Iemand in bezit van een Cambrige 640R ?

Started by Henkyboy, January 17, 2014, 21:13:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Henkyboy

Hallo, ik ben sinds een paar dagen in het bezit van een gebruikte Cambrige Audio 640 R. Nu zoek ik iemand die mij kan helpen met het aansluiten en instellen van deze Receiver. Welke kabels heb ik nodig ed. Als ik alles alleen aansluit d.m.v. HDMI kabels dan heb ik geen geluid, van mijn Tv en Dvd. Moet ik hier bij nog andere kabels gebruiken ? Zoja op welke uit/in gangen moeten deze aangesloten worden. Er zijn div mogelijkheden, maar vind het niet makkelijk om dit uit de handleiding te halen. Tv ontvangst komt van een Humax 5000c kabel decoder. Mijn DVD speler is een Cambrige Audio 540D V2, en ik heb een 5.1 speaker set. Maar deze wil ik in de toekomst vervangen door een 5.0 systeem.
Ik ben niet zo,n ervaren audio freak, maar kon dit setje voor een leuke prijs kopen.

Nahpets

Welkom op het forum.

Als je hulp thuis vraagt is het misschien handig om de regio aan te geven waar je woont.

Het aansluiten en instellen van een set (zeker multikanaals met tv enzovoort) kan een behoorlijke uitdaging zijn. Ook als je wel een audio of video freak bent.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Henkyboy

Denk dat het zekers een uitdaging is. Het leek mij zo simpel. HDMI kabels aan sluiten en luisteren maar. Maar dit mocht niet zo zijn. Ik kom uit het Noorden van het land. Om precies te zijn uit Stadskanaal.

frank2

Ik heb ook zo'n reciever gehad; bij deze reciever heb je eigenlijk niets aan de hdmi die erop zit, deze geven alleen door. (hij zal dus niet decoderen)  Dus je dient alles via kabels (tulp)  aan te sluiten en hdmi rechtstreeks op je tv aan te sluiten.

Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren