Emotiva

Started by Miesepies, October 20, 2009, 10:23:15

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Midcall

De XMC-1 heeft zo lang op zich laten wachten (overigens nog steeds niks geleverd) dat hij voor velen al verouderd is nu de eerste processoren met Atmos op de markt zijn verschenen. Las dat dit feit ook voor veel afmeldingen heft gezorgd. Ik vermoed zo maar dat de introductieprijs van $ 1999,- na de release redelijk snel naar beneden zal gaan voor de XMC-1, waarbij ik de giftcard van 40% korting ook in het achterhoofd houd, waaruit ik op maak dat er nog heel veel marge is om nog in prijs te kunnen zakken voor regular customers.
http://www.htforum.nl/showcase/usersetdetail.php?id=62 - Genesis 350+ - Audio Research Reference 3 - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 250 - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Statement XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Sony VPL-HW50ES - Yamaha CX-A5100 - Infinity Renaissance 90 rears - Callas Audio Clamprack - Bada Purer 3.8SE - Squeezebox Classic - Audio-GD NFB-8 DAC -

RubenV.

Quote from: RobMeul on July 23, 2014, 11:05:01
Ik zou het er niet bij laten zitten! Gewoon eisen dat zij de reparatie betalen en ook je ervaringen op het forum zetten.

Ach ja, ik ben er intussen wel over heen en ik had voor de vraagprijzen eigenlijk ook niet veel service verwacht. Na een hoop gemail in een tijdsbestek van 2 maanden denk ik ook niet dat ik er nog wat mee ga bereiken. Ik voel er dan ook weinig voor om er nog meer ("negatieve") energie in te steken. Mij zijn ze als klant in ieder geval kwijt.

Quote from: Midcall on July 23, 2014, 11:28:26
De XMC-1 heeft zo lang op zich laten wachten (overigens nog steeds niks geleverd) dat hij voor velen al verouderd is nu de eerste processoren met Atmos op de markt zijn verschenen. Las dat dit feit ook voor veel afmeldingen heft gezorgd. Ik vermoed zo maar dat de introductieprijs van $ 1999,- na de release redelijk snel naar beneden zal gaan voor de XMC-1, waarbij ik de giftcard van 40% korting ook in het achterhoofd houd, waaruit ik op maak dat er nog heel veel marge is om nog in prijs te kunnen zakken voor regular customers.

Het XMC-1 verhaal begint zo onderhand bijna mythische proporties aan te nemen. Wat was eigenlijk de eerste/originele releasedate?

Ik heb mijn UMC-1 bijna 2 jaar geleden verkocht toen ik voor minder dan 1000 euro een Arcam AV9 over kon nemen van een forum member. Als je een blurayspeler hebt die de HD formaten om kan zetten en verder geen atmos/ethernet/ipod aansluitingen e.d. nodig hebt dan ben je beter af met zo'n flagship model op leeftijd in mijn ogen.
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

RalphH

Vaporware....?

va·por·ware [vey-per-wair] Show IPA
noun
Computer Slang. a product,  that is promoted or marketed while it is still in development and that may never be produced.
Origin:
vapor + -ware

;D
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

FeaR1986

Quote from: RalphH on July 23, 2014, 15:16:26
Vaporware....?

Heb hoop! Duke Nukem Forever zou eerst ook in 1998 uitkomen en kwam toch nog in 2011 uit  :P
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

Cobraatje

Quote from: rovinggecko on July 21, 2014, 20:11:31
Er was eerst sprake van dat ze naar Europa zouden komen, maar zie dat ze nu Bongo International gebruiken. Zie dat warehouse niet meer deze kant uit komen.

Warehouse komt er niet, uitleg van Emotiva :o:
Shipping direct and using Bongo for our checkout saves our customers money in conversion, warehousing and fulfillment fees. Also, it would only serve the EU nations, so after searching and considering several solutions, this was the best for our customers by far :). Pricing is awesome, hope you all check it out.

De XMC-1 wordt al geleverd, ze zijn op de lijst bij aanmelders van 2009 en de lijst zou volgens geruchten uit ongeveer 6000 aanmelders bestaan.
Hoeveel er afzeggen weet je natuurlijk niet. Ik sta zelf op de lijst vanaf 2011 maar denk niet dat ik de XMC-1 aanschaf.
Ik ben zeer tevreden met mijn Integra 80.2 en ga pas een nieuwe voorversterker aanschaffen als 4K meer ingeburgerd is.

