Hoeveel Elac luisteraars in dit Forum.

Started by eip, September 6, 2009, 17:52:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

OMD

Quote from: technative on November 16, 2014, 12:39:14
Heeft iemand hier op het forum ervaring met de 5-serie eigenlijk? De 507 of 509?

Voor mij zijn dit wel droom-luidsprekers maar ik heb ze eigenlijk nog nooit gehoord.

Voor mij ook  ;D
Helaas financieel buiten mijn bereik, misschien ooit.

Deleted member

#451
Quote from: OMD on November 16, 2014, 13:35:06
Voor mij ook  ;D
Helaas financieel buiten mijn bereik, misschien ooit.
Voor mij ook hoor, maar wie weet loop ik ooit een mooie gebruikte set tegen het lijf [emoji6]

Probleem is alleen dat ik ze nooit gebruikt te koop zie.
Stereo-fan for life!

lynch1979

Quote from: technative on November 16, 2014, 14:03:40
Voor mij ook hoor, maar wie weet loop ik ooit een mooie gebruikte set tegen het lijf [emoji6]

Probleem is alleen dat ik ze nooit gebruikt te koop zie.

Nog een stapje hoger:

http://www.ebay.de/itm/Elac-609-CE-UVP-16-000-Hier-spielt-Die-Musik-Topp-Zustand-In-OVP-/171544442219?pt=DE_Lautsprecher_Martin&hash=item27f0d8756b

Deleted member

#453
De 5-serie staat volgens mij op een hoger plan dan de 6-serie. Hoger nummertje is niet altijd beter ;)
Stereo-fan for life!

lynch1979

Quote from: technative on November 17, 2014, 15:41:06
De 5-serie staat volgens mij op een hoger plan dan de 6-serie. Hoger nummertje is niet altijd beter ;)

Wel een koopje....vind je ook niet  :D

Deleted member

Mwah... Wel ontzettend mooie luidsprekers trouwens!
Stereo-fan for life!

lynch1979


vik

Zelf heb ik de FS 609 CE en ik vind deze mooier als de 5 serie. Met als extra plus punt de PI tweeter.



Quote from: technative on November 17, 2014, 15:41:06
De 5-serie staat volgens mij op een hoger plan dan de 6-serie. Hoger nummertje is niet altijd beter ;)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Deleted member

Heb je de 5-serie wel eens gehoord, Vik?
Stereo-fan for life!

vik

Ja op de High End show in Munchen dit jaar.

Quote from: technative on November 19, 2014, 13:32:20
Heb je de 5-serie wel eens gehoord, Vik?
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Deleted member

Quote from: vik on November 20, 2014, 07:49:47
Ja op de High End show in Munchen dit jaar.

En? Shows zijn meestal niet de beste plek om een goede indruk te krijgen, maar wat was je indruk?
Stereo-fan for life!

vik

Ik heb de 509 totaal 2 keer beluisterd en naar mijn idee speelt de 609 CE meer open en dat heeft denk ik te maken met de X-Jet coaxiale driver die de 500 serie niet heeft. De 4Pi tweeter vind ik ook een waardevolle toevoeging en brengt meer ruimtelijkheid.

De 609 CE is slanker, en naar mijn mening oogt hij ook wat meer high end, en net zo goed te tweaken naar de akoestische omstandigheden.  Ondanks dat de 509 een nieuw model is vind ik de 609 nog steeds het topmodel van Elac. Met de komst van de 500 serie wordt de 600 serie vaak goedkoop aangeboden wat een leuk voordeel kan zijn.

Plus punten van de 609:

PI-2 tweeter
X-Jet tweeter
Slanker en mooier design

Maar ook hier geldt weer de gouden regel: zelf luisteren want het kan zo maar zijn dat het andere karakter van de 500 serie je meer aanspreekt.








