Author Topic: Reacties op het forumbeleid  (Read 51965 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline MaxxMark

• Highly esteemed member group
  • Trade Count: (+1)
    • www.markprins.com
Re: Reacties op het forumbeleid
« Reply #25 on: January 8, 2010, 11:27:33 »
Ik zie zojuist dat het topic: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=96249.0 is gesloten.

Nu kan ik me er prima in vinden dat topics om bepaalde redenen gesloten worden, maar in deze ontgaat mij even de logica.

Nu gaat het er over dat iemand een paar rar files niet kan downloaden, waarna deze vervolgens door mij beschikbaar worden gesteld, en dat mag niet?

Zover ik weet is er voor Moony niets illegaals aan om die files te downloaden (vooralsnog mag dat gewoon in nederland ongeacht of de content legaal of illegaal is). Daarnaast heeft niemand anders wat aan die bestanden, en komt er nergens naar voren dat het hier om illegale content gaat.

In het verleden was er altijd een topic waarin gepost werd wat er op de nieuwsgroepen te vinden is aan HD materiaal. En dit werd vele pagina's lang gewoon geaccepteerd.

« Last Edit: January 8, 2010, 23:29:25 by beunky »
Yamaha RX-V3800 - 5x ML Fresco - Peerless XLS10 - HDI Dune 3.0 Prime - JVC RS-10 - Screen Research 110" - showcase - @mark_prins - www.markprins.com

Offline jowi

• HT forum donateur
  • The ultimate HT Forum elite group
  • Trade Count: (+4)
  • Visit the Dagobah system you must.
    • 20ten
« Reply #26 on: January 8, 2010, 11:38:00 »
.
« Last Edit: February 8, 2010, 15:51:38 by jowi »
Arcam AVR600 • Pioneer Kuro KRP-600M (ISF) • KEF Reference 4/2/200c • Velodyne DD15 • HDI Dune Prime 3.0 • SqueezeBox Duet & Radio • NOS Metrum Quad DAC

Offline Ghosty J

• Administrator
  • Trade Count: (+2)
« Reply #27 on: January 8, 2010, 12:03:22 »
het topic stond hier => http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=90491.0

In het topic staat ook een bericht van Frank:
Hi,
Door de recente acties van Brein willen we voorkomen dat ook het HTFORUM een waarschuwing zou krijgen.
Vandaar dat LINKS naar bestanden niet toegestaan zijn, discussies over en hoe zijn natuurlijk voorlopig nog toegestaan maar aub geen directe links meer plaatsen.

We willen natuurlijk niet ons mooie forum in de problemen brengen....

We rekenen natuurlijk op jullie begrip.

LET WEL.
We hebben de thread wel bewaard omdat we niet willen dat mensen hun post count omlaag zien gaan.
En wie weet wat de toekomst brengt......
Op dit moment met de hele oproer willen we geen ENKEL risico lopen en er waren teveel directe links in deze thread die editen onmogelijk maakte.

Daarom werdt het topic werdt gesloten.
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

Offline celerontje

• Een digitale klok tikt niet, ook niet thuis!
  • HT forum donateur
  • Trade Count: (0)
  • Don't underestimate the gravity...
« Reply #28 on: January 8, 2010, 12:06:16 »
Als je zonodig wilt linken naar Warez, doe dit dan via PM.
Heel simpel! ;)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Offline MaxxMark

• www.markprins.com
« Reply #29 on: January 8, 2010, 12:23:19 »
het topic stond hier => http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=90491.0

In het topic staat ook een bericht van Frank:Daarom werdt het topic werdt gesloten.

Ah, nou, nu is het in ieder geval duidelijk!

Ik begrijp wel dat HTForum er voor kiest om het zo te doen.

Maar persoonlijk zou ik het niet gedaan hebben. Ik bedoel, als Brein het al niet voor elkaar krijgt om FTD te sluiten, dan lijkt mij de kans heel erg klein dat ze een Forum zullen sluiten.