Mocht er iemand zijn die de XMC-1 wil hebben en via mij (mijn plek op de lijst), PM me even.
Ik weet de precieze kosten(en ik wil natuurlijk ook wat voor mijn card krijgen) natuurlijk nog niet, maar ik verwacht dat de XMC-1 dan zo tussen de €1.400-1.475 zou kosten. Dit ipv €2.000,- of €1.850(via de E-club van Emotiva).


Cobraatje

Blijkbaar klopte mijn informatie over de lijst niet ;D.
Ik krijg net de mail binnen van Emotiva dat ik al aan de beurt ben en ik tot 30 juli heb om aan te geven of ik de XMC-1 koop.
Daarna vervalt mijn plaats op de lijst.

Dirac wordt later geleverd en na levering van Dirac krijg je weer 30 dagen bedenktijd. Dirac wordt volgens Emotiva binnen 60 dagen via een USB stick nageleverd. De benodigde hardware voor Dirac zit al in de XMC-1 en het is puur een software update.
Verder kan ik ook kiezen om de software voor Dirac door Emotiva te laten installeren wanneer deze klaar is. Mijn plaats vervalt dan niet. 

Midcall

Quote from: Cobraatje on July 23, 2014, 19:20:38

De XMC-1 wordt al geleverd, ze zijn op de lijst bij aanmelders van 2009 en de lijst zou volgens geruchten uit ongeveer 6000 aanmelders bestaan.

Er wordt nog helemaal niets uitgeleverd, behalve emails, dus er is nog steeds niemand die zo'n ding heeft. Ze zeggen nog weken processing tijd nodig te hebben om de nog komende antwoorden te verwerken :-X. Wat ook sterk opvalt is dat er nog geen enkele review is verschenen. Je zou toch verwachten dat ze wel een unit of twee / drie naar respectabele (online) magazines hadden gestuurd.... ik bedoel, je wilt zo'n ding toch verkopen? En verkopen doe je alleen met publiciteit. Of zijn de personen van de eerste batch daadwerkelijk de testpersonen waar vaak over gespeculeerd is geweest?
http://www.htforum.nl/showcase/usersetdetail.php?id=62 - Genesis 350+ - Audio Research Reference 3 - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 250 - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Statement XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Sony VPL-HW50ES - Yamaha CX-A5100 - Infinity Renaissance 90 rears - Callas Audio Clamprack - Bada Purer 3.8SE - Squeezebox Classic - Audio-GD NFB-8 DAC -

RogerS

Quote from: Midcall on July 24, 2014, 00:47:26
Er wordt nog helemaal niets uitgeleverd, behalve emails, dus er is nog steeds niemand die zo'n ding heeft. Ze zeggen nog weken processing tijd nodig te hebben om de nog komende antwoorden te verwerken :-X. Wat ook sterk opvalt is dat er nog geen enkele review is verschenen. Je zou toch verwachten dat ze wel een unit of twee / drie naar respectabele (online) magazines hadden gestuurd.... ik bedoel, je wilt zo'n ding toch verkopen? En verkopen doe je alleen met publiciteit. Of zijn de personen van de eerste batch daadwerkelijk de testpersonen waar vaak over gespeculeerd is geweest?
Dat is niet correct. Er zijn al mensen, dus niet de beta testers, die de xMC1 al hebben geleverd gekregen
Setup:
Sound processor:Emotiva XMC-1, Eind versterkers: 5* Hypex NCore400 met 5* SMPS600 voeding, LCD-TV:Philips 42PFL7674, Blu-Ray/SACD:Oppo BDP103, Mediaplayer:  Intel i3 NUC met Openelec, Luidsprekers: 4* XTZ 99.38 MKII en 1* XTZ 99.36 MKII, BK Monolith sub
In de keuken: Versterker: Peardrop Class D, Luidsprekers: Monitor Audio Radius 90

RogerS

Quote from: Cobraatje on July 24, 2014, 00:02:20
Blijkbaar klopte mijn informatie over de lijst niet ;D.
Ik krijg net de mail binnen van Emotiva dat ik al aan de beurt ben en ik tot 30 juli heb om aan te geven of ik de XMC-1 koop.
Daarna vervalt mijn plaats op de lijst.