Quote from: technative on November 20, 2014, 10:03:45
En? Shows zijn meestal niet de beste plek om een goede indruk te krijgen, maar wat was je indruk?
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Deleted member

Bedankt voor je uitgebreide antwoord Vik! Een directe overstap staat niet op korte termijn gepland, maar stiekum speelt het wel steeds in m'n achterhoofd...  ;)
Stereo-fan for life!

lynch1979

Quote from: technative on November 21, 2014, 12:10:29
Bedankt voor je uitgebreide antwoord Vik! Een directe overstap staat niet op korte termijn gepland, maar stiekum speelt het wel steeds in m'n achterhoofd...  ;)

Volgens mij heeft het je achterhoofd allang verlaten  :D

Deleted member

Quote from: lynch1979 on November 21, 2014, 12:13:27
Volgens mij heeft het je achterhoofd allang verlaten  :D

Mjah... Maar ik heb nog geen richting. Ik ben heel tevreden met de 247 SE die ik nu heb. Af en toe zou ik wat meer kastvolume en grotere woofers willen, maar dat kan ook met de FS249 bijvoorbeeld. Dan hoef ik niet per se naar een 509 of 609 over te stappen, want het prijsverschil is aanzienlijk. Alle waarde naar het geld natuurlijk, maar ik denk dat mijn eerstvolgende stap eerder bijvoorbeeld een FS249 zal zijn dan een 509 of 609. De 249 is gebruikt te koop rond de 3000 euro. De 609 zit rond de 8000 euro en de 509 is niet gebruikt te vinden.

Bovendien zou ik met een 249 ook nog met filter en bekabeling kunnen spelen om die te upgraden. Op zich ook een leuk projectje. Aan de andere kant verwacht ik niet dat een 249 heel veel verschil gaat maken met mijn 247SE, eens temeer daar de SE hoogwaardiger bekabeling en filtercomponenten heeft.

Met andere woorden: Ik ben er nog niet uit en wacht gewoon totdat ik wel weet wat ik wil. Voorlopig speel ik heerlijk met de 247 en klinkt het geweldig. Ik geniet er iedere dag van.
Stereo-fan for life!

lynch1979

Quote from: technative on November 21, 2014, 12:22:20
Mjah... Maar ik heb nog geen richting. Ik ben heel tevreden met de 247 SE die ik nu heb. Af en toe zou ik wat meer kastvolume en grotere woofers willen, maar dat kan ook met de FS249 bijvoorbeeld. Dan hoef ik niet per se naar een 509 of 609 over te stappen, want het prijsverschil is aanzienlijk. Alle waarde naar het geld natuurlijk, maar ik denk dat mijn eerstvolgende stap eerder bijvoorbeeld een FS249 zal zijn dan een 509 of 609. De 249 is gebruikt te koop rond de 3000 euro. De 609 zit rond de 8000 euro en de 509 is niet gebruikt te vinden.

Bovendien zou ik met een 249 ook nog met filter en bekabeling kunnen spelen om die te upgraden. Op zich ook een leuk projectje. Aan de andere kant verwacht ik niet dat een 249 heel veel verschil gaat maken met mijn 247SE, eens temeer daar de SE hoogwaardiger bekabeling en filtercomponenten heeft.

Met andere woorden: Ik ben er nog niet uit en wacht gewoon totdat ik wel weet wat ik wil. Voorlopig speel ik heerlijk met de 247 en klinkt het geweldig. Ik geniet er iedere dag van.

;)

Dit is toch wel het belangrijkste het elke dag genieten.

vik

De Elac FS 210 CE Anniversary edition is misschien ook een model om naar uit te kijken.

Deze heeft de CE drivers plus de X-jet tweeter. Deze heb ik in het verleden gehad en zou mijn persoonlijke voorkeur zijn ipv de FS 249. Een vriend van mij heeft de FS 249 en ben dus bekend met dit model.

http://elac.de/de/archiv/archiv_produkt_alt.php?f=46081



Keuzes  ;D







Quote from: technative on November 21, 2014, 12:22:20
Mjah... Maar ik heb nog geen richting. Ik ben heel tevreden met de 247 SE die ik nu heb. Af en toe zou ik wat meer kastvolume en grotere woofers willen, maar dat kan ook met de FS249 bijvoorbeeld. Dan hoef ik niet per se naar een 509 of 609 over te stappen, want het prijsverschil is aanzienlijk. Alle waarde naar het geld natuurlijk, maar ik denk dat mijn eerstvolgende stap eerder bijvoorbeeld een FS249 zal zijn dan een 509 of 609. De 249 is gebruikt te koop rond de 3000 euro. De 609 zit rond de 8000 euro en de 509 is niet gebruikt te vinden.

