Het grote Arcam AVR600 / AV888 Topic!

Started by Jiri, October 10, 2009, 09:14:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jiri

Hallo,

Sinds gisteren ben ik de gelukkige eigenaar geworden van een Arcam AV888.
Aangezien de AV888 echt een alleskunner is als het gaat om videoscaling, audiodecoding, streaming audio etc, denk ik dat één centraal topic voor al je vragen en (eventueel) problemen die je kunt gaan krijgen over de AV888 wel handig is.
De AVR 600 is qua functionaliteit eigenlijk hetzelfde als de AV888, vandaar dat hier vragen over de AVR 600 ook gepost kunnen worden.
Hier alvast wat foto's van de uitpakparty  ;D
Groetjes,
Jiri
Stereo: Lavardin IT | Mark Levinson 390S | Clearaudio Avant Garde Magnum | Finite Elemente Spider | Tannoy Dimension TD 12 | Nordost Valhalla 
Surround: JVC DLA-HD1 | Arcam DV137 | Toshiba HD-E1 | Vantage HD | Arcam AV888 | JBL Synthesis | JBL Synthesis Project Array | Velodyne SPL Ultra 1200

Jiri

#1
De AV888 moet mijn oude Lexicon DC-1 gaan vervangen.
Ik ben heel benieuwd naar de prestaties van de AV888, want ik was altijd zeer tevreden over de holografische Logic7 afbeelding van de DC-1.
Ik moet zeggen, dat ik wel een beetje nerveus ben, want ik moet nog maar horen of de AV888 net zon bel van geluid neer kan zetten als de DC-1. Veel mensen die de AV888 kennen, zeggen mij dat dit geen probleem zal zijn voor de AV888. De AV888 zal de dc-1 zeker verslaan op dit vlak, laat staan wat het met de nieuwe HD formaten kan doen. Om eerlijk te zijn, ik moet t nog maar eens zien!  :confused:
Helaas kan ik de AV888 nog niet aansluiten, want ik moet eerst wachten op een tweede eindversterker level van mijn audiorek. Want de AV888 is even groot als de P7 eindversterker.  
Wat mij verder opvalt aan de AV888, is dat het FMJ logo van het apparaat is verdwenen, terwijl het FMJ logo weer wel op de doos staat.
Ook heeft Arcam de THX Ultra2 (staat nog wel op de P7) certificering laten schieten. Ik vermoed dat dat met de kosten te maken heeft gehad. Of dat de THX hype weer een beetje naar de achtergrond is verdwenen?
In ieder geval zal ik, zodra mijn audiorek level binnen is wel veel te vragen hebben op dit forum als het gaat om calibrering van de AV888.  :crazy:
Groet,
Jiri
Stereo: Lavardin IT | Mark Levinson 390S | Clearaudio Avant Garde Magnum | Finite Elemente Spider | Tannoy Dimension TD 12 | Nordost Valhalla 
Surround: JVC DLA-HD1 | Arcam DV137 | Toshiba HD-E1 | Vantage HD | Arcam AV888 | JBL Synthesis | JBL Synthesis Project Array | Velodyne SPL Ultra 1200

Roeland

 :pompom:  Leuke pics voelt net of ik hem zelf uitpak  :pompom:

Vertel aub over je ervaringen  :popcorn:

Automaat

Gefeliciteerd kerel!
Het is dat hij niet in mijn kast past ......
Reading the HTForum is learning every day!!

Jiri

Quote from: Automaat on October 10, 2009, 09:36:37
Gefeliciteerd kerel!
Het is dat hij niet in mijn kast past ......

Tja, bij mij past ie ook (nog) niet.   :-\

Groet,
Jiri
Stereo: Lavardin IT | Mark Levinson 390S | Clearaudio Avant Garde Magnum | Finite Elemente Spider | Tannoy Dimension TD 12 | Nordost Valhalla 
Surround: JVC DLA-HD1 | Arcam DV137 | Toshiba HD-E1 | Vantage HD | Arcam AV888 | JBL Synthesis | JBL Synthesis Project Array | Velodyne SPL Ultra 1200

Starred

Gefeliciteerd! Prachtbak.

Als het goed is zitten er qua functionaliteit niet heel veel verschil tussen de AV888 en de AVR600 (heb het natuurlijk niet over de versterking en de kwaliteitsverschillen)? 

Jiri

Quote from: Starred on October 10, 2009, 10:18:45
Gefeliciteerd! Prachtbak.

Als het goed is zitten er qua functionaliteit niet heel veel verschil tussen de AV888 en de AVR600 (heb het natuurlijk niet over de versterking en de kwaliteitsverschillen)? 

