Emotiva

Started by Miesepies, October 20, 2009, 10:23:15

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Miesepies

Quote from: Thesqualer on December  6, 2009, 20:31:58een nieuwe pre kijk dat klinkt erg interessant. Hopelijk wel met phono.

De nieuwe XMC-1 (plandatum juni 2010, al vraag ik me af of ze dat gaan halen) heeft gebalanceerde outputs, phono in (mm/mc), headphone aansluiting, dual HDMI uit en geupgrade analoge audio... Klinkt erg interessant, maar omdat ik toch een pre nodig heb, ga ik in eerste instantie voor de UMC-1.

Thesqualer

#76
Quote from: Miesepies on December  6, 2009, 22:44:23
De nieuwe XMC-1 (plandatum juni 2010, al vraag ik me af of ze dat gaan halen) heeft gebalanceerde outputs, phono in (mm/mc), headphone aansluiting, dual HDMI uit en geupgrade analoge audio... Klinkt erg interessant, maar omdat ik toch een pre nodig heb, ga ik in eerste instantie voor de UMC-1.

kijk dat klinkt erg goed.
Aangezien ik toch nog moet wachten om te kunnen kopen eerst even sparen.
Denk ik dat ik dan mee gaat bestellen als de prijs gunstig is.

De umc1 heeft wel veel weg van de parasound HDP70


hopelijk gaan ze binnenkort ook een bluray alles in een maken.
Dan heb ik gelijk een setje wat mooi bij elkaar past
McIntosh MA5200 Quadral Platinum M5 Harman kardon DVD49 Akai AP-001C Goldring G820 Microsoft Surface Pro 4 (streaming) LG OLED65GX Qed Silver Anniversary XT Biwire Audioquest Cinnamon USB

Still under construction

Miesepies

#77
Quote from: papaleo on December  6, 2009, 20:22:58Ik zie dat je in de omgeving van Voorburg vertoef...das nie zo ver van waar mijn huis woont  ;) ,waar en welke dealer heeft al dit 'moois' staan Miesepies?

De dealer heeft niets meer staan... alles staat weer in huize Voorburg :) Maar ik begrijp dat je wel eens wil luisteren ? PM me anders maar even...

Miesepies

Quote from: Thesqualer on December  6, 2009, 22:49:04De umc1 heeft wel veel weg van de parasound HDP70

Klopt, Emotiva is ook OEM voor andere merken, waaronder Parasound voor de nieuwe prepro's. De UMC-1 wordt in een Parasound jasje verkocht als de HDP70 oid, en het is zeer waarschijnlijk dat de XMC-1 als basis gaat dienen voor de Halo C3... Sherwood heeft ook een prepro op basis van de UMC-1 hardware, alleen hebben die zelf nog gebalanceerde uitgangen toegevoegd.

Thesqualer

Quote from: Miesepies on December  6, 2009, 22:56:02
Klopt, Emotiva is ook OEM voor andere merken, waaronder Parasound voor de nieuwe prepro's. De UMC-1 wordt in een Parasound jasje verkocht als de HDP70 oid, en het is zeer waarschijnlijk dat de XMC-1 als basis gaat dienen voor de Halo C3... Sherwood heeft ook een prepro op basis van de UMC-1 hardware, alleen hebben die zelf nog gebalanceerde uitgangen toegevoegd.

Ahhh oke dus eigen gewoon een parasound in een ander jasje.
En dat dan voor vele male minder
McIntosh MA5200 Quadral Platinum M5 Harman kardon DVD49 Akai AP-001C Goldring G820 Microsoft Surface Pro 4 (streaming) LG OLED65GX Qed Silver Anniversary XT Biwire Audioquest Cinnamon USB

Still under construction

andrek

Quote from: TornadoGo on December  6, 2009, 13:01:15
Ik ben ook zeer geïnteresseerd in een XPA-5 en wellicht ook een processor in een later stadium. Waar kan ik op rekenen qua verzendkosten voor alleen de XPA-5?

$152.62 om precies te zijn. Tenminste dat is wat ik betaal.
Vanavond staat de XPA-5 ook in mijn woonkamer.  :clapping:
gr,
Andre

Nooff

Schitterend spul, ik ben ook om!  :thumbs-up:

papaleo

Quote from: Miesepies on December  6, 2009, 22:52:58
De dealer heeft niets meer staan... alles staat weer in huize Voorburg :) Maar ik begrijp dat je wel eens wil luisteren ? PM me anders maar even...

PM is reeds verzonden.... ;)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Rage

Met zoveel mensen die geïnteresseerd misschien een powerbuy, dat bespaart sowieso op de verzendkosten.

Roger Black

Quote from: Rage on December  7, 2009, 14:43:03
Met zoveel mensen die geïnteresseerd misschien een powerbuy, dat bespaart sowieso op de verzendkosten.

Agree  :pompom:

Thesqualer

powerbuy zou zeker een goed idee zijn maar gaat voor mij verloopig nog niet op
McIntosh MA5200 Quadral Platinum M5 Harman kardon DVD49 Akai AP-001C Goldring G820 Microsoft Surface Pro 4 (streaming) LG OLED65GX Qed Silver Anniversary XT Biwire Audioquest Cinnamon USB

Still under construction

Durk

Voor dat geld wil ik die pre pro wel proberen .. al is het alleen maar om hem voor mijn Lexicon te zetten.
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

mikeske

Ben benieuwd naar de ervaringen met de pre/pro  ;)
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

Kjelt

Ik wil deze ook volgen.
Puur om een indruk te krijgen van de kwaliteit: kan iemand die de eindversterkers heeft aangeschaft eens vertellen welk merk elco's (die grote zwarte condensatoren) er in zitten en tot welke temperatuur ze gaan (85 C of 105 C).

