welke mediaspeler kan bv uitzending gemist?

Started by BernHardN, October 8, 2009, 09:24:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

BernHardN

Even een vraag van mijn collega die op zoek is naar een mediaspeler die ook een webbrowser heeft of toegang tot uitzendinggemist.

Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

niels1962

TV: LG 4K / Versterker: Naim supernait 3 met HiCap DR / Streamer: Naim ND5 XS2/  DVD speler: Denon DBP 2010 / Speakers: Focal Spectral 40th / Subw: Definitive Supercube I 1500 Watt / Speaker kabel: Supra ply 3.4

BernHardN

en al die andere zoals de xtreamer popcorn en WDtv niet?
een Wii dan? die heeft hij namelijk.

Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

WilcoL

Quote from: niels1962 on October  8, 2009, 10:01:01
Playstation 3?

Volgens mij kan dat niet met de PS3 hoor... Kan vrij weinig met webplayers etc. is mijn eigen persoonlijke ervaring (maar ik heb het al heel lang niet geprobeerd!)
@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear

BernHardN

maar het is toch een enorm gemis dat deze players alles kunnen behalve een webbrowser implementeren.
gat in de markt?

Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

Ejorne

Quote from: BernHardN on October  8, 2009, 09:24:08
Even een vraag van mijn collega die op zoek is naar een mediaspeler die ook een webbrowser heeft of toegang tot uitzendinggemist.

Zelf een kleine HTPC maken met een mooi kastje en zo'n tof ION mainboard erin...
MediaPortal installeren en gaan met die banaan.  8)

Het is alleen wel zo dat een HTPC wel wat meer 'onderhoud' vergt dan een dedicated mediaplayer.
Zo'n Mediaplayer doet wat ie kan en doet dat dan ook vaak stabiel.
Een HTPC heeft soms wat meer nukken waardoor je moet gaan stoeien met plugins en codecs.
Het is wel weer veel flexibeler en er zijn voor PC's natuurlijk webbrowser genoeg in omloop...

BernHardN

Quote from: Ejorne on October  9, 2009, 10:09:03
Zelf een kleine HTPC maken met een mooi kastje en zo'n tof ION mainboard erin...
MediaPortal installeren en gaan met die banaan.  8)

Het is alleen wel zo dat een HTPC wel wat meer 'onderhoud' vergt dan een dedicated mediaplayer.
Zo'n Mediaplayer doet wat ie kan en doet dat dan ook vaak stabiel.
Een HTPC heeft soms wat meer nukken waardoor je moet gaan stoeien met plugins en codecs.
Het is wel weer veel flexibeler en er zijn voor PC's natuurlijk webbrowser genoeg in omloop...


Daarom wil hij ook een media speler.  :D

Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

angel1978

Met de popcorn heb ik uitzending gemist gewoon draaien...
Met wat kleine aanpassingen werkt dat wel

denoontje

Quote from: angel on October  9, 2009, 10:38:06
Met de popcorn heb ik uitzending gemist gewoon draaien...
Met wat kleine aanpassingen werkt dat wel

hoe heb je dit gedaan..wellicht kan dit dan ook op de HDX 1000

Ejorne

Quote from: angel on October  9, 2009, 10:38:06
Met de popcorn heb ik uitzending gemist gewoon draaien...
Met wat kleine aanpassingen werkt dat wel


Die popcorn ook telkens weer. Ben ik er bijna uit dat ik een mooi zelfbouw htpc'tje ga bouwen. Komt popcorn weer met een zeer aangenaam nieuw speeltje... Ben ik weer aan het twijfelen...  :-X

;D

BernHardN

de LIDL heeft een mooie mini pc met gewoon XP erop

Quote from: Ejorne on October  9, 2009, 11:09:39

Die popcorn ook telkens weer. Ben ik er bijna uit dat ik een mooi zelfbouw htpc'tje ga bouwen. Komt popcorn weer met een zeer aangenaam nieuw speeltje... Ben ik weer aan het twijfelen...  :-X

;D

Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

pong38

Quote from: denoontje on October  9, 2009, 10:46:51
hoe heb je dit gedaan..wellicht kan dit dan ook op de HDX 1000

Zou ook graag de oplossing voor de HDX1000 willen hebben.
Fout... Ik moet zeggen, mijn vrouw zou graag...   :sigh:

WilcoL

Quote from: BernHardN on October  9, 2009, 11:20:20
de LIDL heeft een mooie mini pc met gewoon XP erop


Is een erg leuk & compact ding zeg! Maar voor het afspelen van een beetje HD-ige video-bestanden niet echt geschikt lijkt me: in m'n netbookje zit ook een Intel® Atom™ 230 1,6 GHz (1GB RAM) en daar hoef ik echt geen 1080p MKV'tje aan te voeren want dat speelt niet echt fijn...

Zo'n dual-core Atom (type 330 volgens mij)schijnt wel weer prima geschikt te zijn....
@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear

Ejorne

Quote from: WilcoL on October  9, 2009, 14:55:21
Is een erg leuk & compact ding zeg! Maar voor het afspelen van een beetje HD-ige video-bestanden niet echt geschikt lijkt me: in m'n netbookje zit ook een Intel® Atom™ 230 1,6 GHz (1GB RAM) en daar hoef ik echt geen 1080p MKV'tje aan te voeren want dat speelt niet echt fijn...

Zo'n dual-core Atom (type 330 volgens mij)schijnt wel weer prima geschikt te zijn....

En dat dan op een ION mainboard. Die ion graphic chips zijn uit zichzelf toch al krachtig genoeg om HD af te spelen? Dan zou je geen of niet al teveel aanspraak op de cpu hoeven doen...

DVDGuy

Quote from: angel on October  9, 2009, 10:38:06
Met de popcorn heb ik uitzending gemist gewoon draaien...
Met wat kleine aanpassingen werkt dat wel

Ik had dat ook draaiend op de Popcorn, maar sinds september 2009 wordt dit door de maker -Joris v/d Straten- niet langer ondersteund.
Hoe heb jij het draaiend?
Benieuwd wat mij dagelijks bezig houdt?
Neem eens een kijkje op mijn blog: http://dvdguynl.wordpress.com

silent cinema

De emminent heeft het programma ook standaard inzich.
Sony 75" - Sonos - B&W

Goverias

Ik heb zelf ook een HDX 1000. Het zou zeker interessant zijn als ik uitzendinggemist hierop kon draaien. ;)


PaulSQ

Ik weet dat dit een heel oud topic is, maar wellicht zijn er nieuwe ontwikkelingen en is er ondertussen een geschikt product op de markt?

Kan iemand bevestigen of uitzending gemist mogelijk is met de PS3?

Kan iemand concreet aangeven of de PCH dit kan / wat de aanpassingen zouden zijn?
Arcam AVR 390 KEF R700 / R300  ICEpower 1200AS2  BK 400XXLS

Woods

Ik ben ook wel benieuwd hoe ver het hiermee staat.

HAL

Bij mij werkt het weer prima op een PCH 100. Ik heb donderdag de demo gezien van de nieuwe Uitzending Gemist in HTML5. Dat wordt heel mooi. :)

WilcoD