Het grote SVS topic

Started by mel, November 28, 2009, 16:38:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Staaled

Het is er al enige tijd en de producten worden op AVSforums goed ontvangen.
Hier ligt de prijs/prestatieverhouding helaas lang niet zo gunstig door de hoge verzend- en additionele kosten.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

yorkie13

Wel eens contact gehad met Tom V , je moet zelf de verzending regelen naar EU.

RvD

Heb een tijdje terug eens een offerte aanvraag gedaan voor de XV30Fse verzending via hem was 600-650 dollar. Regel je het zelf kreeg ik 200 dollar korting op de sub, dit eens laten uit tellen door USA2YOU en kwam op een totaalprijs uit van rond de 1870 euro. Dit is wel exclusief invoer en BTW. Dan zit je ongeveer op dezelfde prijs als een SVS PB13 Ultra nieuw kopen bij Hificorner of direct bij L sound. Misschien dat je met een kleinere XV15se beter uit komt want deze grote XV30Fse moest op een pallet om schade te voorkomen.     
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM -
Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude 16 - Aurum Electronics M8 (4x) + M10 (3x)
Bronnen: Oppo UDP-203 Final edition CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen - Gigawatt PF 2 EVO - Furutech - MFE - Keces P8 CM - Audioquest Dragon 48 CM - Inakustik - M Way 3DW Ref XLR (9x) - CineMike netkabels (14x) DC Kabels (2x) - Artnovion - Sonitus

RalphH

Zat gister met de buurman van 2 deuren verder Godzilla te kijken. Komt er op een gegeven moment een appje binnen van zijn vrouw des huizes...of ie erg hard stond, want de vloer trilde daar... 2 huizen verder, 1 verdieping hoger  :blink:
Toch maar een dbtje zachter gezet ;D
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer


morca

Quote from: RalphH on September 18, 2014, 21:20:40
Zat gister met de buurman van 2 deuren verder Godzilla te kijken. Komt er op een gegeven moment een appje binnen van zijn vrouw des huizes...of ie erg hard stond, want de vloer trilde daar... 2 huizen verder, 1 verdieping hoger  :blink:
Toch maar een dbtje zachter gezet ;D
Goed bezig!!,je had hem een tandje harder moeten zetten  :headbanging: :clapping:

RalphH

Haha, nou nee. Was er al verbaasd over. Is zeker niet de bedoeling dat de buren last van de hobby hebben oftewel deze kunnen horen.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

fluissie

Quote from: RalphH on September 18, 2014, 21:20:40
Zat gister met de buurman van 2 deuren verder Godzilla te kijken. Komt er op een gegeven moment een appje binnen van zijn vrouw des huizes...of ie erg hard stond, want de vloer trilde daar... 2 huizen verder, 1 verdieping hoger  :blink:
Toch maar een dbtje zachter gezet ;D

Tis ook een beest ook hoor ralf die "oudere"pb plus subs :clapping:
Had ook die pb12isd/2 (beetje vergelijkbaar) maar die komt toch wel aardig zoniet iets meer qua rumble wel aardig mee met een ultra hoor :D , plus nog een bk erbij bij jouw.

Kan me er best wat bij voorstellen haha

DofN

#1783
Ik zit al een half jaar te puzzelen op subs, maar laatst heb ik naar een set geluisterd en toen wist ik het: het laag kan thuis nog een stapje beter :)

Ik gebruik de lyngdorf RP en wil de fronts als volwaardige laagweergevers blijven inzetten en de sub moet hierin samenwerken en ondersteunen.

Ivm de ruimte ben ik op zoek naar cilindervormige subs, maar een vierkante/rechthoekige doos kan eventueel ook.

Ik wil graag weten hoe de SVSound SVS PC12-NSD DSP zich verhoudt tot gewone subwoofers tot ongeveer dezelfde prijsklasse, en hoe dat zit met de ingebouwde DSP? Cilindervormig heeft de voorkeur, maar kwaliteit van het geluid is ook belangrijk: het moet wel een erg goede sub zijn. Wat zijn goede alternatieven?

Een aanvullende vraag:




Gaat de Lyngdorf output line right naar de line in right van de eerste sub en bij een tweede subwoofer de Lyngdorf ouput line left naar de out line left? Of hoe werkt dat?


You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

norman

Ik overweeg voor mezelf een SB13 Ultra maar dat zouden ze niet zo waarderen hier in het appartement complex denk ik
Arendal 1723S LCR - 1961 Rears - PSB Imagine XA Atmos speaker
Tonewinner AT-300 pre +  AD-7300 7CH amp
DIY Dayton 15 inch sub + Speakerland SUB6 + Peerless 12inch+PR DIY subwoofer

TopGun2010

Valt mee, op een goede dempingsplaat gaan de trillingen bijna niet naar de buren. Je krijgt juist een mooi en strak laag.
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

yorkie13

#1786
Quote from: doorofnight on September 19, 2014, 20:15:54
Ik zit al een half jaar te puzzelen op subs, maar laatst heb ik naar een set geluisterd en toen wist ik het: het laag kan thuis nog een stapje beter :)

Ik gebruik de lyngdorf RP en wil de fronts als volwaardige laagweergevers blijven inzetten en de sub moet hierin samenwerken en ondersteunen.

