Het grote Arcam AVR600 / AV888 Topic!

Started by Jiri, October 10, 2009, 09:14:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

celerontje

Met Neutrik pluggen? :)

Als je handig bent met de soldeerbout, kan je ze ook zelf maken! :bigsmile:
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Unique

Leuk topic, ik ben zelf de eigenaar van een AVR600. Bevalt me prima, alleen na de firmware upgrade naar v1.9 kan hij sommige ingestelde settings niet meer vasthouden (bijv. room equ), beetje raar. Heb al een mailwisseling met Arcam UK erop zitten, zij weten het ook niet meer. Waarschijnlijk is de firmware niet goed gegaan. (lijkt me stug, maar goed, het is makkelijk gezegd)

Het probleem is RS232, ik heb geen machines meer met een RS 232 aansluiting, dus moest met veel gedoe van iemand een laptop lenen die wel een RS232 aansluiting heeft. Ook nog even snel een null modem kabel gekocht (tip: zoek deze bij satelliet shops).

Het goede nieuws is dat de AVR600 wel een beest van een receiver is! Prachtige sound en perfecte videomogelijkheden, echt een topper. Ik heb zelfs een standaard(tje) gemaakt tbv de calibratie microfoon.  ;)

Starred

Quote from: Unique on October 13, 2009, 12:53:55
Het probleem is RS232, ik heb geen machines meer met een RS 232 aansluiting, dus moest met veel gedoe van iemand een laptop lenen die wel een RS232 aansluiting heeft. Ook nog even snel een null modem kabel gekocht (tip: zoek deze bij satelliet shops).

Je kan toch een USB naar RS232 kabel nemen?

Jiri

#28
Weet iemand of je het beste de AV888 met de hand kan configureren, (speakergrootte, speakerafstand en geluidsdruk) of dat je beter de autosetup zijn werk kan laten doen?
Weet iemand het crossover sweetpoint voor de driade D71?

Dank en groet,
Jiri
Stereo: Lavardin IT | Mark Levinson 390S | Clearaudio Avant Garde Magnum | Finite Elemente Spider | Tannoy Dimension TD 12 | Nordost Valhalla 
Surround: JVC DLA-HD1 | Arcam DV137 | Toshiba HD-E1 | Vantage HD | Arcam AV888 | JBL Synthesis | JBL Synthesis Project Array | Velodyne SPL Ultra 1200

Starred

Quote from: Jiri on October 13, 2009, 15:26:34
Weet iemand of je het beste de AV888 met de hand kan configureren, (speakergrootte, speakerafstand en geluidsdruk) of dat je beter de autosetup zijn werk kan laten doen?

Daar verschillen de meningen over. Zelf ben ik wel happy met de autosetup, maar anderen doen het liever handmatig

In dit topic is veel info terug te vinden:
http://www.avforums.com/forums/arcam-owners-forum/1086491-arcam-avp888-owners-thread.html

Joris1971

Quote from: Jiri on October 13, 2009, 15:26:34
Weet iemand of je het beste de AV888 met de hand kan configureren, (speakergrootte, speakerafstand en geluidsdruk) of dat je beter de autosetup zijn werk kan laten doen?
Weet iemand het crossover sweetpoint voor de driade D71?

Dank en groet,
Jiri

je hebt hem neem ik aan bij BB&G gekocht, zij doen toch de installatie?

Jiri

Nee, ik heb m niet bij BB&G gekocht.
Ik heb er voor gekozen alles zelf te installeren, anders leer ik er helemaal niets van.
BB&G gaven wel als tip de Autosetup te proberen, maar ik wil graag een overwogen beslissing nemen, door ook anderen om advies te vragen  :angel:

Groetjes,
Jiri
Stereo: Lavardin IT | Mark Levinson 390S | Clearaudio Avant Garde Magnum | Finite Elemente Spider | Tannoy Dimension TD 12 | Nordost Valhalla 
Surround: JVC DLA-HD1 | Arcam DV137 | Toshiba HD-E1 | Vantage HD | Arcam AV888 | JBL Synthesis | JBL Synthesis Project Array | Velodyne SPL Ultra 1200

garmtz

Wij doen altijd zowiezo een auto-setup, maar we tweaken altijd wel de afstanden tot de speakers. Mijn procedure is als volgt: microfoon ideaal plaatsen (dus op de juiste hoogte, volledig vlak en vrij), auto-setup uitvoeren, daarna met een meetlint de afstanden tot het centrum van de microfoon zeer precies nameten en zo nodig corrigeren. Met een luistertest vervolgens luisteren naar de niveaus van de surroundkanalen voor een optimale 'bubble'.