Zeker omdat het op het forum heel duidelijk is dat een gebruiker content plaatst en dat HTForum het op geen enkele manier mogelijk maakt voor hun gebruikers om illegale content te versturen (uploaden).
Yamaha RX-V3800 - 5x ML Fresco - Peerless XLS10 - HDI Dune 3.0 Prime - JVC RS-10 - Screen Research 110" - showcase - @mark_prins - www.markprins.com

Offline jowi

• HT forum donateur
    • 20ten
« Reply #30 on: January 8, 2010, 12:33:23 »
.
« Last Edit: February 8, 2010, 15:51:22 by jowi »
Arcam AVR600 • Pioneer Kuro KRP-600M (ISF) • KEF Reference 4/2/200c • Velodyne DD15 • HDI Dune Prime 3.0 • SqueezeBox Duet & Radio • NOS Metrum Quad DAC

Offline Ghosty J

• Administrator
« Reply #31 on: January 8, 2010, 12:42:33 »
Ah, nou, nu is het in ieder geval duidelijk!

Ik begrijp wel dat HTForum er voor kiest om het zo te doen.

Maar persoonlijk zou ik het niet gedaan hebben. Ik bedoel, als Brein het al niet voor elkaar krijgt om FTD te sluiten, dan lijkt mij de kans heel erg klein dat ze een Forum zullen sluiten.

Zeker omdat het op het forum heel duidelijk is dat een gebruiker content plaatst en dat HTForum het op geen enkele manier mogelijk maakt voor hun gebruikers om illegale content te versturen (uploaden).
het gaat denk ik meer om dat we iig geen advocaat hoeven in te huren om ons te verdedigen.
Gewoon lekker de linkjes via PM sturen :)
Rotel, B&W & Velodyne!

Offline beunky

• The one and only
  • Administrator
  • Trade Count: (+3)
  • "Laat alle hoop varen, gij die hier binnentreedt"
    • LinkedIn profiel
« Reply #32 on: January 8, 2010, 14:57:01 »
Vond het ook raar. Het waren notabene losse bestanden die op zichzelf NIETS voorstellen. Beetje overtrokken reactie weer als je het mij vraagt.

Zie wat Ghosty zegt. Ik heb op die manier gehandeld.

@ MaxxMark: ik had je al een PM gestuurd met uitleg, wellicht heb je die gemist?
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

Offline MaxxMark

• www.markprins.com
« Reply #33 on: January 8, 2010, 15:35:09 »
De post was zo goed als gelijk aan het tijdstip dat je me een PM stuurde :)

Daarbij vond ik de verklaring nogal summier, vooral in combinatie met mijn gedachte over het topic waar ik het over had (http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=90491.0)..

Ik had de verklaring zoals Frank die had gegeven nooit gelezen (en stond niet als zodanig in de forum rules) en vond het daarom een beetje raar.

De verklaring van Ghosty maakte het wel allemaal duidelijk. De rest van dit topic ging niet zo zeer meer over waarom mn post is verwijderd dan wel over de gemaakte keuze van HT forum en mijn eigen (ongezoutte) mening daarop  :alien:

Offline beunky

• The one and only
  • Administrator
  • Trade Count: (+3)
  • "Laat alle hoop varen, gij die hier binnentreedt"
    • LinkedIn profiel
« Reply #34 on: January 8, 2010, 18:07:34 »
Oké, in ieder geval fijn dat het helder is.
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

Offline jowi

• HT forum donateur
    • 20ten
« Reply #35 on: January 8, 2010, 18:41:01 »
.
« Last Edit: February 8, 2010, 15:50:44 by jowi »

Offline angel

• HT forum legend group
« Reply #36 on: January 8, 2010, 18:49:27 »
ah, ik begrijp dat de sponsor die de advocaat gaat betalen inmiddels gevonden is  :pompom: :D