Dirac wordt later geleverd en na levering van Dirac krijg je weer 30 dagen bedenktijd. Dirac wordt volgens Emotiva binnen 60 dagen via een USB stick nageleverd. De benodigde hardware voor Dirac zit al in de XMC-1 en het is puur een software update.
Verder kan ik ook kiezen om de software voor Dirac door Emotiva te laten installeren wanneer deze klaar is. Mijn plaats vervalt dan niet.
Weet jij of er voor het Dirac pakket dat nageleverd wordt,  USB stick en meet microfoon, nog apart importheffingen moet worden betaald? Dan zou je namelijk duurder uit zijn dan als je wacht totdat de XMC1 met Dirac wordt uitgeleverd.
Setup:
Sound processor:Emotiva XMC-1, Eind versterkers: 5* Hypex NCore400 met 5* SMPS600 voeding, LCD-TV:Philips 42PFL7674, Blu-Ray/SACD:Oppo BDP103, Mediaplayer:  Intel i3 NUC met Openelec, Luidsprekers: 4* XTZ 99.38 MKII en 1* XTZ 99.36 MKII, BK Monolith sub
In de keuken: Versterker: Peardrop Class D, Luidsprekers: Monitor Audio Radius 90

yorkie13

Toevallig een email gehad van Emotiva dat ik mijn XMC1 kan bestellen.

stond op de lijst.

twijfel nu wel sterk om het wel of niet te doen.

RogerS

Quote from: RA SUBS on July 24, 2014, 06:52:43
Toevallig een email gehad van Emotiva dat ik mijn XMC1 kan bestellen.

stond op de lijst.

twijfel nu wel sterk om het wel of niet te doen.
Ralf gewoon doen! Weet jij hoe het zit met de importheffingen voor het Dirac pakket dat wordt nagestuurd?
Setup:
Sound processor:Emotiva XMC-1, Eind versterkers: 5* Hypex NCore400 met 5* SMPS600 voeding, LCD-TV:Philips 42PFL7674, Blu-Ray/SACD:Oppo BDP103, Mediaplayer:  Intel i3 NUC met Openelec, Luidsprekers: 4* XTZ 99.38 MKII en 1* XTZ 99.36 MKII, BK Monolith sub
In de keuken: Versterker: Peardrop Class D, Luidsprekers: Monitor Audio Radius 90

Nooff

Quote from: RA SUBS on July 24, 2014, 06:52:43
Toevallig een email gehad van Emotiva dat ik mijn XMC1 kan bestellen.

stond op de lijst.

twijfel nu wel sterk om het wel of niet te doen.
Hier ook, iemand belang bij mijn plek?

clockwork

Gaat snel. Ik heb ook een mail.

Ik twijfel sterk. Ik denk dat ik de complete Dirac af wacht.
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

RobMeul

Heb ook een mail gehad. Had eigenlijk gehoopt dat ik deze mail later zou krijgen...... Na wat meer info en reviews e.d.

Lijkt er trouwens op dat het een standaard mail is vor klanten in de USA, geen woord over transportkosten en evt. ekstra kosten voor het versturen van de later te leveren Dirac spullen.

Lees inmiddels op het forum dat ze 'nog' niet internationaal versturen;
"another here (inSingapore) was just on the phone to them and they are not prepared to ship his internationally yet seems....WTH!!! I fear I am going to be in the same boat. Something about shipping it back if needed..."

Zal strakjes eventjes bellen, had nml. in januari afgesproken dat het niet nodig was om de kortingskaart naar de US te sturen.
Ook wil ik wel weten wat de verzendkosten zijn voor de XMC-1. De ERC3 kost 160 dollar naar Noorwegen!

Twijfel de twijfel :-(
Pioneer LX5090, Oppo BDP-93 Regiovrij. Paradigm speakers, Front Tribute, Center CC-590, SR ADP 590. Sub Velodyne CHT-12Q. Emotiva XMC-1, ERC-2, 2 x XPA-1, XPA-5. AKG K-701. Logitech Harmony One. Sony PS3.
Paradigm; "Life is to short for bad speakers"

RobMeul

Heb net gebeld en wat blijkt, de internationale klanten moeten wachten, max 60 dagen volgens Dan :-X  tot Dirac klaar is.
Typisch staaltje van het niet informeren van je klanten, de zoveelste keer :-(

Je moet trouwens wel ff bellen anders raak je je plekje kwijt!

Groeten vanuit een tropisch, + 30, Noorwegen.
Pioneer LX5090, Oppo BDP-93 Regiovrij. Paradigm speakers, Front Tribute, Center CC-590, SR ADP 590. Sub Velodyne CHT-12Q. Emotiva XMC-1, ERC-2, 2 x XPA-1, XPA-5. AKG K-701. Logitech Harmony One. Sony PS3.
Paradigm; "Life is to short for bad speakers"

yorkie13

dan haak ik zeker af, ga niet nog eens 3 jaar wachten  :D

RubenV.

