Hoeveel Elac luisteraars in dit Forum.

Started by eip, September 6, 2009, 17:52:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

JunkO

Quote from: twani on October 23, 2017, 22:41:25
Erg mooi. Een verademing ook dat iemand met een normaal budget zulke mooie resultaten bereikt.

Veel interessanter dan al die megadure "over the top" sets hier op het forum.

Vaak klinken die ook nog eens voor geen meter.

Lekker genieten man :)

Thanks! Het is soms even zoeken maar je kunt inderdaad voor niet al te veel geld een prima set samenstellen. Deze gaan dan voorlopig ook niet meer weg.

Quote from: Htdre on October 24, 2017, 07:29:25
Mooie speakers. Eerlijk gezegd op de foto is het heel lastig te zien dat ze donkerblauw zijn.
Veel plezier. Geniet ervan

Het is op foto's inderdaad lastig te zien, het is een vrij donkere kleur blauw en ook nog eens mat. Ik begin er steeds meer aan te wennen, ze zijn ook prachtig afgewerkt.  :wub:
Primare A30.1 MKII | ELAC 512 JET | Marantz HD-DAC1 | BeyerDynamic DT880 Edition 600 Ohm |  Yamaha WXAD-10 streamer + iFi Audio iPower | Van Damme Hifi Series | Ghentaudio + Tara Labs interlinks

solitaire

Leuke en zeker ook fraai ogende set (en ik zie er ook echt niets blaauws in op de foto ... :ohmy:)

En dat er ook met kleinere budgets leuke sets te bouwen zijn kan ik alleen maar beamen. Dat de duurdere meestal niet klinken ... nou ja ... soms zitten er idd. flinke miskleunen tussen :yinyang: (maar er zijn echt mensen die denken dat duurder = beter, maken een set duur + duur + duur en verwachten een soort beter3 ...)

Fijn trouwens ook dat je SO de onverwachte kleurstelling accepteerd !



soli
Hinterm Horizont geht's weiter.

Nexterday

Proficiat! Leuk om te lezen dat je de set uit Amersfoort hebt gekocht. Die verkoper heeft regelmatig hele leuke dingen staan. De kleur die je hebt heet volgens mij Midnight Blue en staat de luidsprekers erg goed vind ik. Qua geluid geloof ik graag dat het een mooie stap vooruit is, die JET tweeter is erg mooi! Stel je bent er eens aan toe: probeer eens een mooie Arcam versterker, een A38 ofzo. Gaat heeeel goed met een Elac uit deze klasse.
Music is the answer.

msxx

#528
Quote from: Nexterday on October  2, 2017, 10:44:24
Hallo, ik kan je wel wat meer vertellen over de verschillen tussen de FS247.3, FS267 en de FS407.
De 247 en de 267 hebben dezelfde drivers. De kastvorm is anders, de 247 is standaard Elac, dus hoekig, de 267 loopt fraai taps toe naar achteren. Het grootste verschil zit echter in het filter: waar de 247 een standaard Elac filter heeft (in basis prima) heeft de 267 een filter met mooie luchtspoelen en overall betere componenten. Een beetje zoals de FS247 Sapphire Edition van een paar jaar terug. Je hoort dat terug als meer rust en meer headroom bij complexere muziek; e.e.a. blijft rustig en beheerst klinken, ook als je luid speelt. Mijn ervarig is ( heb nu de 407, heb de 247 en de SE gahad) dat je bijna ongemerkt luider gaat spelen...al is het verschil als je minder luid speelt er ook, qua detailweergave is het een mooie stap vooruit.
De 407 heeft dezelfde tweeter, maar andere woofers. Ze hebben een dikkere ophangrand en laten een langere slag toe. Je hebt meer fundament dan bij de woofers van de 200 serie. De chassisdelen zijn van aluminium in plaats van kunststof bij de 200 serie. Filterkwaliteit vergelijkbaar met de 267. De kast lijkt op die van de 247 qua vorm, alleen heeft de 407 geen poort achterop, alleen onderaan. De kast zit ook wel wat beter in elkaar; je hoort de kast een stuk minder dan bij de 247. De laagweergave van de 407 ervaar ik als een stuk strakker dan bij de 247/267. Dus ookal lijken de 3 modellen op het eeste gezicht veel op elkaar, er zijn wel degelijk veschillen die er toe doen. Hopelijk heb je hier wat aan, succes met het maken van de beslissing!

