Emotiva

Started by Miesepies, October 20, 2009, 10:23:15

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Miesepies

Ik ben wel geinteresseerd in de producten van Emotiva. Het ziet er goed uit, heeft goeie reviews (al zijn het er niet echt veel), een trouwe schare fans en zijn ook nog eens zeer goed betaalbaar (zelfs met import kosten).

Echter zitter er wel wat nadelen aan. Ten eerste, Emotiva spul kan je alleen bij Emotiva bestellen, in de VS. Je zit dus met import kosten, maar ook met een probleem wanneer een apparaat niet goed werkt - garantie. Daarnaast, je kan niet luisteren, je kan slechts afgaan op reviews...en daar zit het 3e puntje, er zijn niet echt veel reviews van Emotiva spul (echter, de reviews die er wel zijn, zijn meestal wel zeer lovend).

Gezien de goeie prijs zit ik er toch aan te denken om een poging te wagen.

Maar, heeft iemand hier al ervaring met Emotiva ? En met de invoer hiervan ? Of is er toevallig toch een bedrijf in Europa die dit merk importeert ?

Nahpets

Interessant spul.

Ben nu aan het lezen over de ERC-1.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

ProXius

Heh, grappig!
Tijdje terug 99% zeker geweest dat ik wat spul over liet komen... Uiteindelijk niet gedaan i.v.m. het gedoe met garantie, verzendkosten zijn dan erg duur! (Ik kwam op $350 voor een versterker en processor)
Houd ook rekening met 25% extra kosten als importheffing, BTW, je kent het wel.

Wél mooie producten, alleen jammer van die stomme extra kosten!  >:D

Zouden ze niet een vrachtje direct uit China kunnen laten komen?
- 3-weg zelfbouw prototypes
- ES9038Q2M DAC met Amareno USB
- LG 50pk550 + Epson TW7200 op 123"

Miesepies

QuoteZouden ze niet een vrachtje direct uit China kunnen laten komen?

Ik wilde dit ook al gaan vragen in een e-mailtje. Volgens mij deden ze dat toch al, direct vanuit fabriek...

De verzendkosten en invoer lopen hard op ja, maar als je dan het totaal bedrag bekijkt, valt het best mee. Volgens mij ben ik voor een cd speler, prepro en 7 kanaals amp ongeveer 2000 euro kwijt... Dat is niet echt veel, zeker als de kwaliteit zo is, wat in de reviews wordt geroepen...

Zelf ben ik geinteresseerd in de UPA-7 of XPA-5, i.c.m. met de UMC-1 pre/pro (of de nog niet officieel aangekondigde XMC-1 welke de gebalanceerde pre/pro versie is, met ook nog eens meerdere HDMI uit)...en als kadootje, de ERC-1 cd speler :)

ProXius

Ik heb eventueel ook wel interesse in het één en ander...
UMC-1, XPA-5 en ERC-1..... maar dat is afhankelijk van hoe duur het wordt en of ik nog werk kan vinden, wat in deze tijd lastig is als freelancer.  :-X :-X :-X :-X
- 3-weg zelfbouw prototypes
- ES9038Q2M DAC met Amareno USB
- LG 50pk550 + Epson TW7200 op 123"

Roeland

ERg leuk spul om mee te experimenteren.

Zelf al diverse zaken uit china laten importeren en tot nu toe altijd duidelijke en heldere afspraken.
Mooie is dat ze veel gebruik maken van vooral goede componenten en kwaliteitsspul.
Probleem lijkt me wel dat alle communicatie via amerika gaat, persoonlijk zou ik liever direct via de fabriek bestellen.

Hier een voorbeeld dat iets niet goed kan uitpakken, maar dat kan natuurlijk overal
http://forum.ecoustics.com/bbs/messages/1/464635.html#


Die UPA-7 ziet er degelijk uit.  O0
Jammer dat de UMC-1 en de XMC-1 zoveel vertraging hebben.


Roger Black

Ik zit eens even snel te kijken, maar ZO! Die prijzen zijn niet misselijk  :blink:
Heeft iemand daadwerkelijk ervaring met dit spul?

Miesepies

Quote from: Roeland on October 20, 2009, 15:16:47Jammer dat de UMC-1 en de XMC-1 zoveel vertraging hebben.

