OPPO 83SE

Gestart door bigbro, november 8, 2009, 12:21:21

Vorige topic - Volgende topic

Charlemagne

Citaat van: Starred op januari  5, 2010, 16:39:03
Kan je de SE zo aansluiten dat hij CD automatisch analoog uitstuurt en SACD/Bluray altijd over HDMI?
Analoog stuurt hij altijd alles uit. In de hdmi setup out kun je kiezen tussen LPCM en bitstream. In de SACD-setup out tussen PCM en DSD.
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

francois

Als je de Oppo analoog aansluit, sluit je de sub dan op je receiver/versterker of op de Oppo zelf ?

celerontje

Receiver uiteraard, anders doet de volumeregeling niet mee. ;)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

francois

Okay en bedankt ;)

Ik dacht n.l dat alles van de Oppo naar de receiver/versterker zou gaan.

simsalabim

Citaat van: francois op januari  8, 2010, 23:49:14
Okay en bedankt ;)

Ik dacht n.l dat alles van de Oppo naar de receiver/versterker zou gaan.

Dat doet het volgenst mij ook, je receiver/of prepro met bypass fungeert dan als pass through met volume regeling, zeg maar een pre amp dus (voorversterker).
Je receiver/prepro zal het sub signaal vaak dan ook nog individueel kunnen versterken (mijn Tag kan dat iig), anders doe je dat op je sub zelf, ook las ik dat de oppo een intern af te stellen bass management incl volume heeft.
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

marconist

Volumeregeling op de Oppo kán, maar de fabrikant raadt af om beneden de 80% te gaan. Dit heeft te maken met het feit dat de digitale volumeregeling slechts een buffer heeft van 24 bits en lagere volumestanden kunnen leiden tot resolutieverlies.  Dit is overigens hetzelfde op de oudere Wadia. Er is ook een "white paper" van Wadia waarin e.e.a. simpel beschreven staat.
Regeling op je analoge versterker is dus noodzakelijk als je zeker wilt zijn van max kwaliteit.

Of je het echt hoort is een andere kwestie ......  :dozingoff:

Correctie: 24 bits i.p.v. 32.

JürgenW

Vandaag heb ik - eindelijk - de 83SE (bij LivingCinema) besteld.

Volgens VS-info wordt de speler met met deze Blu-ray: Spears & Munsil High-Definition Benchmark Blu-ray Edition uitgeleverd.

Weet iemand of die er ook bij zit als de speler van LivingCinema komt?

Groet, Jürgen

CineSmurf

Ze zaten er bij mij gewoon bij, dat was een "gewone" 83. Ik denk niet dat Revo ze d'r uit gaat halen als ze er gewoon bij zitten...  :D
JVC DLA-NZ500; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

JürgenW

Iemand maakte er in een Duits forum melding van dat die er bij zijn speler niet bij had gezeten.

Groet, Jürgen

JürgenW

Citaat van: JürgenW op januari  9, 2010, 18:18:25
Iemand maakte er in een Duits forum melding van dat die er bij zijn speler niet bij had gezeten.
Lijkt dan wel op een vergissing.

Groet, Jürgen

Charlemagne

Citaat van: JürgenW op januari  9, 2010, 17:52:39
Volgens VS-info wordt de speler met met deze Blu-ray: Spears & Munsil High-Definition Benchmark Blu-ray Edition uitgeleverd. Weet iemand of die er ook bij zit als de speler van LivingCinema komt?
Bij mijn SE zat geen Blu-ray-disk; die van mij is door Revo gemod; misschien is ie hem vergeten terug te stoppen? ChM
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

LittleNinja

Citaat van: JürgenW op januari  9, 2010, 17:52:39
Vandaag heb ik - eindelijk - de 83SE (bij LivingCinema) besteld.

Volgens VS-info wordt de speler met met deze Blu-ray: Spears & Munsil High-Definition Benchmark Blu-ray Edition uitgeleverd.

Weet iemand of die er ook bij zit als de speler van LivingCinema komt?

Groet, Jürgen

Nice!! 8)

Volgens mij zit die er wel bij. Ik heb kort geleden een Oppo van LivingCinema voorbij zien komen en daar zaten ze inderdaad ook gewoon bij. Anders stuur je hem toch een pm'etje?

Revo (LivingCinema)

revo

Rond de hectische Kerstdagen kwam de partij SE ergens anders vandaan als uit USA, daarom geen blurays erbij.

Die zijn wel vanuit Oppo nagestuurd maar de heren bij de douane hebben het druk of zo..

Vroeg of laat krijgt een klant die discs dus.
Living Cinema

JürgenW

LittleNinja

Op zondag 31 januari zal er een groepje fanatieke audio fanaten zich verzamelen in mijn bescheiden huiskamer HT om daar een aantal BD spelers met elkaar de strijd aan te gaan! De veldslag zal zich richten op de analoge prestaties ( zowel multichannel als stereo ). Uiteraard zullen er meer aspecten de revue passeren, maar hier ligt de nadruk! Het forum zal hierna natuurlijk voorzien worden van wat mooie woorden over deze belevenis!