Bovendien zou ik met een 249 ook nog met filter en bekabeling kunnen spelen om die te upgraden. Op zich ook een leuk projectje. Aan de andere kant verwacht ik niet dat een 249 heel veel verschil gaat maken met mijn 247SE, eens temeer daar de SE hoogwaardiger bekabeling en filtercomponenten heeft.

Met andere woorden: Ik ben er nog niet uit en wacht gewoon totdat ik wel weet wat ik wil. Voorlopig speel ik heerlijk met de 247 en klinkt het geweldig. Ik geniet er iedere dag van.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Rens

De 210 vind ik ook een erg mooie speaker, na de 207a, de 209.2 en nu de 210a in de woonkamer kan ik dat wel zeggen.

De 5 serie heb ik een jaar geleden in Veldhoven op een show gehoord en die vond ik wat tegenvallen. Wellicht kwam het door de ruimte of door de versterking.

In mijn HT staan de 607, 608 en 602. De 5 serie vond ik zeker niet beter klinken, als je geluk hebt dan kom je wel een keer een mooi setje voor een redelijke prijs tegen. Weet niet of de CE versies heel veel anders klinken maar weet wel dat er een aanzienlijk prijsverschil tussen zit...

Gewoon goed de diverse NL, BE en DLD sites in de gaten houden.

Rob Eric Blank

Quote from: technative on November 16, 2014, 12:39:14
Heeft iemand hier op het forum ervaring met de 5-serie eigenlijk? De 507 of 509?

Voor mij zijn dit wel droom-luidsprekers maar ik heb ze eigenlijk nog nooit gehoord.
Vreemd dat het dan je droom speakers zijn....

Deleted member

Quote from: Rob Eric Blank on November 24, 2014, 11:18:17
Vreemd dat het dan je droom speakers zijn....
Geldt voor wel meer dingen hoor. M'n droomauto bijvoorbeeld... Nooit in gereden, maar ... [emoji7]
Stereo-fan for life!

twani

Wist dus echt niet dat dit merk al zo lang bestond :blink:


Leuk!

Deleted member

#471
Gaat zelfs nog verder terug, want oorspronkelijk is Elac opgericht als expert voor sonar systemen nog voor de 2e wereldoorlog. Pas later zijn ze zich op audio apparatuur gaan toeleggen.
Stereo-fan for life!

Sopper

Zit nu te luisteren naar een setje Elac BS 602 X-jet...
Waanzinnig geluid zeg...

Spelen mijn (oude) Tannoy D500 met ST100 supertweeters compleet weg.
Veel meer controle en rust in de muziek, op hoge en lage volumes.
Meer detail, prachtig gecontroleerd mid en hoog...
Dat dit allemaal uit zulke kleine kastjes kan komen, ik ben erg "verrast".

# Lejonklou Källa - Streamer # Lejonklou Sagatun Mono 1.7 - Voorversterker x2
# Lejonklou Tundra Mono 3.0 - Eindversterker x2
# Graham LS8/1F - Luidsprekers
# Bekabeling - Trivium Audio Cables

erik s.

Klinkt als of je Tannoys op het moment niet optimaal worden aangestuurd.
De Elac klinken indrukwekkend,  maar dit leidt vaak tot luistermoeiheid.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Sopper

Quote from: erik s. on May 14, 2015, 16:27:37
Klinkt als of je Tannoys op het moment niet optimaal worden aangestuurd.
De Elac klinken indrukwekkend,  maar dit leidt vaak tot luistermoeiheid.

Dat heb ik al vanaf aanschaf Tannoy's  >:(

Mijn woonkamer is 5 x 6 meter en wij zitten in de breedte van de kamer ongeveer 3 meter van de luidsprekers en tv.
Als ik in de vensterbank ga zitten, dus op 5 meter van de Tannoys... dan zijn ze vele malen mooier.

Dat de Elac's vermoeien heb nog niet ervaren en ik luister nu toch al 6 uur muziek (terwijl ik studeer).
# Lejonklou Källa - Streamer # Lejonklou Sagatun Mono 1.7 - Voorversterker x2
# Lejonklou Tundra Mono 3.0 - Eindversterker x2
# Graham LS8/1F - Luidsprekers
# Bekabeling - Trivium Audio Cables