Heeft er al iemand een XMC1 besteld?
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

RobMeul

Quote from: RubenV. on July 24, 2014, 21:30:07
Heeft er al iemand een XMC1 besteld?

Heb net gebeld en wat blijkt, de internationale klanten moeten wachten, max 60 dagen volgens Dan :-X  tot Dirac klaar is.
Typisch staaltje van het niet informeren van je klanten, de zoveelste keer :-(

Je moet trouwens wel ff bellen anders raak je je plekje kwijt!
Pioneer LX5090, Oppo BDP-93 Regiovrij. Paradigm speakers, Front Tribute, Center CC-590, SR ADP 590. Sub Velodyne CHT-12Q. Emotiva XMC-1, ERC-2, 2 x XPA-1, XPA-5. AKG K-701. Logitech Harmony One. Sony PS3.
Paradigm; "Life is to short for bad speakers"

RubenV.

Wel apart dat men niet de moeite neemt even een andere mail op te zetten voor de potentiele internationale klanten  :-X
Ik vraag mij dan ook af of iemand in de VS al een XMC1 binnen heeft gekregen...
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

yorkie13

Als je besteld kom je op een lijst  :D

rovinggecko

Blijft een aparte club. Vond de umc-1 wel goed voor ht maar niet voor stereo. Uitnodiging ontvangen, maar die laat ik voor wat het is.

Moeten wel hele goede reviews komen om te switchen.

Vooralsnog zag ik op emotiva forum nog geen enthousiaste uitpak posts....
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

RubenV.

Quote from: RA SUBS on July 24, 2014, 21:58:11
Als je besteld kom je op een lijst  :D

Maar moet je dan wel al betalen? In dat geval heeft het wel wat weg van een piramidespel  :-X
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

unknown

Quote from: rovinggecko on July 24, 2014, 22:01:03
Vond de umc-1 wel goed voor ht maar niet voor stereo.

Haha, jouw UMC-1 staat hier al weer bijna 2 jaar en speelt 99,9% van de tijd stereo en dat naar volle tevredenheid. ;)

Moet wel eerlijk bekennen dat er een DacMagic tussen de UMC-1 en m'n pc zit. ;D
TV: Samsung LE46C630 Pre: Emotiva UMC-1 Eindversterker: Emotiva XPA-5 Bronnen: PS3 en PC DAC: Cambridge Audio DacMagic
Fronts: KEF Q700 Rears: KEF Q800ds Center: KEF Q600c Subwoofer: Velodyne CHT-8Q (op een Auralex Subdude)
Luidsprekerkabel: Fronts: Canare 4s11 Center en Surrounds: Canare 4s8 Subwooferkabel:   Audioquest Sub-X
Rack: Solidsteel 6.2 Zilver Remote: Logitech Harmony 700

Witalik

Quote from: RobMeul on July 24, 2014, 19:35:03
Heb ook een mail gehad. Had eigenlijk gehoopt dat ik deze mail later zou krijgen...... Na wat meer info en reviews e.d.

Lijkt er trouwens op dat het een standaard mail is vor klanten in de USA, geen woord over transportkosten en evt. ekstra kosten voor het versturen van de later te leveren Dirac spullen.

Lees inmiddels op het forum dat ze 'nog' niet internationaal versturen;
"another here (inSingapore) was just on the phone to them and they are not prepared to ship his internationally yet seems....WTH!!! I fear I am going to be in the same boat. Something about shipping it back if needed..."

Zal strakjes eventjes bellen, had nml. in januari afgesproken dat het niet nodig was om de kortingskaart naar de US te sturen.
Ook wil ik wel weten wat de verzendkosten zijn voor de XMC-1. De ERC3 kost 160 dollar naar Noorwegen!

Twijfel de twijfel :-(

http://emotivalounge.proboards.com/thread/37571/international-ordering

Misschien krijg je hier die info te zien ?
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

RubenV.

Ben je een beetje rond aan het neuzen op het emotiva forum en dan kom ik dit tegen:

Just wanted European customers to be aware I have stock on the following items in our Netherlands warehouse ready to ship.

http://emotivalounge.proboards.com/thread/32146/emotiva-merges-sherbourn-product-letter (laatste post)

2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie