Het grote SVS topic

Started by mel, November 28, 2009, 16:38:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

morca

De E112 schijnt volgens paar fora,s waar hij getest is net zo goed te klinken als de F112.
Maar dan met een klein verschil in max output,paar db dacht ik zo uit me hoofd.
De SQ doet niet voor ze grote broers onder,maar de prijs wel.

Goos

Ik vind de e112 ook bijzonder mooi om te zien en niet te groot. De sb 13 ultra is ook mooi maar ook zo groot, jammer die sb 2000 geen dikkere amp heeft. Zal het eens bekijken allemaal, inclusief de ma gxw 15.

Raymond187

Quote from: morca on July 22, 2014, 18:00:01
De E112 schijnt volgens paar fora,s waar hij getest is net zo goed te klinken als de F112.
Maar dan met een klein verschil in max output,paar db dacht ik zo uit me hoofd.
De SQ doet niet voor ze grote broers onder,maar de prijs wel.
De E112 kost iets van 2200e. Kan je die zelf maken voor de helft?

Liber0

#1728
Vandaag heb ik  mijn SVS pb12 NSD 2012 model omgeruild voor de grotere PB12+ model 2006
Geruild met forummer die wilde kleiner en ik groter daarna veel muziek en wat film momenten gedaan

Eerste indruk is WAUW!!! :hehe: :wow: :ohmy:

veel en veel meer druk onder de 22 Hz zelfs 11 hz duidelijk te voelen
Dit was de ook de reden om naar grotere sub te gaan

de 12+ staat nu nog op settings behringer FEEDBACK DESTROYER PRO DSP1124P van de 12 nsd
omdat ik geen tijd had
Dus gewoon omgewisseld met de in geregelde NSD en blazen maar

inregelen en meten/..........Ga ik morgen mee beginnen
fotoos







Hier met de toon generator live weergave gaat moeiteloos naar 10 Hz PB12 plus staat op 20Hz tuning

fluissie

Quote from: Liber0 on August 29, 2014, 19:20:59
Vandaag heb ik  mijn SVS pb12 NSD 2012 model omgeruild voor de grotere PB12+ model 2006
Geruild met forummer die wilde kleiner en ik groter daarna veel muziek en wat film momenten gedaan

Eerste indruk is WAUW!!! :hehe: :wow: :ohmy:

veel en veel meer druk onder de 22 Hz zelfs 11 hz duidelijk te voelen
Dit was de ook de reden om naar grotere sub te gaan

de 12+ staat nu nog op settings behringer FEEDBACK DESTROYER PRO DSP1124P van de 12 nsd
omdat ik geen tijd had
Dus gewoon omgewisseld met de in geregelde NSD en blazen maar

inregelen en meten/..........Ga ik morgen mee beginnen
fotoos







Goede keus :thumbs-up:, je hebt hem zo omgeruild? ?,
Mooie deal daar richard heette ie meen ik 700! :eh: euro voor wilde hebben.

Veel plezier met deze mooie sub!

Gr jeroen

mel

Grappig eigenlijk, de PB12+ is de eerste SVS sub die ik jaren geleden heb beluisterd bij iemand en mijn indruk toen was ook : WAUW . Sindsdien ben ik verslaafd aan deze prachtige subs
Lyngdorf MP 40 / M&K : 3xS150 - 2xS150T - Atmos : 2xLCR 850 - 2x X12 / JVC N5 / Panasonic DPU B 820

Bakkertje75

#1731
Nog steeds tevreden zo te zien LiberO ;D
Nog bedankt voor de gastvrijheid.
Ik vond het super gezellig. Ik ree wel met gemengde gevoelens jou kant op.
Mijn grote liefde ging ik omruilen voor zijn kleinere broerdje maar ja het kon niet anders aangezien ik een stuk kleiner ben gaan wonen.
De PB 12+ is gewoon te groot voor mijn huidige nieuwe woning het zou gewoon to mutch zijn.