Dat is mooie info, lastig te achterhalen en lastig te doorzien vanuit 'een folder'.

Is getekend: een tevreden bezitter van de 267 (enkel op papier vergeleken met de 247, en moet eerlijk bekennen dat het uiterlijk de doorslag gaf)
Deze heb ik wel gecombineerd met de center van de 247 reeks. En de BS263's.

Tinust

Quote from: JunkO on October 23, 2017, 09:12:01
Bedankt voor je reactie, dat setje uit Amersfoort staat inmiddels bij mij thuis te spelen.  8)

Het is zoals ik gehoopt had een behoorlijk vooruitgang t.o.v. de Kef Q5. Ze spelen over het gehele spectrum erg fijn, sprankelend hoog met veel detail en een mooi stereobeeld. Wat me direct opviel was het volle geluid zelfs bij lage volumes, erg fraai. De verkoper was ook onder de indruk van mijn kleine NAD C325 versterker, hij kon niet geloven dat die nog zoveel punch had. Hij vond deze combinatie zelfs beter klinken dan met zijn high end Denon versterker. ;D Al met al zeer tevreden en eindelijk lid van de club van Elac luisteraars!







21 Kilo schoon aan de haak met inderdaad een opening achter om zand in te doen.

Enige nadeel; ze zijn donkerblauw. Vanwege mijn lichte kleurenblindheid had ik dit niet gezien op de Marktplaats foto's (ik dacht zwart met grijs), dus bij aankomst in Amersfoort schrok ik wel even. Ik mag ze gelukkig laten staan van de vrouw, maar close call.  :-X

Gaaf juist! Gefeliciteerd, mooie zuilen hoor


Sent from my iPad using Tapatalk
Sonus Faber Cremona Auditor - Nordost Red Dawn - Octave v70se - Siltech HF7 digitaal - Moon mind

Nexterday

Wel benieuwd hoe het met de luistersessie van VincentH is afgelopen.
Music is the answer.

Midcall

Quote from: MichelDW on September 12, 2017, 18:53:46
De Adante reeks zou midden oktober leverbaar moeten zijn...
Aan een richtprijs van €2998 voor de monitor.
Tot op heden nog steeds niet leverbaar. De vloerstaander kost € 6.000,- en de sub € 2.500,- als ik me niet vergis.
http://www.htforum.nl/showcase/usersetdetail.php?id=62 - Genesis 350+ - Audio Research Reference 3 - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 250 - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Statement XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Sony VPL-HW50ES - Yamaha CX-A5100 - Infinity Renaissance 90 rears - Callas Audio Clamprack - Bada Purer 3.8SE - Squeezebox Classic - Audio-GD NFB-8 DAC -

JunkO

Vorige weekend de 512's gevuld met 5 KG vogelzand, resultaat: een vollere en vooral strakkere bas. Dat was de investering van € 3,50 meer dan waard!  ;D
Primare A30.1 MKII | ELAC 512 JET | Marantz HD-DAC1 | BeyerDynamic DT880 Edition 600 Ohm |  Yamaha WXAD-10 streamer + iFi Audio iPower | Van Damme Hifi Series | Ghentaudio + Tara Labs interlinks

Rusher

#533
Quote from: Midcall on December  9, 2017, 14:01:25
Tot op heden nog steeds niet leverbaar. De vloerstaander kost € 6.000,- en de sub € 2.500,- als ik me niet vergis.

