Stereo versterker met DAC - De definitieve lijst.

Started by Rednaxela, September 28, 2009, 09:40:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Rage

Quote from: bokkes on September 30, 2009, 13:32:41
Alleen de prijs nog even aanpassen naar € 3300,00
bokkes

Gedaan, zijn er nog andere veranderingen?

Verder nog heel wat reviews erbij gedaan.

Rednaxela

De tabellen zijn bijgewerkt. Een dezer dagen voeg ik hyperlinks toe.

Quote from: solitaire on September 30, 2009, 14:09:50
vintage, oa.:
Mooie lijst, bedankt!

Quote from: solitaire on September 30, 2009, 14:09:50
JVC AX-Z91
Kenwood KA 3300D
Onkyo A-8800
Iemand nog wat aanvullende informatie over bovenstaande drie?
Wie A zegt moet ook BX zeggen.

Rednaxela

Quote from: jslaman on September 30, 2009, 13:19:39
merk: XTZ
type: class a100 d3
optisch in : 1
coax in: 4
prijs: €650
Hoe heb ik die kunnen vergeten, bedankt!
Wie A zegt moet ook BX zeggen.

solitaire

Quote from: Rednaxela on September 30, 2009, 22:24:31
De tabellen zijn bijgewerkt. Een dezer dagen voeg ik hyperlinks toe.
Mooie lijst, bedankt!
Iemand nog wat aanvullende informatie over bovenstaande drie?

geen probleem, kom er op terug (tenzij iemand me voor is natuurlijk ;))



W.
Hinterm Horizont geht's weiter.

Rednaxela

Quote from: Rage on September 28, 2009, 17:35:03
Hier dan een voorlopige lijst met wat info erbij, op alfabetische volgorde.

...

Musical Fidelity A1 Integrated Amplifier - Prijs: € 1.495,-
1x USB

Musical Fidelity A1008 Intergrated Amplifier (pdf) - Prijs: € 3.250,-
1x optical
2x coaxial
1x USB

Musical Fidelity A5.5 Integrated Amplifier - Prijs: € 2.495,-
1x USB

Musical Fidelity kW250S - Prijs: € 6.750,-
1x optical
2x coaxial

...
Weet je uit je hoofd welke van deze 4 modellen courant zijn?
Wie A zegt moet ook BX zeggen.

erik s.

Quote from: Rednaxela on October  1, 2009, 08:25:57
Weet je uit je hoofd welke van deze 4 modellen courant zijn?

alleen de kW250S staat niet meer op de prijslijst van MF.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

solitaire

Quote from: Rednaxela on September 30, 2009, 22:24:31
Iemand nog wat aanvullende informatie over bovenstaande drie?

JVC AX-Z91 : optisch in & out / coax in
Kenwood KA 3300D : coax & optisch in / coax out
Onkyo A-8800 : coax in & out / optisch in


de Sony TA-FA1200ES 'new-timer' : optisch in & out / 3x coax in & 1x out  (http://www.sony.at/product/hfc-amplifier/ta-fa1200es/tab/technicalspecs)


W.
Hinterm Horizont geht's weiter.

Rednaxela

Quote from: erik s. on October  1, 2009, 09:38:38
alleen de kW250S staat niet meer op de prijslijst van MF.
Ok, bedankt! Ze staan er inmiddels in.
Wie A zegt moet ook BX zeggen.

Rednaxela

Quote from: solitaire on October  1, 2009, 11:40:46
JVC AX-Z91 : optisch in & out / coax in
Kenwood KA 3300D : coax & optisch in / coax out
Onkyo A-8800 : coax in & out / optisch in
Netjes! Is bijgewerkt.

Quote from: solitaire on October  1, 2009, 11:40:46
de Sony TA-FA1200ES 'new-timer' : optisch in & out / 3x coax in & 1x out  (http://www.sony.at/product/hfc-amplifier/ta-fa1200es/tab/technicalspecs)
Heb ik naar gezocht, maar het enige 1200 model dat ik kon vinden was multi-kanaals (STR-DA). Maar ik wist toch zeker dat... Enfin, hij staat er nu bij, bedankt.
Wie A zegt moet ook BX zeggen.

SpaceJS

Misschien een idee om bij de variaties ook voorversterkers te zetten met digitale ingangen?
Meridian G68, Mark and Levinson No. 29,  2 * Linn LK85 , meridian G98,  meridian HD621, Linn LP12, Musical Fidelity X-LPS v3, Empire vandenhul MC1000 , Marantz UD 5005, Mediacenter pc op basis van XBMC, Raspberry PI4 -digiberry, Thiel CS2.4,  Linn Kaber rear, Thiel SCS2 centre, Rel Quake Sub

solitaire

Quote from: Rednaxela on October  1, 2009, 11:56:32
Heb ik naar gezocht, maar het enige 1200 model dat ik kon vinden was multi-kanaals (STR-DA). Maar ik wist toch zeker dat... Enfin, hij staat er nu bij, bedankt.

Zelf ben ik niet zo'n 'Sony-man', en 'k heb relatief weinig info op m'n PC staan. Maar er zijn vast meer Sony's die op de lijst die jij maakt 'thuishoren' (deze vond ik toen ik uit frustratie snel even het Net op ging om te zoeken).

