Emotiva

Started by Miesepies, October 20, 2009, 10:23:15

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Miesepies

Quote from: Filosoof on November 26, 2009, 21:54:37
Wat ik me afvraag is of je de ERC-1 al hebt vergeleken (in geluidkwaliteit) ten opzichte van je huidige cd speler. En zo ja, wat is dan je ervaring?

Goeie vraag. Maar nee, dat heb ik niet gedaan. Ik wil die vergelijking gaan doen zodra mijn set compleet is...of in ieder geval als mijn nieuwe speakers (morgen neem ik een besluit) in gespeeld zijn :)

corival

Ga je voor 5 Monitor Audio Platinum speakers? Je mag me anders wel een PM sturen, welke je kiest en wat de schade bedraagt.

Ik heb heel lang de Primare SP32, AV 30.7 en Audio Physic Tempo/Celsius/Step overwogen in combinatie met een Finite Elemente Modul meubel. De Primare is wederom uitgesteld tot ong. maart 2010, bovendien twijfel ik aan de prijs/kwaliteit verhouding van dit merk. Misschien moet ik ook maar de gok wagen om te gaan importeren met Emotiva...

De speakers van Audio Physic vond ik goed klinken in combinatie met Primare en het hoogglans wit wordt thuis zeker gewaardeerd, maar geen idee hoe ze combinerren met bijv. Emotiva. Ik ben dus zeker benieuwd hoe jouw combi klinkt.
Pioneer PDP-LX508D  |  Emotiva UMC-1  |  Emotiva XPA-5  |  Crown K1  |  PS3  |  PS4 | Apple TV4 | Humax iHDR-5200C  |  Olive One |  Audiophysic TEMPO 25 / CELSIUS HHCT II / STEP  |  SVS CS-Ultra  |  Finite Elemente Modul Classic  |  Kabels Emotiva X-Series  |  Harmony Ultimate

Miesepies

#52
Ik heb een paar uur geleden de knoop door gehakt en een Platinum 5.0 set besteld. een paar PL200's voor, PL100's achter en een PLC150 als center. Ik schat dat de speakerset zo rond de €13000 kost, op basis van adviesprijzen. Wat de uiteindelijke prijs wordt (er komen nog wat kabels bij) weet ik nog niet...

De combinatie Emotiva - Platinum was erg goed. Heel snel, heel direct en behoorlijk wat kracht in laag. De platinums klonken nu ze ingespeeld waren zoveel beter, en de XPA-5 had absoluut geen moeite met aansturen van deze speakers. Wel moest ik heel even wennen aan de manier van afspelen. Zoals ik al zei, de combi speelt heel "snel". Bij een eerdere luister sessie had ik heel even met een Krell geluisterd, welke het geheel net even iets relaxter afspeelde naar mijn gevoel (stiekum vond ik het geluid van die Krell wel wat lekkerder, maar Krell is gewoon ver buiten mijn budget).

Over de kwaliteit van de XPA-5 valt trouwens maar kort te praten, er komt gewoon echt super goed geluid uit, punt! Bij de hifi winkel, waar mijn Emotiva spullen nu staan, waren ze er ook erg duidelijk over. Het eerste wat ze zeiden is dat er echt een hoop power in die bak zit, de XPA-5 is zeker geen watje. Daarnaast waren ze ook erg verrast over het neutrale karakter van de versterker en de daarbij komende voordelen van het makkelijk tweaken van het geluid m.b.v. diverse kabels. Tel daar nog eens de prijs bij op, en volgens mij kan dat best een gokje waard zijn (als je het geld zou kunnen missen uiteraard).

Zelf ben ik helemaal van Primare af. Elke keer dat ik met Primare luisterde, zat er toch elke keer iets aparts in het geluid, iets vermoeiends, iets onprettigs in mijn oren. Maarja, uiteindelijk is zoiets toch heel persoonlijk...

Ik denk dat de Emotiva's het ook heel goed zullen doen met de Audio Physics, simpelweg om het feit dat het geluidsbeeld van de versterkers heel neutraal zijn. Enige probleempje zou kunnen zijn dat Emotiva alleen leverbaar is in zwart, niet wit :)

Als je heel snel bent, mijn emotiva's staan nog een paar dagen bij Rik Stoet in Den Haag, en volgens mij heeft hij ook wat Audio Physics speakers staan :)

Anders, ik weet niet hoeveel haast je hebt, maar je mag best eens lang komen voor een luistersessie zodra mijn set compleet en ingespeeld is. Al zal dit denk ik pas ergens einde januari zijn, afhankelijk van levering van mijn nieuwe prepro. Nu doe ik het met mijn Rotel, maar dit lijkt toch niet helemaal goed te gaan...

corival

Bedankt voor je aanbieding, dit waardeer ik bijzonder.