Offline MaxxMark

• www.markprins.com
« Reply #37 on: January 8, 2010, 19:22:45 »
Ach, ik vind het een nogal laffe houding om bij voorbaat al te buigen voor een uiterst discutabele club als de STICHTING Brein. Maar goed, dat is mijn mening. Ik begrijp hieruit dat het voornaamste doel van het forum een commerciële is, dat de bescherming van eigenaar en sponsors prioriteit 1 heeft, en dat enige vorm van ideologie of vrijheid of bescherming of representativiteit van wat denk ik de grootste AV gemeenschap van Nederland is, op de tweede plaats komt. Ondertussen verkopen de sponsors e.d. natuurlijk wel alle middelen die nodig zijn om deze 'kwalijke' praktijken te kunnen faciliteren :laugh: Wat het geheel een nogal opportunistisch kantje geeft.

Door meteen met de witte vlag te zwaaien terwijl er letterlijk nog NIETS aan de hand is, geef je als community toe dat je het er mee eens bent, en dat vind ik een kwalijke zaak. Dat verlaagt het forum een beetje tot een karakterloos, niets-zeggend clubje ja-knikkers :nopompom:

Uiterst mooi verwoord! Daar sluit ik me bij aan.

Om nog eens in te gaan op de content en de illegaliteit er van. De enige die gerechtelijk aangepakt zou kunnen worden ben ik zelf. Dit omdat ik de content aanbied en niemand anders.

En dan nog is de vraag of dat weldegelijk zo is. Het is totaal niet duidelijk wat voor content ik aanbied en of die illegaal is.

Ik ben me uiteraard maar meteen even gaan verdiepen in de materie. De site van BREIN is ook wel een groot bangmakerij feest!

Maar uit de volgende tekst maak ik toch wel een aantal zaken op die relevant zijn voor fora:
http://www.anti-piracy.nl/piraterij/serviceproviders.asp

Voor mensen die niet de hele tekst willen lezen even wat belangrijke puntje:

Een ISP [of Acces-/Hosting provider] kan aansprakelijkheid voor schade vermijden door gehoor te geven aan een betrouwbare melding (zoals bijvoorbeeld een melding van BREIN) en de onrechtmatige informatie of website onverwijld ontoegankelijk te maken.

BREIN is in de rechtspraak erkend als een betrouwbare partij die haar meldingen op feiten en rechten controleert.

Voor websites waar slechts incidenteel misbruik plaats vind pleegt Notice & Take Down genoeg te zijn, dat wil zeggen dat de onrechtmatige informatie (ongeautoriseerde content of verwijzing daarnaar) wordt verwijderd na ontvangst van betrouwbare melding.

Dit verteld ons een aantal belangrijke zaken:
1. Iets (of iemand) moet een "betrouwbare melding" maken van het feit dat er onrechtmatige content wordt verspreid.
2. Indien er daadwerkelijk sprake is van onrechtmatige content kan er pas een "betrouwebare melding" gemaakt worden
3. Zolang er überhaupt nog geen aanvraag tot verwijderen van (illegale) content  (Notice & Take Down) is geweest is het gewoonweg niet mogelijk dat het forum gesloten kan worden.

Kortom; zelfs als er verwezen wordt naar illegale content (en dat is nog maar de vraag) dan zal dit eerst bewezen moeten worden (door brein intern) en vervolgens moet BREIN nog een officiele vordering tot verwijdering van de informatie doen (niet netjes vragen, want daar hoef je niets mee te doen!).

En in dat opzicht ben ik het dus geheel eens met jowi dat het eigenlijk grote paniek reacties zijn.

Offline Ghosty J

• Administrator
« Reply #38 on: January 8, 2010, 19:46:56 »
Voor de duidelijkheid, ik weet ook wel dat downloaden mag voor eigen gebruik ed maar het probleem is natuurlijk ook het linken. Het is dus preventief zodat er dus geen advocaat ingeschakelt hoeft te worden of dat er energie ingestoken moet worden. Er zijn zat andere fora waar je daar lekker over mag praten, maar wij hebben besloten dat hier dus niet te doen. Graag dat te respecteren. :)
Rotel, B&W & Velodyne!

Offline jowi

• HT forum donateur
    • 20ten
« Reply #39 on: January 8, 2010, 19:51:36 »
.
« Last Edit: February 8, 2010, 15:50:27 by jowi »

Offline J.A.F._Doorhof

• All your base are belong to us
  • Owner
  • *
  • Trade Count: (+10)
  • Tja, je hebt van die dagen
    • J.A.F._Doorhof
« Reply #40 on: January 8, 2010, 21:40:55 »
Realiseer je wel dat AANBIEDEN van bestanden illegaal is.
Downloaden niet.
Als je PAR bestanden aanbied ben je dus aan het aanbieden en dat is illegaal.

Ik zou het ook graag anders zien maar ik heb geen zin om een advocaat achter mijn broek aan te krijgen.
Natuurlijk verliezen we een rechtzaak niet maar ik heb andere dingen te doen :D
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Offline MaxxMark

• www.markprins.com
« Reply #41 on: January 8, 2010, 21:49:15 »
Realiseer je wel dat AANBIEDEN van bestanden illegaal is.
Downloaden niet.
Als je PAR bestanden aanbied ben je dus aan het aanbieden en dat is illegaal.

Ik zou het ook graag anders zien maar ik heb geen zin om een advocaat achter mijn broek aan te krijgen.
Natuurlijk verliezen we een rechtzaak niet maar ik heb andere dingen te doen :D

Heh :hehe:

Er zijn dan 4 redenen waarom wat ik deed dan totaal geen reden tot zorg hoeven zijn:
1. _Ik_ bied het aan, dus jullie hebben niets te vrezen aangezien jullie niet aanbieden (het punt 'uploaden' staat hier in mijn ogen niet ter discussie, dat moet ik voor mijzelf bepalen, niet het HT Forum)
2. Par bestanden zijn in geen enkele vorm illegaal. Het is niet eens het bron bestand dus ook daar is er niets te vrezen.
3. Je kan never nooit een advocaat aan je broek krijgen zonder eerst uberhaupt een melding te hebben gehad (zie stukjes van Brein). En als je dan een een brief van een advocaat zou ontvangen dan hoeft het nog niet eens tot een rechtzaak te leiden. Zij zeggen (eisen) gewoon "Dat u het copyrighted materiaal van de website haalt". Als je dat vervolgens doet is er nog steeds geen man over boord. En heb je geen financiele schade geleden.
4. Het is uberhaupt de vraag óf het wel copyrighted materiaal was wat ik aanbood.

Offline Nahpets

• HT forum donateur
  • Trade Count: (+42)
« Reply #42 on: January 8, 2010, 21:58:31 »
Leg dat nog eens uit aan de Pirate Bay. Ik kan me toch iets herinneren dat die serieuze problemen hebben.

Korte versie:
Forum is eigendom van Frank.
Frank heeft geen zin in mogelijk gezeur.
Frank neemt met betrekking tot dit soort zaken geen enkel risico.
Frank zegt 'niet doen'
Forumleden luisteren of kunnen opbokken.

Soms is het leven heerlijk simpel.  :xmas:

Offline Ghosty J

• Administrator
« Reply #43 on: January 8, 2010, 22:07:28 »
MaxxMark, dit is voor MIJ geen discussie waard. Accept of leave HTforum zo simpel is het.  :D
« Last Edit: January 8, 2010, 22:54:53 by Ghosty J »
Rotel, B&W & Velodyne!

Offline MaxxMark

• www.markprins.com
« Reply #44 on: January 8, 2010, 22:10:09 »
Leg dat nog eens uit aan de Pirate Bay. Ik kan me toch iets herinneren dat die serieuze problemen hebben.

Korte versie:
Forum is eigendom van Frank.
Frank heeft geen zin in mogelijk gezeur.
Frank neemt met betrekking tot dit soort zaken geen enkel risico.
Frank zegt 'niet doen'
Forumleden luisteren of kunnen opbokken.

Soms is het leven heerlijk simpel.  :xmas:

Een forum is toch een discussie plek? In mijn ogen is dit gewoon een discussie.

Ik heb in mijn openingspost al gezegd dat ik er absoluut geen probleem mee heb dat een post wordt aangepast en een thread wordt gesloten, maar dat de reden mij een beetje ontging. :dontgetit:

Vervolgens heb ik ook te kennen gegeven dat ik (na extra uitleg) snap waarom ze het gedaan heb.

Daarna volgde de discussie over of de regel zelf eigenlijk wel zo logisch is (waarbij ik het Frank echt niet kwalijk neem dat hij dit beleid voert!).

Mag je tegenwordig niet meer een motivatie de-bunken als die in iemands ogen flawed blijkt te zijn?  :wacko:

Om dan even op je "The Pirate Bay" terug te komen. En dit te linken aan de BREIN site:
Voor websites waar slechts incidenteel misbruik plaats vind pleegt Notice & Take Down genoeg te zijn, dat wil zeggen dat de onrechtmatige informatie (ongeautoriseerde content of verwijzing daarnaar) wordt verwijderd na ontvangst van betrouwbare melding.

Ofwel! Sites waar het incidenteel voor komt dat gelinkt wordt naar copyrighted materiaal. Bij "The Pirate Bay" is het niet incidenteel meer en daar gelden totaal andere regels.

Offline MaxxMark

• www.markprins.com
« Reply #45 on: January 8, 2010, 22:12:15 »
MaxxMark, dit is voor MIJ geen discussie waard. Accept of leave HTforum zo simpel is het.

Ho ho , rustig maar hoor. Ik wist niet dat je boos werd :confused:

Wat ik al zei, ik vind het gewoon een interessante discussie! Meer niet!

Offline deniax

• member
  • Hier onder staan 5 iconen:
    • GamePoint
« Reply #46 on: January 8, 2010, 22:24:03 »
Accept of leave HTforum zo simpel is het.
Belachelijk, dat JIJ jezelf admin mag noemen... Jij hebt geen kaas gegeten van community-management. Door zoiets te zeggen laat je pas je echte onkunde als admin zien.
Daarbij is het is niet voor de eerste keer dat je gefrustreerd antwoord geeft op mensen die het durven een andere mening te hebben. En als je dat niet doet, dan sluit je de thread zodat de discussie "gesloten" is. Gut oh gut, wat een onmacht....
« Last Edit: January 8, 2010, 22:24:40 by deniax »
D-Box - Velodyne - Screen Research - JVC - Audyssey

Offline Ghosty J

• Administrator
« Reply #47 on: January 8, 2010, 22:54:34 »
mensen mogen van mij zeker een andere mening hebben, daar sta ik ook open voor, maar deze discussie gaat over iets wat wij hebben besloten om geen gezeur te krijgen.
TS heeft zijn mening gegeven wij hebben daar op gereageerd, punt is voor ts duidelijk. ik had gewoon het gevoel dat hij ons in twijfel bracht over onze kunde van de wet oid.
ik was een smilie vergeten te plaatsen achter de zin zie ik nu net pas.
Rotel, B&W & Velodyne!

Offline J.A.F._Doorhof

• All your base are belong to us
  • Owner
  • *
  • Trade Count: (+10)
  • Tja, je hebt van die dagen
    • J.A.F._Doorhof
« Reply #48 on: January 8, 2010, 23:16:31 »
Jongens relax :D
De soep is nooit zo heet gegeten als opgediend :D
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Offline donaldk

• I love the HTforum
« Reply #49 on: January 8, 2010, 23:26:54 »
Ik respecteer het niet, maar ik accepteer het wel :D Het woord respect heeft een hele andere betekenis gekregen inmiddels.
Dat ik jullie beleid accepteer wil daarentegen niet zeggen dat ik er geen grote vraagtekens bij kan plaatsen.

Respecteren = onderwerpen aan.

ADSLwinkel.nl, klik hier!
POSTCODE HUISNR.
particulier      zakelijk