Nog ff complimenten voor je mooie set,wat komt daar een mooi geluid uit zeg :worship:.
LiberO zocht naar meer druk. Nou dat heeft ie gekregen hoor  :hehe: ;D
Man wat stond mijn oude liefde te knallen bij LiberO en ook zoooooo mooi strak bij muziek.
Zo mooi had ik hem nog nooit horen spelen bij muziek. Bij muziek kreeg ik hem nooit goed ,bij films weer wel.
Ik dacht altijd dat het aan de PB 12+ lag ( DUS NIET) kan je zien dat je nog veel kan leren van een ander.
Ooooooo wat ging die te keer. LiberO heeft een hele goede smaak kwa muziek volgens mij heb ik alleen maar met kippenvel op de bank gezeten zo lekker luisteren en vooral voelen heeeeerlijk was dat en kan je na gaan LiberO dan stond ie inderdaad nog op de setting van de PB 12 NSD. Je zal hem nu wel nog strakker hebben.
Heb je hem nu op 16Hz afgetuned. En kwam er uid t wat wij/jij er van verwachten.

Ik weet in ieder geval wat mij te doen staat met mijn nieuwe liefde (ook een hele mooie strakke sub die PB 12 NSD)
Ik ga hem net zo strak met genoeg druk krijgen in mijn veel kleinere nieuwe woning als LiberO met mijn oude liefde  in zijn veel grotere mooie woning.
Het eerste wat ik ga doen is een behringer Feetback destroyer Pro DSP 1124P aanschaffen.

LiberO bedankt voor de lekkere koffie en de gezellige middag (en de rest)
De kids hadden het ook lekker naar hun zin. Mijn zoon vraagt . Papa wanneer gaan we weer bij die meneer spelen ik vind het leuk daar :laugh:

Ik zal zeker nog wat hulp nodig hebben om de PB 12 NSD zo goed spelend in de set te krijgen als bij jou.

Hier nog wat foto's van waar ik de Sub waarschijnlijk ga plaatsen ,of de andere kant van de bank.

Raymond187

Dan wordt goed instellen zo naast de bank. Suc6 ermee


Bakkertje75

Bedankt dat word inderdaad nog een leuk klusje.
Eerst eens ff kijken of dat een lekker plekkie voor hem is. Ik heb nog een paar andere alternatieven voor hem gevonden.

Mijn nieuwe speeltje is ook net binnen gekomen.

Bakkertje75

Eerst is ff goed uit zoeken hoe alles werkt en aan te sluiten.
LiberO heeft me al een aardig eindje op weg geholpen en nog steeds
Maar er is hier zat over te vinden.

morca

Welkom op het forum,en zoals in een ander topic al gezegd mooie aankoop ,die dsp heb ik ook  :)

Als ik even mee mag denken lijkt die plaats niet ideaal,bij je linker front zo beter zijn denk ik.
Maar daar past ie niet denk ik,als ik zo naar die foto kijk.

Quote from: Liber0 on August 29, 2014, 19:20:59
Vandaag heb ik  mijn SVS pb12 NSD 2012 model omgeruild voor de grotere PB12+ model 2006
Geruild met forummer die wilde kleiner en ik groter daarna veel muziek en wat film momenten gedaan

Eerste indruk is WAUW!!! :hehe: :wow: :ohmy:

veel en veel meer druk onder de 22 Hz zelfs 11 hz duidelijk te voelen
Dit was de ook de reden om naar grotere sub te gaan

de 12+ staat nu nog op settings behringer FEEDBACK DESTROYER PRO DSP1124P van de 12 nsd
omdat ik geen tijd had
Dus gewoon omgewisseld met de in geregelde NSD en blazen maar

inregelen en meten/..........Ga ik morgen mee beginnen
fotoos







Hier met de toon generator live weergave gaat moeiteloos naar 10 Hz PB12 plus staat op 20Hz tuning

Mooie aankoop kerel ,die sub  :headbanging: rock,s  :music:

Bakkertje75

Bedankt Morca.

Ik loop al een tijdje rond te snuffelen hier hoor. Alleen onder een andere naam.
(Ronald.L) privé is het een en ander veranderd dus moest ik een nieuw account aanmaken.