De audio apparatuur komt toch achter een deurtje, dus de kleur daarvan vind ik minder belangrijk. Eigenlijk vind ik het van de Primare ook wel zonde om ze uit het zicht te plaatsen. Je betaald bij Primare tenslotte ook voor een groot gedeelte voor het Scandinavische design. Verder denk ik dat Dolby Volume van de Emotiva in de praktijk ook een functie is die veel ergenis wegneemt bij het gewone televisie kijken (hoef ik niet elke keer de volume omlaag te draaien bij commercials).

De Parasound versterkers die ik heb beluisterd vond ik ook erg prettig klinken. De overeenkomsten tussen de Emotiva en Parasound producten zijn optisch wel heel erg groot, dus als dat ook voor de klank gaat gelden..

Wordt de XPA-5 ook erg warm, aangezien ik hem in een gesloten kast wil plaatsen?

De Audio Physics zijn ongeveer de helft goedkoper (list price), alhoewel er gezien de koers van de pond, behoorlijk meer ruimte voor korting bij de Patinums zou moeten zijn, succes met de onderhandelingen!

Pioneer PDP-LX508D  |  Emotiva UMC-1  |  Emotiva XPA-5  |  Crown K1  |  PS3  |  PS4 | Apple TV4 | Humax iHDR-5200C  |  Olive One |  Audiophysic TEMPO 25 / CELSIUS HHCT II / STEP  |  SVS CS-Ultra  |  Finite Elemente Modul Classic  |  Kabels Emotiva X-Series  |  Harmony Ultimate

Miesepies

Quote from: corival on November 28, 2009, 10:54:51Wordt de XPA-5 ook erg warm, aangezien ik hem in een gesloten kast wil plaatsen?

Hij wordt wel warm, maar zeker niet overdreven. Tenminste, ik heb em nog niet zo enorm gepusht, maar wat ik lees valt het allemaal wel mee. Echter een versterker in een afgesloten kast lijkt me toch niet helemaal goed. Ik heb een hd recorder in een afgesloten kast staan, en die wordt toch wel erg warm. Dus een 1000W amp in een afgesloten kast...??

Miesepies

Quote from: andrek on November 26, 2009, 13:15:40Mijn XPA-5 is ook besteld.

Hoi Andrek, heb jij je versterker al binnen ?

QuoteHeb jij al een naheffing via FedEx gehad ? Viel die mee of tegen ?

En nog steeds niets gehoord van Fedex... heb ze ook een mail gestuurd, maar nog geen reactie. Aan de ene kant wel leuk, dat scheelt toch een hoop geld, maar straks  wanneer ik het niet verwacht krijg ik ineens toch een rekening ofzo  :turn:

andrek

Nee ik heb mijn XPA-5 nog niet binnen. De voorraad bij Emotiva was op.  :-[
Maar hij is ondertussen verstuurd en volgens de Fedex tracking site wordt hij a.s. maandag thuis afgeleverd.
Vol verwachting klopt mijn hart.... :D
gr,
Andre

Miesepies

Jammer, net geen sinterklaas kadootje dus... Naja, nou lijkt me dat ook niet zo erg, want ik kan nooit geloven dat jou schoenmaat zo groot is :D

andrek

Quote from: Miesepies on December  3, 2009, 12:10:18
Jammer, net geen sinterklaas kadootje dus... Naja, nou lijkt me dat ook niet zo erg, want ik kan nooit geloven dat jou schoenmaat zo groot is :D
Maar ik leef wel op grote voet volgens mijn vrienden en vrouw.
Dat beeld wordt ook nog eens versterkt door deze versterker.  ;D
gr,
Andre

Mario D

Zonet de XPA-2 besteld.  :pompom:
Leuk voor onder de kerstboom.  :D



:wub:

road rebel

De UMC-1 processor wordt vanaf nu ook verkocht! Eerst de preorders wel te verstaan. Aan 699$ voor een HD pre/pro... Koopje!!
Wat mij wel wat in dubio laat bij emotiva is dat enkele van hun versterkers heel sterk lijken op advance acoustic blokken en dat ik eerder teleurgesteld was in de klank van advance acoustic( koud en weinig emotie; en vooral hele scherpe tint!). Natuurlijk ging het steeds om setjes met canton, dus het zou kunnen dat het eerde aan de luidsprekers lag!

