Wat gebruik jij als software voor omschrijving van Films

Started by J.A.F._Doorhof, December 19, 2009, 09:26:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

skank1

Voor yadis, hoe moet ik die files nu juist noemen om te werken met series?
Voor band of brothers?

nu heb ik het volgende

1. Currahee.m2ts
1. Currahee.srt
2. Day of Days.m2ts
2. Day of Days.srt
enz
tem 10
Dan heb ik nog
The Making of Band of brothers.m2ts
We stand alone together -...m2ts
We stand alone together - ...srt
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

skank1

Ik heb geprobeerd om ze als volgt te noemen:

Bob s01 e01
Bob s01 e02
enz
maar dan nog kan ik de episode niet kiezen :( iemand help?
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

Hans47

Ik gebruik ook yaDIS en heb bijvoorbeeld Fringe op de volgende manier:

Foldernaam : Fringe (alle seizoenen)
File namen  : S1E1, S1E2 (waarbij de S voor seizoen staat en E voor epsiode)

Werkt als een trein (niet van onze spoorwegen dan)

CoSo

Quote from: Hans47 on January 28, 2011, 22:00:14
Ik gebruik ook yaDIS en heb bijvoorbeeld Fringe op de volgende manier:

Foldernaam : Fringe (alle seizoenen)
File namen  : S1E1, S1E2 (waarbij de S voor seizoen staat en E voor epsiode)

Werkt als een trein (niet van onze spoorwegen dan)
ook met andere series en seizoenen.

Bij Dunex werkt het niet als je bv. bij Prison Break en 24 allebei de seizoenen hetzelfde noemt.

PeterP1987

XBMC Is alles wat ik nodig heb...
Ik neem aan dat het hier bekend is op het forum?

Mijn omgeving:

NAS 2 TB =  Netwerk Schijf (Conceptronic Ch3SSNAS)
Router Belkin met gigabit verbinding.
PC draaiend op Ubuntu of Windows 7
XBMC Software (Xbox Media Center)


Computer aangesloten via Gigabit op de router en Hdmi naar TV

XBMC communiceert met de netwerkschijf, op de netwerk schijf staat een map met alle films in submappen.
XBMC zoekt doormiddel van scrapers de covers, trailers, film informatie, acteur informatie bij de film map en laat deze doormiddel van een bibliotheek zien.
met xbmc kun je je eigen menu indelen, eigen design geven en foto's, films, muziek etc afspelen

Je kunt de bibliotheek veranderen in verschillende vaste indelingen of doormiddel van SKINS kun je totaal andere bibliotheken creeëren.

www.xbmc.org


Voor mij is er geen vervanger :D





troozen


Ro

My Movies voor OSX is nu beschikbaar. Nog wel een pre-release, maar het gaat de goede kant op. :)

http://www.mymovies.dk/products/my-movies-for-mac-os-x.aspx
Classe SSP-800 + CA-5300, Phonar, Velodyne DD15, Dune D1, Humax 5050c, Sony KLD55HX920

CloggySpete

Beetje jammer wel, dat je geen import van een xls file kan doen. Heb nu een file met ruim 1000 namen. Eigenlijk geen zin om dit allemaal handmatig in te moeten voeren. Heb al een feature request gedaan...

Ro

Quote from: Ro on August 13, 2011, 08:05:56
My Movies voor OSX is nu beschikbaar. Nog wel een pre-release, maar het gaat de goede kant op. :)

http://www.mymovies.dk/products/my-movies-for-mac-os-x.aspx
hhmmm, het programma heeft niet de "add online" functie die de windows versie heeft. Coverart voor de Dune aanmaken lucht hier dus niet mee. Weer terug naar Dunex voorlopig :(
Classe SSP-800 + CA-5300, Phonar, Velodyne DD15, Dune D1, Humax 5050c, Sony KLD55HX920

wupsie



Kan een van de mods dit verplaatsen naar het yadis topic aub??