Klopt, dat heb ik ook gehoord.
M.a.w. probeer je soms te zeggen, dat ik er ook het grote AVR600 topic van moet maken? Of bestaat er al een AVR600 topic? En moet dit topic daar dan bijgevoegd worden?

Groetjes,
Jiri
Stereo: Lavardin IT | Mark Levinson 390S | Clearaudio Avant Garde Magnum | Finite Elemente Spider | Tannoy Dimension TD 12 | Nordost Valhalla 
Surround: JVC DLA-HD1 | Arcam DV137 | Toshiba HD-E1 | Vantage HD | Arcam AV888 | JBL Synthesis | JBL Synthesis Project Array | Velodyne SPL Ultra 1200

Valkyrie

#7
Zoals ook al in het andere topic, gefeliciteerd met deze prachtige aanschaf! Ook ik ben erg benieuwd naar de prestaties. :)

Topic kan ook aangepast worden in "Het grote Arcam topic"? :P
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

Starred

Quote from: Jiri on October 10, 2009, 10:27:42
Klopt, dat heb ik ook gehoord.
M.a.w. probeer je soms te zeggen, dat ik er ook het grote AVR600 topic van moet maken? Of bestaat er al een AVR600 topic? En moet dit topic daar dan bijgevoegd worden?

Groetjes,
Jiri

Het grote Arcam topic zou niet verkeerd zijn  8)

Jiri

Stereo: Lavardin IT | Mark Levinson 390S | Clearaudio Avant Garde Magnum | Finite Elemente Spider | Tannoy Dimension TD 12 | Nordost Valhalla 
Surround: JVC DLA-HD1 | Arcam DV137 | Toshiba HD-E1 | Vantage HD | Arcam AV888 | JBL Synthesis | JBL Synthesis Project Array | Velodyne SPL Ultra 1200

Teejoo

Hoi Jiri,

Wellicht dat het ook even interessant is hoe je de Arcam gaat aansluiten. Dus qua video en audio.

Teejoo

Ik vind hem op de foto's overigens weer niet zwart uitzien. Zie het verschil met de DC1

Jiri

Quote from: Teejoo on October 10, 2009, 12:23:19
Ik vind hem op de foto's overigens weer niet zwart uitzien. Zie het verschil met de DC1

Klopt, Er is wel degelijk verschil in het grijs van de P7 en de AV888.
Al is de foto, niet echt waarheidsgetrouw, omdat er meer licht valt op de AV888.
Groet,
Jiri
Stereo: Lavardin IT | Mark Levinson 390S | Clearaudio Avant Garde Magnum | Finite Elemente Spider | Tannoy Dimension TD 12 | Nordost Valhalla 
Surround: JVC DLA-HD1 | Arcam DV137 | Toshiba HD-E1 | Vantage HD | Arcam AV888 | JBL Synthesis | JBL Synthesis Project Array | Velodyne SPL Ultra 1200

Teejoo

Quote from: Jiri on October 10, 2009, 12:50:27
Klopt, Er is wel degelijk verschil in het grijs van de P7 en de AV888.
Al is de foto, niet echt waarheidsgetrouw, omdat er meer licht valt op de AV888.
Groet,
Jiri
Maar is de AV888 dan wel een stuk donkerder?

papaleo

Quote from: Teejoo on October 10, 2009, 12:23:19
Ik vind hem op de foto's overigens weer niet zwart uitzien. Zie het verschil met de DC1

Eigenlijk zou de DC1 er grijzer uit moeten zien ivm het laag(je) stof waar die mee bedekt is....ja tóch  :P
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

erwinh

Mooi, mooi, mooi.... Ik hoop eind van de maand de 600 te mogen begroeten in mijn HT. Ben benieuwd naar jou ervaringen.
Stereo: Devialet Phantom 1 Black
TV: LG Oled77GX6LA + Panasonic DP-UB9004

Jiri

Quote from: Teejoo on October 10, 2009, 12:57:19
Maar is de AV888 dan wel een stuk donkerder?

Nou, nee, niet echt. Ik heb de P7 en de AV888 nu boven elkaar in een rek staan, en de AV888 is echt behoorlijk veel lichter grijs dan de P7. De P7 is bijna zwart, en de AV888 duidelijk antraciet kleurig.
Jammer, maar ik maak er maar geen probleem van.  ::) Ik voel er weinig voor mijn P7 weg te doen, om dan alleen voor de kleur een P777 te kopen.  :-\
Nog een verschil. De metalen kast van de P7 voelt veel degelijker en robuuster aan als die van de AV888. Het frontpaneel van de AV888 is van een ander soort materiaal gemaakt dan van de P7. De P7 is echt een zwaar metalen front. De AV888 duidelijk niet. Ik denk een kostenbesparing van Arcam.