Deze luidsprekers (Elac Adante, toch?) vond ik een van de mooist klinkende op de iEar Show 2017. Ondanks dat ze opgesteld waren in een knudde "ruimte", meer een brede gang, met tafels om wat te eten en drinken, stands en veel druk gezellig geklets door bezoekers.
Heel volwassen luidspreker. Mijn hifi maatje die ik uitgenodigd had, is volgens mij al bijna veertig jaar ouder dan ik (ik ben 41), en hij vond de Elac's het mooiste van de show.

Zo, dat mag gezegd in een Elac topic! Zie eigen foto voir het model.

Midcall

Quote from: Rusher on December 20, 2017, 18:02:29
Deze luidsprekers (Elac Adante, toch?) vond ik een van de mooist klinkende op de iEar Show 2017. Ondanks dat ze opgesteld waren in een knudde "ruimte", meer een brede gang, met tafels om wat te eten en drinken, stands en veel druk gezellig geklets door bezoekers.
Heel volwassen luidspreker. Mijn hifi maatje die ik uitgenodigd had, is volgens mij al bijna veertig jaar ouder dan ik (ik ben 41), en hij vond de Elac's het mooiste van de show.

Zo, dat mag gezegd in een Elac topic! Zie eigen foto voir het model.
Ik was daar ook en deel het oordeel van je hifi maatje.
http://www.htforum.nl/showcase/usersetdetail.php?id=62 - Genesis 350+ - Audio Research Reference 3 - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 250 - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Statement XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Sony VPL-HW50ES - Yamaha CX-A5100 - Infinity Renaissance 90 rears - Callas Audio Clamprack - Bada Purer 3.8SE - Squeezebox Classic - Audio-GD NFB-8 DAC -

msxx

Iemand hier praktijkervaring met de recente subs van Elac? Specifiek de 2050/70?

Toevallig dan nog iemand welke ze draadloos aanstuurt?

Nexterday

Ik heb een dergelijke sub overwogen toen ik nog een set Elac FS407 had. Door een veranderde opzet is het er nooit van gekomen. Ik heb ze wel gehoord en ik vind ze erg goed klinken, met een lichte voorkeur voor de 2070. Het verschil heb ik niet als levensgroot ervaren. Ik vind de constructie van de 2070 met de 2 drivers ook technisch gewoon mooi. De kast blijft praktisch trillingsvrij, ook als je hard speelt. De app werkt prima. Draadloos zou ik niet doen...een maat van me had zo'n draadloos Elac kitje bij een 2030 en echt lekker kregen we het niet aan de gang. Het is nog best een dure oplossing ook, als het kan is gewoon een kabel echt beter denk ik. Hij speelt nu gewoon met een kabel dus.


Music is the answer.

msxx

Quote from: Nexterday on March 30, 2018, 21:54:47
Ik heb een dergelijke sub overwogen toen ik nog een set Elac FS407 had. Door een veranderde opzet is het er nooit van gekomen. Ik heb ze wel gehoord en ik vind ze erg goed klinken, met een lichte voorkeur voor de 2070. Het verschil heb ik niet als levensgroot ervaren. Ik vind de constructie van de 2070 met de 2 drivers ook technisch gewoon mooi. De kast blijft praktisch trillingsvrij, ook als je hard speelt. De app werkt prima. Draadloos zou ik niet doen...een maat van me had zo'n draadloos Elac kitje bij een 2030 en echt lekker kregen we het niet aan de gang. Het is nog best een dure oplossing ook, als het kan is gewoon een kabel echt beter denk ik. Hij speelt nu gewoon met een kabel dus.

Er heeft even wat tijd tussen gezeten wegens andere prioriteiten, maar de Sub 2070 is nu besteld en wordt binnen 1 a 2 weken hier thuis verwacht :)

Daarmee is mijn set dan ook compleet, tenzij ik nog 2 frontspeakers aan zou willen sluiten maar daar zie ik op dit moment de noodzaak niet toe.

