Emotiva

Started by Miesepies, October 20, 2009, 10:23:15

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Miesepies

QuoteIk hoop dat alles goed aankomt bij je.

De apparaten staan nu warm te draaien :)

Binnenkort nog een laatste test voor de combi Emotiva-MA Platinums, en als dat goed gaat ga ik een 5.0 set van de Platinum lijn kopen.

Roger Black

Quote from: Miesepies on November 13, 2009, 20:45:04
De apparaten staan nu warm te draaien :)

Binnenkort nog een laatste test voor de combi Emotiva-MA Platinums, en als dat goed gaat ga ik een 5.0 set van de Platinum lijn kopen.

Wow dat is snel!! Alles goed gegaan? En eerste indruk? Ben benieuwd!

Miesepies

Ja, 6 dagen van verzendbericht tot aflevering. Maarja dat is natuurlijk wel het voordeel van een koerier (nadeel is dat je de hele dag thuis moet zijn). De doos van de XPA-5 was wel beschadigd, maar door de dubbele doos en dik schuim zag alles er ok uit.

De eerste indruk...viel eigenlijk wel mee (of tegen, ligt eraan hoe je het bekijkt). Maar dit had ik ook bij de Primare SPA22 en de Arcam AVR600. Dat komt denk ik door mijn huidige speakers die aan hun limiet zitten. Wel merk je dat de versterker soepeler met de speakers op hogere volumes om gaat, en ik heb het idee dat het laag ook net iets meer oomph heeft (zonder gelijk een boombox te worden).

Ik heb nu mijn Rotel (mijn huidige surround versterker) als preamp in gebruik tot de nieuwe UMC-1 beschikbaar is. Echter heb ik het idee dat deze wat ruis op de uitgangen geeft. Dit is best wel duidelijk aanwezig, ik denk dat dit komt doordat de XPA-5 een hoge gain heeft van 32db. Dus ik hoop dat i.c.m. de UMC-1 ik hier geen last van heb...

De ERC-1 is een slot loader cd-speler. Opzich niets nieuws, maar ik moest toch heel even wennen hieraan. Hij voelt toch net iets anders dan de slot in cd speler van onze autoradio.

Maar, beide zien er stoer uit, en nog beter: ze werken ook helemaal naar behoren :)

Roger Black

Quote from: Miesepies on November 16, 2009, 20:07:44
Ja, 6 dagen van verzendbericht tot aflevering. Maarja dat is natuurlijk wel het voordeel van een koerier (nadeel is dat je de hele dag thuis moet zijn). De doos van de XPA-5 was wel beschadigd, maar door de dubbele doos en dik schuim zag alles er ok uit.

De eerste indruk...viel eigenlijk wel mee (of tegen, ligt eraan hoe je het bekijkt). Maar dit had ik ook bij de Primare SPA22 en de Arcam AVR600. Dat komt denk ik door mijn huidige speakers die aan hun limiet zitten. Wel merk je dat de versterker soepeler met de speakers op hogere volumes om gaat, en ik heb het idee dat het laag ook net iets meer oomph heeft (zonder gelijk een boombox te worden).

Ik heb nu mijn Rotel (mijn huidige surround versterker) als preamp in gebruik tot de nieuwe UMC-1 beschikbaar is. Echter heb ik het idee dat deze wat ruis op de uitgangen geeft. Dit is best wel duidelijk aanwezig, ik denk dat dit komt doordat de XPA-5 een hoge gain heeft van 32db. Dus ik hoop dat i.c.m. de UMC-1 ik hier geen last van heb...

De ERC-1 is een slot loader cd-speler. Opzich niets nieuws, maar ik moest toch heel even wennen hieraan. Hij voelt toch net iets anders dan de slot in cd speler van onze autoradio.

Maar, beide zien er stoer uit, en nog beter: ze werken ook helemaal naar behoren :)

Goed om te horen, foto?

Miesepies


TheoProton


Miesepies

Jaja, maar bij gebrek aan een foto de link naar de site :P


tomvbugg

#32
Hoe bevalt het geluid van je nieuwe set? 


Me-Chiel

Werkt de Emotiva nu ook op zowel 110v als 230V?
"Ninety percent I\'ll spend on good times, women and whisky. The other ten percent I\'ll probably waste."

TheoProton

Quote from: Miesepies on November 18, 2009, 18:09:28
Jaja, maar bij gebrek aan een foto de link naar de site :P


Eigen foto's zijn altijd mooier ;) ;D

Roger Black

Quote from: TheoProton on November 18, 2009, 23:55:24
Eigen foto's zijn altijd mooier ;) ;D

Dus.... Come on with it! ;D

Miesepies

QuoteEigen foto's zijn altijd mooier

Okee okee... de foto's... Echter staat er een bank in de weg, dus helaas geen top foto's.

De set nog niet klaar. Ik wacht nog op de UMC-1 en ben ook op zoek naar een bijpassend (glas met zilveren/rvs poten) audiorek. Ook ga ik nieuwe speakers en speaker kabels (wie weet goeie kwaliteit, niet te dik (max 8 x 4 mm zoals de QED silver anniversary xt) en wit gekleurd ?) kopen.

QuoteHoe bevalt het geluid van je nieuwe set?

Ik zou je graag willen zeggen dat het geweldig is, maar kan dat ik nog niet doordat de "oude" componenten in mijn set de geluidskwaliteit beperken. Ik heb wel het idee dat de XPA-5 makkelijk omgaat met de muziek, het speelt in ieder geval lekker vlot. Zodra mijn nieuwe speakers en kabels er zijn kan ik wel al meer vertellen verwacht ik. En ik denk dat ik nog even wacht met mijn review(s) zodra ik alle componenten binnen heb, maar dat zal denk ik pas in januari of februari zijn.

