Anton's slaapkamer

Started by Antons, September 20, 2009, 14:35:37

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Antons

Even voorstellen...
Ik ben Anton, 21 jaar oud. Na ruim een jaar geregistreerd lid te zijn (waar ik oa. met veel plezier Htip's topic gevolgd heb) vind ik het tijd worden
om mijn eigen stukje op het forum te maken.

Over mezelf:
Ik studeer aan de HAN in Arnhem RU in nijmegen. In mijn vrije tijd werk ik bij de Rabobank... Andere hobby's zijn o.a.:
-   Home Theater
-   Uitgaan

Voor ht-forum begrippen zal mijn slaapkamer een niet zo'n indrukwekkende HT zijn, ik ben nog maar een arme student...

Mijn setup:

TV:
Philips 32PFL7762

VERSTERKER:
Sony STR-DE595
Marantz SR5001

SPEAKERS:
Sony SS-MF450H
Sony SS-CN250 (center)
Sony SS-SR250 (surroundspeakers, nog niet aangesloten)

Kef iQ3 (front)
Kef Q6c

SUBWOOFER:
Sony SA-WM500


DVDSPELER:
Sony DVP-NS330
Philips DVD755

AFSTANDSBEDIENING:
Logitech Harmony 885
Basic Marantz remote

Omdat foto's meer zeggen:









Miracle.

Ziet er bijzonder netjes uit Anton, zeker voor een student. :thumbs-up:

S@m


Xander32

Welkom Anton, leuke set.
Nog heel veel lees & post plezier hier :headbanging:.


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Antons

Quote from: Miracle. on September 20, 2009, 14:40:15
Ziet er bijzonder netjes uit Anton, zeker voor een student. :thumbs-up:
Deze set heb ik nu 2 dagen staan, hij bevalt (tot nu toe) erg goed, hoewel ik nu al het idee heb dat er net te weinig in zit.. (eigenlijk moet ik niet klagen, ik heb hiervoor een JCV TH-SW8 gehad, een kleinere set met veel minder mooi geluid)
Of vond je mijn slaapkamer net opgeruimd;)?...

Quote from: Xander32 on September 20, 2009, 15:07:11
Welkom Anton, leuke set.
Nog heel veel lees & post plezier hier :headbanging:.

Dankje.. Het lezen doe ik al lang, ik denk dat ik nu ook meer zin ga krijgen om te posten!


Fabian92

JVC TH-G30 | Samsung 2232BW | MEDION AKOYA MD 8833 | Sony NWZ-A826K | Samson CH700 | LG Viewty

Antons

En de surroundset weer verkocht.. Hij was toch wat aan de grote kant.. :withstupid:

Iemand ideeën voor een upgrade? Ik wil een wat leukere versterker (zit zelf te denken aan een midrange marantz) in combinatie met een wat kleinere (wel goede!) speakers. Ik wil in totaal ongeveer €1.000,- uitgeven. Iemand iets leuks in gedachten voor me?  :hehe:

:threadclosed:

B.

#8
Ik kan je een HEEL leuke stereo/surround adviseren voor dat geld :)  Moet ik wel even wat meer info hebben..
-Vloerstaand of boekenplank?
- Met of zonder subwoofer?
- Muzieksmaak?
- Stereo of surround?

Erg leuke kamer trouwens. Het lijkt mij ook een kamer waar menig vrouwelijk gezelschap mee kan leven :)  

B.

#9
De Marantz NR1501 lijkt mij trouwens erg leuk voor het geld. Kost nieuw alleen 'al' 500 euro, dus dan hou je weinig over voor speakers. Daarnaast MOET je bij die receiver een center aansluiten, aangezien hij geen phanton-center ondersteund.

Deze Marantz levert 50 Watt per kanaal en dan zou voldoende moeten zijn voor een gemiddeld renament speakers. En als je net wat meer geluidsdruk wilt kun je kiezen voor Klipsch boekenplank speakers, bijvoorbeeld de RB51 (92dB / 1 Watt).
Als de Marantz deze speakers met 32 Watt belast heb je een geluidssterkte van maar liefst 107dB (dat is harder dan een gemiddeld concert).

Bovenstaande is niet om aan te geven dat je zoveel mogelijk geluidsdruk moet hebben, maar meer om aan te geven dat je met een relatief lichte versterker ook uit de voeten kunt..  

Probeer dan echter wel wat 2e-hands te bemachtigen en sluit goede deals. De versterker kost 'al' ruim 500 euro en goede speakers kosten ook geen dubbeltje.

Antons

Bedankt voor de snelle reacties! Echt behulpzame en vriendelijke mensen hier :wub:..

-Ik had vloerstaande speakers (zoals te zien in bovenstaande afbeeldingen), deze vond ik echter te groot voor in mijn slaapkamer. De keuze tussen boekenplank en vloerstaand vind ik lastig, aangezien ik vloerstaand mooier vind.
-Een subwoofer geniet zeker de voorkeur, ik vind het een "dimensie" toevoegen aan de beleving van films
-Ik gebruik mijn ht voornamelijk voor het kijken van films en muziek dvd's. (muzieksmaak is zeer divers. Ik luister naar vanalles)
-Surround (5.1)

Over mijn kamer is mijn vriendin ook wel te spreken.. Ze vindt al die speakers maar niks. Ik ben al 4 jaar bezig met het klaarstomen voor een dedicated HT mochten we ooit gaan samenwonen :popcorn: :D.. Ik bespot namelijk nog wat weerstand..  :baaa:

Quote from: B. on May 11, 2010, 19:47:50
Ik kan je een HEEL leuke stereo/surround adviseren voor dat geld :)  Moet ik wel even wat meer info hebben..
-Vloerstaand of boekenplank?
- Met of zonder subwoofer?
- Muzieksmaak?
- Stereo of surround?

Erg leuke kamer trouwens. Het lijkt mij ook een kamer waar menig vrouwelijk gezelschap mee kan leven :)  

B.

Heb je eventueel wat rek in het budget? Ter voorkoming dat je keuze teveel beperkt wordt door het budget..

Robbert54

mooi set en kamer zeg! zeker gezien je leeftijd en studie.

gezien je een kleine kamer hebt zou ik toch eerder voor monitoren gaan. of mocht je echt een vloerstaander willen, 1 met een basspoort aan de voorkant, maar denk dat je met monitoren en een kleine sub weinig zult missen.

en monitoren zullen optisch minder massaal ogen, daar zal je vriendin misschien ook wel blij mee zijn. betrek haar gewoon heel erg in je zoekmissie dan gaat ze het misschien ook nog wel leuk en interessant vinden. (werkt bij mij wel iig ;D )
marantz is een erg goede receiver voor het geld, maar wat voor geluid zoek je eigenlijk??
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Antons

Quote from: B. on May 11, 2010, 20:35:40
Heb je eventueel wat rek in het budget? Ter voorkoming dat je keuze teveel beperkt wordt door het budget..
Er zit rek in het budget. Ik heb €1.000,- aangehouden.. Ik ken mezelf dat ik me laat verleiden tot veel te dure speeltjes..  :devil:

Quote from: The Vampire on May 11, 2010, 20:46:07
mooi set en kamer zeg! zeker gezien je leeftijd en studie.

gezien je een kleine kamer hebt zou ik toch eerder voor monitoren gaan. of mocht je echt een vloerstaander willen, 1 met een basspoort aan de voorkant, maar denk dat je met monitoren en een kleine sub weinig zult missen.

en monitoren zullen optisch minder massaal ogen, daar zal je vriendin misschien ook wel blij mee zijn. betrek haar gewoon heel erg in je zoekmissie dan gaat ze het misschien ook nog wel leuk en interessant vinden. (werkt bij mij wel iig ;D )
marantz is een erg goede receiver voor het geld, maar wat voor geluid zoek je eigenlijk??

Bedankt voor je compliment.! Ik ben er zelf ook wel over te spreken:)..