Ivm de ruimte ben ik op zoek naar cilindervormige subs, maar een vierkante/rechthoekige doos kan eventueel ook.

Ik wil graag weten hoe de SVSound SVS PC12-NSD DSP zich verhoudt tot gewone subwoofers tot ongeveer dezelfde prijsklasse, en hoe dat zit met de ingebouwde DSP? Cilindervormig heeft de voorkeur, maar kwaliteit van het geluid is ook belangrijk: het moet wel een erg goede sub zijn. Wat zijn goede alternatieven?

Een aanvullende vraag:




Gaat de Lyngdorf output line right naar de line in right van de eerste sub en bij een tweede subwoofer de Lyngdorf ouput line left naar de out line left? Of hoe werkt dat?

Ik heb je een PM gestuurd.
kan eens een  middagje langs komen met 2 x sb12nsd ?

2 x sb12nsd is echt super voor stereo met goede DSP , in mijn geval ARC van Anthem.

Staaled

Quote from: doorofnight on September 19, 2014, 20:15:54
Ik zit al een half jaar te puzzelen op subs, maar laatst heb ik naar een set geluisterd en toen wist ik het: het laag kan thuis nog een stapje beter :)

Ik gebruik de lyngdorf RP en wil de fronts als volwaardige laagweergevers blijven inzetten en de sub moet hierin samenwerken en ondersteunen.

Ivm de ruimte ben ik op zoek naar cilindervormige subs, maar een vierkante/rechthoekige doos kan eventueel ook.

Ik wil graag weten hoe de SVSound SVS PC12-NSD DSP zich verhoudt tot gewone subwoofers tot ongeveer dezelfde prijsklasse, en hoe dat zit met de ingebouwde DSP? Cilindervormig heeft de voorkeur, maar kwaliteit van het geluid is ook belangrijk: het moet wel een erg goede sub zijn. Wat zijn goede alternatieven?

Een aanvullende vraag:




Gaat de Lyngdorf output line right naar de line in right van de eerste sub en bij een tweede subwoofer de Lyngdorf ouput line left naar de out line left? Of hoe werkt dat?
De RP1 zit tussen pre out en main in van je M3.
Pre out blijft op de inputs van RP1.
Bij gebruik van 2 subs stel je een crossover in op de RP 1.
De subs sluit je aan op de RP1, line outs. Linker op links ,rechter op rechts.
Terwijl de M3 op Main out van de RP1 gelust blijft.
Linker of rechter input op de subs doen er niet toe.
Delays invoeren en filter type en inmeten maar.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Staaled

Ingebouwde DSP van de subs heb je met een RP1 niet nodig.
Die bypass je dus. De subs gedragen zich als slave.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

DofN

Dank je voor de uitleg StaalEd :)
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Staaled

Gaat je zekers bevallen mét. :)

Als je tzt met de RP1 de filters in gaat stellen hoor ik het wel.
Hoop keuzes namelijk.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

DofN

Quote from: Staaled on September 19, 2014, 22:33:11
Gaat je zekers bevallen mét. :)

Als je tzt met de RP1 de filters in gaat stellen hoor ik het wel.
Hoop keuzes namelijk.

Dan neem ik zeker contact op :)
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

morca

Quote from: doorofnight on September 19, 2014, 20:15:54
Ik zit al een half jaar te puzzelen op subs, maar laatst heb ik naar een set geluisterd en toen wist ik het: het laag kan thuis nog een stapje beter :)

Ik gebruik de lyngdorf RP en wil de fronts als volwaardige laagweergevers blijven inzetten en de sub moet hierin samenwerken en ondersteunen.

Ivm de ruimte ben ik op zoek naar cilindervormige subs, maar een vierkante/rechthoekige doos kan eventueel ook.

Ik wil graag weten hoe de SVSound SVS PC12-NSD DSP zich verhoudt tot gewone subwoofers tot ongeveer dezelfde prijsklasse, en hoe dat zit met de ingebouwde DSP? Cilindervormig heeft de voorkeur, maar kwaliteit van het geluid is ook belangrijk: het moet wel een erg goede sub zijn. Wat zijn goede alternatieven?

Een aanvullende vraag:




Gaat de Lyngdorf output line right naar de line in right van de eerste sub en bij een tweede subwoofer de Lyngdorf ouput line left naar de out line left? Of hoe werkt dat?
Muziek/film verhouding?

DofN

Quote from: morca on September 19, 2014, 23:13:03
Muziek/film verhouding?

100% Muziek!

Ik heb dankzij een hulpvaardig forumlid de knoop doorgehakt en twee bescheiden SVS SB12 NSD besteld. Via Concrad 2 subwooferkabels van 15 meter zodat ik ermee kan schuiven tot ze ideaal staan. Ben heel benieuwd :)

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

TopGun2010

Klinkt goed! Veel plezier :-)
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

yorkie13


DofN

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

yorkie13

10 oktober schijnt er een nieuwe subwoofer aan te komen.

DofN

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software