Paranormal Activity

Started by J.A.F._Doorhof, October 26, 2009, 22:19:33

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Wat vond jij ervan

Absolute aanrader
17 (41.5%)
Goed tijdsverdrijf
12 (29.3%)
Matig
7 (17.1%)
Slecht
3 (7.3%)
zonde van de tijd niet afgekeken
2 (4.9%)

Total Members Voted: 41

Erik

Net even eens goed lekker voor gaan zitten, dekbedje erbij ;D  en de rest afgekeken. Hoewel er spannende momenten inzaten zijn het er ook nou weer niet zoveel als in bekende japanse films.
Hoe is spannend maar ook weer niet zo spannend achteraf gezien. De schrikmomenten daar zitten enkele juweelstejes tussen.

Het einde was voor mij een domper en verre van bevredigend.

Ik heb 15 jaar geleden the Entity gezien, lijkt hier een beetje op en volgens mij zat daar het verhaal toen beter in elkaar.

PA krijgt een 7 a 7.5 van mij :)
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

J.A.F._Doorhof

Entity is een stuk minder creepy, een goede film maar niet creepy.
Het knappe aan deze film is dat je er ACHTERAF op terug kijkt en denkt, hummm zo eng was hij niet, maar als je er naar kijkt liepen bij mij toch echt de rillingen door mijn lijf en dat gebeurt echt zelden.
Vooral als de nacht scenes begonnen gingen gewoon mijn alarmbellen al rinkelen, kippenvel en een gevoel van spanning (erg knap gedaan).
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Erik

Dat kippevel was idd wel knap gedaan.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Martijn76

Ben wel benieuwd inmiddels, jammer alleen dat er weinig liefhebbers van dit genre in de buurt zijn.. dat wordt dus toch alleen kijken... wel 's nachts natuurlijk (of durf ik dan de hond niet meer uit te laten daarna?)

Pos

Quote from: Martijn76 on October 30, 2009, 14:34:28
Ben wel benieuwd inmiddels, jammer alleen dat er weinig liefhebbers van dit genre in de buurt zijn.. dat wordt dus toch alleen kijken... wel 's nachts natuurlijk (of durf ik dan de hond niet meer uit te laten daarna?)

Je bent na de film liever buiten dan binnen  ;D
Marantz PM 8003 * BA A26 * Block DAC 100 * Kimber PR8 * Atlas Equator mkII * TW2900 * AKG K701 * TEAC WAP

Erik

#30
En daarna moet je naar bed in die donkere slaapkamer en je kijkt al 30 min naar het plafond. Ineens voel je wat bij je been en je schreeuwt het uit  :o :o


Oh gelukkig het was de hond maar ;D
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Martijn76


Icarus314

Wie gelooft er eigenlijk in dark forces?

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Icarus314

#34
Ik heb tegenwoordig de nordost blue-heaven onder mijn kussen liggen, heeft al heel wat demonen verslagen. In een dark test met twee demonon en een schakelbox was de nordost toch ver superieur  :D In mijn stereo zit nu weer gewoon een dropveter, mijn mening is dat je de juiste kabel op de juiste plaats moet hebben  :D

Elegy

Heb deze film gisteren gekeken en vond hem qua impact erg sterk. Niet dat ik tegen het plafond zat maar de sfeer die bleef hangen na de eerste nachtbeelden vond ik heel goed. Je gaat je echt ongemakkelijk voelen als ze met de camera 's nachts door het huis lopen.

Ook het totale gebrek aan muziek maar toch iets dreigends neer kunnen zetten is lovenswaardig!

cornermastino

Zaterdagavond/nacht zit ik in Pathé Arena om de voorpremiere te zien.

Ben benieuwd........!!!!!!

Ton

WilcoL

Ik heb hem gisterenavond samen met mijn meissie in onze eigen woonkamer zitten kijken, maar ik vond hem echt enorm tegenvallen. We vonden hem beide helaas totaal niet spannend...

'Tijdverdrijf' vind ik te sterk uitgedrukt, maar ik zal hem niemand aanraden.

Smaken verschillen zullen we maar zeggen he  ;D!
@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear

Tube-freak

Ik vond hem niet echt spectaculair.   Ook niet echt heel eng.  Niet zo eng als de Amityville Horror bijvoorbeeld.  Ik denk dat iedereen zo zijn eigen ding heeft waar hij bang van wordt in een film.  Voor originaliteit wel weer een goed cijfer natuurlijk.
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

Douma

QuoteVooral als de nacht scenes begonnen gingen gewoon mijn alarmbellen al rinkelen, kippenvel en een gevoel van spanning (erg knap gedaan).

Precies mijn ervaring. Ik heb deze film gisteren gezien en voor mij was dit de eerste film waar ik letterlijk kippenvel van kreeg bij sommige scenes. Waar voor mij The Blair Witch Project ook al de juiste spanning wist neer te zetten, ging Paranormal Activity nog een stapje verder.
"Nothing lasts, but nothing is lost."

Tube-freak

#40
Als je een keer echt een freaky film wil zien dan moet je eens de chinese film "Gin gwai"  kijken.  Ofwel "The eye".  Maar wel de originele Chinese versie niet de Amerikaanse versie (die Amerikanen weten op een of andere manier altijd heel goed een perfect goede buitenlandse film om zeep te helpen).

Zal even een linkje naar de trailer hier neerzetten.


16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

Icarus314

Ja dat was een goede film met ook een goed verhaal. Ik herinner me nog de lift scene waar ze in de lift staat te wachten op de juiste verdieping terwijl er achter haar een man (spook) in de lucht hangt en langzaam omdraait. Eerst lijkt het alsof het spook niet doorheeft dat zij hem kan zien maar dan kijkt hij haar recht aan...  :o

Douma

QuoteAls je een keer echt een freaky film wil zien dan moet je eens de chinese film "Gin gwai"  kijken.  Ofwel "The eye".

Wie zegt dat ik die niet gezien heb? ;) Vond ik inderdaad ook een erg creepy film. Maar Paranormal Activity deed meer met mij.
"Nothing lasts, but nothing is lost."

Tube-freak

Ik bedoelde meer in het algemeen dat je die film Gin Gwai eens moet gaan kijken als je een enge film wil zien.  Als je hem al hebt gezien dan weet je dat hij toch wel minimaal in de top 5 engste films zou moeten staan.

Wat iemand eng vind dat verschilt natuurlijk heel erg van persoon tot persoon.  Ik vond de Blair witch project enger dan Paranormal activity, maar bij sommige mensen is het weer net andersom. 

Honogurai mizu no soko kara vond ik ook wel vrij bizar (Dark water).  Maar al die japanse horror is gewoon freaky. 
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

senseless

Gisteren hebben we hem aangezet. Bij de eerste geluiden van voetstappen op de trap ging ie uit. Mijn vrouw is gevoelig voor dit soort films en dit was echt te eng voor haar. Hebben toen maar een stukje nostalgie met BSG the plan gekeken.

Na de film ging ze naar bed en heb ik hem verder gekeken. Ik vond de sfeer heel goed en door het camera gebruik redelijk echt. Vergelijking met Blair witch wil ik niet maken, omdat ze op een andere manier met angst omgaan. Maar hij is echt goed eng, zeker met het geluid hard wordt het echt spannend als het nacht wordt en ze liggen te slapen.

Al met al een aanrader, zeker een 7,5.

TW2000 | Yamaha RX-V630RDS | Kef KHT 5005 | Pioneer DVD | WD TV HD Player | xbox360

angel66

hmm wou gisteren kijken, maar de dame naast me kreeg het op haar heupen. ::)

Dus ik moet wachten tot ik hem alleen kan kijken.

ik hou wel van dit soort films. :D

Robbert54

heb hem vanavond in de bios gekeken. vond hem in het begin een beetje tegenvallen. niet eng ofzo, maar op een gegeven moment ga je toch wel echt mee in de film! vond hem dan ook erg goed worden. alleen jammer van dat geluidje elke keer vlak voordat er wat gebeurt. vind het zeker een aanrader. die je gewoon helemaal af moet kijken. klopt het trouwens dat er 3 eindes zijn??
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

fastlex

#47
Spoiler?

Sorry but you are not allowed to view spoiler contents.
Naim - Kef - MJ Accoustic - Monster

Robbert54

Quote from: fastlex on December 11, 2009, 13:19:08
Dat heb ik ook gehoord, 2 dan....
een versie met agenten die haar "neerschoten" en eentje waarin ze haar vriend mee naar boven sleept en daarna naar de tv kruipt?
eh even tussen spoilers zetten!!

Sorry but you are not allowed to view spoiler contents.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

downshift

gisteren even gekeken, inderdaad zeer creepy  :lookaround: . Is trouwens ook te vinden in de nieuwsgroepen (blu-ray remuxed)