Emotiva

Started by Miesepies, October 20, 2009, 10:23:15

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

TornadoGo

Die Onkyo heb ik ook gehad en de XMC-1 klinkt echt vééééél beter, ook zonder gebruik te maken van Dirac. Vreemd dit.
Sonos Arc, One SL's & Sub | LG OLED55GX

clockwork

Quote from: TornadoGo on December  6, 2017, 16:08:45
Die Onkyo heb ik ook gehad en de XMC-1 klinkt echt vééééél beter, ook zonder gebruik te maken van Dirac. Vreemd dit.

Ja. Same here. Zelfs zonder Dirac was het een wereld van verschil.  Dit moet haast wel een defect model zijn. Jullie hebben ze niet naast elkaar vergeleken? Een andere gecalibreerde meetmicrofoon is inderdaad een aanrader. Niet te vergelijken met dat standaard Emotiva ding.

Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

bartmaniac

Tja is een vreemde zaak vooral de goede kritieken die je overal leest had hem over de schreef gehaald.
De zangstem bijvoorbeeld komt enkel uit de linker luidspreker. Sluit hij de onkyo aan komt de stem zoals het hoort

bartmaniac

Quote from: clockwork on December  6, 2017, 16:32:05
Ja. Same here. Zelfs zonder Dirac was het een wereld van verschil.  Dit moet haast wel een defect model zijn. Jullie hebben ze niet naast elkaar vergeleken? Een andere gecalibreerde meetmicrofoon is inderdaad een aanrader. Niet te vergelijken met dat standaard Emotiva ding.
Kan je ergens zien dat dit een defect model is?

bartmaniac

Dus hij heeft nu wel zijn bedenkingen bij dit merk. Hij ging als laatste redmiddel aan cinephil vragen of ze hem in bruikleen een full versie van dirac wilen uitlenen om zo de verkeerde correcties manueel te verbeteren

bartmaniac

Even een ander vraagje.
Klopt het dat de Xmc-1 nog geen 4k uhd ondersteund? Ik heb een nvidia shield met hdmi verbonden met de xmc en de xmc met hdmi met de tv. De tv is volledig 4k compatibel.
Op netflix via de tv krijg ik ultra hd series terwijl dezelfde serie via de shield enkel in hd is

clockwork

Quote from: bartmaniac on December  6, 2017, 17:14:37
Tja is een vreemde zaak vooral de goede kritieken die je overal leest had hem over de schreef gehaald.
De zangstem bijvoorbeeld komt enkel uit de linker luidspreker. Sluit hij de onkyo aan komt de stem zoals het hoort

Quote from: bartmaniac on December  6, 2017, 17:16:04
Kan je ergens zien dat dit een defect model is?

Niet aan de buitenkant denk ik,  ;)maar dit is natuurlijk niet zoals het hoort. Firmware opnieuw ingeladen neem ik aan? Ik zou inderdaad even vergelijken met een ander demo model van de verdeler.
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

clockwork

Quote from: bartmaniac on December  6, 2017, 17:23:44
Even een ander vraagje.
Klopt het dat de Xmc-1 nog geen 4k uhd ondersteund? Ik heb een nvidia shield met hdmi verbonden met de xmc en de xmc met hdmi met de tv. De tv is volledig 4k compatibel.
Op netflix via de tv krijg ik ultra hd series terwijl dezelfde serie via de shield enkel in hd is

Volgens mij niet maar je hebt toch recht op een nieuw hdmi board zodra dit uit komt? Dat zou Cinephil moeten verzorgen dacht ik.
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

bartmaniac

Quote from: clockwork on December  6, 2017, 18:02:09
Volgens mij niet maar je hebt toch recht op een nieuw hdmi board zodra dit uit komt? Dat zou Cinephil moeten verzorgen dacht ik.
Na navraag bij emotiva zelf zit er een hdmi 1.4b in.