FS267/BS263/CC241.3 aangevuld met de SUB 2070  :music:

acid_rain

Sinds vorige week eigenaar van een Elac Sub 2070. Nu nog aan het uitvogelen wat het beste is qua Audyssey vs Auto-eq in de sub. Ik gebruik hem voornamelijk voor film.

msxx

Quote from: acid_rain on December  7, 2018, 14:44:50
Sinds vorige week eigenaar van een Elac Sub 2070. Nu nog aan het uitvogelen wat het beste is qua Audyssey vs Auto-eq in de sub. Ik gebruik hem voornamelijk voor film.

Benieuwd naar je ervaringen, post zeker wat follow ups :)

Die van mij is nu nog onderweg, hopelijk komend weekend de eerste ervaringen!

msxx

Quote from: msxx on November 30, 2018, 11:09:41
Er heeft even wat tijd tussen gezeten wegens andere prioriteiten, maar de Sub 2070 is nu besteld en wordt binnen 1 a 2 weken hier thuis verwacht :)

Daarmee is mijn set dan ook compleet, tenzij ik nog 2 frontspeakers aan zou willen sluiten maar daar zie ik op dit moment de noodzaak niet toe.

FS267/BS263/CC241.3 aangevuld met de SUB 2070  :music:

Een foto zegt meer :)


whiskeybro


Trade Count: (+1)Posts: 118Total likes: 0Gender: If music be the food of love, play on. 

Re: Hoeveel Elac luisteraars in dit Forum.

« Reply #4 on: September 11, 2009, 13:17:33 »


Ik heb een paar M 140 mk2 , CC 200.2 en achter de 310.2
En ben er erg tevreden mee


acid_rain

Quote from: msxx on December 10, 2018, 15:51:47
Benieuwd naar je ervaringen, post zeker wat follow ups :)

Die van mij is nu nog onderweg, hopelijk komend weekend de eerste ervaringen!

Inmiddels is de sub via audyssey geintegreerd samen met Kef Q950 en Q350. Een bijpassend center ontbreekt nog. (speelt nog een oude JBL EC35) Nu heb ik via de app van Elac weliswaar ook de Auto-EQ meting gedaan en deze staat in de instellingen aan. Vooralsnog speelt hij prima voor film, voor muziek merk ik dat ik het volume toch flink moet terugschroeven icm met Dynamic Vol en Dynamic EQ ingeschakeld. Heb hier m.i. nog geen goede balans gevonden bij zachtere volumes. Als ik luider ga spelen, dan zet ik de receiver sowieso in pure direct modus.

En ik moet nog iets gaan doen met kabels wegwerken :-)

Woutoro32

Quote from: acid_rain on January 20, 2019, 11:15:46
Inmiddels is de sub via audyssey geintegreerd samen met Kef Q950 en Q350. Een bijpassend center ontbreekt nog. (speelt nog een oude JBL EC35) Nu heb ik via de app van Elac weliswaar ook de Auto-EQ meting gedaan en deze staat in de instellingen aan. Vooralsnog speelt hij prima voor film, voor muziek merk ik dat ik het volume toch flink moet terugschroeven icm met Dynamic Vol en Dynamic EQ ingeschakeld. Heb hier m.i. nog geen goede balans gevonden bij zachtere volumes. Als ik luider ga spelen, dan zet ik de receiver sowieso in pure direct modus.

En ik moet nog iets gaan doen met kabels wegwerken :-)

Voor muziek die dynamic e.d. uitzetten. Geeft muziek vaak een meer opgepompt geheel. Voor films niet vervelend, maar het verpest muziek wel een beetje. Dus vandaar ook dat je sub ineens voor je gevoel te hard staat.
When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story!

