Canal Digitaal lanceert nieuwe HD-kanalen op ASTRA 23,5 graden oost

Started by Shorty, September 16, 2009, 17:20:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Shorty

Sterker nog: het HD-pakket van Canal Digitaal wordt ook nog eens in prijs verlaagd!  :blink:  :pompom:

QuoteVanaf half februari zal naast Nederland 1 ook Nederland 3, en vanaf maart ook Nederland 2, in HD beschikbaar zijn in ieder abonnement. In maart en april wordt het HDTV-pakket stapsgewijs uitgebreid met zenders van SBS en RTL in HD.

Met ingang van 1 maart 2010 wordt de prijs van het HDTV-abonnement, bestaande uit zenders als Discovery Channel HD en NatGeo HD, verlaagd van €9,95 per maand naar slechts €5,- per maand. Dit pakket wordt in maart en april stapsgewijs uitgebreid met zenders van SBS en RTL in HD. Door de overeenkomst met ASTRA is er nog capaciteit voor verdere uitbreidingen in de nabije toekomst.

8)

Bart J.

celerontje

No celerontje, you're dreaming, you're dreaming, you're dreaming, you're dreaming, you're dreaming, you're dreaming, you're dreaming... :o
:D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

peterrr

Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

danielo

Quote from: Shorty on February  9, 2010, 18:11:25
Sterker nog: het HD-pakket van Canal Digitaal wordt ook nog eens in prijs verlaagd!  :blink:  :pompom:

8)

Bart J.

Dit klinkt allemaal te goed om waar te zijn, we moeten op onze hoede zijn klinkt allemaal erg on canaldigitaal.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

donaldk

Maar ja meer dan 20 HD programme streams op een smalbandige 8PSK trp, is dat nog wel HD...

bigbro

Dat klopt niet volgens mij. De diverse HD kanalen die aangeboden worden, of waar je gratis naar kunt kijken zitten op meerdere transponders, sterker nog, het Duitse deel zit op een andere satteliet.

donaldk

Ze willen nog meer capaciteit doorverhuren/vullen met HD kanalen, want er is nu nog ruimte over. In het lijstje staan nu reeds 18 HD streams die ze niet lenen van het ITC (being ol'school;-)) aanbod.

danielo

Quote from: donaldk on February 10, 2010, 01:32:24
Ze willen nog meer capaciteit doorverhuren/vullen met HD kanalen, want er is nu nog ruimte over. In het lijstje staan nu reeds 18 HD streams die ze niet lenen van het ITC (being ol'school;-)) aanbod.

Het is inderdaad goed om te weten met hoeveel bits ze elke stream gaan encoden, Deze heel laag houden en dan zeggen 'de meeste HD kanalen' lijkt mij weer typisch canaldigitaal.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Richi

Ik maak me niet zo druk om de bitjes en de bytjes. Als de beeldkwaliteit vergelijkbaar is met de zenders die nu al in het HD pakket zitten, dan ben ik dik tevreden! :bigsmile:
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

bigbro

Met de nieuwe mpeg4 variant is het mogelijk om met een lagere bitrate hetzelfde resultaat te krijgen dan mpeg2 met een hogere bitrate. Neemt niet weg dat als je gaat naar rates tussen de 16 en 20, zoals Sky in de UK nogmaals een duidelijke verbetering zichtbaar is. Vooralsnog moeten we denk ik heeeel blij zijn dat relatief snel gegaan is. Slechts een paar jaar van SDtv naar HDtv. Vergelijk dat maar eens met de overgang naar breedbeeld. Nu kan ik eindelijk van mijn 60 inch gaan genieten.

danielo

Quote from: bigbro on February 10, 2010, 18:49:19
Met de nieuwe mpeg4 variant is het mogelijk om met een lagere bitrate hetzelfde resultaat te krijgen dan mpeg2 met een hogere bitrate. Neemt niet weg dat als je gaat naar rates tussen de 16 en 20, zoals Sky in de UK nogmaals een duidelijke verbetering zichtbaar is. Vooralsnog moeten we denk ik heeeel blij zijn dat relatief snel gegaan is. Slechts een paar jaar van SDtv naar HDtv. Vergelijk dat maar eens met de overgang naar breedbeeld. Nu kan ik eindelijk van mijn 60 inch gaan genieten.

Opzich helemaal mee eens, mpeg2, mpeg4 en dat soort dingen is mijn werk :), Punt wat ik wilde maken was dat het gevaar is meer zenders en minder bitjes en wel de claim maken dat je de meeste HD zenders hebt. Zelfs binnen mpeg4 h.264 zit een leer curve net zoals we gezien hebben met de andere mpeg formats.