bartmaniac

Quote from: clockwork on December  6, 2017, 18:00:41
Niet aan de buitenkant denk ik,  ;)maar dit is natuurlijk niet zoals het hoort. Firmware opnieuw ingeladen neem ik aan? Ik zou inderdaad even vergelijken met een ander demo model van de verdeler.
Firmware werd niet opnieuw ingelezen. Gaat dat iets uitmaken, tenzij kans dat dit fout.

bartmaniac

Ik hoop zo snel mogelijk een f connctor te vinden zodat ik een coax kabel kan aansluiten voor fm

TornadoGo

Als stemmen alleen uit de linkerspeaker komen is er iets mis, lijkt mij dan een technisch euvel/defect.
Sonos Arc, One SL's & Sub | LG OLED55GX

clockwork

Quote from: bartmaniac on December  6, 2017, 18:56:17
Firmware werd niet opnieuw ingelezen. Gaat dat iets uitmaken, tenzij kans dat dit fout.

Dat zegt dan toch ook dat er iets softwarematig niet klopt. Dat zou zou namelijk ook probleemloos moeten kunnen. Terugsturen naar Belgie lijkt me.
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

bartmaniac

Weten jullie welke analoge uitgangstrappen er gebruikt worden in de Xmc-1?

bartmaniac

Quote from: clockwork on December  6, 2017, 19:25:26
Dat zegt dan toch ook dat er iets softwarematig niet klopt. Dat zou zou namelijk ook probleemloos moeten kunnen. Terugsturen naar Belgie lijkt me.
We zitten al in België. Firmware updaten nog niet geprobeerd. Ik vermoed dat de meest recente er op staat

clockwork

Quote from: bartmaniac on December  6, 2017, 20:07:16
We zitten al in België. Firmware updaten nog niet geprobeerd. Ik vermoed dat de meest recente er op staat

Oke. Dat scheelt dan weer. ;D Ik zou toch nog even proberen om de firmware opnieuw te updaten. 5 minuten werk. Kun je dat ten minste uitsluiten.
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

bartmaniac

Zou dit echt kunnen? Dezelfde firmware erop?

Jammer dat ikzelf nog maar weinig heb

bartmaniac

Dit schreef hij nog
Alle luidsprekers werken, maar als Dirac opstaat is de stereobalans volledig naar links verschoven en komen alle stemmen uit de linker voorluidspreker. Als je de rechterluidspreker gaat staan, hoor je daar ook stemmen - het is dus niet zo dat er maar geluid uit één luidspreker komt. Maar de balansafregeling is volledig fout en de frequentiecorrectie ook, waardoor het geluid onaangenaam schril is en te weinig bas heeft. Maar ook zonder Dirac (met speakerprofile 1 gekozen) is het geluid minder dan wat ik had met mijn Onkyo, maar het klinkt wel véél en veel beter dan met Dirac.

clockwork

Quote from: bartmaniac on December  6, 2017, 21:17:27
Zou dit echt kunnen? Dezelfde firmware erop?

Jammer dat ikzelf nog maar weinig heb

ja hoor. Ik zou het gewoon proberen. Baat het niet, schaadt het niet...
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

bartmaniac

#7819
Ja allemaal goed maar indien de firmware herinstallatie verkeerd afloopt kan het toestel door de klant NIET meer zelf hersteld wordt en MOET het teruggestuurd
Volgens mij verlies je dan ook je garantie

bartmaniac

Weet iemand of, wanneer je een blu ray via hdmi aansluit op de hdmi, dat bet beeld dat daarna vertrekt naar het tv toestel nog steeds volledig blu ray is of wordt dit door de xmc afgezwakt tot 1080p?