Experimenteer met eq aan/uit. In bijna alle gevallen vind ik het een sterke verbetering.

Jiri

Quote from: garmtz on October 13, 2009, 18:03:40
Wij doen altijd zowiezo een auto-setup, maar we tweaken altijd wel de afstanden tot de speakers. Mijn procedure is als volgt: microfoon ideaal plaatsen (dus op de juiste hoogte, volledig vlak en vrij), auto-setup uitvoeren, daarna met een meetlint de afstanden tot het centrum van de microfoon zeer precies nameten en zo nodig corrigeren. Met een luistertest vervolgens luisteren naar de niveaus van de surroundkanalen voor een optimale 'bubble'.

Experimenteer met eq aan/uit. In bijna alle gevallen vind ik het een sterke verbetering.

Dank u!  :worship:
Stereo: Lavardin IT | Mark Levinson 390S | Clearaudio Avant Garde Magnum | Finite Elemente Spider | Tannoy Dimension TD 12 | Nordost Valhalla 
Surround: JVC DLA-HD1 | Arcam DV137 | Toshiba HD-E1 | Vantage HD | Arcam AV888 | JBL Synthesis | JBL Synthesis Project Array | Velodyne SPL Ultra 1200

garmtz


Jiri

Hier wat quotes van een ander AVR600/AV888 forum, waarin er toch wel aardig wat verschil in geluid wordt opgemerkt tussen de AVR600 en de AV888.
Maar volgens mij ligt dat grotendeels toch in het Arcam P7 of P777 verhaal, dat daar de grote winst wordt gehaald. Want qua proccessing zijn de AVR600 en de AV888 aan elkaar gelijk, toch?

__________________
Re: Arcam AVP888 owners thread
My reply probably wont help you, but I demoed the 600 then the 888 and P7.

Admittedly Im not comparing apples and oranges here, and I do wonder how much of the difference was made up by the better amplification in the P7, but to me it was worth spending what worked out to be 50% more on the 888/P7 combination.

I guess youll only know with a demo yourself. ( Gut feeling, forged from reading the forumites here, is that the 888 is only marginally better than the 600 in the processor role)
__________________

Listened to the 888 and 600 both hooked up to P777, speakers were Vienna Acoustics front and surrounds, and REL sub I believe. Sources were Arcam CD37 for CD, Pioneer 09 for blueray. We listened to single ended (non-balanced) RCA and HDMI. Both pre-pros were amazing. However, the AV888 was better. At times, there was a clear audible difference in a specific movie effect or instrumental element. What sold it for me, however, was the visceral effect. The AV888 moved me in ways the AVR600 didn't. In fact, we had planned on comparisons with other processors, but I was so impressed by both, and more so with the AV888, that I didn't feel the need. My wife noted that the processor seemed "like you were there."
So ... AV888 is on order!
__________________

Groet,
Jiri
Stereo: Lavardin IT | Mark Levinson 390S | Clearaudio Avant Garde Magnum | Finite Elemente Spider | Tannoy Dimension TD 12 | Nordost Valhalla 
Surround: JVC DLA-HD1 | Arcam DV137 | Toshiba HD-E1 | Vantage HD | Arcam AV888 | JBL Synthesis | JBL Synthesis Project Array | Velodyne SPL Ultra 1200

Teejoo

Quote from: garmtz on October 13, 2009, 18:03:40
Wij doen altijd zowiezo een auto-setup, maar we tweaken altijd wel de afstanden tot de speakers. Mijn procedure is als volgt: microfoon ideaal plaatsen (dus op de juiste hoogte, volledig vlak en vrij), auto-setup uitvoeren, daarna met een meetlint de afstanden tot het centrum van de microfoon zeer precies nameten en zo nodig corrigeren. Met een luistertest vervolgens luisteren naar de niveaus van de surroundkanalen voor een optimale 'bubble'.

Experimenteer met eq aan/uit. In bijna alle gevallen vind ik het een sterke verbetering.
In Audiovison gaven ze net de tip om de microfoon iets te kantelen. Dit omdat de microfoon best vreemd en scheef bevestigd is onder het roostertje.

Doet autosetup ook de kantelfrequentie vaststellen?