Maargoed er is ook met 264 een verschil tussen 6mbit en 26mbit ....

Maar ok we zijn allemaal erg blij met deze stappen, helaas moet ik genieten op 135" dus mischien zie ik wat meer verschil *grin*.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

bigbro

Dan kijk je met een beamer. Heb je al eens de Africacup in HD erop gehad?

donaldk

Quote from: bigbro on February 10, 2010, 18:49:19
Met de nieuwe mpeg4 variant is het mogelijk om met een lagere bitrate hetzelfde resultaat te krijgen dan mpeg2 met een hogere bitrate. Neemt niet weg dat als je gaat naar rates tussen de 16 en 20, zoals Sky in de UK nogmaals een duidelijke verbetering zichtbaar is. Vooralsnog moeten we denk ik heeeel blij zijn dat relatief snel gegaan is. Slechts een paar jaar van SDtv naar HDtv. Vergelijk dat maar eens met de overgang naar breedbeeld. Nu kan ik eindelijk van mijn 60 inch gaan genieten.

Uhm 20 is meer dan een paar jaar, hoor.

Ach jee, MPEG 2 is in de DVB wereld helemaal geen referentie, in de VS had/heb je nog legacy MPEG2 HD.

Danielo schetst inderdaad de CDig reputatie. Ook weer dat claimen van kanalen die worden aangeboden door anderen. En ze hebben nog steeds geen TrioLNB dus BBCHD claimen is wel erg cheeky. Zit er wel Huffman decompressie op de Canal Digitaal boxen?

Richi

Net nog even naar de zenderlijst gekeken op de CD site. Die dateert nog van 19 december jl.  :(

De nieuwe HD zenders staan er dus nog niet op.  :hehe:
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Shorty

QuoteSlechts een paar jaar van SDtv naar HDtv.

Euro 1080 zond al op 1 januari 2004 het eerste programma in HD uit....

VrGr,

Bart J.

donaldk


danielo

Quote from: Shorty on February 11, 2010, 14:07:07
Euro 1080 zond al op 1 januari 2004 het eerste programma in HD uit....

VrGr,

Bart J.

Ik moet zeggen dat een paar jaar naar 'demo' kanalen te moeten kijken wel erg saai werd. Na 999 keer volleybal herhalingen ....

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Berend Botje

Sinds gisteren, dinsdag 17 februari is Ned 3HD beschikbaar :)

Richi

Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Flexaa

Nederland 1,2,3 HD en Eurosport HD zijn bij Canal Digitaal voor iedereen te bekijken.

De RTL HD en SBS HD zenders zitten samen met Discovery, Natonal Geographic, Brava HD, History HD en MTV HD in het HD pakket van 4,95 euro per maand.



Richi

Nederland 3 HD ziet er prachtig uit. Je schrikt gewoon als je naar Ned 2 SD schakelt. Nu nog SBS HD opzoeken, want die was er vorige week nog niet.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

bigbro

Quote from: Flexaa on February 23, 2010, 15:47:36
Nederland 1,2,3 HD en Eurosport HD zijn bij Canal Digitaal voor iedereen te bekijken.

De RTL HD en SBS HD zenders zitten samen met Discovery, Natonal Geographic, Brava HD, History HD en MTV HD in het HD pakket van 4,95 euro per maand.




Nog niet. Even wachten nog op NED2HD

frankly

Quote from: Richi on February 23, 2010, 18:35:52
Nederland 3 HD ziet er prachtig uit. Je schrikt gewoon als je naar Ned 2 SD schakelt. Nu nog SBS HD opzoeken, want die was er vorige week nog niet.
Ik krijg die dus maar niet gevonden op 23,5 12129 v 27500 5/6  :'(
OPPO  UDP 203 Regio MOD - BPD103 Regio Mod - Onkyo TX-NR676E - VU+ Ultimo 4K - Samsung QLED 50Q64A - SAMSUNG EU43MU6100 - VU+ UNO4K SE - SONY PS4PRO - Epson TW7000 -  QNAP TS 451A (4 x 4Tb) - Kef 2005.2 (5.1) + Rel Quake - QED Ultra Flat - Harmony Ultimate One (2)

Richi

Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

nathalie

Film1 is er nu wel in HD , En film action is toegevoegd!
Marantz SR-6005
VIFA Touch  == Heco Aleva Sub 25A
Philips 55PFL7007 3D Blu-Rauy
AC Ryan PlayOn! HD Mini === 1TB Externe