Leuke lijst: de vraag naar 'een stereo-versterker met digitaal in/out' is in het verleden meermaals op het forum voorbij gekomen.



W.
Hinterm Horizont geht's weiter.

Rednaxela

Quote from: SpaceJS on October  1, 2009, 12:31:43
Misschien een idee om bij de variaties ook voorversterkers te zetten met digitale ingangen?
Heb ik aan zitten denken. Niet bij variaties, maar gewoon als aparte rubriek.

Wat ik me daarvoor afvroeg: wat is het verschil tussen een voorversterker met digitale ingangen en een dac met volumeregeling? Is dit verschil te maken, en moet het gemaakt worden? Gevoelsmatig zeg ik 'misschien' en 'zo ja, dan ja'. Anders kan het onoverzichtelijk worden. Andere mogelijkheid is om ook voor de laatste categorie een rubriek te maken. Is misschien ook heel zo gek niet.

Hoe denken we hierover?
Wie A zegt moet ook BX zeggen.

Rednaxela

Quote from: solitaire on October  1, 2009, 12:33:26
Zelf ben ik niet zo'n 'Sony-man', en 'k heb relatief weinig info op m'n PC staan.
Toch is dit best een markant apparaat. Met zijn S-Master Pro en stereo auto-calibratie.

Overigens die Onkyo Integra A-G10 kende ik nog niet, wat een beest van een versterker is dat zeg.
Wie A zegt moet ook BX zeggen.

SpaceJS

Quote from: Rednaxela on October  1, 2009, 12:47:08
Heb ik aan zitten denken. Niet bij variaties, maar gewoon als aparte rubriek.

Wat ik me daarvoor afvroeg: wat is het verschil tussen een voorversterker met digitale ingangen en een dac met volumeregeling? Is dit verschil te maken, en moet het gemaakt worden? Gevoelsmatig zeg ik 'misschien' en 'zo ja, dan ja'. Anders kan het onoverzichtelijk worden. Andere mogelijkheid is om ook voor de laatste categorie een rubriek te maken. Is misschien ook heel zo gek niet.

Hoe denken we hierover?

Als je een verschil wil maken dan zou ik kijken of er ook analoge ingangen op zitten. Indien er analoge en digitale ingangen op zitten hebben we het denk ik over een voorversterker met digitale ingangen en als er alleen digitale ingangen en wel een volume regeling op zitten hebben we het over een dac met volume regeling.
Meridian G68, Mark and Levinson No. 29,  2 * Linn LK85 , meridian G98,  meridian HD621, Linn LP12, Musical Fidelity X-LPS v3, Empire vandenhul MC1000 , Marantz UD 5005, Mediacenter pc op basis van XBMC, Raspberry PI4 -digiberry, Thiel CS2.4,  Linn Kaber rear, Thiel SCS2 centre, Rel Quake Sub

Rednaxela

Quote from: SpaceJS on October  1, 2009, 13:00:58
Als je een verschil wil maken dan zou ik kijken of er ook analoge ingangen op zitten. Indien er analoge en digitale ingangen op zitten hebben we het denk ik over een voorversterker met digitale ingangen en als er alleen digitale ingangen en wel een volume regeling op zitten hebben we het over een dac met volume regeling.
Kan een criterium zijn inderdaad.

Heeft het nog zin om naar het maximale uitgangssignaal te kijken? Zo van: als het hoger is dan line level is het een voorversterker, anders een bron. Of zeg ik nu iets raars.
Wie A zegt moet ook BX zeggen.

solitaire

Quote from: Rednaxela on October  1, 2009, 12:50:36
Overigens die Onkyo Integra A-G10 kende ik nog niet, wat een beest van een versterker is dat zeg.

Versterkers met de mogelijkheid met digitaal signaal te werken waren vaak de TOTL spullen toen ... in de tijd dat ook nog een digitaal in + out eigenlijk not done was, want stel je voor de consument maakte digitale copieen ;) ('digitaal' was toen 'perfect' ... tot 'bit-perfect' in de belangstelling kwam ... what's next ? ::) ;))



W.
Hinterm Horizont geht's weiter.

SpaceJS

Quote from: Rednaxela on October  1, 2009, 13:08:18
Kan een criterium zijn inderdaad.

Heeft het nog zin om naar het maximale uitgangssignaal te kijken? Zo van: als het hoger is dan line level is het een voorversterker, anders een bron. Of zeg ik nu iets raars.

Ik denk dat dat laatste criterium een stap te ver is.
Meridian G68, Mark and Levinson No. 29,  2 * Linn LK85 , meridian G98,  meridian HD621, Linn LP12, Musical Fidelity X-LPS v3, Empire vandenhul MC1000 , Marantz UD 5005, Mediacenter pc op basis van XBMC, Raspberry PI4 -digiberry, Thiel CS2.4,  Linn Kaber rear, Thiel SCS2 centre, Rel Quake Sub

Midcall

Een Dussun T2 valt ook in de categoerie geloof ik. 2x 50W incl USB-DAC. rond de € 400,-
http://www.htforum.nl/showcase/usersetdetail.php?id=62 - Genesis 350+ - Audio Research Reference 3 - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 250 - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Statement XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Sony VPL-HW50ES - Yamaha CX-A5100 - Infinity Renaissance 90 rears - Callas Audio Clamprack - Bada Purer 3.8SE - Squeezebox Classic - Audio-GD NFB-8 DAC -

Rage

#68
Toegevoegd, samen met de Hegel en nog wat reviews.

