2 versterkers

Started by tommy, August 19, 2003, 21:10:28

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

tommy

ik wil graag weten of je 2 versterkers kunt aansluiten op 1 paar boxen ,
uiteraard niet allebij tegelijk aan , ik heb de ene versterker voor het kijken van film's, en de andere voor gewoon stereo, nou wordt er op andere forum's gezegd dat dit niet kan vanwege de dempingsfactor en de ohm's, maar als niet allebij de versterkers aan staan maakt dat toch niet uit of wel ?    ??? ??? ???

DrBoom

lijkt me toch niet echt aan te raden om 2 versterkers parallel te zetten.
Zelfs al staat die niet aan, een versterker heeft een heel lage uitgangsimpedantie, die tegen de 0 ohm zit.
Dus je zet eigenlijk 0 ohm op je andere versterker, wat neerkomt op een kortsluiting, of in elk geval een zeer zware belasting.
Je kan dit volgens mij enkel doen wanneer je een schakelaar tussen de versterkers plaatst zodat je ze effectief kan "loskoppelen" als je er een niet gebruikt.
Anders denk ik dat je brokken gaat maken.

garmtz

Vrijwel exact wat ik zei...  ;D

tommy

nog bedankt voor je antwoord , maar sorry het was al te laat , de linkerkant van mijn stereo versterker heeft het al begeven,


(bij het aan zetten van de versterker doet deze het nog maar ongeveer 1 minuut , steeds minder tot niks)



DrBoom

Great minds think alike ;D

suyver

Quote from: tommy on August 22, 2003, 20:11:48
nog bedankt voor je antwoord , maar sorry het was al te laat , de linkerkant van mijn stereo versterker heeft het al begeven,

Niet om het een of ander hoor, maar waarom vraag je het uberhaubt op dit forum? Je trekt je kennelijk toch niets van de antwoorden (die binnen een paar uur al kwamen!) aan.

-Freek.
Never underestimate the predictability of stupidity...

garmtz

Quote from: tommy on August 22, 2003, 20:11:48
nog bedankt voor je antwoord , maar sorry het was al te laat , de linkerkant van mijn stereo versterker heeft het al begeven,


(bij het aan zetten van de versterker doet deze het nog maar ongeveer 1 minuut , steeds minder tot niks)

Dit vind ik vrij onbegrijpelijk en, als ik even heel eerlijk mag zijn: vrij dom. Wacht altijd adviezen af voordat je rare dingen gaat doen.

Freddy

heb heel goed schakel kastje gebouwd en schakelde tussen sr 14 en pm 17 geen enkel probleem kan belast schakelen
Nad 757v2,Nad 567, 4x piega s4,rel t5,Audioquest bekabeling
Philips 52" lcd

Charly

Je hebt toch van diverse merken schakelkastjes? Zal waarschijnlijk wat aan kwaliteit verliezen, maar volgens mij kosten die dingen niet eens zo veel.
Primare I15 / Audio Physic Tempo 25 / Bluesound Node / LG55C9PLA

Marcel_T.

Ik geloof niet dat hij nu nog veel heeft aan een schakelkastje...
(met een opgeblazen versterker)

Mvg Marcel
Sony 55A90J | Pioneer SC-LX83 | Pioneer BDP-51FD | PS4pro | Humax 5050c | B&W CDM 9NT | B&W CDM CNT | REL Storm III | Sennheiser HD 650

Mathijs Ansems

uhm tja zon kasje heb je al vanaf 19,95 kant en klaar http://www.conrad.nl/goto.php?artikel=350729 :google:

jslaman

goede tip, maar.....  wellicht iets te laat na 7 jaar...  ;)

_ MarcelloW _

Quote from: jslaman on February 17, 2010, 20:09:26
goede tip, maar.....  wellicht iets te laat na 7 jaar...  ;)

Proest!!!!

:baaa: :nopompom: :pompom: :clapping: :coffee:
Ook ik support de zoek-functie! http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=search2

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

S@m

Quote from: jslaman on February 17, 2010, 20:09:26
goede tip, maar.....  wellicht iets te laat na 7 jaar...  ;)

;D

Dirk

misschien maar goed ook, want het voorgestelde schakelkastje van Conrad is toch niet wat de TS nodig had (zelfs 7 jaar geleden niet).

er werd immers gevraagd om 2 versterkers op 1 set speakers aan te sluiten...terwijl dit kastje bedoeld is om 1 bron/versterker naar 2 sets speakers  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea