2, Topping E30 DAC, Thorens TD160 met Stanton element. TPA3255EVM eindversterker. Leonidas Krill XL zelfbouw speakers.

Robbert54

Quote from: floeper on December 22, 2009, 23:11:06
Gezien de omvang van mijn kamer, of het ontbreken ervan. is dit helaas niet mogelijk.
Mijn kamer is cá 6m2 heb dus de ruimte hard nodig.
vandaar dat ik ook voor deze enigszins compacte speakers ben gegaan.
dat is nòg kleiner dan de mijne! :blink:
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

floeper

verschil moet er zijn zeggen we dan maar :P
Mijn set:
Denon PMA720ae, Panasonic TX-50DXW704, Sony UBP-x800m2, Topping E30 DAC, Thorens TD160 met Stanton element. TPA3255EVM eindversterker. Leonidas Krill XL zelfbouw speakers.

gdzr

Quote from: floeper on December 23, 2009, 08:35:53
verschil moet er zijn zeggen we dan maar :P


Had je nou toch maar de zolder gehouden he :P
Panasonic TH37Pv70Marantz SR5004 • KEF iQ50 • KEF iQ10 • XTZ 99w12.16 • Xbox 360  • Macbook Pro 17" 2.66Ghz, 4GB DDR3

floeper

Quote from: gdzr on December 26, 2009, 13:35:30
Had je nou toch maar de zolder gehouden he :P
:withstupid:
Had toen weinig keus of wel?
Mijn set:
Denon PMA720ae, Panasonic TX-50DXW704, Sony UBP-x800m2, Topping E30 DAC, Thorens TD160 met Stanton element. TPA3255EVM eindversterker. Leonidas Krill XL zelfbouw speakers.

Robbert54

ha de broertjes! heeft de grote broer plaats moeten maken voor de kleine??
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

floeper

yep inderdaad, wat ben ik toch weer aardig  ;D
Mijn set:
Denon PMA720ae, Panasonic TX-50DXW704, Sony UBP-x800m2, Topping E30 DAC, Thorens TD160 met Stanton element. TPA3255EVM eindversterker. Leonidas Krill XL zelfbouw speakers.

Robbert54

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Snutchz

oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

Robbert54

Floeper en Snutchz

zou wel een comedy duo kunnen zijn!
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Snutchz

oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

floeper

#19
Hoe ik op deze naam ben gekomen weet ik al niet meer,

gebruik deze naam al sinds dat ik begonnen ben met gamen, zo'n 5 á 6 jaar geleden. (inmiddels gestopt met gamen, alleen af en toe online spelletje spelen)
Mijn set:
Denon PMA720ae, Panasonic TX-50DXW704, Sony UBP-x800m2, Topping E30 DAC, Thorens TD160 met Stanton element. TPA3255EVM eindversterker. Leonidas Krill XL zelfbouw speakers.

gdzr

Quote from: The Vampire on December 29, 2009, 00:52:04
waarom doe je dat :laugh:

Omdat ik op console gamede, en had toen die panasonic gekocht. En dus wou ik de zolder hebben. toen is hij naar mijn kamer gegaan. :P
Panasonic TH37Pv70Marantz SR5004 • KEF iQ50 • KEF iQ10 • XTZ 99w12.16 • Xbox 360  • Macbook Pro 17" 2.66Ghz, 4GB DDR3

Robbert54

Quote from: gdzr on December 29, 2009, 13:17:49
Omdat ik op console gamede, en had toen die panasonic gekocht. En dus wou ik de zolder hebben. toen is hij naar mijn kamer gegaan. :P
slim broertje :P
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

floeper

ik heb een vraagje, is het mogelijk om dikke netsnoer van bv. de gamma te gebruiken als speaker kabel? want het zijn allebei gewoon koperdraadjes in een plastic omhulsel, maar het prijsverschil is vrij groot.
Mijn set:
Denon PMA720ae, Panasonic TX-50DXW704, Sony UBP-x800m2, Topping E30 DAC, Thorens TD160 met Stanton element. TPA3255EVM eindversterker. Leonidas Krill XL zelfbouw speakers.

skoebiedoe

Tuurlijk datte.
Koper is koper en omdat daar nu 1 mm plastic rond zit of 5 mm....

floeper

het enige verschil is dus de dikte van het plastic
Mijn set:
Denon PMA720ae, Panasonic TX-50DXW704, Sony UBP-x800m2, Topping E30 DAC, Thorens TD160 met Stanton element. TPA3255EVM eindversterker. Leonidas Krill XL zelfbouw speakers.