Die Hegel ziet er trouwens wel heel mooi uit.

Rednaxela

Laatste wijzigingen doorgevoerd in topic start.

Om het doen van suggesties misschien wat te vergemakkelijken heb ik een template gemaakt van het Excel bestand waarmee ik zelf de lijsten bijhoud. Die kan gebruikt worden om toevoegingen of aanpassingen te posten of te PM'en. Weet niet helemaal zeker of dit gaat werken, maar ik denk dat het wel handig kan zijn.

Ook heb ik een 'reviews' sectie toegevoegd aan de topic start. Momenteel staat er nog een linkje naar de post van Rage, maar het idee is om er de reviews in te zetten van alle genoemde apparaten, ongeacht categorie, gesorteerd op merk en type. Voor iedere review een rij, dus merk/type combinaties kunnen meerdere keren voorkomen, maar vanwege het sorteren altijd netjes bij elkaar. Een worksheet voor reviews is ook aan de template toegevoegd.

Binnen nu en een week zal ik links naar productpagina's toevoegen aan de tabellen. Dus ook aan de template. Uiteraard meld ik wanneer de template verandert.
Wie A zegt moet ook BX zeggen.

Rednaxela

Quote from: SpaceJS on October  1, 2009, 16:08:21
Ik denk dat dat laatste criterium een stap te ver is.
Een andere mogelijkheid is om iets een voorversterker te noemen zodra de fabrikant dat ook doet.

Zelf zie ik wel wat in een lijst van voorversterkers met digitale inputs.

Een lijst van dacs met volumeregeling ben ik wat huiverig voor, want het aantal apparaten dat goedbeschouwd daarvoor door kan gaan, is gigantisch. Met wat fantasie kun je bijvoorbeeld de Headroom Total Bithead ook een dac met volumeregeling noemen. Het gevaar van ellenlange lijsten van apparaten die alleen in de verste verte antwoord geven op de kernvraag, ligt op de loer.

Hoe denken we hierover?
Wie A zegt moet ook BX zeggen.

SpaceJS

Quote from: Rednaxela on October  2, 2009, 14:27:07
Een andere mogelijkheid is om iets een voorversterker te noemen zodra de fabrikant dat ook doet.

Zelf zie ik wel wat in een lijst van voorversterkers met digitale inputs.

Een lijst van dacs met volumeregeling ben ik wat huiverig voor, want het aantal apparaten dat goedbeschouwd daarvoor door kan gaan, is gigantisch. Met wat fantasie kun je bijvoorbeeld de Headroom Total Bithead ook een dac met volumeregeling noemen. Het gevaar van ellenlange lijsten van apparaten die alleen in de verste verte antwoord geven op de kernvraag, ligt op de loer.

Hoe denken we hierover?

akkoord
Meridian G68, Mark and Levinson No. 29,  2 * Linn LK85 , meridian G98,  meridian HD621, Linn LP12, Musical Fidelity X-LPS v3, Empire vandenhul MC1000 , Marantz UD 5005, Mediacenter pc op basis van XBMC, Raspberry PI4 -digiberry, Thiel CS2.4,  Linn Kaber rear, Thiel SCS2 centre, Rel Quake Sub

solitaire

Sony TA-F501 : 3x coax in & optisch in / out
Belcanto e.One S300iu : USB-in (www.belcantodesign.com/Belcanto_eOneS300i.html)
Esoteric AI-10                        (www.esoteric.teac.com/amplifiers_&_preamps/ai-10/)
Esoteric AZ-1                         (www.esoteric.teac.com/amplifiers_&_preamps/az-1/)   




W.
Hinterm Horizont geht's weiter.

Rednaxela

Quote from: solitaire on October  4, 2009, 16:04:42
Sony TA-F501 : 3x coax in & optisch in / out
Belcanto e.One S300iu : USB-in (www.belcantodesign.com/Belcanto_eOneS300i.html)
Esoteric AI-10                        (www.esoteric.teac.com/amplifiers_&_preamps/ai-10/)
Esoteric AZ-1                         (www.esoteric.teac.com/amplifiers_&_preamps/az-1/)   
Mooi lijstje, bedankt! Die Sony, is die hier een beetje verkrijgbaar?
Wie A zegt moet ook BX zeggen.

Rednaxela

Lijsten bijgewerkt.
Links naar productpagina's toegevoegd aan de Courant sectie.
Template geupdate.
Een aantal apparaten is van categorie gewisseld.

De Wadia 151 lijkt nog in aantocht. Weet iemand uit zijn hoofd wanneer hij wordt verwacht?
Wie A zegt moet ook BX zeggen.