Ja, dat is best wel jammer... En gelijk een van de problemen van Emotiva. Ze geven al vrij snel info over een nieuw apparaat, welke vervolgens tig keer wordt uitgesteld.


Roeland

Er zijn wel wat reviews te lezen hoor

http://www.htguide.com/forum/archive/index.php4/t-29942.html

http://www.audioholics.com/reviews/amplifiers/emotiva-xpa-2-stereo-power-amplifier

Grappig feitje is dat Parasound en Emotiva in dezelfde fabriek worden gemaakt (Parasound 5250 and Emotiva X-5 amp), ookal zegt dat weinig > in een autofabriek worden ook verschillende types gemaakt.

Ik lees vnmlijk dat Emotiva's eindbakken zeer neutraal van klank zijn.

Roger Black

Wat ik wel apart vind is dat de CD speler ERC-1 Balanced uitgangen heeft, maar deze zie ik vervolgens niet op de pre-versterkers die ze hebben...

Nahpets

Quote from: Roger Black on October 20, 2009, 19:31:18
Wat ik wel apart vind is dat de CD speler ERC-1 Balanced uitgangen heeft, maar deze zie ik vervolgens niet op de pre-versterkers die ze hebben...

Wat ik me afvraag is of de speler volledig gebalanceerd opgebouwd is, of dat er voor de sier een (semi-)gebalanceerde aansluiting op zit.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Miesepies

QuoteGrappig feitje is dat Parasound en Emotiva in dezelfde fabriek worden gemaakt (Parasound 5250 and Emotiva X-5 amp), ookal zegt dat weinig > in een autofabriek worden ook verschillende types gemaakt.

Nog grappiger is, is dat de nieuwe Parasound prepro (hd70 uit mijn hoofd) aan de achterkant wel verdacht veel gelijkenis heeft met de achterkant van de UMC-1 van Emotiva. En waarschijnlijk gaat dit ook gelden voor de XMC-1 en de Halo C3... De Parasound C3 gaat voor ongeveer $4000 als adviesprijs, de Emotiva XMC-1 is geschat op $1000 :)

Roger Black

Quote from: Miesepies on October 20, 2009, 23:01:14
Nog grappiger is, is dat de nieuwe Parasound prepro (hd70 uit mijn hoofd) aan de achterkant wel verdacht veel gelijkenis heeft met de achterkant van de UMC-1 van Emotiva. En waarschijnlijk gaat dit ook gelden voor de XMC-1 en de Halo C3... De Parasound C3 gaat voor ongeveer $4000 als adviesprijs, de Emotiva XMC-1 is geschat op $1000 :)

Dát maakt Emotiva interessant, ik ben wel benieuwd naar ervaringen van gebruikers...

Miesepies

Ik heb gister de knoop doorgehakt en mijn bestelling bij Emotiva geplaatst. Een XPA-5 (5 kanaals amp) en de ERC-1 (cd-speler) kosten mij inclusief verzendkosten (maar zonder invoer) $1390, en omgezet naar € en incl invoer belasting ongeveer €1200,-. Dus zeg maar de dollar prijs op de site is de euro prijs na shipping en belasting.

Ik zal mijn bevindingen posten in de review sectie van dit board.

Roger Black

Quote from: Miesepies on November  3, 2009, 09:23:15
Ik heb gister de knoop doorgehakt en mijn bestelling bij Emotiva geplaatst. Een XPA-5 (5 kanaals amp) en de ERC-1 (cd-speler) kosten mij inclusief verzendkosten (maar zonder invoer) $1390, en omgezet naar € en incl invoer belasting ongeveer €1200,-. Dus zeg maar de dollar prijs op de site is de euro prijs na shipping en belasting.

Ik zal mijn bevindingen posten in de review sectie van dit board.

Gefeliciteerd! Wanneer wordt het pakket verwacht?

WickedGame

Ben wel benieuwd naar de review en ervaringen :)

ProXius

Gaaf zeg!  :pompom:
Ga je de UMC/XMC ook nog halen als die (eindelijk) uitkomt?
- 3-weg zelfbouw prototypes
- ES9038Q2M DAC met Amareno USB
- LG 50pk550 + Epson TW7200 op 123"

Miesepies

Het pakket wordt vrijdag of volgende week dinsdag verstuurd, met verwachte levertijd van 6 tot 8 werkdagen.