Teejoo

Nog even een vraag aan Jiri: ik zie dat jij ook de HD1 hebt. Ik last op AVforum dat iemand problemen had met de Arcam en de HD1. Hij kreeg geen beeld als het via de Arcam liep. Gaat dat bij jou wel goed?

Starred

Quote from: Teejoo on October 13, 2009, 19:20:48
In Audiovison gaven ze net de tip om de microfoon iets te kantelen. Dit omdat de microfoon best vreemd en scheef bevestigd is onder het roostertje.

Heb je toevallig de tekst daarvan?

Jiri

Quote from: Teejoo on October 13, 2009, 19:23:15
Nog even een vraag aan Jiri: ik zie dat jij ook de HD1 hebt. Ik last op AVforum dat iemand problemen had met de Arcam en de HD1. Hij kreeg geen beeld als het via de Arcam liep. Gaat dat bij jou wel goed?

Ja, ik heb prima beeld, maar bij mij is het iets anders dan bij de persoon op het AVS forum, die heeft zijn HD1 rechtstreeks op de AV888, bij mij zit de vantage HD scaler er nog tussen.
Dus bij mij is het zo: bijvoorbeeld: Playstation 3 -> HDMI naar AV888 -> HDMI naar Vantage HD -> HDMI naar JVC HD-1.

Gegroet,
Jiri
Stereo: Lavardin IT | Mark Levinson 390S | Clearaudio Avant Garde Magnum | Finite Elemente Spider | Tannoy Dimension TD 12 | Nordost Valhalla 
Surround: JVC DLA-HD1 | Arcam DV137 | Toshiba HD-E1 | Vantage HD | Arcam AV888 | JBL Synthesis | JBL Synthesis Project Array | Velodyne SPL Ultra 1200

Jiri

Zit nu even de handleiding door te lezen van de AV888. Ongelooflijk wat dat ding allemaal kan.  :headbanging: Of in ieder geval moet kunnen.  :dry:
Zo ook Dolby Volume control en dolby level control. Ik zie hier eerlijk gezegd het nut niet van in. Volgens mij doet het alleen maar afbreuk aan de soundtrack zoals die bedoeld is?
Of zie ik dat soms verkeerd?

Groetjes,
Jiri

Stereo: Lavardin IT | Mark Levinson 390S | Clearaudio Avant Garde Magnum | Finite Elemente Spider | Tannoy Dimension TD 12 | Nordost Valhalla 
Surround: JVC DLA-HD1 | Arcam DV137 | Toshiba HD-E1 | Vantage HD | Arcam AV888 | JBL Synthesis | JBL Synthesis Project Array | Velodyne SPL Ultra 1200

bmateijsen

Natuurlijk doet het alleen maar afbreuk, maar lees ook even wat het exact inhoudt, want het is voor een specifiek doel ;).
En wanneer je met dat specifieke doel zit, dan is Dolby Volume wel handig.

groet,

Bjorn

Quote from: Jiri on October 14, 2009, 08:42:45
Zit nu even de handleiding door te lezen van de AV888. Ongelooflijk wat dat ding allemaal kan.  :headbanging: Of in ieder geval moet kunnen.  :dry:
Zo ook Dolby Volume control en dolby level control. Ik zie hier eerlijk gezegd het nut niet van in. Volgens mij doet het alleen maar afbreuk aan de soundtrack zoals die bedoeld is?
Of zie ik dat soms verkeerd?

Groetjes,
Jiri



Roeland

Quote from: bmateijsen on October 14, 2009, 08:49:29
Natuurlijk doet het alleen maar afbreuk, maar lees ook even wat het exact inhoudt, want het is voor een specifiek doel ;).
En wanneer je met dat specifieke doel zit, dan is Dolby Volume wel handig.

groet,

Bjorn


Near a tree by a river
There's a hole in the ground
Where an old man of Aran
Goes around and around
And his mind is a beacon
In the veil of the night
For a strange kind of fashion
There's a wrong and a right
But he'll never
Never fight over you


Best leuk nummer, maar een net zo zinnige post  ;)

Dit zegt wat meer over de toepassing
http://www.dolby.com/consumer/technology/dolby-volume.html

bmateijsen

Quote from: Roeland on October 14, 2009, 18:23:33

Best leuk nummer, maar een net zo zinnige post  ;)

Dit zegt wat meer over de toepassing
http://www.dolby.com/consumer/technology/dolby-volume.html

Ik denk dat Jiri zelf intelligent genoeg is om naar de Dolby website te gaan ;).
Maar de link is ook voor andere handig ;).