JC uit V

Ik heb een setje Elac S5 als surround back en prima tevreden ermee. In vroegere dagen heb ik - en volgens mij was het Elac - eens van die rondstraler tweeters gehoord in de hifi zaak waar ik werkte. Voor zover ik me kan herinneren waren dat Elac ... (typenummer) 4Pi speakers. Echt fantastisch en ik hoop ze eens gebruikt tegen te komen want die wil ik graag proberen.

Maar ik kom ze eigenlijk nooit tegen. Heb wel JBL gezien met een soortgelijke tweeter dus ik begin heel erg te twijfelen of dit echt wel een Elac is geweest of misschien toch een JBL??
Marantz AV8801 met Denon POA-6600 in stereo, 8-kanaals Magnus Audio USA in Home-Cinema + Marantz UD7007 + Denon DCD-1460 + Denon DRS-810 + Denon DA-500 met T+A TMR160 + TAL XC + T+A TMR80 + T+A heights + SVS sub

msxx

Quote from: JC uit V on January 22, 2019, 17:28:27
Ik heb een setje Elac S5 als surround back en prima tevreden ermee. In vroegere dagen heb ik - en volgens mij was het Elac - eens van die rondstraler tweeters gehoord in de hifi zaak waar ik werkte. Voor zover ik me kan herinneren waren dat Elac ... (typenummer) 4Pi speakers. Echt fantastisch en ik hoop ze eens gebruikt tegen te komen want die wil ik graag proberen.

Maar ik kom ze eigenlijk nooit tegen. Heb wel JBL gezien met een soortgelijke tweeter dus ik begin heel erg te twijfelen of dit echt wel een Elac is geweest of misschien toch een JBL??

Deze? :)

https://www.marktplaats.nl/a/audio-tv-en-foto/luidsprekers/m1362842851-elac-fs-608-4pi-ii-titan-shadow.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr

JunkO

Ik speel momenteel met de gedachte om de NAD C325BEE versterker een upgrade te geven. De Elac 512 JET's komen naar mijn mening nog niet optimaal tot z'n recht met deze versterker (al is het zeker niet slecht!). Het begint gewoon weer te kriebelen..  ;D Volgens opgave hebben ze 50 Watt, maar dat schijnt meer rond 80 Watt te zitten volgens diverse metingen. Toch mis ik soms wat punch.

Ik zit nu te denken aan een Cambridge Audio Azur 840v2 of een Rotel RA-1520, en misschien zelfs een oudere versterker zoals een Denon 2000R om maar wat te noemen. Een NAD C375, de grote broer van m'n huidige versterker heb ik ook nog aan zitten denken.

Wat zou een goede combi zijn voor de Elac's en een goede upgrade vanaf de C325BEE? De 512 JET schijnt vrij neutraal te zijn qua geluid.
Primare A30.1 MKII | ELAC 512 JET | Marantz HD-DAC1 | BeyerDynamic DT880 Edition 600 Ohm |  Yamaha WXAD-10 streamer + iFi Audio iPower | Van Damme Hifi Series | Ghentaudio + Tara Labs interlinks

mijkie

#547
Ik vond de combi met Nuprime erg mooi !
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

mika-nl


Ik ben al 10 jaar elac verslaafd.

Ik heb eerst met bose melkpakjes gewerkt.
10 jaar geleden elac fs68 samen met de elac cc61 als center gekocht.
Nu alleen nog maar de fs68 voor stereo samen met een yamaha WXA-50
de elac cc61 heb ik nu tekoop staan omdat ik geen surround meer wil.

JunkO

Wat is het toch stil hier! Geen nieuwe Elac gebruikers op het forum??  ;D
Primare A30.1 MKII | ELAC 512 JET | Marantz HD-DAC1 | BeyerDynamic DT880 Edition 600 Ohm |  Yamaha WXAD-10 streamer + iFi Audio iPower | Van Damme Hifi Series | Ghentaudio + Tara Labs interlinks