Wat gebruik jij als software voor omschrijving van Films

Started by J.A.F._Doorhof, December 19, 2009, 09:26:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.


Starred

Ok, thanks. En welke software moet je nou precies downloaden?

Kjelt

Quote from: Tinus_ on December 21, 2009, 10:22:25
Zeker:
http://www.mymovies.dk/how-to/written-documentation.aspx?Page=My%20Movies%20and%20HDI%20Dune
Nadeel bij de Dune is dus dat alle content op 1 logische drive moet staan wil je alles in 1 index kunnen plaatsen  :nopompom:
Anders zul je zelf alles moeten indexeren.

Tinus_

Quote from: Starred on December 21, 2009, 10:28:48
Ok, thanks. En welke software moet je nou precies downloaden?

'My Movies Collection Management'
Quote from: Kjelt on December 21, 2009, 11:26:52
Nadeel bij de Dune is dus dat alle content op 1 logische drive moet staan wil je alles in 1 index kunnen plaatsen  :nopompom:
Anders zul je zelf alles moeten indexeren.


Dat weet ik nog niet, zover ben ik er nog niet mee.
Rebuilding my HT

riwi

Ik blijf tvixie gebruiken. Werkt goed. Ik moet alleen handmatig de dune_folder.txt files in de juiste dir's kopieren.

Misschien maken ze tvixie nog eens dune compatible (nu doet ie tvix, NMT en WD players)

tvixie vind je hier : http://www.tvixie.com/

godenzoon

Zojuist My Movies geinstalleerd mbv de documentatie die eerder gepost is. Documentatie sluit volledig aan bij de versie die ik heb geinstalleerd maar je komt er wel uit...

Ik vind het een mooie tool! :clapping:

Marc

Als er ooit een programma komt dat automatisch alle zinvolle content in de juiste map kan plaatsen (Dune proof), dan hou ik me aanbevolen.
Nu overleggen we bij de PC en typen de filmnaam in bij IMDB..... :sarcasm:

J.A.F._Doorhof

Mymovies gaat redelijk vlot.
Gewoon titel toevoegen, naam in typen en wijzen naar de map, de rest gaat vanzelf.
Ik ben een beetje afgestapt van zoeken naar een zoek oplossing, heb er een paar geprobeerd en ze scoren allemaal niet meer dan 20% 100% correct, en je bent langer bezig met de fouten eruit te halen dan gewoon met mymovies maar alles in te voeren.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Kjelt

je zou eigenlijk een onafhankelijke crossindex van een filmtitel willen hebben, zoiets als het imdb nummer maar dan van de filmstudio's zelf.
Mymovies kan barcode's van de filmhoes zelf vertalen, erg mooi.

Tinus_

Quote from: jowi on December 29, 2009, 11:42:19
Het idee dat je met MyMovies elke film of mediabestand in een aparte folder moet onderbrengen staat me nogal tegen... moet ik alles eerst met de hand weer in aparte folders gaan zetten? En hoe gaat MM dan om met bluray folders, daar zitten veel subfolders in met subfolders, snapt MM dat?
ja, dat snapt hij.
Rebuilding my HT

Black Pearl

Quote from: Kjelt on December 29, 2009, 10:13:06
je zou eigenlijk een onafhankelijke crossindex van een filmtitel willen hebben, zoiets als het imdb nummer maar dan van de filmstudio's zelf.
Mymovies kan barcode's van de filmhoes zelf vertalen, erg mooi.

Daar werkt YAMJ ook mee. Gewoon een kwestie van een .nfo file toevoegen. In deze .nfo file plaats je de link, bijv:
http://www.imdb.com/title/tt0364174/
Pioneer PDP-428XD/Pioneer DVR-640H/Popcorn Hour C-200

The Kurgan

Wat is op dit moment de beste manier om je dvd collectie op een NAS onder te brengen? of word ik dan naar een ander topic verwezen.
Wat dit topic betreft, ik heb een wd tv live en vind dat de folderoptie in combinatie met de preview best aardig zijn.
Het kan natuurlijk mooier zoals ik in dit topic heb gezien, maar ik vraag me af wat het nut hiervan is. Ik denk dat de toekomstige netwerkspelers wel een userinterface hebben die deze informatie zelf aanvult

CloggySpete

Ik doe het voorlopig op een hele analoge manier. Ik heb al de films die op mijn NAS (en DVD-schijfjes) staan in een Excel bestand opgeslagen. Verdeeld in Series, Movies, Audio, Animation etc..