Uit pure noodzaak hier een dune aangeschaft met blauwestraal, usb stick en sd kaart er in, en verhip, na een paar instellingen werkt alles vlekkenloos.
Voorheen een ion based systeem gebruikt met xbmc, maar aangezien pc vh meisje begon te kraken, de ion doos naar haar doorgeschoven en de dune voor het streamen aangeschaft.
Zoals al gezegd± werkt geweldig, en, eerlijk is eerlijk± de beeldkwaliteit lijkt een stuk beter.
Maar....mijn kennismaking met yadis is nou niet bepaald positief.
Het scrapen op auto, werkt gewoon niet, punt.
Dus± met de hand alle films doen....veeeel werk.
Na het bij werken van een map, heb ik de file geexporteerd.
Wat blijkt nu± als ik de refresh knop gebruik in de yadis interface, missen er weer, op onverklaarbare wijze , covers ed.
Mijn films staan op een nas, de software staat op mijn pc, en de export file gaat naar een apparte map op mijn nas, in een andere map dan de films.
Wat doe ik verkeerd.
Is het ook mogelijk om meerdere verschillende exportfiles op verschillende locaties aan te maken, zodat ik hiervan snelkoppelingen kan maken in de dune map favorieten=
Mijn films zijn namelijk onderverdeeld in een viertal categorieen, zou dit wel handig vinden.
Ik maak alvast een vreugde dansje voor de geboden hulp  :clapping: :pompom:
Tweedehands sony ht amp, tweedehands marantz blauwestraal spelert, squeezebox classic, netgear readynas pro, Mark audio alpair 10.2 speakers,m desing jim griffin, dayton audio subwoofert, wat kabels, snoeren en andere reut.

Cheeta

Is wellicht al voorbijgekomen, maar de software van XBMC en Boxee doet de scraping van Titels, Omschrijving, Rating, Content en Hoesjes/plaatjes automatisch... voor degenen die minder zin hebben om specifiek met software aan de slag te gaan daarvoor :)
TV: Pioneer PDP-LX6090 Kuro || AMP: Onkyo TX-NR709 THX || Blu: Panasonic DMP-BDT220 || HD-DVD: Toshiba HD-EP35
HTPC: Zotac ION + XMBC || Console: Xbox360 + Kinect 
SPKR F: Infinity Kappa 6.2i Series II || C: Infinity Kappa Video II || R: Eltax HT2 bipolar || S: REL Q200E

shoalinmonk


Sjettepet

Wat velen niet weten is dat je XBMC via een webbrowser kan benaderen en dan heb je toegang tot je filmbibliotheek, met een mooie grafische interface. Je kunt dan zelfs het afspelen van films op afstand regelen.
AWXi heeft mijn voorkeur: http://wiki.xbmc.org/index.php?title=Add-on:AWXi




En de info is afhankelijk van de scraper die je kiest in XBMC. Ik gebruik Moviemeter, die geeft Nederlandstalige info.

Mooi!


Quote from: Cheeta on December  2, 2012, 11:47:49
Is wellicht al voorbijgekomen, maar de software van XBMC en Boxee doet de scraping van Titels, Omschrijving, Rating, Content en Hoesjes/plaatjes automatisch... voor degenen die minder zin hebben om specifiek met software aan de slag te gaan daarvoor :)
ROON ROCK > Flac/DSD > Okto DAC8/Ropiee > Benchmark AHB2 >  Spendor A6R || Libreelec > Denon AVR-X3500 -> XGIMI H2 || ROON ROCK > Topping D90/Pre90 > KEF LS50 / BK200

_ MarcelloW _

Wat nog veel leuker (en meer van deze tijd) is.. Yatse voor Android. Dat is pas een mooie remote voor XBMC!

Ook ik support de zoek-functie! http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=search2

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

mdoe

Hebben er nog meer mensen last van het feit dat DuneX geen images meer laad bij Films?, maar alleen de tekst, omschrijving e.d. inlaad.

Bij series werkt het nog wel naar behoren!

Heb overigens ergens op een forum gelezen dat er iets mis is met het script om data van websites te halen en dat dit ook geldt voor DuneX..

Benieuwd! :huh2:
Marantz NR1603 | Boston Acoustics A25 | A23 | Dynaudio 3X | SVSound SB-1000 | Dune HD D1 | Apple TV | Sony Bravia 40" | Logitech Harmony Ultimate

iErwin

Quote from: mdoe on November 20, 2013, 19:59:32
Hebben er nog meer mensen last van het feit dat DuneX geen images meer laad bij Films?, maar alleen de tekst, omschrijving e.d. inlaad.

Bij series werkt het nog wel naar behoren!

Heb overigens ergens op een forum gelezen dat er iets mis is met het script om data van websites te halen en dat dit ook geldt voor DuneX..

Benieuwd! :huh2:

Dunex werkt inderdaad niet naar behoren. Ergens gelezen dat dit te maken heeft met een wijziging van de API van Moviemeter en DuneX moet aanpassen in de software. Maar hier lijkt geen schot in te zitten.

