Author Topic: Reacties op het forumbeleid  (Read 51919 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline beunky

• The one and only
  • Administrator
  • Highly esteemed member group
  • Trade Count: (+3)
  • "Laat alle hoop varen, gij die hier binnentreedt"
    • LinkedIn profiel
Re: Reacties op het forumbeleid
« Reply #50 on: January 8, 2010, 23:36:06 »
Belachelijk, dat JIJ jezelf admin mag noemen... Jij hebt geen kaas gegeten van community-management. Door zoiets te zeggen laat je pas je echte onkunde als admin zien.
Daarbij is het is niet voor de eerste keer dat je gefrustreerd antwoord geeft op mensen die het durven een andere mening te hebben. En als je dat niet doet, dan sluit je de thread zodat de discussie "gesloten" is. Gut oh gut, wat een onmacht....

Tsja, over bepaalde dingen valt niet te discussi๋ren. Regels zijn nu eenmaal regels. En als je dat niet bevalt dan staat het je vrij om niet meer te posten.
Als je goede, inhoudelijke, argumenten hebt waarmee je aangeeft dat de regels aangepast moeten worden zijn die natuurlijk altijd van harte welkom. Daar doen we dan ook zeker wat mee.

Ach, ik vind het een nogal laffe houding om bij voorbaat al te buigen voor een uiterst discutabele club als de STICHTING Brein. Maar goed, dat is mijn mening.

Precies, dat is jouw mening. En het staat je vrij om die te communiceren.

Ik begrijp hieruit dat het voornaamste doel van het forum een commerci๋le is, dat de bescherming van eigenaar en sponsors prioriteit 1 heeft, en dat enige vorm van ideologie of vrijheid of bescherming of representativiteit van wat denk ik de grootste AV gemeenschap van Nederland is, op de tweede plaats komt. Ondertussen verkopen de sponsors e.d. natuurlijk wel alle middelen die nodig zijn om deze 'kwalijke' praktijken te kunnen faciliteren :laugh: Wat het geheel een nogal opportunistisch kantje geeft.

Dat is wel een heel erg kort-door-de-bocht reactie...

Door meteen met de witte vlag te zwaaien terwijl er letterlijk nog NIETS aan de hand is, geef je als community toe dat je het er mee eens bent, en dat vind ik een kwalijke zaak. Dat verlaagt het forum een beetje tot een karakterloos, niets-zeggend clubje ja-knikkers :nopompom:

Er was wel degelijk wat aan de hand. Er werden linkjes geplaatst naar aanbiedingen van bestanden. Dat zit op het randje van de legaliteit. Aangezien we allemaal fulltime banen hebben en dit in onze vrije tijd doen, kiezen we er voor om dat randje niet uitgebreid te gaan verkennen.
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

Offline J.A.F._Doorhof

• All your base are belong to us
  • Owner
  • The ultimate HT Forum elite group
  • *
  • Trade Count: (+10)
  • Tja, je hebt van die dagen
    • J.A.F._Doorhof
« Reply #51 on: January 8, 2010, 23:40:05 »
Had ik maar een full-time baan denk ik soms :D
Lekker rustig :D
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Online jowi

• HT forum donateur
  • Trade Count: (+4)
  • Visit the Dagobah system you must.
    • 20ten
« Reply #52 on: January 8, 2010, 23:50:27 »
.
« Last Edit: February 8, 2010, 15:50:03 by jowi »
Arcam AVR600 • Pioneer Kuro KRP-600M (ISF) • KEF Reference 4/2/200c • Velodyne DD15 • HDI Dune Prime 3.0 • SqueezeBox Duet & Radio • NOS Metrum Quad DAC

Offline beunky

• The one and only
  • Administrator
    • LinkedIn profiel
« Reply #53 on: January 8, 2010, 23:53:19 »
Daarmee begeef je je op het randje Jowi en zoals gezegd: daar blijven we graag vandaan.
En ik weet heel goed hoe het technisch in elkaar zit. Dit is niet ingegeven door angst maar door het feit dat we geen discussie willen aangaan of het juridisch gezien nog net wel of nog net niet mag.

Offline J.A.F._Doorhof

• Owner
  • *
    • J.A.F._Doorhof
« Reply #54 on: January 9, 2010, 08:11:14 »
Eigenlijk is het heel simpel.

Je kan 100x roepen dat het op het randje is, dat het in een rechtzaak geen stand houd.
Echter kijk naar het belang.

Wat is het belang voor HET FORUM dat iemand die 2 par bestanden linkt ?

Als ik al kijk dat ik voor RECHTENVRIJE muziek onder een video van mij op youtube minimaal 2 weken ben bezig geweest om buma stemra te overtuigen dat het echt rechtenvrije muziek was, brein is veel en veel feller en helemaal als ze eenmaal het vizier op je gericht hebben.

TUURLIJK heb je helemaal gelijk en is het belachelijk, maar wat heb je liever....

Ik heb tijd voor reviews, editing op het forum en vragen beantwoorden.
OF
Ik ben weken/maanden bezig met het forum te verdedigen via eerst mails, dan aangetekende brieven en misschien uiteindelijk voor de rechtbank.

Nogmaals, natuurlijk heb je gelijk maar omdat je gelijk hebt hoef je toch niet het risico te nemen.
We leven in een hele vreemde wereld wat dit aangaat op dit moment met belachelijke acties die in 90% van de gevallen niet gewonnen worden, maar het aantal uren dat erin gaat zitten pfffffff.

Kijk naar FTD, die draaien natuurlijk op het aanbieden dus die stoppen die tijd er graag in, echter wij zijn een HT forum.
Wees blij dat er sowieso wel gesproken mag worden over downloads, als we in het vizier zitten van Brein dan kan ik je al voorspellen dat na het eerste schrijven van Brein er GEEN ENKELE POST meer waar ook maar een "hint" in zit van downloads geaccepteerd word.

Dus kies zelf maar....
ik hoop dat je inziet waarom we deze in jouw ogen "belachelijke" actie ondernemen.
Echter realiseer je nogmaals dat wij het forum voor alles moeten zetten, ondanks dat ik als mens ook gewoon zoiets zou willen posten.
Wie download er niet :D
Custom installer

Online jowi

• HT forum donateur
    • 20ten
« Reply #55 on: January 9, 2010, 10:48:28 »
.
« Last Edit: February 8, 2010, 15:49:51 by jowi »
Arcam AVR600 • Pioneer Kuro KRP-600M (ISF) • KEF Reference 4/2/200c • Velodyne DD15 • HDI Dune Prime 3.0 • SqueezeBox Duet & Radio • NOS Metrum Quad DAC

Offline J.A.F._Doorhof

• Owner
  • *
    • J.A.F._Doorhof
« Reply #56 on: January 9, 2010, 11:23:56 »
Sommige mensen zijn wat harder in hun opmerkingen, en andere zijn wat milder.
maar in hun hart zijn ze allemaal goed bedoeld (denk ik :D)
Custom installer

Offline Moony

• HT forum donateur
  • HT forum legend group
  • Trade Count: (+9)
« Reply #57 on: January 9, 2010, 11:48:46 »
Ik (als ongewild aanstichter van dit alles) houd me verder buiten de hele discussie, ik respecteer/accepteer de houding van de admins maar ik wil wel even melden dat ik de post wel lekker compleet gekregen heb!  :tongue2:

Offline Perfectionist

• Administrator
  • Wat perfect is bepaal je zelf.
« Reply #58 on: January 9, 2010, 12:10:31 »
Even dit topic samengevoegd in Het topic waar gereageerd kan worden op het forumbeleid.
Arcam FMJ A32 / FMJ T31 / FMJ BDP 300 / Audio Physic Tempo 25 / Panasonic TH-46PZ85 Plasma

Offline Gaeje

• Trade Count: (+6)
« Reply #59 on: January 9, 2010, 13:14:49 »
Ach, ik vind het een nogal laffe houding om bij voorbaat al te buigen voor een uiterst discutabele club als de STICHTING Brein. Maar goed, dat is mijn mening. Ik begrijp hieruit dat het voornaamste doel van het forum een commerci๋le is, dat de bescherming van eigenaar en sponsors prioriteit 1 heeft, en dat enige vorm van ideologie of vrijheid of bescherming of representativiteit van wat denk ik de grootste AV gemeenschap van Nederland is, op de tweede plaats komt. Ondertussen verkopen de sponsors e.d. natuurlijk wel alle middelen die nodig zijn om deze 'kwalijke' praktijken te kunnen faciliteren :laugh: Wat het geheel een nogal opportunistisch kantje geeft.

Door meteen met de witte vlag te zwaaien terwijl er letterlijk nog NIETS aan de hand is, geef je als community toe dat je het er mee eens bent, en dat vind ik een kwalijke zaak. Dat verlaagt het forum een beetje tot een karakterloos, niets-zeggend clubje ja-knikkers :nopompom:

ik heb toch enkele bedenkingen bij deze post.

ten eerste ben je aan het klagen over een stichting die tegen piraterij is. M.a.w je kiest al een standpunt VOOR diefstal. Jullie hebben nu het geluk dat downloaden (rechtenvrij of copyrighted materiaal) NIET strafbaar is (wat op zich al WAANZIN is, maar goed) in nederland, en dan nog is het niet goed genoeg. Je moet het ook nog op elke website waar je graag opzit gaan verspreiden, als ik het goed begrijp?