We houden jullie op de hoogte!

bigbro

Ik wacht met spanning af. Veel plezier.

fugazi_2009

Citaat van: LittleNinja op januari 15, 2010, 12:49:02
Op zondag 31 januari zal er een groepje fanatieke audio fanaten zich verzamelen in mijn bescheiden huiskamer HT om daar een aantal BD spelers met elkaar de strijd aan te gaan! De veldslag zal zich richten op de analoge prestaties ( zowel multichannel als stereo ). Uiteraard zullen er meer aspecten de revue passeren, maar hier ligt de nadruk! Het forum zal hierna natuurlijk voorzien worden van wat mooie woorden over deze belevenis!

We houden jullie op de hoogte!

Zit er ook een 83 SE NuForce bij?
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

LittleNinja

Citaat van: fugazi_2009 op januari 15, 2010, 23:45:52

Nee, tot dusver niet. Wel de "normale" BD83 en de BD83 SE. We hopen er misschien nog een versie bij te zetten maar dat is nog niet zeker..

francois

Citaat van: LittleNinja op januari 15, 2010, 12:49:02
Op zondag 31 januari zal er een groepje fanatieke audio fanaten zich verzamelen in mijn bescheiden huiskamer HT om daar een aantal BD spelers met elkaar de strijd aan te gaan!
Gaat dit alleen tussen de Oppo spelers of doen er meerdere merken mee ?

simsalabim

Ik ben ook zeer benieuwd! ik ben toch ook wel van plan deze te kopen in februari ofzo.. als er weer geld is :P

Is het beeld van de Oppo ook iets beter dan de ps3?
Ik heb verschillende 'meningen' hierover gelezen, namelijk:
-voor upscaling etc: ja,
-voor 'gewone' bd 1080p24 playback: nee.
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

LittleNinja

Citaat van: francois op januari 16, 2010, 10:39:21
Gaat dit alleen tussen de Oppo spelers of doen er meerdere merken mee ?

Deze komen ook:

Dune HD Center
Cambridge Audio BD650

Citaat van: simsatit op januari 16, 2010, 10:49:10
Ik ben ook zeer benieuwd! ik ben toch ook wel van plan deze te kopen in februari ofzo.. als er weer geld is :P

Is het beeld van de Oppo ook iets beter dan de ps3?
Ik heb verschillende 'meningen' hierover gelezen, namelijk:
-voor upscaling etc: ja,
-voor 'gewone' bd 1080p24 playback: nee.

Wij hebben al eerder een vergelijk gedaan waar de PS3 en de Oppo BD83 naast elkaar stonden en daar werd ons duidelijk dat het beeld wel beter was bij zowel dvd als bij BD.

Hier kun je wat lezen er over:

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=92727.msg1534161#msg1534161

Ralph71

Citaat van: LittleNinja op januari 17, 2010, 19:39:11
Deze komen ook:

Dune HD Center
Cambridge Audio BD650

Dennis, waarom de Dune? Is toch zonde van de tijd? Je weet toch al lang dat deze analoog niet in de schaduw kan staan van de Oppo?

Groet, Ralph
Linn Klimax DSM/2 - 2 x Linn Klimax Solo 500 - Oppo UDP-205 - 2 x Wilson Benesch ACT - LG Oled 65G56LS - Nordost QB8 MKII - Nordost QRT Qx4 - Nordost Qkore 1 - Nordost Valhalla Power - Nordost Frey Power - 2x Nordost Tyr XLR - Nordost Tyr Speaker Cables - Nordost Reference Bi-Wire Jumpers - RKNL Noten TV Meubel Pure

LittleNinja

Citaat van: Ralph71 op januari 17, 2010, 21:29:04
Dennis, waarom de Dune? Is toch zonde van de tijd? Je weet toch al lang dat deze analoog niet in de schaduw kan staan van de Oppo?

Groet, Ralph

Morgen Ralph,

Je hebt wel een punt inderdaad. We hebben echter een hint gekregen dat we de Dune nog via PCM uitsturing moeten gaan testen en dat het dan een stuk beter zou klinken. Aangezien Sonic sowieso er bij zal zijn leek het ons een prima moment om dit nog eens te proberen.

Gegroet,
LittleNinja

Sonic Circle

Citaat van: Ralph71 op januari 17, 2010, 21:29:04

Groet, Ralph

Terechte opmerking, was in eerste instantie ook mijn gevoel.
Het schijnt dat de Dune niet goed ingesteld stond bij jou. Ik heb thuis niet voldoende kabels om analoog te kunnen testen en daarom is het bij Dennis een poging waard of het toch beter kan.

Blijkt het niet beter te zijn dan staat hij snel buitenspel voor verder vergelijk.

arjendeblok

Citaat van: fugazi_2009 op januari 15, 2010, 23:45:52

Ik zou het ook interessant vinden om te horen of de Nuforce veel toevoegt.
Wellicht kan Crusade hem even uitlenen?

Ook de Marantz UD8400 erbij?
Marantz SR12S1, Pioneer 500A, OPPO BD-83 SE, Elac speakers (5x)