Nooff

#89
Quote from: Kjelt on December  7, 2009, 17:24:08
Ik wil deze ook volgen.
Puur om een indruk te krijgen van de kwaliteit: kan iemand die de eindversterkers heeft aangeschaft eens vertellen welk merk elco's (die grote zwarte condensatoren) er in zitten en tot welke temperatuur ze gaan (85 C of 105 C).

All aluminum capacitors are premium quality, low ESR, 105°C rated for high reliability and performance.

Merk weet ik niet, maar aangezien de componenten zoals het lijkt gedeeld worden met Parasound, is er een mogelijkheid dat het merk hetzelfde is.

corival

Quote from: Rage on December  7, 2009, 14:43:03
Met zoveel mensen die geïnteresseerd misschien een powerbuy, dat bespaart sowieso op de verzendkosten.

Ik doe mee. Ik heb goede ervaringen met een powerbuy uit 2005 toen wh-vanderpost deze had georganisseerd voor SVS subwoofers. Ik heb alleen geen haast en ontvang liever de UMC-1 tegelijk met de XPA-5. Verder ben ik niet zo'n dure kabel believer :-X, dus wil ik ook wel de 100 meter rol delen.
Pioneer PDP-LX508D  |  Emotiva UMC-1  |  Emotiva XPA-5  |  Crown K1  |  PS3  |  PS4 | Apple TV4 | Humax iHDR-5200C  |  Olive One |  Audiophysic TEMPO 25 / CELSIUS HHCT II / STEP  |  SVS CS-Ultra  |  Finite Elemente Modul Classic  |  Kabels Emotiva X-Series  |  Harmony Ultimate

Rage

Zelf heb ik er ook geen haast achter hoor, verder denk ik niet dat ik de meest geschikte persoon ben voor de organisatie, met mijn agenda skills :P

Miesepies

#92
Hmm... misschien moet ik maar eens een commissie gaan vragen, gezien de groeiende interesse hiero voor Emotiva :) Gewoon even mijn naam melden bij de bestelling :P

RobbertE

Ik vind dit ook wel verdomd mooi spul. Als het ook nog goed klinkt, ga ik toch ook heel hard twijfelen.
JVC N5 - Marantz AV7704 - Marantz MM8077 - Apple TV 4K - Wii U - PS4 - KEF R700 - KEF R2c - KEF IQ30 - SVS PCi 22-31 - Canare 4s8

Mario D

Quote from: RobbertE on December  8, 2009, 11:28:51
Ik vind dit ook wel verdomd mooi spul. Als het ook nog goed klinkt, ga ik toch ook heel hard twijfelen.

Het zal misschien niet in de buurt komen van de echte high-end merken maar prijs/kwaliteit denk ik absoluut een topper.

Maf

Twijfel al een tijdje om mijn receiver weg te doen en voor een pre/pro + amp setup te gaan.
In dit geval een Onkyo PR-SC5507 + 2x eMotiva XPA-1.

Weet alleen niet zeker of ik nog wel voor klasse A/B wil gaan met D al bijna gemeengoed.
Hoef ik ook niet meteen een elektricien erbij te halen :ph34r:

rbormans

Quote from: Maf on December  9, 2009, 10:07:35
Weet alleen niet zeker of ik nog wel voor klasse A/B wil gaan met D al bijna gemeengoed.
Ik vond de eindversterking in mijn set toch vrij bepalend voor het geluid. Je doet het wat uitschijnen dat de keuze A/B of D een keuze is van het verleden versus de toekomst.

Maf

Quote from: Raf (B) on December  9, 2009, 10:58:28
Ik vond de eindversterking in mijn set toch vrij bepalend voor het geluid. Je doet het wat uitschijnen dat de keuze A/B of D een keuze is van het verleden versus de toekomst.
Meer dat klasse D nu echt een optie is (met dank aan icepower en anderen) ipv nagenoeg alleen A of A/B.
Qua gewicht/verbruik/warmte draait klasse D rondjes om A/B.
Enige tegenargument is dus klank en dat is subjectief.

Moet uiteraard gewoon even een zaakje binnenstappen en de Rotel RMB-1575 uitproberen :sly:

Nooff

Toch vooral de warmte en het stroomverbruik doen Klasse D wat meer doorschijnen als een "betere" investering. Toch hangt efficiëntie niet alleen daar van af, maar spelen er meerdere factoren. Over het algemeen denk ik dat deze A/B versterker "efficiënter" is dan de Pioneer met klasse D.

RobbertE

Even een klein beetje off-topic.

Stel je koopt een UMC-1, de XPA-5, de ERC-1 en hebt daar ook nog een (toekomstige) 50 inch plasma, een BR speler, een digitale decoder en een SVS sub bij op één en dezelfde stroomgroep. Loop ik dan risico dat mijn stoppen eruit knallen als ik, zeg de PRO, EV, Plasma, Sub en BR speler aan heb staan / aan zet?

Ben namelijk zeer geinteresseerd in een toekomstige aankoop van bovengenoemde, maar woon in een jaren 60 appartement, waar ik dus al het bovenstaande op 1 groep heb zitten en niet zomaar even iets nieuws (laat) aanleggen.
JVC N5 - Marantz AV7704 - Marantz MM8077 - Apple TV 4K - Wii U - PS4 - KEF R700 - KEF R2c - KEF IQ30 - SVS PCi 22-31 - Canare 4s8