ten tweede denk ik niet dat het voornaamste DOEL van het forum commercieel is, doch het is wel degelijk voelbaar in vele topics, dat zal ik niet ontkennen...

ten derde, als je vind dat :"ideologie of vrijheid of bescherming of representativiteit van wat denk ik de grootste AV gemeenschap van Nederland" voor jou downloaden is, dan vind ik dit bedroevend voor een AV gemeenschap, want dan heb je geen respect voor het geleverde werk van artiesten, dewelke nog altijd aan de oorsprong liggen van alle materiaal dat je met je gear wil gaan bekijken

en tenslotte:
"Door meteen met de witte vlag te zwaaien terwijl er letterlijk nog NIETS aan de hand is, geef je als community toe dat je het er mee eens bent, en dat vind ik een kwalijke zaak. Dat verlaagt het forum een beetje tot een karakterloos, niets-zeggend clubje ja-knikkers"
wat wil je nu? dat iedereen op de bres springt voor illegale downloads? Het feit dat er relatief weinig protest is, is toch teken dat het mensen niet interesseert? dat de meesten nog hun content betalen en gewoon hier zijn voor info over ht spullen, installatie en gebruik ervan

grtz,
G.

EDIT: ook het stukje "Ondertussen verkopen de sponsors e.d. natuurlijk wel alle middelen die nodig zijn om deze 'kwalijke' praktijken te kunnen faciliteren" klopt volgens mij niet want de meeste verkopen voor zover ik weet HT gear, wat in essentie NIET dient om content te downloaden, of downloaden gemakkelijker te maken. maar gewoon om content te bekijken... je draait gewoon de zaken om
« Last Edit: January 9, 2010, 13:17:14 by Gaetan »

Offline celerontje

• Een digitale klok tikt niet, ook niet thuis!
  • HT forum donateur
  • Trade Count: (0)
  • Don't underestimate the gravity...
« Reply #60 on: January 9, 2010, 13:17:31 »
Laten we a.u.b. stoppen met deze discussie, want die hebben we al eens gevoerd.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Offline beunky

• The one and only
  • Administrator
    • LinkedIn profiel
« Reply #61 on: January 9, 2010, 13:35:50 »
Lijkt me een strak plan.

Offline Perfectionist

• Administrator
  • Wat perfect is bepaal je zelf.
« Reply #62 on: January 9, 2010, 13:53:22 »
Lijkt me prima inderdaad, ik moet zeggen dat de toonzetting van deze en gene me ook niet bevalt, met verwijzingen naar Nazi Duitsland en woorden als laf e.d. Er komen hier ook reports to mod over binnen. 

Naschrift: laat dus ook helder zijn dat OOK in dit topic de normale omgangsregels gelden, als deze worden overschreden volgen waarschuwingen of erger.
« Last Edit: January 9, 2010, 14:26:01 by Perfectionist »
Arcam FMJ A32 / FMJ T31 / FMJ BDP 300 / Audio Physic Tempo 25 / Panasonic TH-46PZ85 Plasma

Offline Ejorne

• HT forum donateur
  • Trade Count: (+2)
« Reply #63 on: January 9, 2010, 14:29:45 »
Niet echt een goed begin van 2010 zo. De 'kloof' tussen (bepaalde) forumleden en de organisatie lijkt steeds groter te worden.
Lijkt me tijd voor verzoening. Dus onder andere wat milder zijn in bepaalde uitspraken en door de andere partij wat minder dergelijke uitspraken op zichzelf te betrekken. Ik denk dat we daarmee dan al een heel eind naar 'kloof versmalling' komen...  ;)

Online jowi

• HT forum donateur
    • 20ten
« Reply #64 on: January 9, 2010, 14:55:32 »
.
« Last Edit: February 8, 2010, 15:49:26 by jowi »

Offline beunky

• The one and only
  • Administrator
    • LinkedIn profiel
« Reply #65 on: January 9, 2010, 15:40:20 »
Daar is niets anoniems aan. Wij weten precies wie dit aangeeft...

Offline Snowmaster

• HT forum donateur
  • The Top of the Alps
« Reply #66 on: January 9, 2010, 15:52:08 »
Daar is niets anoniems aan. Wij weten precies wie dit aangeeft...