Ik weet nog niet wat de ideale plek voor de PB 12 NSD is ,moet ik nog ff uitzoeken.
Een ding is zeker hij gaat inderdaad niet tussen mijn fronst passen :unhappy:
.

broodro0ster

Niemand die een SVS PB-2000 wil ruilen voor een PB-1000 met opleg van mijn kant?  ;D

De sub is 5 maand oud en aangekocht bij Hificorner.
HT: Dolby Atmos 7.2.2 | NAD T758 V3 (Full Dirac), KEF R700, KEF R600c, 4x KEF R300, BA A25 atmos, 2x SVS PB-2000
Sony HW55es isf, Kingpin VFS-240, Shield TV
Living: LG 77G2, Boston Acoustics A25, Denon X-2000, Shield TV

LuPo

#1738
Quote from: broodro0ster on September  5, 2014, 10:57:12
Niemand die een SVS PB-2000 wil ruilen voor een PB-1000 met opleg van mijn kant?  ;D

De sub is 5 maand oud en aangekocht bij Hificorner.

Jij hebt de PB-2000 en wil een PB-1000? Zo ja, dan heb ik interesse. ;D

fluissie

Quote from: LuPo on September  5, 2014, 14:53:28
Jij hebt de PB-2000 en wil een PB-1000? Zo ja, dan heb ik interesse. ;D

met opleg... denk dat je pech heb lupo.  denk niet dat ie een pb2000 inruilt op een pb1000 en dan nog geld bijlegt

zal andersom zijn gok ik

broodro0ster

Quote from: LuPo on September  5, 2014, 14:53:28
Jij hebt de PB-2000 en wil een PB-1000? Zo ja, dan heb ik interesse. ;D

Andersom idd. Ik heb gisteren bij Skank zijn tower SVS gehoord met 12" driver en ik was toch onder de indruk er van. Dus ik wil upgraden naar de PB-2000 :D
De druk op m'n borstkas was een pak hoger met de PB-2000. Ik verhuis binnenkort wel naar de zolder (23m^2), wat een kleinere ruimte als m'n living (35m^2), dus het zou kunnen dat ik daar ook extra druk ga hebben met een PB-1000, maar overkill kan volgens mij niet met subs :D :D

Evt. kan ik deze verkopen en een nieuwe PB-2000 kopen, maar ruilen zou iets voordeliger uitkomen.
Of dual PB-1000's? Zou dat evenveel druk geven als zo'n grote kast met 12" driver?
HT: Dolby Atmos 7.2.2 | NAD T758 V3 (Full Dirac), KEF R700, KEF R600c, 4x KEF R300, BA A25 atmos, 2x SVS PB-2000
Sony HW55es isf, Kingpin VFS-240, Shield TV
Living: LG 77G2, Boston Acoustics A25, Denon X-2000, Shield TV

genesis

Speel nu al weer zo'n jaar of 6 met een PB-12 plus 2, maar deze is voor mij toch onovertroffen qua filmbeleving hoor, je kan er een 'huizenblok mee slopen' als je wil. 8)

Genesis
Carpe Diem

GPO

Quote from: broodro0ster on September  5, 2014, 15:45:15
Andersom idd. Ik heb gisteren bij Skank zijn tower SVS gehoord met 12" driver en ik was toch onder de indruk er van. Dus ik wil upgraden naar de PB-2000 :D
De druk op m'n borstkas was een pak hoger met de PB-2000. Ik verhuis binnenkort wel naar de zolder (23m^2), wat een kleinere ruimte als m'n living (35m^2), dus het zou kunnen dat ik daar ook extra druk ga hebben met een PB-1000, maar overkill kan volgens mij niet met subs :D :D

Evt. kan ik deze verkopen en een nieuwe PB-2000 kopen, maar ruilen zou iets voordeliger uitkomen.
Of dual PB-1000's? Zou dat evenveel druk geven als zo'n grote kast met 12" driver?

Denk dat het dan ook met je akoestiek te maken heeft. Als je de PB1000 goed plaatst, dan kan ie ook veel druk leveren (kheb hem zelf ook en ik heb een PB12 gehad dus ik spreek uit ervaring).