Gegroet,
Jiri
Stereo: Lavardin IT | Mark Levinson 390S | Clearaudio Avant Garde Magnum | Finite Elemente Spider | Tannoy Dimension TD 12 | Nordost Valhalla 
Surround: JVC DLA-HD1 | Arcam DV137 | Toshiba HD-E1 | Vantage HD | Arcam AV888 | JBL Synthesis | JBL Synthesis Project Array | Velodyne SPL Ultra 1200

Valkyrie

Quote from: Jiri on October 11, 2009, 18:43:09
Nou, nee, niet echt. Ik heb de P7 en de AV888 nu boven elkaar in een rek staan, en de AV888 is echt behoorlijk veel lichter grijs dan de P7. De P7 is bijna zwart, en de AV888 duidelijk antraciet kleurig.
Jammer, maar ik maak er maar geen probleem van.  ::) Ik voel er weinig voor mijn P7 weg te doen, om dan alleen voor de kleur een P777 te kopen.  :-\
Nog een verschil. De metalen kast van de P7 voelt veel degelijker en robuuster aan als die van de AV888. Het frontpaneel van de AV888 is van een ander soort materiaal gemaakt dan van de P7. De P7 is echt een zwaar metalen front. De AV888 duidelijk niet. Ik denk een kostenbesparing van Arcam.

Gegroet,
Jiri

Dus geen FMJ? (Full Metal Jacket)
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

Starred

Quote from: Valkyrie on October 12, 2009, 07:36:46
Dus geen FMJ? (Full Metal Jacket)


Het is tegenwoordig Faithful Musical Joy


Valkyrie

Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

Jiri

Even iets van een andere orde.

Nu met de AV888, kan ik mijn DV-137 analoog gaan aansluiten op de analoge 5.1 input van de AV888. Hierdoor kan ik eindelijk eens gaan genieten van multichannel surround SACD's etc.
Dit betekent echter dat ik 3 paar nieuwe interlinks moet aanschaffen. Wel nu, ik wil hier geen fortuin aan uit gaan geven, en ben dus opzoek naar interlinks met heel veel value for money.
Hoeft dus geen high end te zijn, gewoon erg goed, en zeer veel waar voor z'n geld. Iemand een tip? Misschien een eenvoudige van den hul? Of heeft iemand nog iets voor mij tweedehands in de verkoop?

Thanks,
Gegroet,
Jiri
Stereo: Lavardin IT | Mark Levinson 390S | Clearaudio Avant Garde Magnum | Finite Elemente Spider | Tannoy Dimension TD 12 | Nordost Valhalla 
Surround: JVC DLA-HD1 | Arcam DV137 | Toshiba HD-E1 | Vantage HD | Arcam AV888 | JBL Synthesis | JBL Synthesis Project Array | Velodyne SPL Ultra 1200

Joris1971

Quote from: Jiri on October 12, 2009, 10:51:55

Dit betekent echter dat ik 3 paar nieuwe interlinks moet aanschaffen. Wel nu, ik wil hier geen fortuin aan uit gaan geven, en ben dus opzoek naar interlinks met heel veel value for money.
Hoeft dus geen high end te zijn, gewoon erg goed, en zeer veel waar voor z'n geld. Iemand een tip? Misschien een eenvoudige van den hul? Of heeft iemand nog iets voor mij tweedehands in de verkoop?

Thanks,
Gegroet,
Jiri

BB&G maken ook interlinks, die gebruik ik zelf ook.


Jiri

Quote from: Joris1971 on October 12, 2009, 11:17:51
BB&G maken ook interlinks, die gebruik ik zelf ook.



Mooi, en hoe vind je ze?
Groet,
Jiri
Stereo: Lavardin IT | Mark Levinson 390S | Clearaudio Avant Garde Magnum | Finite Elemente Spider | Tannoy Dimension TD 12 | Nordost Valhalla 
Surround: JVC DLA-HD1 | Arcam DV137 | Toshiba HD-E1 | Vantage HD | Arcam AV888 | JBL Synthesis | JBL Synthesis Project Array | Velodyne SPL Ultra 1200

Joris1971

#23
Quote from: Jiri on October 12, 2009, 17:12:27
Mooi, en hoe vind je ze?
Groet,
Jiri


Die zijn goed!

Garmt of Bjorn weet wel welke interlinks ik bedoel.

Joris1971

Het zijn Mogami interlinks (schoot me ineens binnen)