Ik ben nog aan het wachten op de aankondiging van de XMC-1. Maar als dat te lang gaat duren, denk ik dat ik voor de UMC-1 ga. Ik heb me naam wel op de 2e preorder lijst van de UMC-1 neergezet . Misschien dat ik ze ook nog even mail voor de preorder lijst van de XMC-1, die schijnt er wel te zijn.

Roger Black

Quote from: Miesepies on November  4, 2009, 09:58:00
Het pakket wordt vrijdag of volgende week dinsdag verstuurd, met verwachte levertijd van 6 tot 8 werkdagen.

Ik ben nog aan het wachten op de aankondiging van de XMC-1. Maar als dat te lang gaat duren, denk ik dat ik voor de UMC-1 ga. Ik heb me naam wel op de 2e preorder lijst van de UMC-1 neergezet . Misschien dat ik ze ook nog even mail voor de preorder lijst van de XMC-1, die schijnt er wel te zijn.

Reken wel op 1,5 week vertraging door Customs. Als je pech hebt gaan ze onderzoek wat het pakket is en wat je moet betalen.

Nahpets

#19
Quote from: Roger Black on November  4, 2009, 10:53:23
Als je pech hebt gaan ze onderzoek wat het pakket is en wat je moet betalen.

Heeft niets met pech te maken, zijn gewoon zaken waar je rekening mee dient te houden.

En dat heeft hij ook gedaan

Quote from: Miesepies on November  3, 2009, 09:23:15
omgezet naar € en incl invoer belasting ongeveer €1200,-. Dus zeg maar de dollar prijs op de site is de euro prijs na shipping en belasting.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Roger Black

Quote from: Enno on November  4, 2009, 10:57:12
Heeft niets met pech te maken, zijn gewoon zaken waar je rekening mee dient te houden.

En dat heeft hij ook gedaan


Wel met de prijs, maar nog niet met de levertijd. Daar heb ik het over  ;)

Miesepies

Het wordt met FedEx verstuurd die volgens mij, net zoals alle koeriers, de douane inklaring regelen. Dus als het goed is krijg ik gewoon mijn pakket samen met een rekening voor de inklarings kosten.

andrek

#22
Stuurt Emotiva dit rechtstreeks naar jou via Fedex ?
Heb je ook overwogen om het via bv ShopUsa te laten bezorgen ?
Bij ShopUSA weet je van te voren exact wat het gaat kosten incl inklaring en omdat zij bezorgkosten bepalen
aan de hand van de aanschafkosten is het voor een zware versterker relatief goedkoop.
Totaal kosten zouden (incl aanschaf, vervoer en inklaring)  voor alleen de XPA-5 855€ zijn.

Ik ben zeer benieuwd wat jij uiteindelijk betaalt en natuurlijk hoe tevreden je bent over de XPA-5  ;)
gr,
Andre

Miesepies

#23
Ja, Emotiva stuurt rechtstreeks met Fedex.

Ik heb gerekend met 25% belasting en invoer. Het was dan goedkoper met Fedex dan met ShopUSA. Maarja, de tijd zal het uitwijzen, Fedex stuurt de inklarings rekening later na.

Gister zijn de XPA-5 en ERC-1 bij mij afgeleverd. Heb alleen kort getest of ze werkten, dus nog geen echte ervaringen. Wat me wel opviel is dat de XPA-5 echt zwaar is :)

PS.  x-mas sale bij Emotiva! Tot eind dit jaar zijn een hoop producten goedkoper (de XPA-5 is $100 goedkoper bijvoorbeeld) :)

Major_Ton

Gefeliciteerd met je aankoop! Ik hoop dat alles goed aankomt bij je. Heb je al een keuze kunnen maken wat betreft je speakers?
Set 1: BlueSound Node N130 - Topping E30-II - Lyngdorf TDAI 1120 - PrimaLuna EVO-200i - JBL 4309 - Supra PLY 3.4S - LG 77G2 - Sony PS5

Set 2: Werk PC - Topping D10s - Wadia PowerDAC Mini - Tannoy S6LCR - VdH CS122 - Sony KD 75XF9005