Vervolgens ben ik overgestapt naar MyMovie maar niet naar de kleine letters gekeken. Werkt niet met MAC. Geld kwijt :-(  :confused:

Iemand anders nog een goede tip. Mac icm Dune?

Raymen

Dune explorer werkt weer perfect hoor.

Zelfs series werkt perfect.

Ik ben super tevreden over dune explorer

Mvrg,
Raymen
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

edp_1

Maakt niet uit wat je gebruikt.
De naam van je film of serie moet wel kloppen.
Ben zeer tevreden over dit gratis programma. :popcorn:


http://www.filebot.net/

WoesteWillem

NAD M17 - Parasound A52 - Mac Mini - Sony PS4 - Panasonic 60ZT60 - Humax iHdr-5050 - Boston VR975 - Boston VR920 - Boston VRMX - Monster HTS1000 - Sony SCD-XB790 -OPPO BDP-105D- Control4 HC800 en Control4 Wireless Music Bridge
Zone 2: Panasonic 55VT60 Parasound Zamp V3 en Boston inbouw

mdoe

Quote from: Raymen on December 26, 2013, 14:40:46
Ik ben super tevreden over dune explorer

Werkt alleen voor PC gebruikers. Niet voor Mac

En verder zit ik al enige tijd te rommelen met andere programma's maar heb nog steeds geen vervanger voor DuneX.

Hoe is de ervaring met Plex WoesteWillem? Want erg gebruiksvriendelijk vind ik het programma niet?!
Marantz NR1603 | Boston Acoustics A25 | A23 | Dynaudio 3X | SVSound SB-1000 | Dune HD D1 | Apple TV | Sony Bravia 40" | Logitech Harmony Ultimate

WoesteWillem

NAD M17 - Parasound A52 - Mac Mini - Sony PS4 - Panasonic 60ZT60 - Humax iHdr-5050 - Boston VR975 - Boston VR920 - Boston VRMX - Monster HTS1000 - Sony SCD-XB790 -OPPO BDP-105D- Control4 HC800 en Control4 Wireless Music Bridge
Zone 2: Panasonic 55VT60 Parasound Zamp V3 en Boston inbouw

mdoe

Heb laatst Mymovies van de Appstore geïnstalleerd. Veel te omslachtig allemaal (in verhouding tot DuneX)

Zijn er inmiddels fatsoenlijke alternatieven voor Dunexapp.com? mis mijn mooie interfaces toch wel een beetje.
Marantz NR1603 | Boston Acoustics A25 | A23 | Dynaudio 3X | SVSound SB-1000 | Dune HD D1 | Apple TV | Sony Bravia 40" | Logitech Harmony Ultimate

mdoe

Quote from: mdoe on December 14, 2014, 18:32:41
Heb laatst Mymovies van de Appstore geïnstalleerd. Veel te omslachtig allemaal (in verhouding tot DuneX)

Zijn er inmiddels fatsoenlijke alternatieven voor Dunexapp.com? mis mijn mooie interfaces toch wel een beetje.

Inmiddels wel iemand? :)

Edit; Helaas helaas. dan maar zonder lay-out  :sleepy:
Marantz NR1603 | Boston Acoustics A25 | A23 | Dynaudio 3X | SVSound SB-1000 | Dune HD D1 | Apple TV | Sony Bravia 40" | Logitech Harmony Ultimate

frankly

Hi, weet iemand of het mogelijk (liefst automatisch) is achteraf een mediabibliotheek te maken?
ik heb nu een NAS 4 x 2TB, 2 OPPO's (95 en 103), 2 dreamboxen (7020 en 500HD) (maar draai bij voorkeur af op OPPO) en 2 sammies.
Op de NAS staan inmiddels 10 series en ruim 750 films in een aantal mappen in de mappen de naam van de film, vaak een jaartal en soms de toevoeging nl subs..
Is er een programma wat mijn mappen omtovert in bibliotheek?
OPPO  UDP 203 Regio MOD - BPD103 Regio Mod - Onkyo TX-NR676E - VU+ Ultimo 4K - Samsung QLED 50Q64A - SAMSUNG EU43MU6100 - VU+ UNO4K SE - SONY PS4PRO - Epson TW7000 -  QNAP TS 451A (4 x 4Tb) - Kef 2005.2 (5.1) + Rel Quake - QED Ultra Flat - Harmony Ultimate One (2)