Miesepies

Quote from: kalimero on December  5, 2009, 07:55:46Zonet de XPA-2 besteld.  :pompom:
Leuk voor onder de kerstboom.  :D
Gefeliciteerd, ben benieuwd wat jij er van vind. Helaas heb ik geen ruimte voor nog zo'n bak, anders was ik misschien wel voor een 7 kanaals setup gegaan, gezien de huidige prijzen :)

Miesepies

Quote from: road rebel on December  5, 2009, 10:36:23...dat enkele van hun versterkers heel sterk lijken op advance acoustic blokken en dat ik eerder teleurgesteld was in de klank van advance acoustic...

Het kan heel goed dat ze op elkaar lijken, Emotiva is een OEM voor een aantal andere merken, waaronder Parasound en Sherwood :) Mogelijk dat Advance Accoustic er ook gebruik van maakt.

Zover ik kan beoordelen, en wat ik van anderen heb gehoord, zijn de huidige generatie amps van Emotiva heel neutraal. Opzich zou dit heel goed te combineren moeten zijn met een hoop speakers. Het kan wel dat sommige speakers van zichzelf al wat scherper/feller zijn in hoog, en dus beter te combineren zijn met een wat warmere versterker. Ook valt er wel wat te sturen met bekabeling... Maarja, uiteindelijk is het heel persoonlijk, wat je smaak is.

Mario D

Quote from: Miesepies on December  5, 2009, 13:21:38
Gefeliciteerd, ben benieuwd wat jij er van vind. Helaas heb ik geen ruimte voor nog zo'n bak, anders was ik misschien wel voor een 7 kanaals setup gegaan, gezien de huidige prijzen :)

En nu met de winter sales een aanrader lijkt me.
Als deze bevalt koop ik me de XPA-3 ook nog bij. :D
Juist de diepte is nogal groot (48cm dacht ik)

Quote from: Miesepies on December  5, 2009, 13:28:19
Het kan heel goed dat ze op elkaar lijken, Emotiva is een OEM voor een aantal andere merken, waaronder Parasound en Sherwood :) Mogelijk dat Advance Accoustic er ook gebruik van maakt.

Zover ik kan beoordelen, en wat ik van anderen heb gehoord, zijn de huidige generatie amps van Emotiva heel neutraal. Opzich zou dit heel goed te combineren moeten zijn met een hoop speakers. Het kan wel dat sommige speakers van zichzelf al wat scherper/feller zijn in hoog, en dus beter te combineren zijn met een wat warmere versterker. Ook valt er wel wat te sturen met bekabeling... Maarja, uiteindelijk is het heel persoonlijk, wat je smaak is.

Bij een eindbak durf ik het risico wel nemen, de voorversterker bepaalt volgens mij een heel stuk de klank.

Thesqualer

Ik heb eigenlijk 2 vragen

- Ondersteunt de EMC1 gewoon PAL?
- En hoe zit het met de belasting en invoerrechten?

Zodra ik geld heb overweeg ik een hele set van emotiva te gaan bestellen.

Een cd-speler een proccessor en eindbak.

Wel jammer van pro is dat deze geen phono heeft.
McIntosh MA5200 Wharfedale Diamond 225 Technics SL-PG440A Akai AP-001C Goldring G820 Microsoft Surface Pro 4 (streaming) LG OLED65GX Qed Silver Anniversary XT Biwire Audioquest Cinnamon USB

Still under construction

Miesepies

#65
Quote from: Thesqualer- Ondersteunt de EMC1 gewoon PAL?

Volgens mij wordt er niet echt meer gesproken over PAL of NTSC in de HD wereld (HDMI uit). Ja, je hebt nog steeds 50 en 60Hz, maar volgens mij kan elk apparaat dat tegenwoordig gewoon aan, maar is geen verschil in kleuren codering zoals bij PAL en NTSC dat wel was daarnaast kunnen er diverse kleur coderingen over de lijn gestuurd worden, welke het ontvangende apparaat aan kan. Voor analoog uit, zou ik het niet weten. Ik weet wel dat iemand op het Emotiva forum diezelfde vraag heeft gesteld.

Quote from: Thesqualer- En hoe zit het met de belasting en invoerrechten?

Ik ben uitgegaan van 25% boven op de prijs inclusief verzendkosten. Fedex handelt de inklaring af, en stuurt jou de rekening later toe.

Quote from: ThesqualerWel jammer van pro is dat deze geen phono heeft.

Geen phono ingang, geen headphone ingang... Heel jammer ja, zou het zelf ook wel graag willlen hebben.  Maar dan moet je toch wachten op de XMC-1 welke dat allemaal wel gaat krijgen.

QuoteEen cd-speler een proccessor en eindbak

Maar, wil je stereo of HT gaan ? De stereo processor, de USP-1 heeft wel een phono in. Je zou ook eventueel later de USP-1 erbij kunnen bestellen voor stereo en phono en dan deze in HT passthrough schakelen naar de UMC-1 bij films...

