Paranormal Activity

Started by J.A.F._Doorhof, October 26, 2009, 22:19:33

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Wat vond jij ervan

Absolute aanrader
17 (41.5%)
Goed tijdsverdrijf
12 (29.3%)
Matig
7 (17.1%)
Slecht
3 (7.3%)
zonde van de tijd niet afgekeken
2 (4.9%)

Total Members Voted: 41

J.A.F._Doorhof

Dit is een wat aparte film (hoewel niet helemaal uniek).
Het verhaal speelt zich af in een huis waar het niet helemaal pluis is.
Echter het is niet het huis maar de vrouw des huizes die een demoon achter zich aan heeft van jongs af aan.
Haar vriend heeft wat last van macho gedrag en daagt de demoon uit in de hoop het "probleem" zelf even op te lossen.
Hij registreert gedurende de gehele dag en nacht alles met een camera, dit zijn de beelden waaruit de film bestaat.

Het gegeven is niet nieuw, denk aan the blair witch project.
Echter waar de blair witch project ons eigenlijk geen enkel moment bang kreeg lukt paranormal Activity dit wonderwel goed, bij veel scenes liepen hier letterlijk de rillingen over ons lijf. Dit was voor het eerst in jaren dat ik weer kippenvel voelde bij bepaalde schrik effecten, film muziek is ENORM krachtig, maar het afwezig zijn ervan is nog 100x krachtiger.

Het verhaal word goed opgebouwd en op zich is alles redelijk geloofwaardig neergezet, voor zover je hier in geloofd natuurlijk.
Ook het einde is overtuigend en past bij de film.

Dit is een film die op verschillende media al een hype aan het veroorzaken is, en ik begrijp waarom.
Waar the blair witch project (die hier mee te vergelijken is qua story telling) nooit echt eng was is paranormal activity een film die je onder je huid kruipt en die je gedurende ruim anderhalf uur doet trillen op je stoel maar die zo interessant is dat je wilt blijven kijken, zodra de nacht scenes beginnen zet je je gewoon schrap voor wat komen gaat, geniaal.

Een ABSOLUTE aanrader.
Maar niet alleen kijken in een donker home theater met je geluid te hard.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Erik

Je leeft nog dus het zal wel meevallen ;D
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Icarus314

Is dit een film waarbij het niet opvalt en uitmaakt dat er alleen een cam versie is?

Erik

#3
Kan inderdaad ook alleen maar screeners of naar dvd omgezette screeners vinden in de nieuwsgroepen, geen echte dvd of hd.
Als die er zijn ga ik ook kijken hou zelf erg van dit type "kippevel" films. Screener lijkt me niet de moeite op 2 m breed. Frank had jij ook een screener gekeken?
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Icarus314

Ha ha deze film moet je in HD zien maar niet echt  :butbut: want het is allemaal zogenaamd opgenomen met een handcameratje, er zit echt niet één scene kwaliteits materiaal tussen dus een screener is geen enkel probleem.

Wat ik er van vond? Erg goed maar Bob Dylan zei al: 'You ever seen a ghost? No
But you have heard of them '  :D


J.A.F._Doorhof

Het is een film uit 2007 en er zijn zeer goede versies van in omloop waaronder een screener.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Erik

Ok toch maar eens kijken dan ;D
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Icarus314

#7
Voor de nuancering waren er wel een paar kritiek puntjes. Zo waren de effecten niet erg overtuigend waarbij de camera wel weer veel verhulde. Maar ik miste de zwevende objecten en de objecten die schoven tja daar zat toch echt een touwtje aan volgens mij :D Er is ook één scene waar de effecten man los gaat en tja daar zijn we natuurlijk veel grootsere dingen gewend.
Erg goed waren de scenes op het eind die waren gewoon schrikverwekkend. Al met al een film die je zeker midden in de nacht moet kijken al kan dan helaas het geluid niet zo hard. En laat je niet misleiden, het mag dan wel low budget ogen maar het spel is heel overtuigend en doet niets onder voor de grotere filmen. Geniaal dat men in deze tijd met zo weinig middelen zoveel spanning kan oproepen.

Over de inhoud van de film valt veel langer te discussiëren en ook hier wordt de demoon helaas niet zo echt als in 'The Exorcist' persoonlijk twijfelde ik ook sterk aan de diagnose van de helderziende dat het om een demonische kracht ging. Het leek meer een overleden famillielid of zo. Dit soort uitspraken doen het goed als je met je vriendin naar deze film kijkt.  :D

Gewoon lekkere weirdo film. Als je trouwens zelf bang bent voor spoken moet je gewoon niet kijken want de verbeelding wordt ongenadig geprikkeld.

Icarus314

Sorry but you are not allowed to view spoiler contents.