QuoteWerkt de Emotiva nu ook op zowel 110v als 230V?

Ja. De XPA-5 is autosensing, d.w.z. hij schakelt zelf om naar 230V, de ERC-1 heeft een ingang spanning schakelaar op de achterkant.

Roger Black

Zo dat ziet er wel gelikt uit zeg. Voelt het ook degelijk aan?

tomvbugg

Tja wel heel mooie appartuur. :)

Als het presteert zoals het eruit ziet dan zou het wel een koopje zijn.  :headbanging:

TheoProton

Ziet er goed uit op de foto :clapping:. Ben ook benieuwd hoe je het vind klinken samen met je MA

Miesepies

QuoteZo dat ziet er wel gelikt uit zeg. Voelt het ook degelijk aan?

Jup, degelijk en zwaar :)

QuoteBen ook benieuwd hoe je het vind klinken samen met je MA

Ik ook :D

Morgen ga ik naar de winkel om een afspraak maken om de MA's op de Emotiva te luisteren, eens kijken hoe we dat kunnen gaan regelen...

Miesepies

Vlak nadat ik de XPA-5 en de ERC-1 had besteld, begon de x-mas sale bij Emotiva. Het leuke is dat ze een sale adjustment doen als de prijzen lager worden binnen 2 weken na aankoop. Super, en vandaag kreeg ik dus $180 terug gestort :)

Nahpets

I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

TheoProton







Ik ook :D

Morgen ga ik naar de winkel om een afspraak maken om de MA's op de Emotiva te luisteren, eens kijken hoe we dat kunnen gaan regelen...
[/quote]



Spannend :bigsmile:

Miesepies

#44
QuoteSpannend :bigsmile:

Heb een afspraak voor komende vrijdag gemaakt... maar wat het nou echt spannend maakt is het feit dat ik ineens vrijdag moet gaan werken  :-\ Naja, dat is 's avonds, dus hopen dat ik mijn luisterafspraak kan laten staan. Ben wel benieuwd of het een goeie match is.

Las trouwens nog een stukje over de auto setup (Emo-Q) van de prepro's van Emotiva. Wat ik begreep zit er per kanaal een eq, en is deze ook nog eens, na calibratie, handmatig verder aan te passen (in tegenstelling tot bijvoorbeeld de RoomEQ van Arcam). In januari komt de grote batch dus hoop ik dan in ieder geval dat ik snel aan de beurt ben voor een UMC-1  :P


andrek

Mijn XPA-5 is ook besteld.
Nu maar afwachten of het een Sinterklaas of Kerst kado wordt.  ;D

Heb jij al een naheffing via FedEx gehad ? Viel die mee of tegen ?
gr,
Andre

Miesepies

QuoteMijn XPA-5 is ook besteld. Nu maar afwachten of het een Sinterklaas of Kerst kado wordt.  ;D

Gefeliciteerd met je aankoop. Als hij vrijdag wordt verstuurd heb je het zeer waarschijnlijk volgende week donderdag binnen :)

QuoteHeb jij al een naheffing via FedEx gehad ? Viel die mee of tegen ?

Ik heb nog niets gezien...dit duurt wel erg lang :(

corival

Quote from: Miesepies on November 19, 2009, 19:01:32

De set nog niet klaar. Ik wacht nog op de UMC-1 en ben ook op zoek naar een bijpassend (glas met zilveren/rvs poten) audiorek. Ook ga ik nieuwe speakers en speaker kabels (wie weet goeie kwaliteit, niet te dik (max 8 x 4 mm zoals de QED silver anniversary xt) en wit gekleurd ?) kopen.


Heb je ook de kabels van Emotiva zelf overwogen?
Pioneer PDP-LX508D  |  Emotiva UMC-1  |  Emotiva XPA-5  |  Crown K1  |  PS3  |  PS4 | Apple TV4 | Humax iHDR-5200C  |  Olive One |  Audiophysic TEMPO 25 / CELSIUS HHCT II / STEP  |  SVS CS-Ultra  |  Finite Elemente Modul Classic  |  Kabels Emotiva X-Series  |  Harmony Ultimate

Filosoof

Quote from: Miesepies on November 23, 2009, 13:32:38
Heb een afspraak voor komende vrijdag gemaakt... maar wat het nou echt spannend maakt is het feit dat ik ineens vrijdag moet gaan werken  :-\ Naja, dat is 's avonds, dus hopen dat ik mijn luisterafspraak kan laten staan. Ben wel benieuwd of het een goeie match is.

Las trouwens nog een stukje over de auto setup (Emo-Q) van de prepro's van Emotiva. Wat ik begreep zit er per kanaal een eq, en is deze ook nog eens, na calibratie, handmatig verder aan te passen (in tegenstelling tot bijvoorbeeld de RoomEQ van Arcam). In januari komt de grote batch dus hoop ik dan in ieder geval dat ik snel aan de beurt ben voor een UMC-1  :P



Wat ik me afvraag is of je de ERC-1 al hebt vergeleken (in geluidkwaliteit) ten opzichte van je huidige cd speler. En zo ja, wat is dan je ervaring?

Miesepies

Quote from: corival on November 26, 2009, 21:31:58Heb je ook de kabels van Emotiva zelf overwogen?

Ik heb wel naar de interlinks gekeken en misschien dat ik er 5 bestel voor de verbinding van pre naar amp... aan de andere kant, ik heb al 2 paar Qunex 2 liggen, volgens mij zijn die ruim voldoende. De speaker kabels van hun zijn zwart, dus dat is zowieso een no-no in mijn geval. Omdat er een aardig stuk zichtbaar is, is wit beter in de kamer goed te praten bij de baas :)