Ik heb Delicious Library (voor de Mac) een tijdje geleden gekocht, ook vanwege de enorme hoeveelheid boeken in de kast. Helaas leest Delicious Library mijn Excel bestand(en) niet helemaal zoals ik het wil, maar dat zal meer aan mijn naamgeving liggen denk ik, ga daar nog eens naar kijken.

Films staan centraal op een NAS en worden via kabel gestreamed naar MacMini en M5100SH player.

mbakker2000

Hallo,

Is er iemand die mij kan vertellen of het mogelijk is om een menu te laten weergeven (grafisch met foto's en fiminformatie) op mijn Woxter I-cube 750 met Playon HD! firmware?

snopper

ik gebruik Ember Media Manager, doet alles goed en heel makkelijk te gebruiken. Aanbinding aan imdb en een paar andere.

groetjes
Snopper


skank1

Ook aan het overwegen een mediaplayer aan te kopen.
Software zou ofwel Mymovies worden ofwel YAMJ of Dynamic YAMJ
http://www.youtube.com/watch?v=2PRjJcspgjI

net nog ene gevonden http://zappiti.com/index.htm
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

skank1

mede8er gekocht en momenteel gebruik ik thumbgen
lukt me al aardig :) (ook tvixie getest, maar thumbgen is uitgebreider en kan alles automatisch in 1 keer doen, tvixie is movie per movie)
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

lexie

Ik heb de tvix 6500 en gebruik tvixie voor de dvd plaatjes. IK heb de flims in mappen [ in thiller en horor  en oorlog en drama etc]verdeelt. Maar nu zoek ik mooie plaatjes voor die mappen. Iemand een idee? Alvast bedankt voor de reacties.

negotiata

- To be or not to be, thats the question -

skank1

Quote from: lexie on October 26, 2010, 13:10:06
Ik heb de tvix 6500 en gebruik tvixie voor de dvd plaatjes. IK heb de flims in mappen [ in thiller en horor  en oorlog en drama etc]verdeelt. Maar nu zoek ik mooie plaatjes voor die mappen. Iemand een idee? Alvast bedankt voor de reacties.

http://www.mede8erforum.com/index.php/topic,3191.0.html

dank u zeggen ze dan :)
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

coned (banned)

ik gebruik MyBrain .... super software  O0

Programma's zoals MyMovies zijn wel goed voor DVD en BD rips, maar wat met losse files ... .

Mijn klanten willen Dunes en media centers met zo'n mymovies achtige frontend, maar zelf ben ik nog steeds voorstander van 'drag & drop' uw bestand naar VLC of Total Media Theatre. Als je een paar honderd filmfolders in één map heb staan dan gaat scrollen door een folderlijst toch net nog sneller dan honderden icons te kijken.
reality is just a hologram
http://keelynet.com/biology/reality.htm

Dirc

heb nu dune explorer draaien.
Moet wel veel handmatig aanpassen en zoeken in imdb.

Een naam als "The Backup Plan 1080P" vind ie al niet omdat er 1080p in staat.


skank1

dune aangeschaft, wat gebruiken de meeste in cominatie met deze?
werkt yamj hiermee?
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

lincoln

Ik wil me er ook eens in gaan verdiepen, want al die losse filelists ziet er werkelijk niet uit.
Is het wellicht en optie om e.e.a. gezamelijk te doen per mediaspeler, zodat niet iedereen elke film voor zichzelf nieuw hoeft aan te maken? (ik scoor in dit gevaal hoog in de categorie "liever lui dan moe".... )
Als ik bovenstaand zo eens lees, denk ik dat Mymovies wel interessant is, ga ik me eens wat verder in verdiepen.