Thesqualer

het is de bedoeling dat de umc1 zou gaan dienen voor flilms en playstation 3 etc.
Het is inderdaad mogelijk om de stereo pre mee te bestellen. Maar dit maakt het totaal wel duurder.
En aangezien ik gelijk wil gaan voor de 7 channel eind van ze om meer verzendkosten etc voor te zijn.

En ik hoop hiermee beter geluid te krijgen als mijn huidige sony str da1200es en xa20es.
momenteel is het belangrijk dat de umc1 pal ondersteunt omdat ik nog LCD/Plasma/LED heb maar  een CRT en met S-Video moet doen.
McIntosh MA5200 Wharfedale Diamond 225 Technics SL-PG440A Akai AP-001C Goldring G820 Microsoft Surface Pro 4 (streaming) LG OLED65GX Qed Silver Anniversary XT Biwire Audioquest Cinnamon USB

Still under construction

Miesepies

Hmm... ik zie geen s-video uit op de UMC-1. Volgens mij zijn er alleen een hdmi uit en component uit.

Thesqualer

#68
Quote from: Miesepies on December  6, 2009, 01:13:18
Hmm... ik zie geen s-video uit op de UMC-1. Volgens mij zijn er alleen een hdmi uit en component uit.



ik zie er toch wel een paar zitten :-X
McIntosh MA5200 Wharfedale Diamond 225 Technics SL-PG440A Akai AP-001C Goldring G820 Microsoft Surface Pro 4 (streaming) LG OLED65GX Qed Silver Anniversary XT Biwire Audioquest Cinnamon USB

Still under construction

Nahpets

Quote from: Thesqualer on December  6, 2009, 12:42:12


ik zie er toch wel een paar zitten :-X

Quote3 - S-video inputs  (S-video mini DIN)
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

TornadoGo

Ik ben ook zeer geïnteresseerd in een XPA-5 en wellicht ook een processor in een later stadium. Waar kan ik op rekenen qua verzendkosten voor alleen de XPA-5?
Sonos Arc, One SL's & Sub | LG OLED55GX

corival

Ik denk dat de XPA-5 en UMC-1 dit jaar ook nog door mij besteld worden.
Pioneer PDP-LX508D  |  Emotiva UMC-1  |  Emotiva XPA-5  |  Crown K1  |  PS3  |  PS4 | Apple TV4 | Humax iHDR-5200C  |  Olive One |  Audiophysic TEMPO 25 / CELSIUS HHCT II / STEP  |  SVS CS-Ultra  |  Finite Elemente Modul Classic  |  Kabels Emotiva X-Series  |  Harmony Ultimate

Miesepies

Leuk om te zien dat er meerdere mensen nieuwsgierig zijn geworden naar de producten van Emotiva.

Ik wil bij deze ook graag iedereen vragen om zijn of haar bevindingen te posten. Zelf ben ik erg tevreden, maar ben heel benieuwd wat jullie er van vinden (misschien dat we een speciale Emotiva review thread hiervoor moeten maken ?).

@TornadoGo: De verzendkosten van een XPA-5 en een ERC-1 kwam uit op $190, dus ik denk dat het ongeveer op $150 zal uitkomen voor alleen de XPA-5.

papaleo

Quote from: Miesepies on December  6, 2009, 19:45:13
Leuk om te zien dat er meerdere mensen nieuwsgierig zijn geworden naar de producten van Emotiva.

Ik wil bij deze ook graag iedereen vragen om zijn of haar bevindingen te posten. Zelf ben ik erg tevreden, maar ben heel benieuwd wat jullie er van vinden (misschien dat we een speciale Emotiva review thread hiervoor moeten maken ?).

@TornadoGo: De verzendkosten van een XPA-5 en een ERC-1 kwam uit op $190, dus ik denk dat het ongeveer op $150 zal uitkomen voor alleen de XPA-5.

Nu ik dit draadje heb ontdekt,en doorgelezen hebt, ben ik ook wel nieuwsgierig geworden....en dan met name voor de Pré die te koop is en de nieuwe die gaat komen.

Ik zie dat je in de omgeving van Voorburg vertoef...das nie zo ver van waar mijn huis woont  ;) ,waar en welke dealer heeft al dit 'moois' staan Miesepies?
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Thesqualer

een nieuwe pre kijk dat klinkt erg interessant.
Hopelijk wel met phono.
McIntosh MA5200 Wharfedale Diamond 225 Technics SL-PG440A Akai AP-001C Goldring G820 Microsoft Surface Pro 4 (streaming) LG OLED65GX Qed Silver Anniversary XT Biwire Audioquest Cinnamon USB

Still under construction