Een slecht geplaatste sub levert geen druk of het nou een PB1000 is of een PB2000....  :'(

GPO
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

tonv

Ben het met GPO eens,ik heb sinds afgelopen donderdag een PB 1000, en de plaatsing is echt belangrijk voor een goede, voelbare bas.
Je moet echt de "subwoofercrawl" doen om daar achter te komen!

fluissie

Ben het met bovenstaande heren eens ook,
Heb zelf een svs ultra waar dit ook voor geld!, dit werd maar weer is
Pijnlijk duidelijk van het weekend :headbanging:

Neemt niet weg dat de pb2000 wel een upgrade zal zijn tov een pb1000 daar de pb2000 een hele goede sub is (heb m zelf gehad)

Gr jeroen

broodro0ster

#1745
Hij staat in de hoek naast m'n rechter front speaker. Een andere plaats kan ik hem helaas niet geven.
Hij staat nu nog in de woonkamer (35m^2), maar ik ga verhuizen naar de zolder deze winter (20m^2). Ik hoop dat de kleinere ruimte ook verschil gaat maken.

Het verschil met Skank z'n PC-12-NSD op zijn zolder is groot vond ik. Veel meer chestpound als thuis. Heb getest met dezelfde scenes thuis.

Hier een grafiekje met REW. Zo slecht lijkt dit me niet?
Let niet op de crossover, die heb ik zo hoog gezet om 0-200hz sweeps te doen. Normaal gezien staat ie op 100hz.


HT: Dolby Atmos 7.2.2 | NAD T758 V3 (Full Dirac), KEF R700, KEF R600c, 4x KEF R300, BA A25 atmos, 2x SVS PB-2000
Sony HW55es isf, Kingpin VFS-240, Shield TV
Living: LG 77G2, Boston Acoustics A25, Denon X-2000, Shield TV

Staaled

Quote from: broodro0ster on September  8, 2014, 07:48:44
Hij staat in de hoek naast m'n rechter front speaker. Een andere plaats kan ik hem helaas niet geven.
Hij staat nu nog in de woonkamer (35m^2), maar ik ga verhuizen naar de zolder deze winter (20m^2). Ik hoop dat de kleinere ruimte ook verschil gaat maken.

Het verschil met Skank z'n PC-12-NSD op zijn zolder is groot vond ik. Veel meer chestpound als thuis
. Heb getest met dezelfde scenes thuis.

Hier een grafiekje met REW. Zo slecht lijkt dit me niet?
Let niet op de crossover, die heb ik zo hoog gezet om 0-200hz sweeps te doen. Normaal gezien staat ie op 100hz.


Je meting ziet er idd vrij goed uit, al verlies je wel eea 100-150 Hz.
In dat gebied, midbass , zit nog een hoop energie die je nu mist.

Ook kans dat Skank een wat minder vlakke output heeft. ;)
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

broodro0ster

Quote from: Staaled on September  8, 2014, 09:44:45
Je meting ziet er idd vrij goed uit, al verlies je wel eea 100-150 Hz.
In dat gebied, midbass , zit nog een hoop energie die je nu mist.

Ook kans dat Skank een wat minder vlakke output heeft. ;)

Idd, dat vind ik ook. Maar ik kan helaas niet echt schuiven in de living met zo'n sub. Er is maar 1 geschikte plaats en ik ben blij dat 0-100hz redelijk goed is.
Ik kijk er al uit om te huizen naar m'n zolder, daar ga ik alle kanten op kunnen :-)
HT: Dolby Atmos 7.2.2 | NAD T758 V3 (Full Dirac), KEF R700, KEF R600c, 4x KEF R300, BA A25 atmos, 2x SVS PB-2000
Sony HW55es isf, Kingpin VFS-240, Shield TV
Living: LG 77G2, Boston Acoustics A25, Denon X-2000, Shield TV

broodro0ster

Wat zou ik btw kunnen vragen voor een 4.5 maand oude PB-1000? Uiteraard in nette staat met originele dozen etc.
HT: Dolby Atmos 7.2.2 | NAD T758 V3 (Full Dirac), KEF R700, KEF R600c, 4x KEF R300, BA A25 atmos, 2x SVS PB-2000
Sony HW55es isf, Kingpin VFS-240, Shield TV
Living: LG 77G2, Boston Acoustics A25, Denon X-2000, Shield TV

fluissie

Quote from: broodro0ster on September  8, 2014, 11:29:59
Wat zou ik btw kunnen vragen voor een 4.5 maand oude PB-1000? Uiteraard in nette staat met originele dozen etc.

Daar mag je toch wel 450 euro voor krijgen, iemand die zon sub zoekt bespaart toch 50 euro op een sub die in feite nieuw is ook.
je hebt de bon neem ik aan er bij?.