Lees zojuist dit topic en krijg toch wel wat onbestemde gevoelens.
Dat de mods sturing geven aan bepaalde topics en dit vervolgens netjes onderbouwen verdient een compliment.
Als de discussie een beetje pittiger wordt met wat krachtiger taalgebruik en er gaan forumleden sneaky lopen melden, geeft mij wel een dubbel gevoel.
Wees kerel en reageer openlijk !   Dan kun je tenminste samen kijken of je eruit komt.
Mijn bekruipt nu ook zo'n Oost-Duits gevoel  :sly:

Pioneer KRP-500M ISFccc / Denon AVR4306 + DVD3930 (Furutech+Ceraball), AK-DL1 / Audio Physic Yara HT gemod./ Bekabeling + netsnoeren : Inakustik Black& White Referenz / Selfmade stroomgroep/ Samsung 380 HD gemod.+ Supra Trico-Via Blue / Analysis Plus

Online Madhouse

• Live your Dream!
  • HT forum donateur
  • Trade Count: (+43)
  • Sonus Faber
    • Roy Kersbergen
« Reply #67 on: January 9, 2010, 16:04:34 »
Ik word er zo moe van dat elke beslissing die wij nemen in twijfel word getrokken en er vervolgens weer een discussie over komt omdat een groepje mensen hier op het forum vooraan in de rij staan om de mods en admins af te schieten........zucht!
Mijn Stereo topic! - Samsung UE50ES6900 • Sonus Faber Concerto Domus • Marantz PM8003 • Marantz UD5005 • Logitech Squeezebox • Mede8er MED600X3D • Playstation 3 • En nog wat kabels...

Offline MaxxMark

• Trade Count: (+1)
    • www.markprins.com
« Reply #68 on: January 9, 2010, 16:33:41 »
"Question Everything" - Discovery Science  :angel:
Yamaha RX-V3800 - 5x ML Fresco - Peerless XLS10 - HDI Dune 3.0 Prime - JVC RS-10 - Screen Research 110" - showcase - @mark_prins - www.markprins.com

Offline J.A.F._Doorhof

• Owner
  • *
    • J.A.F._Doorhof
« Reply #69 on: January 9, 2010, 16:35:38 »
Welkom in de wondere wereld van de mods.
En daarom is het zo moeilijk er 1 te zijn, die knop van ban die is zo makkelijk en toch doen ze het niet, petje af soms :D

NIEMAND meld trouwens iets sneaky.
Er zijn gewoon mensen die zich storen aan bepaalde topics en die kunnen een report to mod doen met een opmerking bv in de trend van :
"moet dit nu echt zo ?"
Wij weten wie het zijn omdat simpelweg de naam erbij staat van de reporter.
Dus niets sneaky, maar wel getuigend van medeleven met dit forum en de moeilijke taak van de mods.
Custom installer

Offline Ejorne

• HT forum donateur
« Reply #70 on: January 9, 2010, 17:19:14 »
... en de moeilijke taak van de mods.

Inderdaad petje af voor de mods.
Ik heb al eens geopperd of het wellicht een idee is om een potje te maken waarin leden kunnen doneren, naast de mogelijkheid om te doneren voor het forum zelf...

Lijkt me een fijne gelegenheid om onze dankbaarheid ook eens om te zetten, zodat de mods bijvoorbeeld jaarlijks een leuke BBQ of wat dan ook kunnen houden...

Offline J.A.F._Doorhof

• Owner
  • *
    • J.A.F._Doorhof
« Reply #71 on: January 9, 2010, 17:33:55 »
Dat hoeft niet, we doen het met plezier en liefde :D
Kom maar naar de jaarlijkse HT BBQ en knuffel daar de mods in het wild.
Custom installer

Online Madhouse

• Live your Dream!
  • HT forum donateur
  • Trade Count: (+43)
  • Sonus Faber
    • Roy Kersbergen
« Reply #72 on: January 9, 2010, 18:01:49 »
Dat hoeft niet, we doen het met plezier en liefde :D
Kom maar naar de jaarlijkse HT BBQ en knuffel daar de mods in het wild.

Mag het ook gewoon bij een handdruk blijven  ;D ;D ;)
Mijn Stereo topic! - Samsung UE50ES6900 • Sonus Faber Concerto Domus • Marantz PM8003 • Marantz UD5005 • Logitech Squeezebox • Mede8er MED600X3D • Playstation 3 • En nog wat kabels...

Offline Snowmaster

• HT forum donateur
  • The Top of the Alps
« Reply #73 on: January 9, 2010, 19:04:07 »
we doen het met plezier en liefde en knuffel daar de mods in het wild.

Ajakkes....dat gaat wel heel erg ver op die feestjes  ;)
Pioneer KRP-500M ISFccc / Denon AVR4306 + DVD3930 (Furutech+Ceraball), AK-DL1 / Audio Physic Yara HT gemod./ Bekabeling + netsnoeren : Inakustik Black& White Referenz / Selfmade stroomgroep/ Samsung 380 HD gemod.+ Supra Trico-Via Blue / Analysis Plus

Offline JeKa

• Trade: (+764)
  • HT forum donateur
« Reply #74 on: January 9, 2010, 19:06:05 »
Ajakkes....dat gaat wel heel erg ver op die feestjes  ;)

Waarom denk je dat men zo graag een "batcave" wil....

ADSLwinkel.nl, klik hier!
POSTCODE HUISNR.
particulier      zakelijk