ArjanR1 - Focal - Usher - Ekco - Oppo

Started by Former member 78, October 12, 2009, 21:18:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

chansig

Misschien dat het iets indraaien van de speakers ook nog wat kan doen. Door ze iets verder naar voren te zetten en dan in te draaien (een denkbeeldige gelijkbenige driekhoek is volgens mij het beste)

http://www.fransvaneeckhout.be/bijleren/geluid_kameropstelling07.htm

Misschien kan je iets met de info op deze site.

En inderdaad mooie speakers..die verdienen het om goed geplaatst te worden...

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

frank2

Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

R


Former member 78

Quote from: R on October 16, 2009, 16:47:09
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=14949.msg1547437#msg1547437

Is dit iets? ook prima zonder TV steun te gebruiken.

Dat is zeker iets!
Jouw topic net snel even doorgekeken, mooi werk :clapping:

Hij is dus 50 diep als ik het goed begreep?
Dat past nét met mijn versterker, want die is ook 50 diep.

Aan welke prijs zit je te denken voor het mooie meubel?

Former member 78

Kleine update,

Het geluid is na de verandering van de set serieus beter geworden.
Niet het verschil als ik had met de bekabeling, maar de bekabeling en
de ''verhuizing'' samen is wereld van verschil.

Het is jammer dat ik het allemaal niet zo mooi kan verwoorden als Frank2.

Vanavond mijn vader uitgenodigd om even lekker wat te luisteren hier.
Ik samen op de bank met die beste man, lekker wat cd's aan het luisteren...
(hij wist van de upgrade met bekabeling)

Komt die uit de hoek met: doe even die dvd in PS3 van Within Temptation  :nopompom:

robbie73


frank2

arjan alvorens naar een nieuwe cd speler te kijken is het raadzaam om eerst de akoestiek dmv een wollen vloerkleed te optimaliseren. Dan weet je nl. hoe (straks) je spullen klinken.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Former member 78

Frank,

Het vloerkleed komt er wel, maar waarschijnlijk geen wol, Laura wil dat niet.
Ik zal straks bij WenW vragen wat de Droplet daar gaat kosten, ben erg benieuwd.

Misschien wacht ik er ook nog wel even mee, krijg het idee dat ik bevangen ben door
het virus van upgraden :hehe: De SA7001KI is nog steeds geen straf om naar te luisten gelukkig!

frank2

arjan, heb je al een cd speler opgehaald bij wenw?
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Former member 78

Quote from: frank2 on October 23, 2009, 10:32:55
arjan, heb je al een cd speler opgehaald bij wenw?

Nee nog niet.
Hij kijkt eerst even wat de Droplet gaat kosten bij hem.

Maar ik heb geen haast gelukkig.


Wel is de bekabeling nu van mij :clapping:
Ik heb de VD David 2.0 en de Best Wire LS kabel gehouden.



frank2

mooie start, ik heb net ook eindelijk mijn def. kabels gekregen, de VD Master 3 single wire. Net aangesloten.

Als je een cd speler gaat halen zou jeje wel eens kunnen verbazen wat er gebeurd met je middentonen, deze zullen rustiger gaan worden. En ik zou aan Laura zeggen dat je echt een wollen vloerkleed nodig hebt, dat dempt het best en je kunt ze ook kort polig krijgen, die heb ik ook trouwens, zal bij jouw erg veel gaan uitmaken.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

chansig

Dus eerst akoestiek en dan maar eens genieten...ook van het kleedje. Veel plezier met je kabels.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Former member 78

Quote from: frank2 on October 23, 2009, 17:16:11
mooie start, ik heb net ook eindelijk mijn def. kabels gekregen, de VD Master 3 single wire. Net aangesloten.

Als je een cd speler gaat halen zou jeje wel eens kunnen verbazen wat er gebeurd met je middentonen, deze zullen rustiger gaan worden. En ik zou aan Laura zeggen dat je echt een wollen vloerkleed nodig hebt, dat dempt het best en je kunt ze ook kort polig krijgen, die heb ik ook trouwens, zal bij jouw erg veel gaan uitmaken.

Frank, dus je hebt je nieuwe LS kabel :happy:
Maar je weet toch hoe het is, kabel = kabel!!!  :tongue2:

Quote from: chansig on October 23, 2009, 19:42:35
Dus eerst akoestiek en dan maar eens genieten...ook van het kleedje. Veel plezier met je kabels.

Gr Hans

De akoestiek hier is een ''probleem''
Het kleedje komt er, voor de rest is er weinig te verbeteren ivm de vogels.


Of zal het eventueel nut hebben om het muurtje achter de speakers te bekleden met iets?

Weer ff over het audio meubel...

Zal ik niet twee van deze ''blokken'' kunnen nemen als ''tijdelijk'' meubel? ---> http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/S09853207
Dus één voor de versterker en een voor de cd speler, de PS3 kan ín een van die 2 blokken.

Voor de TV zal ik een zelf sowieso gaan hobby'en met het lasapparaat.

frank2

Als de deurtjes dicht zijn werkt de afstandbediening niet. Ik zou meteen een goed meubel kopen, keuze genoeg, koop geen glas. Hout is beter.
De zweedse meubelboer is trouwens ook morgen open.

Bekleding van de muur (a.d. bar/keuken) zou je moeten uitproberen, hang leg er eens iets tegen aan dan hoor je het gauw genoeg, maar eerst het kleedje, als dat er ligt kun je pas verder, want het kan zijn dat het behangen v.d. muur niet meer nodig is.

Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

frank2

ben je al verder gekomen?
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Former member 78

Quote from: frank2 on October 29, 2009, 19:12:44
ben je al verder gekomen?