J.A.F._Doorhof

Had gekund, maar heb ook vrede met dit einde.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

THX-UltraII

hij is helemaal hot momenteel, deze film. Op IMDB staat ie momenteel op nr1

Icarus314

#11
Ja ik zag gister ook weer een special op RTL over deze film. Ik heb het idee dat hij dan nu in de bioscoop moet draaien. Het was toch een 2007 film?

Kijk dit verklaart:
http://www.moviesense.nl/2009/10/paranormal-activity-krijgt-grotere-bioscoop-release/

Oktober 2009 opnieuw in de bioscoop gebracht, vanaf 26 november in Nederland.

THX-UltraII

In 2007 is de film uit eens uitgekomen op het Screamfest Film Festival en in jan. 2008 op het Slamdance Film Festival. Vanaf deze maand draait de film officieel in de bioscopen in de USA en vanaf 26 november in NL

Icarus314

Quote from: THX-ultraII on October 29, 2009, 11:34:48
In 2007 is de film uit eens uitgekomen op het Screamfest Film Festival en in jan. 2008 op het Slamdance Film Festival. Vanaf deze maand draait de film officieel in de bioscopen in de USA en vanaf 26 november in NL

Klopt, ik las het ook net. Ben ik toch benieuwd waar Doorhof zijn HD versie vandaan heeft  :D

THX-UltraII

Quote from: Icarus314 on October 29, 2009, 11:36:01
Klopt, ik las het ook net. Ben ik toch benieuwd waar Doorhof zijn HD versie vandaan heeft  :D

huh? hij zegt toch nergens dat ie een HD versie heeft? Ik vind ALLES op het net en geloof me, hier is alleen een screener van. (ook wel logisch, want de makers van de film hebben aangegeven dat een HD release pas in 2010 zal komen)

Icarus314

Ok maar hij zegt dat er zeer goede versies zijn waaronder een screener, dus er is ook minimaal een echte dvd ergens. Misschien heeft hij wegen die wij niet kennen  :D

J.A.F._Doorhof

#16
Zie geen reden voor een HD versie van deze film aangezien alles is geschoten met een handycamera.
Soms krijg ik screeners inderdaad, maar downloads werken sneller vaak :D
En als het wat is blijf ik gewoon kopen natuurlijk.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Icarus314

De echte fans doen hun grayscale kalibratie zo dat ze compenseren voor de slechte kleuren van de cam  :D

THX-UltraII

Quote from: Icarus314 on October 29, 2009, 11:48:48
Ok maar hij zegt dat er zeer goede versies zijn waaronder een screener, dus er is ook minimaal een echte dvd ergens. Misschien heeft hij wegen die wij niet kennen  :D

nee, er is geen dvd te krijgen, enkel een screener (screener betekent niet aut. dat er ook een org. dvd is hoor). 'Wegen die wij niet kennen' zijn er niet in die wereld aangezien je aan ALLES kunt komen als je weet waar je moet zoeken (dan moet het er uiteraard wel ZIJN)

Icarus314

Misschien heeft hij dan de preview in Amsterdam meegemaakt.



Overigens heb ik gelukkig geen bioscoop nodig om van deze film te genieten, lekker in de thuisbioscoop, daar hebben wij toch een grote meerwaarde t.o.v. de tv kijkers  :D

holco

Heb hem al gezien, maar krijg van dat you-tube filmpje weer kippenvel :worship:
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Erik

#21
Gisteren om 24:00 nog even de helft van de film gezien. Hij begint de eerste 20 min traag, bijna slaapverwekkend, maar daarna geef ik Frank gelijk. Hij komt langzaam maar zeker op gang en als je schrikt, schrik je ook goed. Weet goed een beklemmende sfeer neer te zetten.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Pos

Quote from: Erik on October 29, 2009, 20:26:23
Gisteren om 24:00 nog even de helft van de film gezien. Hij begint de eerste 20 min traag, bijna slaapverwekkend, maar daarna geef ik Frank gelijk. Hij komt langzaam maar zeker op gang en als je schrikt, schrik je ook goed. Weet goed een beklemmende sfeer neer te zetten.

en toen werd het te spannend?  ;D
Marantz PM 8003 * BA A26 * Block DAC 100 * Kimber PR8 * Atlas Equator mkII * TW2900 * AKG K701 * TEAC WAP

Erik

#23
Ik was idd wel even bang dat ik niet meer zou slapen en aangezien ik nog maar 5 uur had voor de wekker zou gaan gaan .... ;D
Hij is best wel creepy  ;D
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Pos

Ik kan het me voorstellen, ik heb hem net ook gezien en er zit idd veel spanning in. Ik ga nu slapen, zet voor de zekerheid ook maar een camera op het nachtkastje... >:D
Marantz PM 8003 * BA A26 * Block DAC 100 * Kimber PR8 * Atlas Equator mkII * TW2900 * AKG K701 * TEAC WAP