En ik blijf erbij, als je puristisch wil luisteren, dan gebruik je geen Dolby volume.
Ben je genoodzaakt om zachter te draaien, dan kan het zeker een leuke tool zijn!

Roeland

Quote from: bmateijsen on October 14, 2009, 19:05:51
En ik blijf erbij, als je puristisch wil luisteren, dan gebruik je geen Dolby volume.
Ben je genoodzaakt om zachter te draaien, dan kan het zeker een leuke tool zijn!

Ga je lekker film kijken zou ik de optie ook uitzetten.
Maar blijf het wel een erg fraaie feature vinden, wat ik bij tv kijken zeker zou gebruiken.
Geen irrtant volume verschil tussen de publieke en commerciele omroepen, laat staan die overheersende reclames.

Starred

Ik vind DV ideaal om s'avonds toch goed van een film te kunnen genieten bij lager volume. Zonder DV vallen veel details toch weg als je niet op referentie niveau draait..

Jiri

Beste medeforumleden.

Nog steeds is de AV888 nog niet aangesloten.   :clapping:   :(
Ik ben momenteel te druk om er goed en wel mee aan de slag te kunnen.
Wel ben ik, als ik even de tyd kan vinden druk bezig de handleiding te lezen.
Waar ik een beetje mee in mijn maag zit als ik straks de AV888 kan aansluiten is de scaling, of beter gezegd de videoproccesing van de AV888. Ik ben immers in het bezit van een Vantage HD scaler, die, mag ik aannemen beter de video kan processen dan de Arcam AV888. Zeker op het gebied van detail en softening zijn de mogelijkheden op de vantage beter en uitgebreider dan van de AV888.
Het liefst zou ik de video processing van de AV888 overslaan, maar aangezien ik ook van HD audio wil genieten, moet ik mijn bronnen via HDMI op de AV888 aansluiten. Videoprocessing op de AV888 kan ik niet uitzetten, wel alles op de "0" stand zetten. Maar scaling gebeurt dan volgens mij altijd. Terwijl ik dat eigenlijk door de Vantage wil laten gebeuren.
Mijn vraag is nu. Is er een mogelijkheid om het videogedeelte op de AV888 zo veel mogelijk te passeren? Met behoud van HD audio. Helpt het soms om na de bron, eerst de vantage aan te sluiten en dan van de Vantage naar de AV888? Of is dat niet de weg naar het video walhalla?
Misschien een firmware update van de AV888, waarmee videoprocessing helemaal uit te schaekelen valt?

Graag tip of theorieen hierover.
Dank jullie wel.
Groet,
Jiri
Stereo: Lavardin IT | Mark Levinson 390S | Clearaudio Avant Garde Magnum | Finite Elemente Spider | Tannoy Dimension TD 12 | Nordost Valhalla 
Surround: JVC DLA-HD1 | Arcam DV137 | Toshiba HD-E1 | Vantage HD | Arcam AV888 | JBL Synthesis | JBL Synthesis Project Array | Velodyne SPL Ultra 1200

Starred


Jiri

#48
Quote from: Starred on October 15, 2009, 20:29:00
Is op dit moment niet te bypassen!

Eh..ja, dat had ik ook al begrepen..  :sleepy:
Maar zou het wat zijn om eerst de Vantage HD aan te sluiten en daarna na de AV888 te gaan? De Vantage maakt dus al 1080p van het signaal, stuurt 1080P uit naar de AV888. De AV888 staat op neutraal "0", dus zou er in princiepe niets meer mee hoeven te doen? toch?
Of is de AV888 net zo goed in videoprocessing dat ik de Vantage er tussen uit kan laten?

Groetjes,
Jiri

P.s. @ BB&G...
Zou het zin hebben om Arcam te vragen om een bypass feature in de AV888?
Stereo: Lavardin IT | Mark Levinson 390S | Clearaudio Avant Garde Magnum | Finite Elemente Spider | Tannoy Dimension TD 12 | Nordost Valhalla 
Surround: JVC DLA-HD1 | Arcam DV137 | Toshiba HD-E1 | Vantage HD | Arcam AV888 | JBL Synthesis | JBL Synthesis Project Array | Velodyne SPL Ultra 1200

Teejoo

Hoi, of je zou een blu-ray speler met 2 uitgangen kunnen nemen.