Hmm... Mijn vriendin bij mijn zoektocht betrekken lijkt me niet zo'n strak plan, aangezien ze het snel te duur vind en de verschillen in geluid etc. niet echt :crazy:..  Ik denk dat jij meer geluk hebt op vriendin/ht gebied..

Ik zoek een warm en vol geluid. Ik heb alleen geen idee in welke richting ik moet zoeken.. Ik heb nog te weinig kennis en ervaring om zelf een geode keuze te kunnen maken. Om deze reden wil ik ook wat bezoekjes brengen aan ht winkels..  :music:

Robbert54

haha! dat denk ik dan wel. ik had wat dat betreft nooit wat te klagen. :D

beste wat je kunt doen: zelf gaan luisteren :thumbs-up: voor een warm en vol geluid zou ik overigens niet voor marantz gaan. eerder voor Denon. in combinatie met de b&W 6 serie bijvoorbeeld. denon en MA schijnt ook een mooie combi te zijn.

maar zoals je zelf al aangaf, lekker zelf gaan luisteren!

wil je trouwens ook de nieuwe HD formaten? zo nee dan zou ik de marktsectie hier goed in de gaten houden. staan regelmatig leuke dingen op voor mooie prijzen!
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Antons

Ik houd de marktsectie al een tijdje in de gaten..

Ik wil echter wel hd formaten af kunnen spelen. Ik heb een PCH gehad, maar ik ben van plan om over enkele maanden een HTPC te bouwen.

Vanavond ga ik naar de eerste winkel voor de zoektocht naar mooi spul! Keep you updated!

Antons

Quote from: Antons on May 14, 2010, 18:07:17
Ik houd de marktsectie al een tijdje in de gaten..

Ik wil echter wel hd formaten af kunnen spelen. Ik heb een PCH gehad, maar ik ben van plan om over enkele maanden een HTPC te bouwen.

Vanavond ga ik naar de eerste winkel voor de zoektocht naar mooi spul! Keep you updated!

Afgelopen vrijdag naar de eerste winkel geweest waar ik een en ander gekeken heb. Helaas liep er niemand rond die veel verstand had van HT, de grootste winst zijn dus de boekjes die ik meegekregen heb.
Ik heb mijn oog laten vallen op 4 receivers:
Marantz SR-5004
Marantz SR-6004
Denon AVR-1910
DenonAVR-1610

B.

Quote from: Antons on May 17, 2010, 18:14:15
Afgelopen vrijdag naar de eerste winkel geweest waar ik een en ander gekeken heb. Helaas liep er niemand rond die veel verstand had van HT, de grootste winst zijn dus de boekjes die ik meegekregen heb.
Ik heb mijn oog laten vallen op 4 receivers:
Marantz SR-5004
Marantz SR-6004
Denon AVR-1910
DenonAVR-1610

Mooi lijstje. Als je de 6004 wilt/kan betalen, zou ik de 5004 wegstrepen. Persoonlijk vallen de Denon's af als het een aankoop voor mijzelf zou worden.
Hoeveel wil je nu uitgeven aan speakers?

Antons

Ik overweeg de SR5004 omdat die wat gunstiger geprijsd is inderdaad.. Waarom vallen de denon versterkers af voor jou? Kwestie van persoonlijke smaak?

De speakers.. Blijft een moeilijke zaak.. Ik heb wat rondgekeken naar B&W speakers, maar die zijn overal aardig aan de prijs en 2e hans kom ik vaak een set van 2 of een center tegen.. (dan kom je weer tegen het probleem dat je op zoek moet naar matchende speakers)

Ik hoop met 500-600 een heel eind te komen.. (de subwoofer kan wel even wachten als het moet)

jeroenudb

Quote from: B. on May 17, 2010, 18:47:33
Mooi lijstje. Als je de 6004 wilt/kan betalen, zou ik de 5004 wegstrepen. Persoonlijk vallen de Denon's af als het een aankoop voor mijzelf zou worden.
Hoeveel wil je nu uitgeven aan speakers?

Misschien ietwat off-topic, maar desalniettemin niet onbelangrijk, zou je kunnen onderbouwen waarmo Denon voor jou persoonlijk afvallen?

Robbert54

denon is veel warmer. bombastischer met surround en dit werkt ook weer nadelig op het stereo geluid. (persoonlijk he)
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

B.

#21
Ik vind het design van Denon gewoon niet om aan te zien :D  
Als speakers zou ik kijken naar een 4.0 oplossing van Nubert. Dit merk heeft naar mijn idee de beste prijs/kwaliteitsverhouding in jouw segment. Met 600 euro kom je een heel eind: bijvoorbeeld 4x de Nubox 311, dan zit je op 556 euro. Een modelletje groter kan natuurlijk ook, maar mijn persoonlijke voorkeur gaat niet uit naar een 2-weg systeem met 8'' midbass unit. Er zijn maar weinig ontwerpen die dat goed voor elkaar weten te krijgen.

Een subwoofer is wel bijna noodzakelijk, maar dat kan ook later nog. Daar zou ik niet teveel op bezuinigen en direct voor een BK gaan.  






Antons

Vandaag weer naar een winkel geweest om eens wat speakers te beluisteren... Meerdere luisterruimten en veel speakers in alle soorten, maten en prijsklassen..

VERSTERKER:
Mijn voorkeur gaat uit naar een Marantz. Vandaag met name geluistert naar de verschillen in de SR5004 en SR6004. Het zal se SR6004 gaan worden (wint verreweg op alle vlakken :inlove:, behalve op prijs :blink:)

SPEAKERS:
Ik heb veel gehoord vandaag.. De drie speakers waar ik meer interesse in had waren de B&W CM1, KEF iQ30 en de B&W 865.
Wat me opviel is dat de B&W CM1 speakers goed klonken, maar dat bij de KEF speakers er een dimensie bijkwam.. De muziek kwam als het ware naar me toe..

Op naar de volgende luistersessie!

Iemand ervaringen met de KEF iQ30? Ze zijn ook nog eens vrij gunstig geprijsd..  :happy:

Antons

Een kleine update van mijn HT:
Na wat luistersessies en het goed bijhouden van de marktsectie heb ik van forumgenoot NeoPhix een en ander over kunnen nemen. Hoewel de versterker wat lichter is en minder features heeft dan de nieuwe 5000- en 6000serie vind ik dat ik (zeker voor het geld) een leuke set heb kunnen maken.
Ik heb onderstaande overgenomen:
- Marantz SR5001
- 2 x KEF iQ3
- KEF Q6c

Met deze opstelling wil ik de komende tijd vooruit. Ik wil zelf speakerstands gaan maken (omdat ik atacama etc. te duur vind en ik denk het zelf ook goed te kunnen) en ik ben voornemens om een HTPC te bouwen of een leuke tweedehans machine over te nemen. (iemand toevallig iets in de aanbieding?)

Foto's volgen zodra de rotzooi wat minder is..

Antons

Bedankt voor jullie geduld.. Bijgevoegd treffen jullie de foto's aan (meubel is zelf gemaakt):















Muziek luisteren en films kijken doe ik momenteel via mijn macbook (hdmi-kabel naar receiver), waarbij ik mijn bibliotheek via mijn iPhone bedien. Ik overweeg om een aparte mediaspeler te kopen, maar voorlopig volstaat dit prima.

Daarnaast ben ik al wat langer aan het kijken naar nieuwe front speakers, zodat mijn iQ3 speakers naar achter kunnen (en mijn centerspeaker uit de kast kan komen, vind deze nu niet echt van toegevoegde waarde).

Wat vinden jullie een goede combinatie met mijn iQ3 speakers?

Mijn gedachten:
- iQ7 (of iQ70) valt af, ik vind het geluid hiervan niet "je van het"
- iQ9 (of iQ90) zouden kunnen, hier volg ik al een tijdje het verkooptopic en MP voor
- Budget: €500 voor 2 vloerstaande speakers