Midcall

Bluray is toch 1080p?
http://www.htforum.nl/showcase/usersetdetail.php?id=62 - Genesis 350+ - Audio Research Reference 3 - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 250 - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Statement XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Sony VPL-HW50ES - Yamaha CX-A5100 - Infinity Renaissance 90 rears - Callas Audio Clamprack - Bada Purer 3.8SE - Squeezebox Classic - Audio-GD NFB-8 DAC -

bartmaniac

Quote from: Midcall on December 14, 2017, 22:11:59
Bluray is toch 1080p?
Sorry vergissing ik bedoelde uhd ipv blu-ray

balboa

#7823
Zo, al een hele tijd geen posts meer in dit topic. Mijn XSP-1 heb ik definitief afgeschreven. Na twee "reparaties" hield hij er een paar maanden geleden helemaal mee op. Nog wel weggebracht voor een derde keer, maar de reparateur kan het probleem niet goed vaststellen of maken. Mooiste is als er lokaal een dealer is die reservespullen op voorraad heeft zodat je boards kunt uitruilen, maar dat is helaas niet het geval. Was er redelijk klaar mee en ben bang dat uiteindelijk de XSP-1 meer stuk is geweest dan dat hij het heeft gedaan. Maar als hij het deed, dan was het wel genieten! Helaas de laatste jaren meer m'n XDA-2 DAC als voorversterker moeten gebruiken. Hoewel niet slecht, was het ook niet top. Zeker niet als je weet wat een goede voorversterker doet in mijn opstelling. Over de XPA-1 monoblokken ben ik nog steeds erg tevreden. Die blijven nog wel even staan.

Nu ben ik op een punt gekomen dat ik toch wel weer een gebalanceerde voorversterker wil gaan gebruiken. Met Emotiva heb ik - helaas - veel contact gehad. Ze hebben me altijd netjes geholpen door schema's etc door te sturen voor reparaties. Helaas ben ik door mijn eigen laksheid (verhuizing en nog wat persoonlijke omstandigheden) geconfronteerd met het feit dat ik de XSP-1 te lang stuk in de kast heb laten staan waardoor de garantie was verlopen toen ik weer contact opnam met Emotiva. terugsturen was dus geen optie meer. Wel hebben ze via email altijd ondersteuning geboden.

Denk dat ik echt pech heb gehad met de unit. Was destijds één van de eerste die hem had. Als je op hun forum leest over de XSP-1, dan is het juist de eerste batch van deze voorversterker waar best wat mensen problemen mee hebben gehad. Vergelijkbare problemen als die ik had. Latere batches hadden ze al eea aan de stroomvoorziening gedaan.

Nu hebben ze al een tijdje een 2e generatie XSP-1 en heb zojuist van Emotiva begrepen dat ze als tegemoetkoming me een korting willen geven op een nieuwe XSP-1. Geen megakorting, maar wel dat ik er over na ben gaan denken toch weer een XSP-1 GEN 2 te kopen. Anderzijds heeft de tijd en techniek ook niet stilgestaan en ben ik ook wat verder gaan kijken. Kom o.a. uit bij een NAD C658, streamer/dac en voorversterker in één. En met Dirac. Qua prijs verschillen ze niet heel veel. De NAD zou dan de DAC van Emotiva vervangen en dan hoef ik ook geen nieuwe voorversterker te kopen. Lastige is echter dat ik niet 123 een goede vergelijking kan doen en dus enigszins in dubio ben.

Wat is wijsheid?
- 2 x Emotiva XPA-1 - Emotiva XSP-1 vv - Emotiva XDA-2 DAC / voorversterker - Aurum Cantus Volla - LAT SS-1000 MK II - Sennheiser 650 -

mijkie

Ik heb de C658 al weer een jaar, dat is voor mijn doen al erg lang, ben ook 1 van de eerste met de NAD

Ik heb hem direct vergeleken met de Auralic Altair, de Teac NT503 en de Oppo sonica

Kwa klank vond ik de Teac het mooiste, meer open en iets meer up-front maar, geen heel groot verschil

Toen ik aan de slag kon met Dirac .......heb ik de NAD gehouden

Da app van de Altair vond ik het beste en daarna de NAD, de Oppo en als laatste de Teac
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6