Nee, ben er heel ff mee ''gestopt''.
Maar moet toch snel een ander meubel hebben!!!

Er zit nu ook sinds het verplaatsen een brom in de versterker/speakers.
Komt denk ik omdat de versterker te laag zit en te dicht bij de stekkerdoos zit met de bekabeling. :sneaky2:

Die lossen blokken van de Ikea gaan het trouwens niet worden, ga er binnen kort wel even kijken wat ze allemaal hebben.
Nadeel van die toko vind ik dat je direct een 4 daagse moet lopen :nopompom:

Mocht er hier wat nieuws gebeurd zijn, post ik het direct!

S@m

Quote from: ArjanR1 on October 30, 2009, 07:30:34

Er zit nu ook sinds het verplaatsen een brom in de versterker/speakers.
Komt denk ik omdat de versterker te laag zit en te dicht bij de stekkerdoos zit met de bekabeling.

Als dat zo is dan wordt het hoog tijd voor een andere (lees: betere) versterker...

chansig

Of een goed afgeschermde interlink/speakerkabel aanschaffen.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

roeleken

#68
prachtige speakers.

Wellicht je audiorack wat smaller zodat die rechtse speaker wat van de muur af kan.
Blijft toch altijd lastig met ruimte.
Of kun je niet nog een slag naar links met je installatie? Lijkt me een vrij muur, zit je gelijk iets verder van je speakers.
Loopt wel je vrouw/vriendin alsmaar met je biertjes en eten voor je installatie  ;D
Accuphase E350, Kef R11, Luxman E-200 phono vv, Pioneer PLX-1000, Denon DL103R, Ifi Zen Stream, Dac40,  Atlas Hyper ls

Former member 78

Quote from: S@m on October 30, 2009, 09:00:09
Als dat zo is dan wordt het hoog tijd voor een andere (lees: betere) versterker...

Dat heeft niks met de versterker te maken.
Vandaag het meubel iets aangepast, en de versterker staat er weer boven op.

CD speler aangesloten op de versterker, géén brom, helemaal niks!
Zet de rest er bij, de PS3, TV en Digitenne kastje en weer een (veel kleinere) brom.
Denk dat ik het wel weer helemaal weg krijg met wat aanpassingen in de bekabeling, lees anders leggen.

De brom is nu alleen te horen met het oor tegen de speaker aan.


Quote from: chansig on October 30, 2009, 12:29:18
Of een goed afgeschermde interlink/speakerkabel aanschaffen.

Gr Hans


Dan misschien de speaker kabel, mijn interlink ''moet'' haast wel goed zijn

Quote from: roeleken on October 30, 2009, 14:49:38
prachtige speakers.

Wellicht je audiorack wat smaller zodat die rechtse speaker wat van de muur af kan.
Blijft toch altijd lastig met ruimte.
Of kun je niet nog een slag naar links met je installatie? Lijkt me een vrij muur, zit je gelijk iets verder van je speakers.
Loopt wel je vrouw/vriendin alsmaar met je biertjes en eten voor je installatie  ;D

Bedankt voor je compliment!

Ik kan niet naar links met de set/speakers.
Als ik naar links zal gaan, komt de speaker in het looppad naar de keuken.
Dan kom je bijna de keuken niet meer in  :hehe:


S@m

Quote from: ArjanR1 on October 30, 2009, 20:29:38
Dat heeft niks met de versterker te maken.


Misschien niet, maar zodra een apparaat dicht bij een contactdoos wordt gezet en er ontstaat een brom dan heb ik mijn bedenkingen...

Former member 78

Quote from: S@m on October 31, 2009, 09:39:54
Misschien niet, maar zodra een apparaat dicht bij een contactdoos wordt gezet en er ontstaat een brom dan heb ik mijn bedenkingen...

Het wereldje waar het HT forum over gaat, zit mega vol bedenkingen  :angel:

Het was zeg maar een zooitje achter het audio meubel, bekabeling liep kriskras door elkaar heen.
Meeste loopt nu netjes en de brom is bijna weg, op de luisterplek niet eens hoorbaar.


S@m

Quote from: ArjanR1 on October 31, 2009, 11:06:04
Het wereldje waar het HT forum over gaat, zit mega vol bedenkingen  :angel:

Het was zeg maar een zooitje achter het audio meubel, bekabeling liep kriskras door elkaar heen.
Meeste loopt nu netjes en de brom is bijna weg, op de luisterplek niet eens hoorbaar.



Gelukkig... ;)

Helmuth

Quote from: ArjanR1 on October 31, 2009, 11:06:04
Het wereldje waar het HT forum over gaat, zit mega vol bedenkingen  :angel:

Het was zeg maar een zooitje achter het audio meubel, bekabeling liep kriskras door elkaar heen.
Meeste loopt nu netjes en de brom is bijna weg, op de luisterplek niet eens hoorbaar.



Als je met korte interlinks brom weet op te vangen heb je echt betere kabels nodig, beter betekent een laag Ohmige massa verbinding zodat alle storing common mode word en je er niets van kan horen.
Met vriendelijke groet Helmuth     (  ( (( STEREO )) )  )

frank2

de brom wordt hoogstwaarschijnlijk veroorzaakt door de digitenne ontvanger, zal wel een slecht afgeschermde trafo in zitten. Karel is hier ooit geweest om te meten waar de meeste storingen (hoewel ik die niet had) maar waar de meeste stroom rommel (ik weet niet meer het speciale woord hiervoor) vandaan kwam, dit was van mijn oude sat. ontvanger, 1 kemp plug op de stroomvoorziening en de brom is meestal weg.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren